Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wzialem hpr5 5w40 i płukankę vita flush

    www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
    GrAnAtOwA bOmBa
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

    Komentarz


    • Zamieszczone przez t00m3q
      hpr5 5w40
      aaa czyli nie 0W40 ...to sprawdzę w MSD :wink:

      [ Dodano: Sro 10 Sie, 16 19:21 ]
      > 60%
      Złożona mieszanina węglowodorów otrzymywana przez obróbkę frakcji ropy naftowej wodorem w obecności katalizatora. Składa się z węglowodorów o liczbie atomów węgla głównie w zakresie od C20 do C50. Zawiera stosunkowo dużo węglowodorów nasyconych.

      ... PAO wg. CAS oraz wg. Mobila ... :niewiem

      "HPR 5 is a premium, full synthetic" ... "prawie" jak Shell :bajer
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Ehh to juz nie wiem... :?

        www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
        GrAnAtOwA bOmBa
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          W 2015 roku VW (AUDI, SEAT, SKODA, VW) wprowadził do produkcji nowe typy 3-cylindrowych silników 1,0 TFSI.
          Przy tej okazji Volkswagen opracował nową specyfikację dla olejów, które mają służyć na pierwsze fabryczne zalanie a w konsekwencji również jako produkt serwisowy.

          Specyfikacja VW 508.00 / 509.00 dla oleju o lepkości 0W-20, zwanym także "Niebieskim Olejem".

          SPECYFIKACJA
          VW 508.00 / 509.00

          Wymagania fizyczne i chemiczne:
          SAE: 0W-20
          TBN ≥ 6 mg KOH / g
          Noack <11%
          HTHS ≤ 2,6 mPa.s (bardzo niski HTHS wpływa na oszczędność paliwa)

          Specyfikacja ma opierać się na aktualnej specyfikacji ACEA A1/B1 i dodatkowo nowej, jeszcze nie opublikowanej specyfikacji ACEA: C5.




          I faktycznie, jak na razie Volkswagen potwierdza, że w miejsce VW 508.00 / 509.00 można stosować alternatywnie oleje VW 504.00 / 507.00.

          W obydwu przypadkach przebiegi pomiędzy wymianami są identyczne: 30.000 km lub 2 lata.

          PAOLO ESCO, bardzo ciekaw jestem co to za oliwa będzie, na jakiej bazie i ile wtrzyma? 8)

          Komentarz


          • Kilka olejów z normą 508/509 już jest, oczywiście Castrol też :wink:
            Z pierwszych informacji jakie są, to auta z nowymi silnikami pod 508/509 są kompatybilne wstecz do niższych norm 504/507, natomiast starsze silniki nie są kompatybilne w góre.
            Link
            General Error
            PDS Search

            Komentarz


            • PAOLO ESCO, a Penrite Vantage 5w30?

              www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
              GrAnAtOwA bOmBa
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

              Komentarz


              • Zamieszczone przez t00m3q
                Penrite Vantage 5w30
                który ...?

                Jeżeli mowa o Vantage Full Synthetic 5W-30 to ma PAO grupa 4 - potwierdzony poly-olefin (karta z 10 czerwca 2015). Tylko ACEA A1/B1, ACEA A5/B5 ... fordowskie specyfikacje ... bardzo niska lepkość oleju, wysoki TBN.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • No wlasnie tylko, ze nie ma normy GM . I sie zastanawiam :roll:
                  Czy nie zaszkodzę silnikowi, teoretycznie do warunków jazdy by sie sprawdził

                  www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
                  GrAnAtOwA bOmBa
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

                  Komentarz


                  • PAOLO ESCO, my wszyscy tu zgromadzeni poprosimy o fachowa opinie nt. oliw Revline, przede wszystkim 5W40

                    Jak to sie ma do np. Specola, Lotosza ??

                    Dzieki
                    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                    Jeżdżę w blasku
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez t00m3q
                      PAOLO padło jednak na Penrite po rozmowie z konkonem, total, ktorego polecałeś ma zbyt wysoki tbn i to by mogło rączej zaszkodzić saabowi ale chętnie wysłucham twojego zdania na ten temat .
                      A dlaczego zbyt wysoki TBN miałby zaszkodzić silnikowi? Bo lepiej go wymyje ? To chyba na + a nie na -

                      Komentarz


                      • Ja sie nie znam - dostałem takie info od forumowego sprzedawcy oleum . Mi te parametry nie wiele mówią ..

                        www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
                        GrAnAtOwA bOmBa
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

                        Komentarz


                        • Tez nie Wiem dlatego pytam 8)

                          Komentarz


                          • shok, w starym silniku z nagarami i brudami, takie wymycie moze spowodowac ze zmyje do zera wszystko, w tym te czesci brudu/nagaru ktore robily za uszczelniacze. I wtedy dopiero sie zacznie zabawa

                            Moja O3 RS

                            Komentarz


                            • Uszczelnienia gumowe na miejsce uszczelnien nagarowych !!!!!!!
                              Nagarom mowimy kategoryczne NIE :twisted:
                              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                              Jeżdżę w blasku
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez shok
                                dlaczego zbyt wysoki TBN miałby zaszkodzić silnikowi? Bo lepiej go wymyje ? To chyba na + a nie na -
                                nieeee no proszę Was ... przecież było już w tym wątku o wysokim/niskim TBN... Ja rozumiem silnik TSI, silniki z DPF-em ale "zwykły" (nie najnowszej konstrukcji, nie skażony eco układami katalitycznymi) silnik Saaba z turbiną o niskim ciśnieniu doładowania i takie "problemy" ... dodajmy, że Saab będzie jeździł w większości po mieście.

                                Zamieszczone przez krzyzakp
                                w starym silniku z nagarami i brudami, takie wymycie moze spowodowac ze zmyje do zera wszystko, w tym te czesci brudu/nagaru ktore robily za uszczelniacze
                                taaa olej z wysokim TBN "wymyje" za mocno silnik i rozszczelni silnik ... jeszcze uszczelki "rozpuści"
                                Ja rozumiem wpakować w zaniedbany silnik agresywną płukankę a potem robić :shock: jak się ew. coś tam w kanalikach olejowych poprzytyka (ale powiedzmy sobie wprost to naprawdę ekstremalne przypadki).

                                Co do wysokiego TBN, Full Saps, Full Zinc, ZDDP itd. itp. ...
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Prawie wszystkie oleje zawierają związki organiczne cynku , które są wysokociśnieniowymi i eliminującymi tarcie dodatkami, przeznaczonymi zwłaszcza dla silników wyczynowych. Te komponenty rozpoczynają swą działalność dopiero w ekstremalnych warunkach kontaktu metalu z metalem i wysokim obciążeniu. Takie warunki praktycznie nie występują w zwykłych silnikach. Podczas ekstremalnych warunków dochodzi do reakcji związków cynku z metalem np. między pierścieniami i ścianami cylindrów. Jednak większa koncentracja tego komponentu działa odwrotnie i powoduje powstawanie osadów na wałach, świecach zapłonowych i wtryskach a to przyczynia się do uszkodzenia silników. W nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu, siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie. W konsekwencji wymusiło to wprowadzenie do stosowania benzyn bezołowiowych, niskosiarkowych olejów napędowych i olejów smarowych Mid - Low SAPS, o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych. Skład olejów przeznaczonych do samochodów z DPF/nowymi układami katalicznymi uwzględnia możliwość ich rozcieńczenia paliwem Przy rozcieńczaniu oleju smarowego paliwem może dojść do szkodliwych reakcji pomiędzy dodatkami głównie pochodnymi estrów i olejem silnikowym, a w szczególności jednym z jego podstawowych składników, tj. modyfikatorem lepkości.
                                Poza interakcjami z modyfikatorami lepkości ma to wpływ także na dodatek przeciwzużyciowy typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate), zmniejszając skuteczność jego działania. I tutaj uwaga. Fosfor stanowi jeden z podstawowych składników dodatków przeciwdziałających utlenianiu oleju i zużyciu silnika, obniżanie jego zawartości niesie za sobą niebezpieczeństwo formowania w olejach coraz większej ilości różnego rodzaju nierozpuszczalnych wytrąceń i osadów oraz większego zużycia elementów silników. Sytuacja taka doprowadziła do opracowania bezpopiołowych dodatków nowych generacji, zastępujących lub uzupełniających zmniejszoną ilość dodatków zawierających fosfor. Jednak przeprowadzone dotychczas testy silnikowe wykazały, że dodatki zastępcze nie zawsze są w pełni efektywne, a dalsze obniżanie zawartości fosforu poniżej 0,1% wymaga znacznie wyższego poziomu dozowania rozpatrywanych dodatków lub opracowania innych.
                                Podsumowując, dążenie do obniżania zawartości w olejach silnikowych dodatków zawierających fosfor i zastępowanie ich innymi, bezpopiołowymi dodatkami, może mieć wpływ na zwiększenie tendencji do formowania się w olejach silnikowych substancji o konsystencji żeli, szlamów, a nawet żywic i twardych laków.
                                Obecnie, przy opracowywaniu nowych olejów silnikowych obowiązują dwie podstawowe tendencje, tj. obniżanie szybkości odparowywania oleju (lotności) i wydłużanie okresów pomiędzy jego wymianami. Przeprowadzone badania silnikowe i drogowe pozwoliły poczynić następujące obserwacje…. Wydłużona eksploatacja olejów o dużej lotności (dużej szybkości odparowania) prowadzi do zwiększania wraz z upływem czasu eksploatacji stężenia metalicznych dodatków w oleju. W przypadku wydłużonej eksploatacji olejów o małej lotności (małej szybkości odparowania – NOACK) występuje odwrotna tendencja, tzn. niewielkie obniżanie stężenia dodatków metalicznych w oleju. Obniżanie stężenia dodatków jest spowodowane ich stopniową degradacją na skutek różnych czynników oddziałujących na eksploatowany olej. W konsekwencji olej o małej lotności wykazuje w miarę eksploatacji coraz mniejszą odporność na utlenianie, zwiększoną tendencję do tworzenia osadów i coraz mniej chroni elementy silnika przed zużyciem. Olej o dużej lotności szybko odparowuje podczas wydłużonej eksploatacji, co powoduje konieczność jego okresowego uzupełniania (odświeżania). Prowadzi to z jednej strony do uzupełniania degradowanych w czasie eksploatacji dodatków, a z drugiej strony odparowanie lekkich frakcji oleju bazowego powoduje stopniowe zwiększanie jego gęstości …a tego już nie lubimy.
                                No ale są też firmy, które piszą "zalety: wzbogacony dużą zawartością cynku (Full Zinc)... "XXX przeznaczony jest do stosowania w silnikach diesla najnowszej generacji ... są odpowiednie do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr DPF" ... :roll:
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Ja wlałem agresywną płukanke a potem 5W-40 w zasyfiony silnik starej generacji po 12 latach na najgorszych 15W-40.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    taaa olej z wysokim TBN "wymyje" za mocno silnik i rozszczelni silnik ... jeszcze uszczelki "rozpuści"

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                      Ja wlałem agresywną płukanke a potem 5W-40 w zasyfiony silnik starej generacji po 12 latach na najgorszych 15W-40.
                                      Ale nie napisałeś co się dzieje po takiej operacji? :roll: Pewnie oliwa tryska z każdej możliwej dziury i motor na złom :diabelski_usmiech

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Ja wlałem agresywną płukanke a potem 5W-40 w zasyfiony silnik starej generacji po 12 latach na najgorszych 15W-40.

                                        Stop agresji!

                                        :diabelski_usmiech

                                        Popieram, nie cierpię towotu w silniku. Osobiście nigdy nie miałem kłopotów po plukance.

                                        Komentarz


                                        • Penrite chwali się w swoich produktach o wysokiej zawartosci cynku, a problemow nie ma z nagarem po jego stosowaniu.

                                          Enviro+ 5W-40 Bardzo fajny olej do PD i DPF szczegolnie z AR9100 tutaj analiza
                                          Dropbox - 404

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez pedros
                                            Stop agresji!

                                            Komentarz


                                            • Ja wybrałem jednak penrite vantage 5w30 full SYNTHETIC zobaczymy na razie bez dodatków

                                              www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
                                              GrAnAtOwA bOmBa
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez robertowicz
                                                Penrite chwali się w swoich produktach o wysokiej zawartosci cynku, a problemow nie ma z nagarem po jego stosowaniu.

                                                Enviro+ 5W-40 Bardzo fajny olej do PD i DPF szczegolnie z AR9100 tutaj analiza
                                                Dropbox - 404
                                                Potwierdzam. Enviro+5w40 to dla mnie jeden z najlepszych olejów C3 na rynku.
                                                Co do płukanki to zrobiłem podobnie jak kolega Sebastian. Wlałem płukankę do auta, gdzie od kilku lat były lane oleje półsyntetyczne a silnik o przebiegu ponad 300 tys. nie był nigdy płukany. Olej oczywiście syntetyczny (Specol Gold). Nic nie cieknie, silnik ładnie pracuje, ubytki oleju nie do chwycenia na bagnecie.

                                                Komentarz


                                                • To u mnie w ASZ jak go wypłukałem maszynowo już po tym przebiegu 312 kkm powinien ciec z każdej strony, bo mu potem jeszcze AR-a zalałem aby podnieść TBN :wink: Póki co 6 kkm od zabiegu i wszystko chodzi super i to bez brania oleju. Pisałem o tym w wątku TDI. Dajmy spokój legendom z PRL. :lol:

                                                  Komentarz


                                                  • Panowie nie wiem czy odpowiedni dział ale gdzie mogę kupić Liqui Moly Synthoil 0W40... w ilości 5L+1L... Już mi siły opadają chyba sam do Niemiec po niego pojadę ;/. Uprzedzam nie posiadam Paypala ;/.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X