Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    A komuś zabrudziły się zawory czy zapchał katalizator na M1?
    tego nie wiem.....zamierzam jeźdzć autem na pewno 10 lat lub więcej (ale przy średniej około 15.000 - 20.000 km rocznie), więc przebieg nie będzie zbyt wielki

    tym niemniej czytałem o hipotetycznych problemach z brudzeniem zaworów/katalizatora/LSPI i jestem ciekawy opinii osób mających te 150kkm w silniklach EA211, szczególnie jeżdżących na VW502/505 a nie na VW504/507

    tyle, że pewnie trudno o takie osoby?

    Komentarz


    • Zamieszczone przez kult0035 Zobacz wpis
      Witam,

      do silnika EA211 1.4 TSI 150KM ACT (passat B8) to co byście wlewali (będę wymieniał co 10.000km, czyli co około 250-300 roboczogodzin, jazda głównie podmiejska+miejska na odcinkach po 20km na raz zazwyczaj):

      1. Full SAPS (typu Mobil1 New Life wciąź dostępny), czy może,

      2. Coś spełniającego normę VW 504/507 - z uwagi na problem z brudzeniem zaworów (wtrsyk bezpośredni), ochroną katalizatora (mniej wapnia etc.) oraz LSPI? Np Shell Helix Ultra EXT C2/C3 0W-30 lub Mobil1 ESP 5w30? Gdzieś czytałem, że Mobil1 ESP 5w30 to raczej do diesla będzie lepszy niż dobenzyny?

      3. A może Lotos 504/507 skoro i tak relatywnie często będę olej wymieniał?

      Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi,

      Przemek
      Zamiast Lotosa rozważyłbym Specola spec Premium c3 VW504/507 5W30 z najnowszym pakietem dodatków pod normę 504/507.

      Komentarz


      • Wychodzi że będziesz zmieniał olej min. x1 a może i x2 w roku, więc opcji jest kilka, bo jeżeli martwisz się o brudne zawory i rozbudowany katalizator, można używać bardzo dobrych olejów w normie 502.00 ale z niższym poziomem popiołów albo...jak pisze tomek evo lać dobry olej z normą 504.00 / 507.00 z nowoczesnym pakietem dodatków które mają TBN już nie taki niski bo >7-8...albo jeszcze doprawić AR9100 i będzie jeszcze lepiej a wcale nie musi być drogo.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

          Zamiast Lotosa rozważyłbym Specola spec Premium c3 VW504/507 5W30 .........
          jakoś (może niesłusznie) nie mam zaufania do tej firmy....boję się, że ich oleje mogą "nie trzymać" parametrów, w sensie, że nie są powtarzalne (zależy od "partii" jak się uda)

          ktoś tu niedawno pisał o ich olejach przemysłowych, że się pompy zacierają.....czytałem też opinie, jakim są pracodawcą jako zakład pracy

          jednym słowem - wolę oleje uznanych producentów, być może nie tak "wyrafinowane", ale całkowiece powtrzalne, mam nadzieję

          tak czy inaczej dzięki za odpowiedź, może niepotrzebnie jestem uprzedzony
          Ostatnio edytowany przez kult0035; 16244.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
            Wychodzi że będziesz zmieniał olej min. x1 a może i x2 w roku, więc opcji jest kilka, bo jeżeli martwisz się o brudne zawory i rozbudowany katalizator, można używać bardzo dobrych olejów w normie 502.00 ale z niższym poziomem popiołów albo...
            no właśnie tak chyba zamierzam zrobić....tylko nie wiem jaki olej by tu się sprawdził.....raczej nie M1 New Life - ten to ma sporo popiołu

            ktoś ma doświadczenia z przebiegu +150kkm? z olejami VW 502?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez kult0035 Zobacz wpis

              jakoś (może niesłusznie) nie mam zaufania do tej firmy....boję się, że ich oleje mogą "nie trzymać" parametrów, w sensie, że nie są powtarzalne (zależy od "partii" jak się uda)

              ktoś tu niedawno pisał o ich olejach przemysłowych, że się pompy zacierają.....czytałem też opinie, jakim są pracodawcą jako zakład pracy

              jednym słowem - wolę oleje uznanych producentów, być może nie tak "wyrafinowane", ale całkowiece powtrzalne, mam nadzieję

              tak czy inaczej dzięki za odpowiedź, może niepotrzebnie jestem uprzedzony
              Rozumiem jak najbardziej tylko trzeba też mieć świadomość, że czasem te oleje uznanych producentów są produkowane przez zakłady, przy których Specol to wielka firma. Specol swego czasu produkował oleje dla Mobila. Właśnie wśród tych uznanych marek często może być problem z powtarzalnością jeśli oleje są produkowane w różnych zakładach przez różnych producentów (pod tą samą marką handlową).

              Komentarz


              • Zamieszczone przez kult0035 Zobacz wpis

                no właśnie tak chyba zamierzam zrobić....tylko nie wiem jaki olej by tu się sprawdził.....raczej nie M1 New Life - ten to ma sporo popiołu

                ktoś ma doświadczenia z przebiegu +150kkm? z olejami VW 502?
                M1 0w40 można postawić obok Amsoila 0w40 - pod kątem składu Ravenol, LM&Meguin, Eurol, Millers - znajdziesz oleje o niższej zawartości popiołu a oprócz tego z jednego miejsca produkcyjnego.

                Komentarz


                • Po rozważeniu "za i przeciw" do silnika EA211 1.4 TSI 150KM ACT (passat B8) zdecydowałem się zastosować Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Za miesiąc wymieniam fabryczny na tego shella. Jesli będę miał jakieś negatywne uwagi po wymianie, to napiszę.

                  Swoją drogą to ciekawe czy fabryczny był taki sam

                  Komentarz


                  • kult0035
                    Ja osobiście w swojej nowej VW Jetta mam Shell Helix Proffesional AVL 0w30 i przejechałem już na nim 5tys km i bez dolewek, olej widać na bagnecie dość wolno się starzeje i mam wrażenie obserwując temperaturę oleju na maxi-dot , że przy dynamicznej jeździe nie osiąga wyższych temperatur jak ori 5w30.

                    Komentarz


                    • toomasz,
                      dzieki za info...podobno shell helix profesional av-l to ten sam olej co ja mam zamiar wlać, tylko pod inna nazwa. Doszły mnie tez słuchy, ze jest on fabrycznie zalewany, ale tego nie wiem na pewno

                      skoro jesteś zadowolony, to ja tez sprobuje

                      Komentarz


                      • Pytanie odnosnie 1.8 tsi CDAA wiem tylko ze jest wlany shell 0W30 i wymiana za 20kkm co brac na dolewke ? Trzymac sie tylko normy i producenta ?

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
                          wlany shell 0W30 i wymiana za 20kkm co brac na dolewke ? Trzymac sie tylko normy i producenta ?
                          - na dolewkę weź to, czym jest zalany
                          - przejdź na wymiany co 15 tys. km
                          - przed najbliższą wymianą poczytaj ten wątek

                          Maciek
                          terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                          Zapraszamy....

                          Komentarz


                          • W raporcie mam tylko jaki producent i lepkość , i nie wiem czy jest jakiś uniwersalny Shell na dolewkę . Za rok będzie zmiana na stałe okresy .

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
                              W raporcie mam tylko jaki producent i lepkość
                              i tego się trzymaj... w CDAA z 2012 tych dolewek to już dużo mieć nie będziesz, może wcale (to nie CDAA z 2009-2011)... nawet jak dolejesz niedokładnie to czym silnik jest zalany, to przecież nie wybuchnie...

                              Maciek
                              terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                              Zapraszamy....

                              Komentarz


                              • kult0035 dobry wybór, też zaczynałem od jego bliźniaka AV-L 0w30 po 3 kkm na oemie i potem kilka zmian było na nim także z witaminami. Pomyśl nad płukanką, szczególnie po oemie, który szczególnej jakości nie jest.
                                toomasz a dlaczego mają być wyższe temperatury - że mniejsza lepkość? Raczej odwrotnie...

                                W tej chwili w autach grupy VW w benzyniakach CZDA/CZCA i kilku innych zalewany jest oem w lepkości 0w20 wg. normy 508.00 / 509.00. Tu jest badanie prawie nówki w silniku:

                                534707analysegolf7125tsi.png
                                Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez kult0035 Zobacz wpis

                                  (...) LSPI i jestem ciekawy opinii osób mających te 150kkm w silniklach EA211, szczególnie jeżdżących na VW502/505 a nie na VW504/507

                                  tyle, że pewnie trudno o takie osoby?

                                  Wreszcie ktoś zauważył problem spalania stukowego dlatego właśnie albo

                                  - w olejach 502 505 interwał trzeba pilnować szczególnie bo tam łatwo o laki koksy jeśli TBN spadnie (mimo wszystko jakość tych oleji poprawiła się i mniej generują depozytów

                                  - dajemy w palnik aby temperatura katalitycznie usunęła Ew syfy w komorze spalania które żażąc się pełnia role świecy zapłonowej odpalając mieszankę w nieodpowiednim czasie i tutaj jest paradoks bo właśnie oleje 502 505 maja najwiecej suchej pozostałości - z jednej strony dobrze myją ale zostawiają depozyty

                                  - paliwo i to jest główna przyczyna spalania stukowego bo dlatego zleżałe paliwo grzmoci po zaworach stad tankować trzeba szybkorotowalne paliwa czyli popularne i dodajemy witaminy (ja stosuje Millers Petrol Eco Max w benzynowych silnikach co podnosi LO zawiera detergenty wiąże wodę ....)

                                  Generalnie paliwa w PL mamy bdb s sieciówkach i nie zdarza się zbyt niska LO Ew Cetanowa w ON ale paliwo starzeje się w baku i wówczas zwłaszcza jak zaciąga wodę z powietrza parametry lecą .


                                  problem polega na tym ze spalanie stukowe może naprawdę rozwalić silnik i to po cichu pomimo czujników spalania stukowego bo knock sensor failure nie wywala żadnego błędu na blacie

                                  Komentarz


                                  • U mnie cała aglomeracja i tak korzysta z jednej rozlewni, kiedyś otwierałem 12 letni bak benzynowy i było tam krystalicznie czysto, co innego ropa tam jest dużo syfu.
                                    Na razie 1,5% oleje w tsi od 80tkm.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • Oczywiście że oleje 504.00 / 507.00 zawierają mniej ZDDP i mają niższy TBN, ale...mają też spory zapas detergentów, które w analizach nie są widoczne.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                        kult0035 dobry wybór, też zaczynałem od jego bliźniaka AV-L 0w30 po 3 kkm na oemie i potem kilka zmian było na nim także z witaminami. Pomyśl nad płukanką, szczególnie po oemie, który szczególnej jakości nie jest.
                                        toomasz a dlaczego mają być wyższe temperatury - że mniejsza lepkość? Raczej odwrotnie...

                                        W tej chwili w autach grupy VW w benzyniakach CZDA/CZCA i kilku innych zalewany jest oem w lepkości 0w20 wg. normy 508.00 / 509.00. Tu jest badanie prawie nówki w silniku:

                                        534707analysegolf7125tsi.png

                                        Lepkosc w 40 stopniach poniżej 40 ? Dziwnie.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                          (ja stosuje Millers Petrol Eco Max w benzynowych silnikach co podnosi LO zawiera detergenty wiąże wodę ....)
                                          Czy organoleptycznie czujesz zastosowanie tego dodatku w silniku?
                                          Jakieś obserwacje, opinie?
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis


                                            Lepkosc w 40 stopniach poniżej 40 ? Dziwnie.
                                            Przypomina mi oleje fabryczne do japończyków gdzie lepkość przy 40C jest przeważnie niższa czasami nawet sięga 35. Generalnie pakietem też przypomina ich oleje tylko ten wapń trochę mało...

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                              Czy organoleptycznie czujesz zastosowanie tego dodatku w silniku?
                                              Jakieś obserwacje, opinie?
                                              Ciężko stwierdzić bo od zawsze to leje zarówno do Skody jaki do 2,8 BMW a głównie moja intencja jest zabezpieczenie przed starzeniem się paliwa. Auta chodzą idealnie w kontekście wtryskiwaczy.
                                              Ostatnio nawet do kosiarki jest wylewane paliwo z tym dodatkiem i tu czuć bardziej miękka prace Briggsa.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                                Przypomina mi oleje fabryczne do japończyków gdzie lepkość przy 40C jest przeważnie niższa czasami nawet sięga 35. Generalnie pakietem też przypomina ich oleje tylko ten wapń trochę mało...

                                                W nowym aucie przy dotarciu może być. W dalszej perspektywie ... muszę się z tym przespać


                                                Komentarz


                                                • 2,0 TSI, 1,8 TSI EA888 juz po raz kolejny to napisze że jeden z najlepszych olejów cywilnych do tych silników to Millers XF 0w40.
                                                  Testwane:
                                                  Olej ASO
                                                  Millers XF 0w40
                                                  Neste 0w40
                                                  Penrite 0W40
                                                  Millers Trident 5w40
                                                  Motul X-max 0W40
                                                  Motul X-cess 5w40
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                                    2,0 TSI, 1,8 TSI EA888 juz po raz kolejny to napisze że jeden z najlepszych olejów cywilnych do tych silników to Millers XF 0w40.
                                                    Testwane:
                                                    Millers XF 0w40
                                                    Neste 0w40
                                                    Penrite 0W40
                                                    Millers XF 0w40 lepszy od Penrite ?
                                                    Leon 1.6 16V 105 KM

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X