Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    A więc uzasadniam,że Eurol 0w30 jest oparty na PAO z domieszką estrów, jak widać: Eurol Synergy 0W-30 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей. ma bogaty pakiet dodatków. W związku z tym, będzie mniej odporny na degradowanie paliwem, ale też bardziej odporny na jazdę dynamiczną. Bardzo dobry stosunek jakość / cena. Biorąc to pod uwagę, można przyjąć zmianę nawet dwa razy w roku bez jakiegoś popadania w koszty, ewentualnie po obserwacjach robić to raz w roku.
    przeciez 0w40 maja rowniez bardzo dobre bazy Pao i estry. noack 0w30 i 0w40 jest niemal identyczny.
    wiec zmniejszenie lepkosci przez paliwo raczej predzej zaszkodzi 0w30 gdzie vi100 jest ok 11 niz 0w40 gdzie vi100 jest ok 14.

    wytlumacz mi jeszcze czemu 0w30 jest wg Ciebie bardziej odporny na dynamiczna jazde niz 0w40?

    Komentarz


    • Bo w silniku dostosowanym do 30 zapewnia większy przepływ.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz


      • a jaka pewnosc i skad ktore i czy wszsytkie tsi sa dostosowane do 30 a nie 40? jest gdzies na papierze ze te siniki sa robione pod lepkosc 30?

        szegolnie traci to sens gdy spojzec ze 5w30 507 ma lepkosci blizsze 0w40 niz 0w30

        Komentarz


        • Sebastian_M26 to cieszy, czyli bliźniak Eurol też da radę

          xtremesystems poprzednik już napisał w czym rzecz, a w CAXA to istotne. Równie dobrze idąc tokiem Twojego rozumowania 5w50 będzie lepsze niż 0w40 - więc dlaczego go nie bierzesz pod uwagę? Zrobiłem na 0w30 i to 504.00 prawie 60 kkm...

          Komentarz


          • ale to ile zrobiles na 0w30 nic nie wnosi .bo niedawno ktos pisal ile zrobil na 0w40. ja rozumiem co to pompowalnosc i lepkosc. co nie zmienia faktu ze 5w30 507 ma paramet vi niemal takie jak 0w40 502 a nie 0w30
            u siebie w 1.6 tdi jezdzilem i na 5w30 i 0w30 507 co tez nic nie wnosi wzlgedem 0w40 z norma 502

            Komentarz


            • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
              ale to ile zrobiles na 0w30 nic nie wnosi .bo niedawno ktos pisal ile zrobil na 0w40. ja rozumiem co to pompowalnosc i lepkosc. co nie zmienia faktu ze 5w30 507 ma paramet vi niemal takie jak 0w40 502 a nie 0w30
              u siebie w 1.6 tdi jezdzilem i na 5w30 i 0w30 507 co tez nic nie wnosi wzlgedem 0w40 z norma 502
              To nic nie poradzę, że dla Ciebie nie wnosi Opisywałem na bieżąco tutaj swoje doświadczenia, a nadal wielu nie pojmuje jak można lać 0w30 do tego silnika. Nie jestem pewny czy rozumiesz z czym się wiąże MRV, CCS i jaki to ma wpływ na silnik, turbinę itd. Co zatem powiesz, że w nowej normie 508/509 lepkość 0w20 zatrze silnik? I ta norma została wprowadzona od tego roku i obowiązuje? Ja wiem, że Twój światopogląd nie dopuszcza innych lepkości w TSI jak 0w40 ale....tak nie jest

              Komentarz


              • No ale jeśli miałbym mocno przedłubany tsi gdzie olej osiągał by 150C lub wyżej na wyjściu z filtra to xw-50 byłby mocno do zastanowienia
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • glupoty piszesz kolego cytrynowiec. ja jako jeden z pierwszych zalalem 1.6tdi 0w30 jak tylko weszli z norma 507

                  dlatego najbardziej zalezy mi na opini Paolo bo nie pisze o subiektywnych odczuciach a o faktach. tak jak i ja sie staram.

                  pisze ci czarno na bialym ze 0w40 z norma 502 fizykochemicznie jest bardziej podobny do 5w30z norma 507 niz 0w30 z norma 507

                  jak zapewne wiesz twoj silnik jak i wiekszosc tsi w skodzie byl robiony pod 507 5w30 a nie pod 508 0w20.
                  Ostatnio edytowany przez xtremesystems; 13725.

                  Komentarz


                  • 0w30 Shella AV-L zalałem bodajże w sierpniu 2015.
                    Aha, czyli MRV i CCS się nie liczy?
                    Mieszasz normy i lepkości...piszemy o lepkości oleju do CAXA w normie 502... i dlaczego taka a nie inna...zapomniałeś już?
                    0w30 do CZDA było jako dygresja odnośnie wytrzymałości filmu olejowego, że niby szybciej degraduje....
                    Podaj mi podstawę techniczną że TSI CZDA został zaprojektowany pod 5w30. Gdzie tak piszą? Dla Twojej wiadomości ETKA wskazywała w 2015 0w30 / 5w30 / 5w40, a teraz jeszcze doszła 0w20 I to zamieszcza producent auta w swoim programie serwisowym. To też pisze głupoty? Heheh dobre....

                    Komentarz


                    • no ja tez w 15 zalalem shela avl.

                      sam piszesz co wskazuje etka. 0w30,5w30 i 5w40. nie wiem co na sile starasz sie udowodnic. o olejach debatowalem z paolo nim jeszcze wiedziales co to OCP. nie uwazam mimo tego ze zjadlem wszystkie rozumy.



                      jest roznica mrv .ale jak zapewne wiesz jest to tylko wazne w uruchamianiu na zimno a ja dopytywalem cie o deptanie.
                      dodatkowo jest to fukcja o ile pamietam logarytmiczna jak vi. wiec gdy jest blizej zera roznice sie zacierają

                      natomiast nadal podtrzymuje ze 0w40 jest blizej do 5w30 . a jak dobrze wiesz 90% tsi jezdzi na tym co zaleje aso / producent 5w30 507

                      Nadal jestem ciekawy opinii Paolo czy lepiej lac 0w30 z norma 502 czy 0w40 z 502

                      Komentarz


                      • jeszcze jedno pytanie do posiadaczy tsi . jakie macie najczesciej temp oleju ?

                        Komentarz


                        • Nie znam się może tak dobrze jak wy alemi się wydaję że przy temperaturach w 40 i 100 st. to 5w30 często bliżej do 0w30 a w niskotemperaturowych wskaźnikach typu mrv ccs to raczej 0w30 i 0w40 do siebie podobne, a 5w30 z tyłu.
                          Wydaje mi się że jeżeli chce się korzystać w pełni z możliwości silnika w tym przypadku TSI i zapewnić odpowiednie smarowanie i odprowadzenie ciepła w miarę wcześnie od rozpoczęcia jazdy i uwzględni się turbosprężarkę i jej wymogi i to chyba logiczne że lepszy jest olej o mniejszej lepkości i większym przepływie. Jak bym robił dłuższe odcinki, jeździł jak "dziadek", nie przyśpieszał czasem gwałtownie i nie korzystał z dobrodziejstw silnika doładowanego to bym zapewne zalał 0w40 i nie wnikał, a że jeżdżę krótkie odcinki i często się łapie na tym że muszę mocniej przyśpieszyć. Dlatego się właśnie zastanawiam czy 0w40 się nadaje do takiej typowej jazdy miejskiej czasem dynamicznej od rozpoczęcia jazdy czy chcemy tego czy nie. Oczywiście 0w40 posiada rezerwę lepkości względem 0w30 przy rozcieńczaniu paliwem, więc dlatego moje pytania i wątpliwości. Myślę że też dużo zależy od przebiegu na oleju 0w30 bo mój jest niewielki 7kkm.
                          Strazakp, jak jeszcze wnikałem w spalanie to potrafiłem zejść przy korzystaniu namiętnym z hamowania silnikiem do 9 litrów a teraz to jak nie wnikam w ekojazdę to ponad dychę spokojnie wciąga, zresztą na takich odcinkach krótkich to zawsze będzie więcej pokazywać
                          Cytrynowiec, co myślisz odnośnie moich wątpliwości które wcześniej napisałem co do tego eurola 0w30 i jego "bogactwa" fosforu i popiołów, czy to poza normę 502 nie wychodzi lekko ?
                          Co myślisz odnośnie mieszania olejów ?
                          Kolejna sprawa to jeszcze odnośnie tego elfa co mam evolution 900ft/total quartz energy 9000 0w30 czy z kart wynika że ten olej ma do 40% pao (Dec-1-en, homopolimer, uwodorniony Dec-1-en, nr cas: 68037-01-4) czy to nie jest pao bo kiedyś Paolo Esco coś pisał o totalu/elfie ?

                          blade232

                          Komentarz


                          • vi40
                            5w30 73,9,
                            0w40 75 shell , lm 80 ,
                            0w30 60 a widzialem juz ponizej 60.

                            na papierze 0w30 wyglada imponujaco. wiem bo sam sie na to lapalem. problem zaczyna sie po 10k km gdzie (a badali to juz w labach) vi100 dla 0w30 spada z tych 10-11 na 9 i mniej.
                            mowimy tu o 100stopniach . u mnie w dieslu nieraz mialem w granicach 120 i wiecej. wiec kluczowa jest vi na wysokich temp. stad moje pytanie jakie macie temp w TSI.

                            Komentarz


                            • Aha , czyli jak nie byłem zalogowany na OCP to nic nie widziałem o olejach i w ogóle? No nic....bez komentarza...ale na OCP świat się nie kończy....i marki aut też nie...
                              Ano właśnie odnośnie MRV...w CAXA jest istotny bo jest tam kwestia napinacza...i to ze względu na niego ten parametr jest ważny.
                              Nie za bardzo rozumiem te 5w30 504 i 0w40 502.. pisałem o 0w30 i 0w40.....
                              0w30 na dobrych bazach ma lepsze flow w silniku , szybciej łapie temp - można wcześniej depnąc, ale też szybciej odbiera ciepło...jest lepsza cyrkulacja.
                              Zwróć też uwagę na np. dwie analizy Eurola 0w30 i 0w40:
                              Eurol Synergy 0W-30 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.
                              Eurol Synergy 0W-40 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.
                              Obydwa oleje to ich najlepsza klasa ale 0w30 ma PAO+Estry...a drugi PAO+trochę HC....wiesz z czego to wynika?
                              To potem już prosta droga, który olej będzie szybciej degradował i dlaczego
                              Myślę że wyjaśniłem wszystko o co mi chodziło. Chętnie podyskutuję o tym, bo z tymi rozumami to nie do mnie...​​​​​​​

                              Komentarz


                              • nadal piszesz tylko o CAXA. ja na poszczatku zapytalem o CJSA. rozumiem i przyjmuje twoj argument jesli jest problem z napinaczem to mrv jest wazne . obecnie wszystkie tsi maja juz ten problem z glowy.

                                tak dobiera dobieraczka eurola
                                Link

                                ale to tez dla mnie nie jest argument.

                                wiadomo ze 0w30 szybciej odbierze cieplo . o ile w tsi jest to problemem (bo np w 1.6 tdi jest) (nadal nikt nie powiedzial mi jakie temp lapie tsi przy deptaniu.) natomiast zwroc uwage ze 0w40 z twojego przykladu ma lepsze vi co powoduje ze w 100+ bedzie mial mocniejszy film , a to rownie wazny parametr co chłodzenie .

                                je nie przekonuje o wyzszosci 0w40 nad 0w30 bo po to pytam (szczegolnie Paolo )

                                natomiast caly czas porownuje do 5w30 507 tylko dlatego ze najwiecej tego jest zalane i wg mnie pod ten olej te silniki byly robione. aso tylko leje 507 5w30

                                BTW
                                gdzie kupic eurola w pl?
                                Ostatnio edytowany przez xtremesystems; 13725.

                                Komentarz


                                • xtremesystems, tylko moje przebiegi są małe koło 7kkm rocznie

                                  Chciałbym zaznaczyć że sprawa dotyczy CAXA
                                  blade232

                                  Komentarz


                                  • blade 232 - cas: 68037-01-4 to 1-decene, homopolymer, hydrogenated 1-decen, homopolimer, uwodorniony jest to kategoria Poly Alpha Olefins dokładnie Poly-olefin.
                                    Wg. Mobila -CAS nr 68037-01-4 to PAO 4cSt .
                                    Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • W kontekście MRV tak o CAXA, chociaż można to traktować jako wartość uniwersalną, ale nie w kwestii napinacza, ale w kwestii ogólnej...
                                      Te dobieraczki olejowe...różnie z tym bywa...
                                      Tak, ciepło w TSI jest dość istotnym zagadnieniem dlatego te silniki nazywa się też "gorącymi"
                                      Odnośnie VI - to m in. dlatego też leję FS Syntence - 192 choć do Shella trochę brakuje.
                                      Żeby była jasność też nikogo nie przekonuje do 0w30 jako najlepszej lepkości dla każdego...po prostu staram się pokazać plusy z tego tytułu.
                                      Ja w kwestii temp. nie będę miarodajny, bo AR robi robotę...ale nigdy nie miałem z tym problemu nawet jak olej 504.00 był bez dodatków, w tym wątku często pisałem w podsumowaniach interwałów. 120C nie miałem nigdy...może z raz 115/117C ale to wyjątek potwierdzający regułę....Teraz bardzo rzadko patrzę na to...nie widze powodu


                                      blade232 w podsumowaniu analizy z tego forum piszą że była to starsza specyfikacja i teraz siarka i popioły są niższe i olej spełnia 229.5 a więc NOACK też niżej.
                                      Parę postów wyżej Sebastian_M26 napisał swoje wrażenia o XADO 0w30 - to bliźniak tego Eurola. Czekam na jego dalsze wpisy...ale rokuje dobrze...a z tego co czytam lekko nie ma

                                      Przedstawiecielem Eurola jest Prager- dobre i sprawdzone źródło : [email protected]
                                      Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                      Komentarz


                                      • W tsi olej ma lekkie życie. Za rok wrzucę xado 0W-30 w oplowskiego 1.6 210 i potestuje w górach bo tam potrafię zrobić 150C.
                                        W tych warunkach Fuchs 0W-30 w tsi bez zmian a w opelku zciemniał i zszedł z 1-2 mm.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz


                                        • Paolo Esco, dzięki a total też to określa tak samo ? Tani ten olej jest i 40% pao ?
                                          Jaki noack jest w takim razie akceptowany, w eurolu 0w40 jest 10,4 a ma 229.5 i 502 ?
                                          blade232

                                          Komentarz


                                          • btw zmienolej czyli pidziek to jeszcze urzęduje na forum czy juz nie maja przedstawiciela?

                                            Komentarz


                                            • Szkoda, że nikt nie odpowiedział koledze czy można dolewać/mieszać oleje o rożnych lepkosciach zeby osiągnąć olej pomiędzy jedna i druga lepkością.

                                              Komentarz


                                              • Któryś z kolegów pisał wcześniej, że mieszał ze sobą oleje.
                                                Tworzył miksy i chyba dodawał także do nich dodatki poprawiające skład.
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz


                                                • to juz troche przegiecie wg mnie. nie popadajmy w skrajnosci. szklanke tego , dwie tamtego. i jeszcze pol litra innego

                                                  mnie nadal ciekawi czy Paolo wypowie sie na temat 0w40 vs 0w30 502.00 do tsi szczegolnie do cjsa

                                                  Komentarz


                                                  • A co to jest lgbt cjsa?
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X