Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sebastian_M26,
    jakiego oleju do TSI sam używasz?

    Komentarz


    • Zamieszczone przez leonn
      Zamieszczone przez bob_best
      Jest gdzieś aktualna tabela z aprobotami?
      Tutaj masz w pdf, kliknij ten adres;
      403 Forbidden
      ,a zobaczysz aktualną listę
      Dzięki . Albo jestem ślepy albo nie ma Neste!

      Kto na forum sprzedaje oleje Neste, Mobil, Shell? Na smartfonie patrzyłem i w sumie poza kokonem ktoś jeszcze jest sprawdzony i aktywny?
      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

      Komentarz


      • Zamieszczone przez koka
        Zamieszczone przez paba
        jedyny problem to powtarzalność, w zależności od batchu potrafią się sporo różnić niestety
        to prawda, rozrzut potrafi być spory - nie zawsze na korzyść :szeroki_usmiech
        nie sadze ze spory, powiedzialbym delikatny :szeroki_usmiech
        dzis znowu wjechal swiezy SSL mial byc total ale nie dostalem u siebie
        urzywam juz ponad 2 lata ravenola i moge powiedziec ze sprawdza sie, nie tylko u mnie :wink:
        przynajmniej nie ma szansy zeby podrobe kupic
        Audi 1.8T AVJ

        Silnik smaruje
        Ravenol SSL

        Komentarz


        • spore

          np. na Ravenolu HCL

          raz
          Link

          dwa
          К сожалению, у вас нет доступа!

          VI - 166 vs. 172
          TBN 11,13 vs. 7,31
          itd.

          kupujesz niby ten sam HCL a totalnie go zmienili

          Komentarz


          • Zamieszczone przez bob_best
            Kto na forum sprzedaje oleje Neste, Mobil, Shell? Na smartfonie patrzyłem i w sumie poza kokonem ktoś jeszcze jest sprawdzony i aktywny?
            Konkona osobiście polecam, nie ma co szukać gdzie indziej ;-)

            Komentarz


            • Skoro już 400 stron :shock: za nami, to może mała aktualizacja listy z SAE 0W-40 :wink:





              AMSOIL Signature Series 0W-40
              API SN,SM
              Chrysler MS-12633, MS-10725, MS-10850; Nissan GT-R®
              Kinematic Viscosity 100°C, cSt 14.8
              Kinematic Viscosity 40°C, cSt 85.7
              Viscosity Index 181
              CCS Viscosity, cP (°C) 5836 (-35)
              Flash Point °C 224
              Fire Point °C 248
              Pour Point °C -51
              NOACK 8.1
              HTHS 3.9
              Four-Ball Wear Test 40 kgf, 75ºC,1200 rpm, 1 hr, scar diameter, mm 0.35
              TBN 12.6


              Aral SuperSynth 0W-40
              ACEA A3/B4
              VW 502 00 / 505 00 Porsche A40
              Dichte bei 15°C 840 kg/m³ (0.84 g/cm³)
              Kinematisch: bei 40°C 80.2 mm2 /s (80.2 cSt)
              Kinematisch: bei 100°C 13.3 mm2 /s (13.3 cSt)
              Flammpunkt 215°C
              Pour Point -60°C


              AVENO Full Synth 0W-40
              ACEA A3/B4
              API SN/CF
              MB approval 229.5 Renault RN700 / RN710 VW 502 00 / 505 00 Porsche A40 BMW Longlife-01
              Density at 15°C 845 kg/m³
              Viscosity at 100°C 13.4 mm²/s
              Viscosity index 181
              Pour point -48 °C


              Castrol Edge A3/B4 0W-40
              ACEA A3/B3, A3/B4
              API SN/CF
              BMW Longlife-01 Meets Ford WSS-M2C937-A MB-Freigabe 229.3/ 229.5 Porsche A40 VW 502 00/ 505 00
              Dichte bei 15°C Relativ 0.8416 g/ml
              Viskosität, kinematisch bei 100°C 13.1 mm²/s
              Viskosität, kinematisch bei 40°C 79mm²/s
              Viskosität, CCS -35C 5950 mPa.s
              Viskositätindex 168
              Flammpunkt 211°C
              Sulfatasche wt 1.15 %
              Pour Point -60°C


              ELF Evolution 900 FT 0W-40
              ACEA A3/B4
              API SN/CF
              VW 502.00 / 505.00, RN0700 / RN0710, BMW-LL-01, MB-Approval 229.5
              Viscosity at 40°C 76.41 mm2 /s
              Viscosity at 100°C 13.4 mm2 /s
              Viscosity index 183
              Pour point -39 °C
              Flash point 231 °C


              Eni i-Sint SAE 0W-40
              ACEA A3/B4
              API SN
              MB Approval 229.5 VW 502 00/505 00 BMW LL-01 RN 0700/0710 Porsche A40
              Density at 15 °C kg/m3 850
              Viscosity at 100°C 13.4 mm²/s
              Viscosity at 40°C 75 mm²/s
              Viscosity CCS at –35 °C 5800 mPa•s
              Viscosity Index 180
              Flash Point 230°C
              Pour Point -45°C


              Fuchs Titan Supersyn Longlife 0W-40
              ACEA A3/B4
              API SN
              MB APPROVAL 229.5 PORSCHE A40
              AMG ASTON MARTIN BMW LONGLIFE 01 FORD M2C937-A
              Gęstość w 15°C 0,842g/ml
              Lepkość kinematyczna w 40 °C 74,4 mm2/s
              Lepkość kinematyczna w 100°C 13,2 mm2/s
              Wskaźnik lepkości 181
              Temperatura zapłonu, 234 °C
              CCS w -35°C 5180 mPas
              TBN 10



              Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40
              ACEA A3 ACEA B4
              API CF API SM
              BMW Longlife-98 Ford WSS-M2C 937-A
              MB 229.3 Porsche A40 VW 502 00/505 00
              Dichte bei 15°C 0,846 g/cm³
              Viskosität bei 40°C 80,0 mm²/s
              Viskosität bei 100°C 14,0 mm²/s
              Viskosität bei -35°C <6200 mPas
              Viskositätsindex 181
              Flammpunkt 230°C
              Pourpoint -48°C
              Verdampfungsverlust (Noack) 10,0 %
              TBN 8,5 mg KOH/g
              Sulfatasche 1,2 g/100g
              HTHS Viskosität >3,5


              Meguin Megol Motorenoel Super Leichtlauf Driver 0W-40
              ACEA A3/B4
              API CF/SM
              BMW Longlife-98 ∙ MB 229.3 ∙ Opel GM-LL-B-025 ∙ Porsche A40 ∙ VW 502 00 ∙ VW 505 00
              Viscosity at 40 °C 80,0 mm²/s
              Viscosity at 100 °C 14,0 mm²/s
              Viscosity at -35 °C <6200 mPas
              Viscosity index 181
              Density at 15°C 0,846 g/cm³
              Flash point 230°C
              Pour point -48°C
              Evaporation loss (Noack) 10,0 %
              Method B Total base number 8,5 mg KOH/g
              Sulfate ash 1,2 g/100g
              HTHS viscosity >3,5

              Millers Oils XF Longlife 0W-40
              ACEA A3/B4-10
              API SM/CF
              BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51 VW 502.00, 505.00
              Porsche A40 CHRYSLER; MS-10725 FORD WSS-M2C937-A
              Ciężar właściwy przy 15°C 0,845
              Lepkość kinematyczna przy 40 °C 84,6
              Lepkość kinematyczna przy 100 °C 13,5
              Indeks lepkości 162
              Temperatura krzepnięcia -51°C
              Temperatura zapłonu >200°C
              Lepkość na zimno przy -30C CCS 6200
              TBN 10.11



              Mobil 1 New Life 0W-40
              ACEA A3/B3, A3/B4
              API SN
              VW 502 00/ 505 00
              MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
              Nissan GT-R BMW LL-01 SAAB GM-LL-A-025; B-025 FIAT9.55535
              Lepkość kinematyczna przy 40°C 75
              Lepkość kinematyczna przy 100°C 13,5
              Indeks lepkości 185
              Temperatura krzepnięcia -45°C
              Temperatura zapłonu 230 °C
              TBN 11,8
              HTHS 3,8
              NOACK 9%
              popiół siarczanowy 1,3



              Motorex Xperience FS-X 0W-40
              ACEA A3/B4-12
              API SN
              MB-Approval 229.5 VW 502 00/ 505 00 BMW LL-01 PORSCHE A40 RN0700/RN0710
              Safety + Performance: FIAT 9.55535-M2/N2/Z2
              Densitet vid 20 °C 0.841 g/ml
              Viskositet vid 40 °C 76.1 mm²/s
              Viskositet vid 100 °C 13.5 mm²/s
              Viskositet enligt HTHS vid 150 °C mPa•s >3.5
              CCS vid -35 °C 4600 mPa•s
              Viskositetsindex 181
              Lägsta flyttemperatur -51°C
              Flampunkt >220 °C
              Halt av sulfatrester vikt-% 1.2
              TBN 10.1 mg KOH/g
              NOACK 9.1%


              Motul 8100 X-max 0W-40
              ACEA A3 / B4
              API SN
              BMW LL-01 MB-Approval 229.5
              Porsche A40 VW 502 00 – 505 00
              Viscosity at 40°C 76.2
              Viscosity at 100°C 13.5
              Viscosity Index 184
              Flash point 228°C
              Pour point - 45 °C
              Sulfated ash 1,1%
              HTHS 3,6
              TBN 10.1

              Motul 300V Trophy 0W-40
              PERFORMANCES STANDARDS Above existing Motorsport standards. !!!
              SPECIFICATIONS Rally – GT – Short distance race !!!
              Density at 20°C 0.848
              Viscosity at 40°C 75.7 mm²/s
              Viscosity at 100°C 13.6 mm²/s
              HTHS viscosity at 150°C 3.9 mPa.s
              Viscosity Index 186
              Pour point -51°C
              Flash point 222°C
              TBN 8.25 mg KOH/g


              Neste City Pro 0W-40
              ACEA A3/B4
              API SN/CF
              VW 502.00/505.00 MB 229.3 and 229.5
              BMW LL-01 RN 0700/0710
              Density at 15°C 860
              Viscosity 40°C 80
              Viscosity 100°C 14
              Viscosity Index 181
              Pour Point -54°C
              Flash Point 220°C
              CCS -35 °C 5500
              TBN 10
              NOACK 8,5%
              Graniczna temperatura pompowania -45°C


              Orlen PLATINUM MaxPower 0W-40
              ACEA A3/B4
              API SM/CF
              Mercedes-Benz 229.3 VW 502 00 / 505 00
              Porsche A40 BMW Longlife-98
              lepkość kinematyczna w temp. 100°C 14,0
              wskaźnik lepkości 180
              temperatura zapłonu 220°C
              temperatura płynięcia -39°C
              Odparowalność wg Noack'a 8,5
              lepkość HTHS 3,6
              liczba zasadowa TBN 10,4
              popiół siarczanowy 1,12


              PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0 0W-40
              ACEA A3/B3
              API SN/CF
              JASO MA BMW LL-98
              VW 502.00/505.00 Porsche GL
              MB 229.1/229.3
              Lepkość kinematyczna cSt w 40°C 85
              Lepkość kinematyczna cSt w 100°C 14,9
              Indeks lepkości 185
              Lepkość CCV (Cold Cranking), cP w -35°C 6009
              Lepkość HTHS cP >3,7
              Temperatura płynięcia - 51 °C
              Noack <5,5
              Zawartość wapnia w % 0,296
              Zawartość boru, w % 0,063
              Zawartość cynku, w % 0,124
              TBN 9,8


              Ravenol Super Synthetik Öl SSL 0W-40
              ACEA A3/B4
              API SN/CF
              Porsche A40 VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01 MB-Freigabe 229.3/ 229.5 RN0700/RN0710
              Viscosity at 40°C 83,7
              Viscosity at 100°C 14,0
              Viscosity index 173
              Flash point 228°C
              CCS w -35°C 6000
              Pourpoint - 46°C
              TBN 10,1



              Shell Helix Ultra 0W-40
              ACEA A3/B3, A3/B4
              API SN/CF
              MB-Freigabe 229.5,226.5 VW 502 00/ 505 00 PORSCHE A40 RN0700/RN0710 FIAT 9.55535-Z2
              Kinematische Viskosität 40°C 75,2 mm²/s
              Kinematische Viskosität 100°C 13,6 mm²/s
              Dynamische Viskosität -40°C 31900
              Dichte 15°C 840 kg/cm³
              Flammpunkt 215°C
              Pourpoint -42°C
              HTHS Viskosität 3,68
              TBN 11
              NOACK 10.5%


              Total Quartz 9000 Energy 0W-40
              ACEA A3/B4
              API SN/CF
              MB-Approval 229.5 VW 502.00/505.0 Porsche A40 BMW LL-01
              Kinematic viscosity at 40°C mm2 /s 76.41
              Kinematic viscosity at 100°C mm2 /s 13.4
              Viscosity index 183
              Pour Point -39°C
              Flash Point 231°C


              Valvoline SynPower 0W-40
              ACEA A3/B3 A3/B4
              API SN/CF
              MB 229.3 229.5 VW 502.00/505.00 BMW LL-01 Porsche A40 RN700/710
              Viscosity40 °C 77
              Viscosity100°C 13.5
              Density at 15.6 °C 0,843 g/cm³
              Viscosity Index 183
              Pour Point -45°C
              Flash Point 220°C
              CCS –35°C. <5800
              TBN, mg KOH/g 11
              HTHS 3.7
              NOACK 9%
              Sulfate ash 1.17%


              XADO Atomic Oil 0W-40
              ACEA A3/B3/B4
              API SL/CF
              VW 503.01; 502.00/505.00 MB 229.3 229.1
              Ciężar właściwy przy 20°C 0,858
              Lepkość kinematyczna przy 40 °C 72,6
              Lepkość kinematyczna przy 100 °C 13,2
              Indeks lepkości 186
              Temperatura krzepnięcia -48°C
              Temperatura zapłonu 220°C
              Lepkość na zimno przy -20°C CCS 6050
              TBN 10.8
              Popiół siarczanowy 1.2


              __________________________________________________ _______________________



              ENEOS SUSTINA 0W-50
              API SN
              ZASTOSOWANIE;
              Olej do silników benzynowych.
              Wygląd Gęstość (15°C), g/cm3 0.847
              Zawiesistość (40°C), 104 mm 2 /s
              Zawiesistość (100°C), 18 mm2 /s
              Wskaźnik lepkości 192
              Temperatura zapłonu 232°C
              Temperatura krzepnięcia –45 °C
              TAN mgKOH/g 2.3
              TBN mgKOH/g 6.4


              Mobil 1 Racing™ 0W-50
              Mobil 1 Racing 0W-50 is recommended for a wide range of race engine applications !!!
              Note: Mobil 1 Racing 0W-50 is not recommended for street use !!!
              Viscosity cST 40ºC 100
              Viscosity cST 100ºC 17.2
              Viscosity Index 189
              Sulfated Ash, wt% 1.3
              HTHS Viscosity, mPa s at 150ºC 3.8
              Pour Point, ºC -54
              Flash Point, ºC 221
              Density at 15.6 ºC g/ml 0.85



              PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0 0W-50
              API SN/CF
              ACEA A3/B3
              JASO MA MB 229.1/229.3 BMW LL-98 VW 502.00/505.00 Porsche GL
              Lepkość kinematyczna , cSt at 40°C 108
              Lepkość kinematyczna, cSt at 100°C 18.7
              Indeks lepkości 194
              Lepkość, Cold Cranking , cP @ -35°C 5770
              Zasadowość 9.5
              B zawartość ,mass % 0.061
              Ca zawartość, mass % 0.0299
              Zn zawartość, mass % 0.164
              NOACK <5.5

              Komentarz


              • leonn,
                Możesz dorzucić jeszcze Mobila 1 ESP 0W40?

                Komentarz


                • paba potwierdził, że zgodnie z informacją Lotosa olej 5W40 (Synthetic Plus) posiada aprobatę m.in. VW 502.00/505.00. Nie jest zatem zrozumiałym, dlaczego na opakowaniu tego oleju jest zapis "poziom jakości ... VW 502.00/505.00 ...". Według mnie jest to zasadnicza różnica. Czyżby Lotos produkował nieco inny olej w składzie chemicznym, niż ten dostarczony do aprobaty :roll: ? Co Wy o tym myślicie?

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez leonn
                    Skoro już 400 stron :shock: za nami, to może mała aktualizacja listy z SAE 0W-40 :wink:
                    leon przydałby się mały komentarz do tego, albo usystematyzowanie od najlepszego do najgorszego

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Sony
                      paba potwierdził, że zgodnie z informacją Lotosa olej 5W40 (Synthetic Plus) posiada aprobatę m.in. VW 502.00/505.00. Nie jest zatem zrozumiałym, dlaczego na opakowaniu tego oleju jest zapis "poziom jakości ... VW 502.00/505.00 ...". Według mnie jest to zasadnicza różnica. Czyżby Lotos produkował nieco inny olej w składzie chemicznym, niż ten dostarczony do aprobaty :roll: ? Co Wy o tym myślicie?
                      Normę 502 to nawet smalec spełnia. :diabelski_usmiech
                      Potwierdam z osobistych doświadczeń jest to bardzo dobry olej.
                      Jest również deklaracja producenta ze spełnia 229.5.
                      Należy miec jednak na uwadze ze to nie jest pełen syntetyk co nie przekreśla go jako dobre smarowidlo relatywnie mało brudzące.

                      Jeśli ktoś ma problem z określeniem prawidłowego interwalu na tym oleju proponuje go skrócić w myśl zasady ze lepiej częściej wymieniać dobry olej niż rzadko bardzo dobry.

                      Cena jest ostatnio bardzo atrakcyjna a olej z pewnością krzywdy nie zrobi nikomu. (Stosując go naturalnie do silników które mogą być nim zalewane)

                      [ Dodano: Pią 02 Paź, 15 20:10 ]
                      Zamieszczone przez vesatis
                      Zamieszczone przez leonn
                      Skoro już 400 stron :shock: za nami, to może mała aktualizacja listy z SAE 0W-40 :wink:
                      albo usystematyzowanie od najlepszego do najgorszego
                      Tak jednoznacznie nie da sie

                      Co z tego ze Mobil Racing 0W50 to porażka podczas normalnej jazdy a jest technologicznym majstersztykiem :diabelski_usmiech
                      I pokazuje co potrafi przy 120 stopniach c

                      Pamiętajmy że skład oleju zmienia się od czasu premiery wiec nie zawsze mamy taki sam olej rok po roku. ....

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez pedros
                        Tak jednoznacznie nie da sie
                        można przynajmniej spróbować, jak tu
                        Link

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez vesatis
                          Zamieszczone przez pedros
                          Tak jednoznacznie nie da sie
                          można przynajmniej spróbować, jak tu
                          Link
                          Owszem dobre opracowanie

                          Natomiast trzeba być czujnym jak ninja bo producenci deklarują jedno a potem i tak asekuruja się ze produkt może podlegać wahaniom w kontekście składu jakościowe i ilosciowego bla bla ....

                          Ja niestety nie posiadam wiedzy praktycznej jak każdy z wymienionych olei spisuje się. ...

                          Jeśli natomiast szukał bym to brał bym pod uwagę


                          Czy mam LPG wówczas wykluczam oleje LL na rzecz full saps i częstej wymiany bynajmniej nie co 15 lecz np 12 kkm przy moim stylu jazdy.


                          Następnie jeśli Full Saps to o jak największej rozpiętości lepkości by dać żyć silnikowi podczas zimnego cyklu pracy. 0W40 wydaje się świetnym kopromisem pomiędzy lekkobieznoscia i ochroną.


                          Jak juz mamy owe 0W40 to biorę normy producentów w zależności od posiadanego silnika jeśli VW to i tak olewam normę 502 bo spełnia ją praktycznie każdy olej i jest mało użyteczna w przeciwieństwie do norm Mercedesa która na chacie Lubrizola daje większe pokrycie korzyści. Celowalbym w normę 229.5 bez jedynki (nie 229.51 czyli niskoemisyjna ekonomiczna. Dobra ale niepotrzebna tutaj) Należy mieć jedna na uwadze ze jeśli jest duuuuzo związków chroniących silnik to normy .5 nie dostanie w BMW ma LL98 a jest genialny....

                          Potem doczytalbym jaka olej posiada bazę olejowa. Taka wskazówka byłaby niska temperatura plyniecia jak i niska odparowalnosc.

                          Co do marek to ma znaczenie drugorzędne i moim zdaniem warto niewykluczac mniejszych ale solidnych graczy.


                          Jeszcze parametrem który analizuje jest zawartość detergentów zbieżne z wysoką liczba zasadaowa TBN bo tutaj mam nadmierną przesadnie wrażliwość w tej materii.

                          Nie kieruję się ceną bo to jest ślepa uliczka. :diabelski_usmiech

                          Komentarz


                          • prezes73, ESP jest ECO :wink:


                            Zamieszczone przez vesatis
                            usystematyzowanie od najlepszego do najgorszego
                            Lista jest alfabetycznie :wink: i jest tak jak napisał pedros k
                            Zamieszczone przez pedros
                            Tak jednoznacznie nie da sie


                            Z olejami jest tak jak z kobietami, można zrobić listę fajnych lasek, ale nie można powiedzieć, że właśnie "ta" będzie idealna dla każdego :wink: są jeszcze różnice w indywidualnych potrzebach

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez vesatis
                              Zamieszczone przez pedros
                              Tak jednoznacznie nie da sie

                              można przynajmniej spróbować, jak tu
                              Link
                              Owszem dobre opracowanie
                              do wszystkiego trzeba podejść z rezerwą :P w tym opracowaniu Ams 10W40 jest "power" a u mnie okazał się totalną porażką i do tej firmy kompletnie mnie zniechęcił
                              w moim przypadku jeśli już 0W40 to tylko te "górne" :P i tu Penrite 0W40 się kłania (tylko ta cena) :diabelski_usmiech

                              Zamieszczone przez KubaMpakiet
                              dzis znowu wjechal swiezy SSL mial byc total ale nie dostalem u siebie
                              urzywam juz ponad 2 lata ravenola i moge powiedziec ze sprawdza sie, nie tylko u mnie :wink:
                              przynajmniej nie ma szansy zeby podrobe kupic
                              czy SSL stosujesz "całorocznie" ? jakie masz zużycie oleju ? masz jakieś doświadczenia z 5W40 VSI i VST ?
                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz


                              • leonn,
                                Skoro już 400 stron  za nami, to może mała aktualizacja listy z SAE 0W-40 
                                Zamieszczone przez leonn
                                prezes73, ESP jest ECO 
                                Mimo wszystko 0W40, dobry też do porównania z innymi olejami. :wink:

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez koka

                                  Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                  dzis znowu wjechal swiezy SSL mial byc total ale nie dostalem u siebie
                                  urzywam juz ponad 2 lata ravenola i moge powiedziec ze sprawdza sie, nie tylko u mnie :wink:
                                  przynajmniej nie ma szansy zeby podrobe kupic
                                  czy SSL stosujesz "całorocznie" ? jakie masz zużycie oleju ? masz jakieś doświadczenia z 5W40 VSI i VST ?
                                  calorocznie
                                  od wczoraj sam SSL, wczesniej 2x z dodatkiem Thropy 25%
                                  zuzycie zadowalajace 0.3 do 0.8 na 10 tysi/ uzywany raczej ostro
                                  mialem raz VSI tez sie sprawdza
                                  VST jeszcze niedawno nie do dostania u nas, teraz nie wiem
                                  Audi 1.8T AVJ

                                  Silnik smaruje
                                  Ravenol SSL

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez koka
                                    i tu Penrite 0W40 się kłania (tylko ta cena)
                                    Przecież miałeś 0W-50 zalewać, jest tańszy od 0W-40 :P

                                    Moim zdaniem to kup Ty sobie niedrogiego Meguina albo Ravenola i dodaj do wybranego ViscoStabil, uzyskasz SAE 0W-50, a ewentualne ubytki uzupełnisz tym co już masz w zapasie, bez znaczenia na markę i SAE







                                    Wracając do Lotosa Synhtetic Plus 5W-40
                                    Zamieszczone przez paba
                                    wydaje się, że jednak Lotos 5W40 oficjalnej aprobaty MB 229.5 nie posiada
                                    Link
                                    Tylko się tak wydaje :wink: Ktoś w Lotosie dał dup..y i nie zaktualizował kart po prostu i tyle, paba, zobacz na datę tej karty :wink:
                                    Bo jak można wytłumaczyć, obecność tego oleju nawet na oficjalnej aktualnej liście VW 505.01? O MB nie wspomnę :P
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez leonn
                                      Fuchs Titan Supersyn Longlife 0W-40
                                      Lepkość kinematyczna w 40 °C 74,4 mm2/s
                                      Lepkość kinematyczna w 100°C 13,2 mm2/s
                                      CCS w -35°C 5180 mPas
                                      Zamieszczone przez leonn
                                      Motorex Xperience FS-X 0W-40
                                      Densitet vid 20 °C 0.841 g/ml
                                      Viskositet vid 40 °C 76.1 mm²/s
                                      Viskositet vid 100 °C 13.5 mm²/s
                                      CCS vid -35 °C 4600 mPa•s
                                      Hmm aż tak rzadki jest ten Motorex w -35?
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez leonn
                                        Przecież miałeś 0W-50 zalewać, jest tańszy od 0W-40 :P

                                        Moim zdaniem to kup Ty sobie niedrogiego Meguina albo Ravenola i dodaj do wybranego ViscoStabil, uzyskasz SAE 0W-50, a ewentualne ubytki uzupełnisz tym co już masz w zapasie, bez znaczenia na markę i SAE
                                        dobrze kombinujesz :szeroki_usmiech
                                        Leon 1.6 16V 105 KM

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez koka
                                          w moim przypadku jeśli już 0W40 to tylko te "górne" :P i tu Penrite 0W40 się kłania (tylko ta cena) :diabelski_usmiech
                                          Ja mam Penrite 0W50, wcześniej miałem Millersa 0W40, oba oleje w topie cenowym, choć obecnie na tym samym poziomie w tym zakresie. Penrite wydaje mi się lepszy, bo mniej słychać rozrząd. Nastęony tez będzie Penrite tylko 0W40, bo 0W50 już praktycznie nie ma.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            Po co wpadać na pomysł lania do tsi W-40, magistrala jest skonstruowana na W-30
                                            To co z tym olejem do tsi? Bo po 400 stronach nadal nie wiem co zalać... :diabelski_usmiech
                                            Maciek
                                            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                            Zapraszamy....

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez klarus
                                              nadal nie wiem co zalać... :diabelski_usmiech
                                              :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
                                              Załączone pliki
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez klarus
                                                To co z tym olejem do tsi? Bo po 400 stronach nadal nie wiem co zalać...
                                                ja od 115kkm leję Millersa 5W30 z wymianami co ok. 30kkm . Wcześniej XF, obecnie EE i jakoś jeździ bez dolewek EE ma wyraźnie niższą temperaturę - przy stabilnej prędkości 160 na dystansie kilkuset km miał temp 106-108st. XF miał ok 110-112

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez klarus
                                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  Po co wpadać na pomysł lania do tsi, magistrala jest skonstruowana na W-30
                                                  To co z tym olejem do tsi? Bo po 400 stronach nadal nie wiem co zalać... :diabelski_usmiech
                                                  Najlepiej pełnowartościowy 0W-30 z dużą ilością nieekologicznych dodatków, mój typ na next to Fuchs Longlife 0W-30
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                    Najlepiej pełnowartościowy 0W-30 z dużą ilością nieekologicznych dodatków, mój typ na next to Fuchs Longlife 0W-30
                                                    a skąd wiesz, że najlepiej? Masz jakieś badania oprócz własnych wrażeń? Na pewno jest to dobry wybór, ale do "najlepszego" to mu trochę brakuje.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X