Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zaproponował ci zmianę z mineralnego HC o wartości 15zl/l na syntetyk gtl, także zmiana na lepsze.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • Motul i tak taniej wychodzi niż ten Millers, ale wole spytać bo się nie znam.
      Przy wymianie robić płukankę ??
      była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
      a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

      https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Sebastian_M26
        Zaproponował ci zmianę z mineralnego HC o wartości 15zl/l na syntetyk gtl, także zmiana na lepsze.
        dzięki znafco - dawno nie czytałem głupot, to mam okazję. Jakoś wciąż nie muszę dolewać tego, a nawet większego bo 5W30 :evil: badziewia pomiędzy serwisami LL czyli robi swoją robotę. Twoje uczulenie na wszystkie inne oleje niż używane przez Ciebie ma mało wspólnego z merytoryką. Może poczytaj jednak wypowiedzi kolegów ze Wschodu?

        Komentarz


        • Pan starszy uważa że to jest olej syntetyczny, co by uspawiedliwiało przesadzoną cenę.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • prezes73 chyba zachodu ale Rosji - było trochę linków do artykułów Rosjan nt. olejów opartych nie na mniemanologii stosowanej czy artykułach z netu, a prowadzonych przez nich badaniach z całkiem rozsądną argumentacją. Wg Sebastiana to już chyba od 60kkm (dokładnie można odszukać na stronach 300-400 tego wątku nie mam panewek, pierścieni, itd... bo nie dość, że leję Millersa, na dodatek wykastrowane 504/507, jeszcze 5W30 i o zgrozo w trybie LL. Różnica jest taka, że ja nie wciąż nie dolewam, a on jeżdżąc na superhiper olejach 199% PAO zmienianych co 8-10kkm nie wypowiada się nt. ilości dolewanego oleju między wymianami. No i ja nie nazywam innych olejów shitem tylko dlatego, że ich nie używam.

            [ Dodano: Sob 06 Sie, 16 21:18 ]
            Zamieszczone przez Sebastian_M26
            Pan starszy uważa że to jest olej syntetyczny, co by uspawiedliwiało przesadzoną cenę.
            może jednak poczytaj artykuły kolegów ze Wschodu - wiedza nie boli

            Komentarz


            • rezon, Wiem, wiem. Nie skumałem na początku, myślałem że piszesz o pro choice ;-)
              Dlatego wykasowałem

              Komentarz


              • IMHO jeden i drugi olej jest OK. Przy takich przebiegach rocznych to kupić ten, który bardziej się podoba i będzie dobry . Ostatnio widziałem 4l bańki Orlena 5W30 504/507 po 119zł w Leclercu, ale ponieważ nie muszę jakoś strasznie oszczędzać to spokojnie poczekam jeszcze 8kkm do wymiany po kolejnych 30kkm i pewnie znowu kupię Millersa EE 504/507 albo wspominanego kiedyś na forum Shella 504/507 ale 0W30 - miał ładne charakterystyki. Starszy Pan jest z wykształcenia inżynierem i potrafi czytać ze zrozumieniem nie tylko ulotki, ale również wyniki badań - także bez problemów tych pisanych cyrylicą. A i biegi zmienia nieco szybciej niż 6k obrotów, może za dużo jeździ, aby podniecać się kręceniem do czerwonego pola.

                Komentarz


                • jeździsz jeszcze na CASTROLU SYNTRANS V FE 75W-80 ? jeśli tak to co u niego słychać ? ))))))) a jeśli nie to dlaczego ?
                  Leon 1.6 16V 105 KM

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez koka
                    jeździsz jeszcze na CASTROLU SYNTRANS V FE 75W-80 ? jeśli tak to co u niego słychać ? ))))))) a jeśli nie to dlaczego ?
                    _________________
                    Auto juz pewno do konca swych dni na nim bedzie jezdzic bo komu sie bedzie z tym chcialo tak pier... ja mnie :/ , od marca ma je moj śfagier, w marcu jak nim jezdzilem skrzynia pracowala nadal jak swiezo po zalaniu. W porownaniu z fuchsem 75w bez "80" przepasc

                    Komentarz


                    • Tippo, czyli teoretycznie zalałeś gęstszy olej i masz lepszy rezultat? Dlaczego nie zalałeś też 75W od Castrola? Ja zastanawiam się właśnie jak wypadają obok siebie takie oleje 75W-80 z Castrola vs. Fuchs vs. Ravenol? Bo niebawem znów w busie Iveco będę wymieniał razem z olejem w tylnym moście 75W-140 i chciałbym jakiś zestawik
                      Co możecie polecić i dlaczego?
                      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Krisss_28
                        Tippo, czyli teoretycznie zalałeś gęstszy olej i masz lepszy rezultat? Dlaczego nie zalałeś też 75W od Castrola? Ja zastanawiam się właśnie jak wypadają obok siebie takie oleje 75W-80 z Castrola vs. Fuchs vs. Ravenol?
                        no własnie ... mam Ravenola 75W i było wszystko ok ale ostatnio na "gorącym" po długiej i szybkiej jeździe biegi wchodzą z wyraźnym oporem, na "zimno" jest ok - tak jakby olej był za rzadki. Wiem, że to dziwne i przyczyna może być inna ale co mi szkodzi spróbować 75W80 ... albo nawet 75W90, w końcu to już "stara" skrzynia...)))) Kiedyś poskarżyłem się na ASO do centrali VW Polska, że wlali mi do skrzyni Castrola 75W90 (a gdzie normy) pomimo tego, że dedykowany jest 75W G060726 a oni mi odpisali, że wszystko ok i tak ma być (ważne że GL-4). Może więc trzeba pójść środkiem i zalać 75W80 ?
                        Leon 1.6 16V 105 KM

                        Komentarz


                        • No właśnie z 75W-80 jakie oleje Waszym zdaniem są najlepsze? Ravenol nie podaje pełnych danych, to praktycznie nic poza bazą nie wiadomo... Jest niby PAO, więc git, Fuchs to niby estry...
                          Mi się też wydaje, że w Iveco po mocnym rozgrzaniu skrzynia chodzi głośniej, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem.
                          Teraz mam zalany zestaw:
                          - skrzynia: Ravenol MTF -2 75W-80;
                          - most: Ravenol SLS 75W-140, też podają, że na PAO.
                          Może teraz wrzucę zestaw Fuchsa, chyba że coś zaproponujecie dodatkowo
                          Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                          Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Krisss_28
                            jakie oleje Waszym zdaniem są najlepsze
                            Jeśli chodzi o przekładniowe, to tylu mądrych co do silnikowych nie ma, możesz brać kryterium ceny (chyba najdroższy jest Penrite). Chętnie zakupiłbym 2 l oleju do skrzyni ale nie wiem jaki to ma być (75W80 czy 75W90).

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez vesatis
                              Zamieszczone przez Krisss_28
                              jakie oleje Waszym zdaniem są najlepsze
                              Jeśli chodzi o przekładniowe, to tylu mądrych co do silnikowych nie ma, możesz brać kryterium ceny (chyba najdroższy jest Penrite). Chętnie zakupiłbym 2 l oleju do skrzyni ale nie wiem jaki to ma być (75W80 czy 75W90).
                              Ogólnie to patrzyłem na Penrite, ale jakoś parametrami nie powalają, to już lepiej Fuchs wypada I chyba teraz zestaw Fuchsa poleci, zwłaszcza na GL-5 Titana 75W-80
                              Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                              Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Krisss_28
                                I chyba teraz zestaw Fuchsa poleci
                                proponuję
                                Liqui Moly Fully Synthetic Gear Oil (GL5) SAE 75W-90 Link

                                Liqui Moly Fully Synthetic Gear Oil (GL5) SAE 75W-90 - Polecam.

                                Motul GEAR 300 - 75W-90 - Link

                                Castrol Syntrans V FE 75W-80 - 404 Not Found Dla tych którzy nie przepadają za olejami Castrola - oleje do przekładni Castrol robi naprawdę dobre.

                                Osobiście mam wlany w Caddy Forum - Octavia Club Polska - Penrite PRO GEAR OIL 70W-75 - Just a moment... Robiłem kilka razy trasę PL-Włochy-PL z pełnym obciążeniem + box+bagażnik z rowerami ... problemów ze skrzynią nigdy nie było. (nie wiem, moze mam "popsutą" :wink: ).
                                Nie miałem też nigdy problemów ze skrzynią przy zalaniu Fuchsa (miałem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W-80 oraz FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W).
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Do Iveco zalecany jest 75W-80, więc 90-tka odpada
                                  Castrola też brałem pod uwagę, ale Fuchs ma troszkę wyższą lepkość i sam indeks lepkości ma lepszy/wyższy, dlatego na niego padło Dodatkowo do silnika wezmę Fuchsa z normą C2 i potestuję. Dam znać, czy są jakieś różnice względem Totala ECS
                                  Nigdzie nie mogę tylko VOA tego Fuchsa znaleźć, może pomożecie?
                                  Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                  Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                  Komentarz


                                  • Witam
                                    To jeszcze i ja poproszę o podpowiedź w doborze lepkości i marki oleju do skrzyni biegów do Skoda Octavia II Tour 2012r. Do tej pory nie wymieniany fabryczny olej. Przebieg ok 80 kkm
                                    bastek1080

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez bastek1080
                                      Skoda Octavia II Tour 2012r
                                      75W, 75W80, 75W90 ...jak zalejesz któryś z w/w wymienionych w temacie to będzie OK.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • PAOLO ESCO dziękuję za odpowiedź. Podpowiedz mi proszę jeszcze czym sie kierować w wyborze pomiędzy tymi lepkościami. Czym się one róznią? Oleje silnikowe jakoś ogarnąlem ale przekładniowe ani trochę... Z góry dziękuję
                                        bastek1080

                                        Komentarz


                                        • PAOLO ESCO, o na moje pytanko odpowiesz ? jest na poprzedniej stronie. Teoretycznie zdecydowałem sie na penrite tylko nie wiem jakiej lepkości wybrać

                                          www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
                                          GrAnAtOwA bOmBa
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Castrol Syntrans V FE 75W-80 ... Dla tych którzy nie przepadają za olejami Castrola - oleje do przekładni Castrol robi naprawdę dobre.
                                            z Castroli - tak z ciekawości - a dlaczego nie Castrol Syntrans Transaxle 75W90 ?
                                            u mnie ASO taki właśnie proponuje do SEAT-ów (i tylko taki) podpierając się rekomendacją VW Group (zresztą takie info też dostałem w mailu od VW). Traktują go chyba jako bardziej uniwersalny do różnych zastosowań, choć Castrol do skrzyń grupy VW na pierwszym miejscu stawia 75W80 ...
                                            Leon 1.6 16V 105 KM

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez t00m3q
                                              na moje pytanko odpowiesz
                                              OK na PW ... to nie forum Opla :wink:

                                              W 2015 roku VW (AUDI, SEAT, SKODA, VW) wprowadził do produkcji nowe typy 3-cylindrowych silników 1,0 TFSI.
                                              Przy tej okazji Volkswagen opracował nową specyfikację dla olejów, które mają służyć na pierwsze fabryczne zalanie a w konsekwencji również jako produkt serwisowy.

                                              Specyfikacja VW 508.00 / 509.00 dla oleju o lepkości 0W-20, zwanym także "Niebieskim Olejem".

                                              SPECYFIKACJA
                                              VW 508.00 / 509.00

                                              Wymagania fizyczne i chemiczne:
                                              SAE: 0W-20
                                              TBN ≥ 6 mg KOH / g
                                              Noack <11%
                                              HTHS ≤ 2,6 mPa.s (bardzo niski HTHS wpływa na oszczędność paliwa)

                                              Specyfikacja ma opierać się na aktualnej specyfikacji ACEA A1/B1 i dodatkowo nowej, jeszcze nie opublikowanej specyfikacji ACEA: C5.
                                              Dodatkowo olej musi przejść cały szereg fabrycznych testów VW.
                                              Testy laboratoryjne:
                                              Specjalny test VW na korozyjność (PV 1401/1425).
                                              Test kompatybilności z uszczelnieniami VW (PV 3344).
                                              Testy silnikowe na hamowniach VW:
                                              Test VW badający wpływ oleju na oszczędności paliwa (PV 1451).
                                              Test VW badający wpływ oleju na żywotność i zatykanie DPF (PV 1485).
                                              Dodatkowe wymagania:
                                              Olej musi być koloru zielonego.

                                              Jak widać z powyższych zapisów olej ma w dużym stopniu wpływać na sprawność silnika, oszczędność paliwa równocześnie dbając o żywotność silnika i systemy oczyszczania spalin.

                                              PRZEZNACZENIE
                                              Wszystkie nowe 3 cylindrowe silniki benzynowe są już teraz napełniane „niebieskim” olejem 0W-20.
                                              Nowy olej będzie również stosowany w obecnej generacji silników benzynowych 4 cylindrów.

                                              Do 2017 roku wszystkie silniki benzynowe 3 i 4 cylindrowe mają być fabrycznie zalewane tym olejem.
                                              VW nie podał jeszcze ustaleń co do daty wprowadzenia oleju do fabrycznego zalania silników Diesla.

                                              Jednakże w najnowszych modelach samochodów grupy VW zaczyna zalecać się stosowanie tego oleju do zalań serwisowych, do silników benzynowych i diesla niezależnie od typu.

                                              Poniżej wycinek z instrukcji obsługi AUDI.

                                              VW na zalanie serwisowe dopuszcza zastosowanie alternatywnego oleju o normach VW 504.00 / 507.00.

                                              I faktycznie, jak na razie Volkswagen potwierdza, że w miejsce VW 508.00 / 509.00 można stosować alternatywnie oleje VW 504.00 / 507.00.

                                              W obydwu przypadkach przebiegi pomiędzy wymianami są identyczne: 30.000 km lub 2 lata.
                                              Załączone pliki
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • PAOLO padło jednak na Penrite po rozmowie z konkonem, total, ktorego polecałeś ma zbyt wysoki tbn i to by mogło rączej zaszkodzić saabowi ale chętnie wysłucham twojego zdania na ten temat .

                                                www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
                                                GrAnAtOwA bOmBa
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

                                                Komentarz


                                                • A jak już jesteśmy przy skrzyniach, to co najlepiej do DSG "G 052 182 A2" ?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez t00m3q
                                                    padło jednak na Penrite
                                                    ok spoko - PAO grupa 4 - potwierdzony poly-olefin wg. kart MSD z 15.10.2015r. + ester grupa 5. Będziesz zadowolony ... ale jak tu nie być skoro kupuje się olej za taką kasę :wink:

                                                    [ Dodano: Sro 10 Sie, 16 18:01 ]
                                                    Zamieszczone przez ponczo
                                                    jak już jesteśmy przy skrzyniach
                                                    ---> to piszmy w odpowiednim wątku Forum - Octavia Club Polska :P
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X