Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Zamieszczone przez 1st2
    Polecam niniejszy tekst pochodzący co prawda z 2005 roku ale dostarczający wielu konkretnych informacji odnośnie olejów samochodowych.
    :P lekko odstaje ten teks już od najnowszych artykułów na ten temat ale z przyjemnością go przeczytałem (że tak powiem wielkich nowości w nim nie ma) cieszy mnie jedno....potwierdza się opinia o bardzo dobrej jakości wyrobów Mobila i Liqui Moly ...a tego ostatniego właśnie używam i też jestem bardzo zadowolony
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • #52
      Byłoby wręcz smutne gdyby artykuł w pełni odpowiadał rzeczywistości. Oznaczałoby to, że motoryzacja w pewnych aspektach stanęła w miejscu Nie mniej jednak artykuł przemyca kilka moim zdaniem podstawowych wiadomości dotyczących rodzajów oraz parametrów olei o których trzeba wiedzieć. Ja do swojej skody lałem do tej pory castrol edge 5w40, ale po lekturze zamierzam zmienić na właśnie odpowiednik mobila albo motula.

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez 1st2
        Ja do swojej skody lałem do tej pory castrol edge 5w40, ale po lekturze zamierzam zmienić na właśnie odpowiednik mobila albo motula.
        nie przesadzajmy znowu z tymi olejami, mają byc zmieniane razem z filtrem oleju co 15ty km i będzie gites a poza tym kierować się normami oleju, o ile przy silniku diesla a szczególnie PD trzeba dobierać konkretne oleje o tyle przy silnikach benzynowych istnieje szerokie pole do popisu, no oczywiście przy normie 504.00 i 507.00 trzeba stosować oleje LL nisko popiołowe w silnikach najnowszej konstrukcji...i naprawdę nie ma co psioczyć na Castrola czy też inne oleje...jeszcze kilka lat temu lalibyśmy takiego Castrola do silnika z uśmiechem na twarzy...a przecież część konstrukcji silnikowych na których bazuje skoda pochodzi z przed tych właśnie ładnych kilku lat...i co jeżdżą?...jeżdżą i te w dodatku bardzo dobrze :szeroki_usmiech więc nie narzekajmy...a to że motoryzacja idzie do przodu ammy dowód w najnowszych silnikach benzynowych które po dołączeniu turbiny pieknie wymiatają...na ale coś za coś...TU tz do nich trzeba lać napradę dobre oleje o wysokich normach i przedewszystkim o specyfikacji odpowiadającej silnikowi...już sama konstrukcja silnika jest na tyle zaawansowana, że wlanie nie odpowiedniego oleju może być dla nas przykre...no i oczywiście turbinka...skończyły się czasy szybkiej jazdy na zimnym silniku ...i momentalnego parkowania z wyłączeniem silnika...no niestety...parking...2-3minutki na ostudzenie turbinki i dopiero wyłączenie silniczka...no i ruszanie takim zimnym silniczkiem z wciśnięciem nogi w podłogę nie wróży najlepiej włąścicielowi...i włąsnie w tym momencie kłaniają się oleje o zaawansowanej technologi które spełnią wszystkie warunki zaarówno momentalnego smarowania jak i dobrego chłodzenia ...
        pdsumowując...zmieniać olej i filtru regularnie ...jezdzić mądrze i nie narzekać na inne markowe, także dobre oleje :P
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • #54
          Po lekturze tego tematu, chcialem zmienic olej na jakis lepszy i kupilem do moje octavii olej styntetyczny Motul x-cess 8100 5w40 5l i teraz mam dylemat.
          Dzisiaj bedac w warsztacie i chcac wymienic olej, mechanik powiedzial mi, odnosnie tego oleju, ze jest stosowany tylko do motorowi, i ze nie stosowal by go do samochodu.
          Dotychczas uzywalem castrol 5w40, o ktorym mechanik powiedzial, ze jest to najlepszy olej, zwlaszcza ze od poczatku uzytkowania samochodu byl caly czas lany.
          Moj samochod do octavia I z 2004r, silnik 1,6 BFQ, przebieg 77k km. zalozony gaz stagIV

          Prose o rade co mam zrobic, czy powinienem kupic castrol i go wlac i sprzedac ten motul, czy wlac motul...?

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez ahten
            ze jest stosowany tylko do motorowi, i ze nie stosowal by go do samochodu.
            jakieś głupoty ci ten mechanik naopowiadał!!!!!! :lol: Motul to bardzo dobry olej samochodowy (jeden z najlepszych) ...kupuj i zalewaj silnik! ew zalej Mobilem, Castrol też daje rade!

            [ Dodano: Pon 01 Lut, 10 20:52 ]
            Zamieszczone przez ahten
            kupilem do moje octavii olej styntetyczny Motul x-cess 8100 5w40 5
            jak masz to wlewaj i nie kombinuj...olej pierwsza klasa ....i nie słuchaj opowiadań pseudomechaników :P
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • #56
              jak mechanik leje motul ze specyfikacją VW do motorów to już jego, a właściwie właścicieli tychże, problem
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz


              • #57
                Zamieszczone przez szkoda
                jak mechanik leje motul ze specyfikacją VW do motorów
                :lol: :lol: :lol: :wink:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • #58
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Zamieszczone przez szkoda
                  jak mechanik leje motul ze specyfikacją VW do motorów
                  :lol: :lol: :lol: :wink:


                  ... noooo do motorów, .... czyli silników :szeroki_usmiech to właściwy olej :!: :!:
                  ...bo to motocykli to faktycznie stosuje sie oliwę o innej specyfikacji :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz


                  • #59
                    Midland Avanza 5W40.

                    Czy ktoś używa takiego i może napisać jak się on sprawuje?
                    Podobno Midland to są te same oleje co Quaker State, tylko produkowane w Szwajcarii. Czyli teoretycznie powinien być bardzo dobry, tylko jak jest w praktyce?
                    Chcę go wlać do silnika benzynowego 1.4 16v 80KM...

                    PS bardzo dziękuję za opinie typu "kolega mojego szwagra słyszał że komuś się silnik zatarł jak wlał ten olej" :wink:
                    . pzdr Jarek
                    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez Yarek
                      Podobno Midland to są te same oleje co Quaker State, tylko produkowane w Szwajcarii.
                      MASZ RACJĘ.
                      Porady motoryzacyjne - olejemidland.pl
                      z tego co wyczytałem to Avanza 5 W-40 jest pełnosyntetycznym olejem vollsynthetisches Leichtlauf-Motorenöl przeznaczonym dla najwyższych roszczeń silnikowych. Jakościowo wytwarzany z syntetycznej bazy olejowej...Synthese-Basisöle a to dobra wiadomość... dla grupy WV Midland opracował specjalny olej Crypto-3 5W-30....ale myślę, że Avanza 5W/40 będzie też się dobrze sprawować...na niemieckiej stronie producent zapewnia iż ten olej przewyższa wymagania producentów większości aut...i
                      ten olej jest olejem syntetycznym: SAE 5W-40

                      Cytuję za dystrybutorem o avanzie:

                      "MIDLAND Avanza 5W-40 jest syntetycznym olejem silnikowym przewyższającym wymagania wszystkich światowych producentów silników. Dzięki pakietowi dodatków syntetycznych „Unique technology” gwarantuje maksymalną ochronę wszystkich nowoczesnych silników w pojazdach do 3,5 T z turbodoładowaniem lub bez.

                      Zalety:

                      • Zwiększona odporność termiczna
                      • Ochrona silnika przed kwasami i agresywnymi osadami
                      • Zminimalizowana degradacja oleju
                      • Czystość i długa żywotność silnika

                      Spełnia normy jakościowe: API SL/CF● ACEA A3/B3/B4-02● VW 502.00 505.00● DaimlerChrysler 229.3 ● BMW Long Life 98
                      .......SPECYFIKACJI API SM-CF też nie dostaje się za nic...
                      Zamieszczone przez Yarek
                      teoretycznie powinien być bardzo dobry
                      ...no właśnie...powiem tak gdybym miał wybierać miedzy Castrolem rozlewanym w Polsce a Midlandem to wybrał bym właśnie Midlanda...na forach mazdy, BMW, Volvo widać, że chłopaki leją ten olej i mają o nim dobre zdanie, twierdzą min.... że zdecydowanie ciszej pracują na nim np popychacze. wybór nalezy do Ciebie...ja bym lał

                      [ Dodano: Nie 07 Lut, 10 00:22 ]
                      Zamieszczone przez Yarek
                      Chcę go wlać do silnika benzynowego 1.4 16v 80KM...
                      mam nadzieję tylko , że ten silnik nie ma DPF-a....bo jeśli ma to ten olej raczej odpada, wtedy musiał byś zalać Crypto-3 5W-30.... :roll:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • #61
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        ...no właśnie...powiem tak gdybym miał wybierać miedzy Castrolem rozlewanym w Polsce a Midlandem to wybrał bym właśnie Midlanda...na forach mazdy, BMW, Volvo widać, że chłopaki leją ten olej i mają o nim dobre zdanie, twierdzą min.... że zdecydowanie ciszej pracują na nim np popychacze. wybór nalezy do Ciebie...ja bym lał
                        Ja też znalazłem sporo dobrych opinii na różnych forach, więc chyba jutro pojadę go kupić

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        mam nadzieję tylko , że ten silnik nie ma DPF-a....bo jeśli ma to ten olej raczej odpada, wtedy musiał byś zalać Crypto-3 5W-30...
                        Nie, nie. To stara dobra fabia 1.4 16v 80KM
                        . pzdr Jarek
                        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                        Komentarz


                        • #62
                          Powiem tak - zamierzam zalać na pierwszym pierwszym przeglądzie Lotos Synthetic 5W-40. z tego co przeczytałem, to spełnia normę VW. Nie widzę powodu, żeby przepłacać. Silnik 1.6 jest wolnossący, starszy konstrukcyjnie i raczej nie wymaga super hiper olejów. Z drugiej strony - Lotos raczej nie odstaje.

                          Komentarz


                          • #63
                            romman, na Twoim miejscu bym sie zastanowil czy warto lac Lotos. Z tego co slyszalem to firma ta nie cieszy sie jakiąś dobrą opinią. Lepiej moim zdaniem zalac Castrol-a cenowo porownywalny a jest na pewno o wiele lepszy. Do swojego szkodnika leje Shell Helix plus 10W/40. Mam nalatane juz 280 kkm i nic z silnikiem sie nie dzieje. Pamietaj ze o serce autka trzeba dbać :wink: .

                            филип
                            Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                            Komentarz


                            • #64
                              Zamieszczone przez ahmed799
                              Lepiej moim zdaniem zalac Castrol-a


                              olej do TDi
                              pisałem tam o Catrolu

                              .........znalazłem to na jednym z forum... mercedesa

                              "Silnikowy Castrol na Polskę jest robiony z polskiej bazy i importowanego pakietu dodatków. Tak jest na całym świecie - Castrol nie ma swoich własnych fabryk. Nie wiem czy to, czy też stosowane dodatki powodują, że po Magnatec'u silnik pokrywa się wewnątrz takim brązowo-kleistym syfem. Ostatnio widziałem środek 1,9 TDI zarośnięty takim syfem, a znajomy robił Focusa 1,6 16V w którym ten syf zakleił pierścienie. Głośno było o tym na wielu forach internetowych i wiem, że Toyota ostatnio miała problemy z jakością Castrola LL - parę silników było wymienionych przez olej - to jest nieoficjalna wiadomość ale z pewnego źródła - od kierownika serwisu mechanicznego jednego z salonów Toyoty. Z moich dośwadczeń, ale z RS 0W40, zauważyłem, że w nowym silniku (3 kkm) w Meganie 1,6 16V szybko po wymianie robił się czarny a na ściankach pozostwał lakowaty brud. Wlany w to miejsce później Mobil 1 0W40 do wymiany (15 kkm) był koloru ciemnej herbaty a silnik po nim czysty w środku. Potwierdzają to też opinie ludzi naprawiających BMW - polecają oleje przekładniowe i specjalne Castrola ale odradzają silnikowe (może poza TWS).
                              Chciałem to jakoś logicznie wytłumaczyć i dwa parametry Magnateca 5W40 zwróciły moją uwagę:
                              - TBN 6,4 mgKOH czyli bardzo niskie, co powoduje pośrednio słabe właściwości czyszczące,
                              - temperatura zapłonu 200C - bardzo niska, niższa niż wiele mineralnych - powodować to może podatność na koksowanie i tworzenie się laków." daje mocno do myślenia...

                              kolejne info z następnego forum - fiata

                              "syntetyk MOBIL 1 5/50 - jeżdżę na takim - przebieg 195 000 km
                              Wspaniały olej........
                              bardzo wysokie HTHS (chyba powyżej 4,11), ziarno olejowe mniejsze od 25% niż gdziekolwiek indziej (wg adac) silnik na tym nie do zajechania. Miałem rozebrany silnik który na tym jeździł - nówka sztuka, brak zużycia po 100kkm. Przy dręczeniu na torach szlag go nie trafia. Naprawdę bardzo dobry olej. Chyba jeden z najlepszych z zastosowań cywilno sportowych. Ma rewelacyjne parametry.

                              Co do olei to jak napisałem wyżej, sporo firm podzleca wykonaine oleju w różnych rafineriach"

                              "Wiele koncernów naftowych nie ma rafinerii olejowych (czyli nie ma bloku olejowego, czyli nie produkuje baz olejowych) i jedynie "blenduje" oleje gotowe czyli miesza zakupione (m.in. te eksportowane z Polski) bazy olejowe z dodatkami - o jakości i parametrach w dużej mierze decydują własnie te dodatki. Często to mieszanie odbywa się usługowo już bezpośrednio u producenta bazy olejowej, np Lotos blenduje oleje dla marki Total, Shell, BP czy Elf, kiedyś też Castrol."

                              to wcale nie oznacza źle ale to są oleje w miarę std i nic poza tym.

                              chcesz zapomnieć że masz silnik, Chcesz mieć pewność, że jak będziesz go zadręczał t nie padnie to użuwaj olejów producentów którzy są ponadprzeciętni

                              nie wiem nic o selenii na której akurat moje stilo jeździ, ale to już niedługo bo wkrótce motul 5w40 x-cess lub mobil 0w40

                              w moim dawnym bolidze nissan był silnik 1,6l niecałe 200KM 9,5k rpm odcinka to taki silnik wręczy wymagał m1 5w50 przy tak wysokich obrotach niewiele olejów dawało radę. Z mobilem 1 5w50 masz kilka koni więcej, sprawdzone osobiście na hamowni. Dla porównania shell 10w60 kilka konia mniej. Dodatkow jest widoczne róznica wkręcania się na obroty, tu też mobil lepszy niż shell. Teraz używam motula, ze względu na subaru chociaz mógłby być mobil 5w50. Tutaj jednak estry górą. Przy olejach motula racingowe aplikacje mają wskaźnik HTHS 5,11 !!! praktycznie film nie do zerwania nawet przy temperaturze oleju 150st C !

                              wracają co sedna, zdecydowanie odradzam oleje castrol i nie interesuje mnie ich nowości itd, bo już wiele się przez to nacierpiałem z a czasów toyoty. Oczywiście mam na myśli oleje silnkowe. Inne to jęszcze jak cie mogę, ale parząc na castrol gps to chyba bym nie zaryzykował korozji w skrzyni i dyfrze gdzie siedzi jeszcze szpera. Inną sprawą, że nowoczense oleje do skrzyń mają największy wpływ na zuzycie paliwa bo tam występują największe opory. Do skrzyń i do dyfrów to tylko z najwyższej półki oleje syntetyczne dają realne róznice w czasach przyspieszeń, oszczedności paliwa.

                              jak to sprawdzić w miarę samemu? Nie jest łatwo ani trudno.

                              pierwsza metoda na słuch plus stoper, auto na podnośnikach tak aby przód był w powietrzu i metodna na słuch, czyli piąty bieg i koła obracją się zwobodnie i pełny ogień i po jakim czasie odcinaka - dobrze robić na zimnym oleju bo w stilo on się długo nagrzewa

                              druga opcja, już precyzyjna, aplikacja testowa ta sama, komp z logerem na nogach i ogień, z olejem a i b. Bardzo widać różnice. Mi świetnie wyszły testy z motulem, ale to w innym aucie, ale przełożenie na inne skrzynie powinny być te same.

                              nie przejmujemy się błędami abs itd które wyskoczą, same znikną po przekroczeniu 30km/h. Normalne w każdym aucie kiedy tylna oś stoi a przód się obraca.

                              to by było na tyle, być może komuś się przyda :diabelski_usmiech
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • #65
                                Jaki olej zalac do audi 80 B3 z 1990 roku z przebiegiem 133 tys km (przebieg udokumentowany ksiazka serwisowa i fakturami) Silnik 1,8 benzynka.
                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                Komentarz


                                • #66
                                  Mam takie dwa pytania:
                                  1. Czy Macie doswiadczenia odnosinie zmiany spalania przy zmianie oleju. Np czy zmiana oleju 5W30 na 5W50 powoduje zauwazalny wzrost spalania?

                                  2. Czy warto zmienic Mobil 1 5W50 na Mobil 1 0W40 New Life? Aktualnie mam przejechane 72 tys. Do 30 tys byl Castrol TXT 5W30, potem Mobil1 5W50.
                                  Na Mobil1 5W50 nie moge powiedziec zlego slowa z tym ze martwi mnie troche brak specyfikacji VW dla silnikow benzynowych. Pozatym 0W40 powinien zapewnic lepsza ochrone zima. Jedyne co mnie martwi to to czy taka wymiana bedzie bezpieczna, i czy auto nie zacznie brac oleju - do tej pory nic nie zjada ani grama. Wogole warta skorka wyprawki?

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Zamieszczone przez firmek
                                    Mam takie dwa pytania:
                                    1. Czy Macie doswiadczenia odnosinie zmiany spalania przy zmianie oleju. Np czy zmiana oleju 5W30 na 5W50 powoduje zauwazalny wzrost spalania?
                                    Ja robiłem taki eksperyment w mojej ex-renówce. Przejście z oleju 5W40 na 5W30, jakiś taki który niby miał zmniejszać tarcie i spalanie, faktycznie spowodowało spadek spalania o 5-10%
                                    . pzdr Jarek
                                    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Zamieszczone przez Yarek
                                      Przejście z oleju 5W40 na 5W30, jakiś taki który niby miał zmniejszać tarcie i spalanie, faktycznie spowodowało spadek spalania o 5-10%
                                      No wlasnie ja tez tak kojarze jak przez mgle, ze jak zmienilem z 5W30 na 5W50 to zaczal wiecej palic. Z tym ze to bylo juz dawno temu. Na 5W30 jezdzilem krotko, tak miesiac od zakupu auta, potem zmienilem na 5W50.
                                      Ciekawe jakie inni maja wrazenia. Z postow na forum mozna odniesc wrazenie ze duzo osob zmianialo 5W30 (zalewany fabrycznie) na 5W50 - ogolnie polecany Mobil 1.

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        To i ja się zapytam: silnik BFQ, 120.000km. Według pierwszego (jedynego) właściciela zalewany Mobil-em 0W40. Nie wiem, czy coś "wciąga". Czy podczas wymiany pozostać przy nim, czy też pomyśleć o innym oleju...?
                                        Adam... Używam:
                                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                        Passek: B6 175KM/366Nm

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Trzymajac sie instrukcji to w zaleznosci od okresu miedzyobslugowego:
                                          - QG0, QG2: oleje VW 500.00, VW 502.00, VW 501.01
                                          - QG1: oleje VW 503.00

                                          Warto sprawdzic w swojej ksiazce, te dane sa z mojej juz troche leciwej :!:

                                          Nalezalo by po prostu dobrac olej ktory spelnia specyfikacje wg okresu miedzyobslugowego swojego auta - informacja na wlepie. Jesli od poczatku auto bylo zalewane 0W40 to chyba nie ma sensu zmieniac, najwyzej zalac i przekonac sie czy nie bierze. Np:

                                          Mobil 1 0W40 New Life:
                                          "Spełnia wymagania specyfikacji API SM/CF i ACEA A3/B3 &A3/B4. Posiada dopuszczenia MB 229.3/229.5, BMW Longlife-01, VW 502.00/503.01/505.00, GM LL A 025 i GM LL B 025. Zatwierdzony przez Porsche"


                                          Tak jak pisalem wczesniej zalewalem Mobil1 5W50 i po mimo, ze to jest na pewno dobry i sprawdzony olej mam watpliwosci bo on spelnia norme VW 505.00, czyli nie posiada zalecenia VW do stosowania w silnikach benzynowych . Teraz mam stracha czy zmienic 5W50 na 0W40 i czy to bedzie zdrowe dla silnika.

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Panowie a co wiecie o olejach TEXACO

                                            we wrześniu Kupiłem Seata Toledo II z 2000 roku silnik 1.6 8v AKL w niemczech zalany był wg książki olejem Texaco HAVOLINIE ULTRA SAE 5W30.
                                            Error page | eBay

                                            jakieś parametry oleju które znalazłem w necie Error 404 (Not Found)!!1

                                            W polsce przejchałem 8 tyś i wg ksiązki i wskazań komputera wymiana oleju jest za 1000km.

                                            Nie wiem czy zostać przy tym oleju czy zmienić na inny np. taki jak mam w skodzie Mobil1 5W50

                                            Dodam że przebieg autka obecnie to 166 kkm i jak narazie nie bierze nic oleju, przynajmniej przez te 8kkm nie zauważyłem ubytku.

                                            Jak z jakością tego oleju może ktoś coś może o nim powiedzieć cena w polsce 200zł za 5litrów
                                            z danych o tym oleju znalazłem coś takiego 403 Forbidden czyli niewiele
                                            ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                                            JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Ja w swojej dolałem 1l po 8tyś. i drugi raz 1l po 13tyś. Zmieniłem przegląd co 15tyś. i po pierwszym przeglądzie przeszedłem na Mobil 1/5-50 zgodny z normą VW. Zalecany jest olej Castrol 0-30 Long Live, ale jest za drogi.
                                              Spokojny, do czasu.

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                JaSkodaTed, Z którymi normami VW dla siników benzynowych jest zgodny Mobil 1 5W-50?

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  witam zbliza sie mi powoli moment przegladu wiec znowu pytanie odnosnie oleju. jeździłem dalej na 5w40 shella. teraz juz mam wiekszy poglad iel oleju zuzywa silnik. wiec pzrez 13 tys musiałem dolac 1l aktualny pzrebieg w granicach 298 tys to jaki olej dokladnie radzicie zastanawiams ie nad motulem wszyscy chwala tylko w jakiej specyfikacji?? poradzcie dokaldnie co i jak dzieki
                                                  BYŁA o1 rs
                                                  BYŁA o2 1.6
                                                  JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    przy tym zużyciu oleju pozostań przy 5w40 jeżeli Motul to MOTUL8100 X-CESS 5W-40
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X