Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Ubytki oleju powstają przy częstej jeździe miejskiej 1 litr na 15 tys km. to chyba nie problem?
    Dipol

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez zielony49
      Ubytki oleju powstają przy częstej jeździe miejskiej 1 litr na 15 tys km.
      Jakoś nie zauwazyłem 90 % dystansu jeżdże po miescie i nie musze pomiędzy przegladami dolewać oleju.
      Czarny Elegance

      Komentarz


      • #28
        Jeśli ktoś ma problemy z określeniem szczegółów dotyczących oleju do jego pojazdu polecam stronę: ShellHelix
        Znajdziemy tam jaki olej shell helix jest odpowiedni dla naszego silnika oraz okresy wymiany.

        Komentarz


        • #29
          ja od nowości leje Castrol 5W 40 i jest OK i nie zauważyłem żeby olej był brany a pewnie większość tutaj z tego co się zorientowałem to leje Motula ale poczekam na odpowiedzi pozostałych

          PS. Fajnie, że został taki wątek podwieszony dla benzyny :yay: :yay:,
          ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
          Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

          Komentarz


          • #30
            u mnie zalali 5w30 castro edge ale mam autko w trubie LL
            Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
            bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
            http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
            Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

            Komentarz


            • #31
              U mnie zalany jest Mobil One Rally Formula 5W 50, zdaje się że od samego początku
              Było, minęło:
              RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.

              Komentarz


              • #32
                Zauważyłem również, że olej ( ten pierwotny, który został wlany w salonie ) ma dziwną bardzo ciemną wręcz czarną barwę - czy to normalne czy mam się martwi

                Tak ma być. Jest to oznaka, że olej spełnia swoją rolę. W ten sposób oczyszcza się silnik i dlatego jest filtr oleju, aby ten syf wyłapywać

                Komentarz


                • #33
                  Czy castrol Magnatec 5w40 może być w baniakach 5l? Link

                  czy tylko orginalny występuje w opakowaniu 1l i 4l????
                  Link
                  ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                  Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                  Komentarz


                  • #34
                    Mobil 5W50 juz bardzo długo i tak zostanie
                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                    Komentarz


                    • #35
                      Witam
                      Obecnie mam Shell Helix Ultra 5W40. Zamierzam zmienić olej i zastanawiam się nad Motulem 8100 x-cess. Auto jest na LPG i ma obecnie przejechane ok. 159 tyś. km. Zaobserwowałem min ubytek oleju na bagnecie. Czy ten Motul jest OK do mojego silnika?? Proszę o opinie specjalistów w temacie.

                      Pozdro Mikser
                      Skoda Octavia 1.6 BFQ + LPG KME G3 + wtryski Barracuda



                      Wszystko z Moellera, automatyki i elektroniki w baaaaardzo dobrych cenach. Szczegóły na PW

                      Komentarz


                      • #36
                        mikser78
                        "Specjalnie zaprojektowany do współczesnych, mocnych samochodów,z silnikami o dużej pojemności, benzynowych, turbodiesli zbezpośrednim wtryskiem i katalizatorem.
                        Aprobaty wielu producentów pojazdów czynią z niego produkt uniwersalny, polecany szczególnie do samochodów wokresie gwarancji. Odpowiedni do paliwa z ołowiem lub bezołowiowego, paliwa dieslowskiego i LPG".

                        Motul to górna półka, więc możesz śmiało lać ten olej do swojego auta...ew jako opcja mozesz wziąć pod uwage np. Mobila...
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • #37
                          Doradźcie, bo mam dylemat. W tej chwili silnik jest zalany mobilem 5W50, który spełnia tylko normę 505 00 przeznaczoną dla silników wysokoprężnych. Zbliża mi się termin wymiany oleju i myślę nad zmianą na mobila new life 0W40 spełniającego normę odpowiednią dla mojego silnika czyli 502 00 i dlatego mam pytanie czy zmieniać obecny olej nie spełniający normy na ten który spełnia czy pozostawić ten co jest.
                          Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                          Komentarz


                          • #38
                            hmmm ja bym chyba jednak zmienił na olej spełniający normę (Mobil...lub inny konkretny - do benzynki mozesz wybierać i przebierać w producentach)...jedynie nad tym 0W/40 bym sie zastanowił i chyba wybrał bym 5W/30...
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              jedynie nad tym 0W/40 bym sie zastanowił i chyba wybrał bym 5W/30...
                              Ten 0W40 nie będzie lepszy od 5W30? Wydaje mie się, że 5W30 ma trochę za niską teperaturę stosowania w lecie z tego co znalazłem to w40 może być stosowany do ok 35oC, a w30 tylko do 20oC nie jest to trochę za mało?
                              Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                              Komentarz


                              • #40
                                " 0W..., 5W..., 10W..., 15W..., 20W...

                                Pierwsza liczba - a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 ...itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku („Liczba W" = Winter czyli zima) czym niższa liczba „W", tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Tym lepiej dla silnika. Szybciej zaczyna wędrować po zimnym silniku a tym samym smarować zaraz po „uruchomieniu". Jednym słowem chroni go przed zatarciem w lodowate dni.

                                Przy opisie lepkości możemy stwierdzić, czym liczba oznaczająca lepkość jest większa, tym olej jest mniej płynny = bardziej lepki np. 15W, 20W (w ostrą zimę o konsystencji miód, smoła) Poruszenie współpracujących części w silniku np. w -20 jest mocno utrudnione.

                                Druga liczba...po liczbie „W"
                                np 30, 40, 50 lub 60 podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze.

                                Obowiązuje zasada - czym niższa liczba w oznaczeniu (PIERWSZYM) tym lżej pracuje silnik, jednak także - czym wyższa ta (DRUGA)liczba - tym bardziej może być obciążony silnik. Jest to warstwa chroniąca silnik przed zatarciem (film olejowy).

                                Proszę nie kierować się tylko samą normą oleju ale również szukać oleju który:
                                dostosowywuje olej do wymagań definiowanych przez:
                                • normy,
                                • specyfikacje jakościowe!!!.
                                Jeśli olej spełnia daną normę nie jest to równoznaczne z tym, że może być od razu stosowany !!! musi także spełniać odpowiednie specyfikacje!!!


                                Uwaga:
                                Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
                                i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!


                                i chyba najbardziej istotna klasyfikacja.....

                                - ACEA

                                ACEA testuje oleje według "europejskiego systemu zachowania jakości dla olejów silnikowych" albo w oryginale brzmi to EELQMS = "European Engine Lubricant Quality Management System".
                                Tutaj musimy zwrócić szczególna uwagę na fakt, iż, system ten jest jednak bardziej rygorystyczny niż amerykański system API.

                                Klasyfikacja ACEA dzieli oleje według zastosowania w następujący sposób:

                                ACEA A = dla silników benzynowych

                                ACEA B = dla silników Diesla w samochodach osobowych (Light duty Diesel Engines, wszystkie silniki Diesla o mniejszej pojemności)
                                ACEA E = dla wszystkich "ciężkich silników" Diesla jak np. w ciężarówkach

                                Za literą oznaczającą przeznaczenie dla odpowiedniego typu silnika jest umieszczana cyfra, która klasyfikuje jakość oleju w sposób podobny do klasyfikacji API.

                                Czym cyfra jest wyższa, tym wyższa jakość oleju.

                                Za tą cyfrą, dzielony przez myślnik podany jest rok wydania danej specyfikacji.

                                Silniki benzynowe:

                                •ACEA A1 - jakość standardowa;
                                •ACEA A2 - wysoka jakość standardowa;
                                •ACEA A3 - wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji;
                                •ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
                                •ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.

                                Sprawdź co lejesz
                                Do najczęstszych grzechów należy użytkowanie nieprawidłowego specyfiku, zbyt rzadkie kontrolowanie poziomu oleju oraz jego wymiana, a także błędna ocena stanu oleju. Niestety, każde takie niedopatrzenie grozi bardzo poważną awarią pojazdu łącznie z zatarciem silnika.

                                Olej silnikowy pełni kilka niezwykle istotnych funkcji. Podstawową jest smarowanie metalowych części silnika (np. tłoków), zmniejsza ich tarcie, dzięki czemu mogą pracować bez uszkodzeń. Nie należy jednak zapominać, że olej ma za zadanie także chłodzić silnik. W trakcie pracy silnika wytwarzają się w nim bardzo wysokie temperatury. Poruszające się elementy rozgrzewają się w szybkim tempie, a olej silnikowy ma za zadanie odprowadzić część niepożądanego w nadmiarze ciepła.

                                Co kupić
                                Od wyboru właściwego oleju zależeć będzie żywotność całej jednostki napędowej, a także sprawność jej działania. Podstawowym kryterium doboru oleju powinny być zalecenia podane przez producenta auta w jego instrukcji użytkowania. Bezwzględnie należy trzymać się przeznaczenia produktu podanego przez producenta oleju - do silników benzynowych nigdy nie wlewamy oleju przeznaczonego do jednostek wysokoprężnych. Oleje silnikowe posiadają także klasyfikację jakości. Oznaczenia są literowe i rozpoczynają się od A, a kończą na L. Im "wyższa" litera tym lepszy olej. Lepkość oleju oznaczana jest dwoma liczbami przedzielonymi literą W (np.10W40). Pierwsza wartość dotyczy właściwości oleju w niskich temperaturach (w zimie), a druga o wysokich temperaturach - im wyższa liczba, tym w wyższych temperaturach olej zachowuje swoje optymalne właściwości.

                                Specyfikacja olejów silnikowych

                                Oznaczenie Zakres temperatur (w stopniach Celsjusza) ...ale sporo już zdeaktualizowane bo olej 0W/20 można stosować w pełnym zakresie temeratur!
                                . poniżej zera powyżej zera
                                0W40 poniżej - 35 +35
                                5W30 - 30 +20
                                5W40 - 30 +35
                                5W50 - 30 +50
                                10W30 - 25 +20
                                10W40 - 25 +35
                                10W50 - 25 powyżej 50
                                15W30 - 20 +20
                                15W40 - 20 +35
                                15W50 - 20 powyżej 50
                                20W40 - 15 +45
                                20W50 - 15 powyżej 50

                                Specyfikacja literą - S oznacza olej do silników benzynowych, litera C to silniki wysokoprężne.

                                Jak często wymieniać olej?
                                Wskazówki dotyczące wymiany oleju silnikowe podaje zwykle instrukcja samochodu. W najnowszych samochodach przewiduje się wymianę co 15-20 tys. kilometrów. Przy starszych pojazdach podobnej wymiany należy dokonać mniej więcej po 10 km przebiegu. Dane te należy traktować jedynie orientacyjnie, dużo zależy od sposobu eksploatacji samochodu. Jeżeli pojazd używany był przede wszystkim w mieście, na krótkich trasach, podczas upałów lub w trudnym terenie wymiany oleju należy dokonywać częściej. Podobnie sprawa wygląda jeżeli jeździmy z dużą prędkością na dalekie dystanse.

                                Mineralny czy syntetyczny?
                                Oleje syntetyczne i półsyntetyczne zdobywają coraz większą popularność wypierając powoli produkty mineralne. "Syntetyki" chwalone są za wysoką odporność, wysoką temperaturę spalania, długą "żywotność" Zanim jednak kupimy produkt najnowszej generacji weźmy pod uwagę dwa czynniki - zalecenia producenta i wiek auta. Oleje syntetyczne nie nadają się bowiem do każdego silnika. W jednostkach napędowych starego typu nie spełnią one swojej roli, a mogą nawet zaszkodzić. Oleje takie bowiem posiadają silne właściwości czyszczące i mogą "wypłukać" w starym silniku osady i nagar i tym samym rozszczelnić cały układ napędowy. Prowadzić to może do spadku mocy, głośniejszej pracy silnika, a nawet jego zatarcia.

                                Zobaczysz czerwoną lampkę - zatrzymaj się!
                                Pojawienie się świecącej na czerwono lampki ostrzegawczej o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Wówczas należy się czym prędzej zatrzymać -nie gasić od razu silnika! Oznacza ona zwykle, że zapomnieliśmy o uzupełnieniu oleju silnikowego lub że mamy do czynienia z poważniejszą awarią.

                                Należy chwilę odczekać i wyłączyć silnik i sprawdzić poziom oleju. Jeśli jest zbyt mało - dolać. Dopiero później kontynuować podróż. Jeżeli jednak poziom oleju nie budzi zastrzeżeń, nastąpiła przypuszczalnie awaria. Zapalenie się lampki oznacza problemy z ciśnieniem oleju i nie musi być to spowodowane jego brakiem.

                                Wymianę oleju silnikowego najlepiej powierzyć specjalistom. Często wraz z olejem wymienia się także filtr, którego założenie wymaga często sporych umiejętności. Oddając samochód w ręce dobrego mechanika mamy pewność, że czynność ta zostanie wykonana prawidłowo. Odpada nam też problem utylizacji zużytego oleju - warsztaty mają specjalne miejsca składowania przepracowanych olejów i usuwają je zgodnie z normami ekologicznymi
                                Załączone pliki
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • #41
                                  Takie pytanie panowie JAKI olej do auta którym robi sie mniej niż 300 km rocznie? i żeby nie trzeba było wymienić co rok. Z własnego doświadczanie wiem że castrol maganatec 5w40 z normą VW502 stanowczo odpada [zalecana wymiana co rok lub ileś km a u mnie castrol po roku i najwyżej 1000 km powodował głośniejszą prace silnika oraz troszeczke muła - ewidentne tarcie któro ustepowało natychmiast po zalaniu nowego oleju]

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Bonus
                                    Takie pytanie panowie JAKI olej do auta którym robi sie mniej niż 300 km rocznie?
                                    !!!!????
                                    300km?? sprzedajesz auto za rok i już chcesz mieć reklamę, że mało jeżdżony i do kościoła tylko, przez starszego pana?? :-) Takie rzeczy, to tylko w Niemczech :P :szeroki_usmiech

                                    A tak poważniej, to po co Ci samochód, jak tylko 300km rocznie?? taniej taryfą wyjdzie Ci jeżdżenie. Spróbuj olejów LONGLIFE - ja mam u siebie 5W30 CASTROL LONGLIFE - działa do 30tyś km bądź 2 lata. Na allegro 5l - 180zł.
                                    Pozdrawiam,
                                    Michał

                                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Do mojej octavki leje Shell Helix Plus 10W/40. Autko ma przejechane 275 tys km i jest z LPG. Ogolnie jestem zadowolony silnik pracuje cicho i rowno. Koszt 5 l to ok 120 do 160 zł.

                                      филип
                                      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez kropeck
                                        Zamieszczone przez Bonus
                                        Takie pytanie panowie JAKI olej do auta którym robi sie mniej niż 300 km rocznie?
                                        !!!!????
                                        300km?? sprzedajesz auto za rok i już chcesz mieć reklamę, że mało jeżdżony i do kościoła tylko, przez starszego pana?? :-) Takie rzeczy, to tylko w Niemczech :P :szeroki_usmiech

                                        A tak poważniej, to po co Ci samochód, jak tylko 300km rocznie?? taniej taryfą wyjdzie Ci jeżdżenie. Spróbuj olejów LONGLIFE - ja mam u siebie 5W30 CASTROL LONGLIFE - działa do 30tyś km bądź 2 lata. Na allegro 5l - 180zł.
                                        auto niespecjalnie używane w 7 lat 40000km, jeszcze dwa lata temu robiłem 3000-5000km rocznie kilka długich wyjazdów, teraz sytuacja sie troche zmieniła i auto prawie nie jeździ bo niechce mi sie przepychać po mieście 4,5 metrowej karoseri jeźdze drugim mniejszym, pozatym jeżdżenie taryfą nie wychodzi taniej. obliczyłem. w tym jeszcze sie specjalnie nic nie zepsuło i kosztuje mnie 1400zł/rok razem z jakimiś tam częściami eksploatacyjnymi olejem ubezpieczniem i przeglądem 40-50gr/1km w roku

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          troszkę szkoda, żeby autko głównie stało... :roll:

                                          parę dni temu robiłem przegląd i mam znów Mobil 1 5W50
                                          Stefan_KTP

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Witam. Mam octavie 1.4 16v i takie pytanie. Czy olej mobil 1 10w-40 bedzie dobry do tego silnika?

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez marcys130608
                                              Witam. Mam octavie 1.4 16v i takie pytanie. Czy olej mobil 1 10w-40 bedzie dobry do tego silnika?
                                              jak masz juz spory przbieg i troszeczke niższe spręzanie to tak ale do niskiego przbiegu chyba za gęsty bedzie na mrozie

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Przebieg 150 tys km, ale nie wiem jak ze sprężaniem.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  ja nalałem edge 0W-40 na 90kkm i po przejechaniu 3000km do musiałem dolać 0,5 l do max

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Polecam niniejszy tekst pochodzący co prawda z 2005 roku ale dostarczający wielu konkretnych informacji odnośnie olejów samochodowych. Znalezione na pokrewnym forum fabiaclub.pl Gorąco polecam lekturę!

                                                    Link

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X