Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez voytek
    Zamieszczone przez Pidziek
    Sebastian_M26 napisał/a:
    Silniki TSI wytwarzają masę pary wodnej w porównaniu do turbo mpi. Woda ta jest kwaśna, rozsądek podpowiada stosowanie wysokiego TBN 11-13. W dalszym ciągu uważam, że 504.00 to norma ekologiczna, negatywnie wpływająca na ochronę mechaniczną silnika, tzn. spełniającą dyrektywę celowego postarzania produktu.


    A co z syfem na zaworach w TSI ....pozostałościami po popiołach.
    Pidziek - czy z tego wynika, że do TSI lepsze są oleje low saps z norną 504.00 niż wysokopiołowe 502.00?
    A ja już szukałem jakiegoś 502.00 na kolejną wymianę do mojego CDAA. Do tej pory było 504.00 (ostatnio Motul) i wymiana co 15 kkm.
    To które są w końcu lepsze do mojego silnika?
    Chciałbym dobrej ochrony, ale syfu na zaworach też nie chcę.
    Jeśli ma być maksymalna ochrona to tylko full saps lub coś z serii "sport" obniżone popioły są dla katalizatorów i ekologów.
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez t00m3q
      przejrzyj wiadomosci
      no przecież wiem... zalej ten LazerWay (przecież go już kupiłeś!) a potem napisz jak silnik na nim pracuje...
      Zamieszczone przez rOBERTO795
      0w30 z LM
      chyba najlepszy z LM (zalezy czego szukamy) ale w PL raczej niedostępny na ebay DE mozna go kupić.

      Zamieszczone przez rOBERTO795
      Jeśli ma być maksymalna ochrona to tylko full saps lub coś z serii "sport"
      Silkolene :diabelski_usmiech
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Tak się składa że 507 w TSI sprawują się bardzo dobrze, oczywiście do 15 tys. km. A seria sport w codziennej eksploatacji w 90% przypadkach się nie sprawdza, mają inne przeznaczenie niż jazda po bułki.
        Konrad
        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

        90 konny AGRessor
        PerfectServiceBy DGW
        WhitePride :smokedevil

        Komentarz


        • Zamieszczone przez voytek
          To które są w końcu lepsze do mojego silnika?
          możesz lać zarówno oleje ze specyfikacją VW 502.00 jak i te ze specyfikacją VW 504.00 ... xxx stron wstecz były już dywagacje na temat "który lepszy"
          Zamieszczone przez voytek
          Chciałbym dobrej ochrony, ale syfu na zaworach też nie chcę.
          to zmieniaj oleje LL co 15 tys km i bedziesz miał problem z głowy (pamiętaj że olej VW 504.00/507.00 przechodzi dodatkowo 650h test VW - to też o czymś świadczy).
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Helix Ultra Extra 5W-30 a co sadzicie o tym oleju? ja mam jakoś przekonanie do shella

            Komentarz


            • Zamieszczone przez jarekbarcaaa
              Helix Ultra Extra 5W-30 a co sadzicie o tym oleju?
              Ja bym go nie zalał , ale twoja wola.

              Zamieszczone przez t00m3q
              taa teraz tylko mnie seba zamotał bo nie wiem czy lac czy nie lac ewntualnie wystawie na allegro spowrotem ale poczekam moze ktos jeszcze sie wypowie w temacie tego Lazzerway 5w30? Lać cz nie lać - oto jest pytanie.
              t00m3q , jest kolega w wątku TDI, który jeżdzi na tym oleju i go bardzo chwali. Lej go śmiało nie zastanawiaj się więcej, jedna z najlepszych opcji. Jak bym nie miał dostępu do LM synthoila, to też bym go zalał

              Zamieszczone przez REXAX
              Zamieszczone przez rOBERTO795
              Jest jeszcze 0w30 z LM
              - jest wiadomo tylko ciekawe jak by wypadł w tym samym silniku w porównaniu z LM 0w40 - kto wie :wink: to by musiał leonn sprawdzić bo miał by porównanie
              Spoko spoko, na 99% na zimę wyląduje u mnie w silniku. Noo ale na wyniki trochę będzie trzeba poczekać, sam jestem ciekaw. Zwłaszcza po tym godzinnym teście w 400°C z tego ruskiego forum -- >
              Załączone pliki

              Komentarz


              • a zobacz sobie fotki mobila albo castrola

                Komentarz


                • leonn, dzięki za upewnienie co do oleju jestem przekonany :> a odczucia po zaminie niezwłocznie zamieszcze w temacie

                  www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
                  GrAnAtOwA bOmBa
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

                  Komentarz


                  • a z tego co wiem do tsi nie zalecany jest 0w40 albo 0w30

                    [ Dodano: Czw 28 Mar, 13 22:29 ]
                    a jaki jest powód tego ze nie zalałbyś shella? Jak miałes autko na gwaracji tez lałec inny olej niz ASO zalecało? czy;i w 99% castrola?

                    Komentarz


                    • leonn, a jest tam test LM 5w40?

                      zapodaj jakiegoś linka do tego forum
                      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                      Komentarz


                      • ---> Масло VIII. Затмение. Тесты моторных масел: результаты.: bmwservice — LiveJournal
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez andrzej111
                          leonn, a jest tam test LM 5w40?

                          zapodaj jakiegoś linka do tego forum
                          andrzej111 No pewnie że jest.
                          xof w wątku do DTI to wrzucił -- > Forum - Octavia Club Polska
                          Tu link -- > Масло VIII. Затмение. Тесты моторных масел: результаты.: bmwservice — LiveJournal
                          Załączone pliki

                          Komentarz


                          • No dobra ale jak taki test ma się do rzeczywistości? Maksymalna temp na maxidocie jaką widziałem to 115o i było to w 2.0 TSI, który był naprawdę mocno upalany
                            Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                              a z tego co wiem do tsi nie zalecany jest 0w40 albo 0w30
                              Przecież nikt nie mówi, że masz takie oleje zalewać do twojego TSI. Napisz do PAOLO ESCO na pw, chłopak zna sie na rzeczy i jest obiektywny. Nie reprezentuje żadnej firmy ani sklepu. Napewno coś ci doradzi.
                              Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                              a jaki jest powód tego ze nie zalałbyś shella? Jak miałes autko na gwaracji tez lałec inny olej niz ASO zalecało? czy;i w 99% castrola?
                              Powód? Powyższe zdjęcia, temperatura w jakiej pracują silniki benzynowe, a tymbardziej z turbo. :wink: Ale przecież ASO zaleca to co ma akurat do sprzedania w tej chwili, a nie to co powinno być zalane :diabelski_usmiech

                              [ Dodano: Czw 28 Mar, 13 23:53 ]
                              Zamieszczone przez andrzej111
                              No dobra ale jak taki test ma się do rzeczywistości? Maksymalna temp na maxidocie jaką widziałem to 115o i było to w 2.0 TSI, który był naprawdę mocno upalany
                              Bardzo się ma.Temperatura krórą widzisz na maxi-docie jest brana z czujnika w misce olejowej. A jaka temperatura panuję w okolicy tłoka, głowicy i turba, którą olej musi znieść?

                              Komentarz


                              • leonn, ale widzę że castrol tak źle nie wypadł a każdy tutaj po nim jedzie :szeroki_usmiech
                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez andrzej111
                                  ale widzę że castrol tak źle nie wypadł
                                  Który? Ten jeden 0w40? A inne? Jak na jedą firmę zbyt duża różnica w kilku produktach tej samej firmy oczywiście jak dla mnie. :wink: Skąd masz pewność że kupisz w PL castrola 0w40 o takim samym składzie jak ten który był poddany testom? Ja tam nie wieżę w przypadki :szeroki_usmiech andrzej111, oczywiście że możesz zalać castrola, twój wybór
                                  Najbardziej to mi się to zdjęcie podoba :wink:
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz


                                  • Leonn: Ja powtórzę jak mantrę pewną może istotną sprawę.
                                    Castrol nie jest każdy zły i co ważniejsze jak widzę po badaniach opiniach moich klientów te oleje kupowane głęboko za zachód są jakieś inne niż te z bloku centralnego europy w tym Polski gdzie czesto produkty tego samego producenta mam wrażenie różnią się nieco od tych z Anglii, Szwajcarii nie wspominając już o Rosji gdzie wszystko jest jakieś inne :lol: :lol:

                                    Poniżej analiza Castrola Polskiego z ASO i Castrola kupowanego w sieci ASO w Szwajcarii

                                    Wnioski wyciągnij sam choć i konstrukcja auta jest nieco inna no ale w BMW moc jest mocno podciągnięta...

                                    Więc te testy z tymi baniakami robione przez Naszych Rosyjskich kolegów można wrzucić w kosz odnośnie Castrola.

                                    Edge Polskie ASO auto na gwarancji samochó Skoda:



                                    BMW olej z Szwajcarskiego ASO Castrol 5W30 SLX moc ok 370KM mocny tuning :



                                    Wnioski możecie sami wyciągnać i porównać bo raczej nie wszystko można zrzućić na barki konstrukcji Skody....aż się boję co może być w przypadku skody w trybie Longlife 30 000km :szeroki_usmiech

                                    Tak jak kiedys mówiłem zachęcam kupić cokolwiek z zachodu proszek do prania, herbatę , kawę i ...olej


                                    Pozdrawiam
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz


                                    • voytek,
                                      W TSI brud się nie osadza, jak już to popatrz na te bańki, który olej może zostawić najwięcej osadu.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Pidziek
                                        Castrol nie jest każdy zły i co ważniejsze jak widzę po badaniach opiniach moich klientów te oleje kupowane głęboko za zachód są jakieś inne niż te z bloku centralnego europy w tym Polski
                                        A co, My to od macochy, że oferują nam gorszy produkt niż w innych krajach? I dla tego właśnie, ja go nie zaleje.

                                        Komentarz


                                        • Dlatego ja uważam że albo kupować coś sprawdzonego z bardzo konkretnego źródła np. płyn robiony w firmie X na ulicy Y w mieście Z a jak nie wiadomo kto dla kogo robi i gdzie to dziękuję.
                                          Albo produkt z głębokiego zachodu...
                                          Moja teoria może mieć wiele oponentów z czym się liczę ale jest to tylko moje zdanie dlatego każdy produkt który jest w sprzedaży i każdy kto go sprzedaje powinien wiedzieć że tak powiem z jakiego miejsca to jest .
                                          A jak jest z europy i właściwie nie wiadomo gdzie jest wyrtworzony to ja tego nie kupują ot co .
                                          Dla innych cena jest głównym kryterium wyboru ale dla niektórych bardzo precyzyjne źródło zakupu.
                                          I od razu chciałem nadmienić że nie wszystko co w Polsce i Polskie to złe ale niestety zdecydowana większość jest nastawiona na cenę , dostępność a ta nie zawsze jest wyznacznikiem jakości.

                                          Kupiłem ostatnio Nescafe Classic 200g w biedronce i wiesz co ....kawa jest mieszaniną kawy rozpuszczalenj i jakiegoś syfu który nie żadne skarby świata nie chce opaść na dno a to co opadnie tworzy coś co przypomina osad z kawy mielonej...
                                          Wątpię aby coś takiego miało miejsce w tej kawie sprzedanej gdzieś na zachodzie .
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz


                                          • To jak czy takie cos jest dobre ??


                                            To powinno byc najlepsze, bo jest widoczny film olejowy i zaledwie minimalny osad


                                            Gdzie tu film olejowy ??


                                            Dobrze kombinuje ??
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • Maicroft, po pierwsze taki test ma sens jak działanie palnikiem bezpośrednio na olej, po drugie silnik nie jest ze szkła aby oceniać film olejowy, po trzecie nie ma w silniku miejsca choćby zbliżonego do działania takiej temp., przez tak długi czas i takim ciśnieniu.
                                              Co do produktów zachodnich to jest jeszcze jedna kwestia, świadomości społeczeństwa. U nas walimy szklankę proszku a sąsiedzi już wiedzą że zaleca się łyżkę :diabelski_usmiech
                                              Pidziek, nie wiem jaki ma sens porównanie 2 różnych silników, 2 różnych kierowców, podpowiem że w silniku Skody są problemy natury technicznej, dodam także że w 2.0 i 3.0 CR podwyższone zużycie jest typowe.
                                              Konrad
                                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                              90 konny AGRessor
                                              PerfectServiceBy DGW
                                              WhitePride :smokedevil

                                              Komentarz


                                              • OK, 150 stron wątku, wiedzy na doktorat z olejologii, a ja nadal prostej porady potrzebuję, i mam nadzieję, że nie zostanę pogoniony.

                                                Pacjentka - OIIFL MY2012, 1.8TSi CDAA seria, chipy nie są planowane. Aktualnie rok i ~15000 tkm przebiegu, w silniku to, co fabryka wlała (czyli pewnie Castrol). Jak dotychczas oleju brała jak na ten silnik niewiele - 2 dolewki po ~200 ml.

                                                Ekspolatacja: typowo rodzinna, żadnego sportu ani upalania, ale nie znaczy, że ma lekko. Jesień i zima w mieście (w większości krótkie przebiegi typu 2x12 km na dzień), noc w garażu, dzień na parkingu na powietrzu. W lecie dochodzi 4-5 tkm wakacyjnych podróży, głownie autostrady, południe (upały + klima), bagaż na full. W sumie wychodzi jakieś 15 tkm/rok.

                                                Na gwarancji (przedłużonej do 4 lat), więc tylko ASO i olej z aprobatą 504.00/507.00, żeby się w ASO nie czepiali. Więcej niż 15 tkm na jednej zmianie robić nie zamierzam.

                                                Na podstawie lektury wątku decyzja pomiędzy (kolejność przypadkowa):
                                                1. Amsoil European Car Formula 5W30 AEL
                                                2. Motul Specific 504.00-507.00 SAE 5W-30
                                                3. Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
                                                4. Millers Oils XF Longlife 5W-30

                                                Różnice w cenie ww. olejów nie są dla mnie istotne, w cenie jest raczej święty spokój i brak problemów z silnikiem.
                                                Opinie (tylko, o ile się da, bez porad, żebym przeczytał jeszcze raz te 150 stron i MSDSy na dodatek)?

                                                Komentarz


                                                • Ja zalałem do mojego 1,4 TSI Shella 5W/40 już drugi raz i nie widzą żadnej różnicy w porównaniu do fabrycznego oleju. Wysoki TBN, wymiana co 15 tys. W Felicji jeździłem na kilku różnych olejach 0W/40 i 5W/40 różnych producentów droższych i tańszych i żadnej różnicy nie widziałem. Silnik cały czas pracował tak samo. Był to 1,6. Zrobiłem 213 tys i sprzedałem. Uważam ( już to kiedyś pisałem ) że większość tego tutaj nad czym się rozpisujemy nie ma większego sensu. Nie przekonujcie mnie żadnymi analizami. Dla mnie najlepszą analizą był mój poprzedni samochód. Jeździł i jeździł a to przecież mały miejski samochodzik.

                                                  Komentarz


                                                  • Z cyklu amerykanie mają lepiej i taniej:

                                                    Synthoil Energy 0W-40 5L za 40$, tylko ta przesyłka do Europy...
                                                    Liqui Moly Synthoil Energy 0W40 Engine Oil (5 Liter) LM2050 by Liqui Moly | Europa Parts

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X