Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czyli wbrew pozorom jest to lepszy produkt niż poprzednik? Ja na tyle na olejach się nie znam, ale na FB jeden kolega głosi, że FS "gówno wort" po zmianach
    Moje 1.6 MPI BSE

    Komentarz


    • Pewnie chodzi o HTHS - teraz niższy bo 3.6. Coś za coś, postęp kosztuje, a do GTR-ów czy innych mocarzy spokojnie można znaleźć równie dobre oleje.
      Wg zapewnień Mobila norma A40 Porsche jest i potwierdzają że spełnia 503.01 więc oliwa wytrzymała.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
        koka 0w30 w 502.00 oczywiście dobre, da różnicę w pracy silnika. Podwyższonym ryzykiem syfu są silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim - i tu jest głównie problem.Pewnym wyjątkiem są te które mają dodatkowe wtryskiwczacze np. nowe 1.8 TSI czy silniki D4 Toyoty. Ciekawym podejściem o którym pisał pedros jest stosowanie tych olejów do silników ogólnie azjatyckich, ale to temat na osobną gatkę

        naver dokładnie, ten olej jest do tego stworzony i w MPI świetnie się sprawdza, a LPG mu nie straszne
        Bonusem jest lepsza płynność w niskich temperaturach - bo MRV jest teraz sporo niższe.
        no dobra, silnik co prawda "starej daty" ale egr, kat, przepustnica, "koksujące" pierścienie ? może coś lżejszego dla odmiany ?

        Leon 1.6 16V 105 KM

        Komentarz


        • cytrynowiec a gdyby jeszcze ten olej porównać do Shell Helix Ultra 0W40 to co byś powiedział?
          Moje 1.6 MPI BSE

          Komentarz


          • Mój 1.6 z wszystkich 0W-40 najlepiej pracował na M1, a najgorzej na 5W-40 x-cess dlatego że poprostu 5W. Oczywiście oleje z rajchu w 5l bańkach.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • Zamieszczone przez dimpas Zobacz wpis
              400 stopni to chyba tylko w turbo po ostrej jeździe i gwałtownym wyłączeniu silnika.
              302C0690-1A12-42CA-929D-183A6D87FA56.jpeg

              Komentarz


              • Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
                Rosyjskiego nie znam, wiec moze poratujesz i powiesz jakie TBN jest w tym nowym?
                Allegrowskie zrodla nigdy nie sa zbyt pewne..
                TBN 13,5 Ok Bravo! To wynik bdb jeśli chodzi o ten parametr (na bank to jest zubożony Mobil Delvac )

                Komentarz


                • Zamieszczone przez dimpas Zobacz wpis
                  To co sprawia, że 504 przewyższa pozostałe oleje? W VOA tego zupełnie nie widać. Co to za dodatki?
                  VOA z ilu kkm ? Z 30?
                  Pewnie wychodzi więcej tyle co suma 2x15kkm

                  Komentarz


                  • Orientuje się ktoś, czy Shell nie zaczął kombinować z bazami tj GTL mniej kosztem jakiegoś HC?

                    Komentarz


                    • Co mogę dodać do VST, moim zdaniem brało więcej oleju bo "katowałem" auto okazało się,że sprzęgło się ślizgało a jak chciałem zrobić swoje to musiałem go gonić, teraz po wymianie sprzęgła na miękko na 5 wssysam praktycznie kogo chce bez zbędnych redukcji i podjazdu po czerwoną kreskę.

                      cytrynowiec tak zrobię zwłaszcza,że wymiana oleju wychodzi mi dwa razy w roku a jednak różnica 140zł a 70zł to znaczna sprawa i skoro Specol się nadaje to czemu nie tylko czy na pewno ogarnie, bo jak przeglądałem fora to leją go do mniejszych silników
                      Champ20ns!

                      Komentarz


                      • Specol podaje w cenniku hurtowym że może wykonać dowolny produkt od 400l, mają dostęp do baz syntetycznych aby wykonać dobry olej?
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz


                        • Może i ja bym sobie zalał Mobil 1 FS 0W-40. Relatywnie tani olej o bardzo dobrych parametrach?

                          Komentarz


                          • Ewentualnie jeszcze nie doceniany Fuchs 0w40
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • Specol tez ma 0w40 ale juz zdecydowanie nizszy TBN w porownaniu do M1 FS. Tylko, że specol jest chyba bardziej syntetykiem
                              Moje 1.6 MPI BSE

                              Komentarz


                              • Shell różnicuje produkty i widać to w VOA RUS ze względu na różne miejsca produkcji...ale i tak uważam że ogólnie to bardzo porządne oleje. Kiedyś pisałem że jeżeli miałbym szukać / kombinować M1 0w40 a Shella 0w40 od dystrybutora - nawet z all - bo jest taki, to wziąłbym Shella.
                                Odnośnie Specola 0w40 to już tu był chwalony nawet niedawno i znowu podobno NOACK 8,9 - hmm naprawdę nieźle choć w kartach 8,0. Karta pokazuje poniżej 11% PAO.
                                Specola leją i do mocnych maszyn - bardzo często z AR9100.

                                Komentarz


                                • To wychodzi jednak na to ,że lepiej zostać w CDAA przy 0w30 + dodatek ze względu na osprzęt ale wymieniać co 10.000 /rok niż przechodzić na 502

                                  Komentarz


                                  • cytrynowiec faktycznie jest na allegro dystrybutor shella, ale 0w40 nie mają obecnie w bańkach większych niż litra. Do wymiany oleju jeszcze trochę mam, muszę się zdecydować co się nada najlepiej i najmniej wydrenuje kieszeń.

                                    Chociaż jak czytam te Wasze wywody i skróty w fachowych nazwach to niewiele wiem, więc ostatecznie będę się musiał i tak zdać na Waszą pomoc

                                    Wychodzi na to, że można będzie dywagować co wybrać z M1, Shell, Specol wszystko w 0W40.
                                    Moje 1.6 MPI BSE

                                    Komentarz


                                    • Pewniakiem w lepkości 0W40 jest dla mnie Neste City Pro 0W40. Teraz jest promocja na ten olej i można kupić go taniej niż cena katalogowa a od forumowych sprzedawców z dodatkowym rabatem.

                                      Komentarz


                                      • Akurat z Neste City Pro 0W40 mam jak najgorsze doświadczenie. W G7R był zalany po Penrite10 Tenths Premium 0W40 i wyleciał z niego po mniej niż 5 kkm.
                                        Powody - bardzo wysoka temperatura pracy, głośna praca silnika - zarówno na zimno jaki na gorąco, jakbym zalał wodę zamiast oleju.
                                        Zastąpił go Ravenol SSL 0W40 i sytuacja wróciła do normy, cicha i lekka praca silnika w pełnym zakresie temperatur i obrotów, niska temperatura robocza silnika.
                                        Dobijam teraz do 10 kkm na Ravenolu i albo zostanę przy nim albo wrócę do Penrite'a.

                                        BTW, wszystkie oleje doprawiam dawką AR9100.
                                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                          Akurat z Neste City Pro 0W40 mam jak najgorsze doświadczenie. W G7R był zalany po Penrite10 Tenths Premium 0W40 i wyleciał z niego po mniej niż 5 kkm.
                                          Powody - bardzo wysoka temperatura pracy, głośna praca silnika - zarówno na zimno jaki na gorąco, jakbym zalał wodę zamiast oleju.
                                          Zastąpił go Ravenol SSL 0W40 i sytuacja wróciła do normy, cicha i lekka praca silnika w pełnym zakresie temperatur i obrotów, niska temperatura robocza silnika.
                                          Dobijam teraz do 10 kkm na Ravenolu i albo zostanę przy nim albo wrócę do Penrite'a.BTW, wszystkie oleje doprawiam dawką AR9100.
                                          ja co prawda nie jestem aż tak krytyczny ale pamiętam, że u mnie Neste 0W40 szybko się skończył i po zachwytach było potem tak sobie ... więc coś w tym jest. Penrite 0W40 był równie dobry / lepszy jak Ravenol SSL ?

                                          Leon 1.6 16V 105 KM

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                            Akurat z Neste City Pro 0W40 mam jak najgorsze doświadczenie. W G7R był zalany po Penrite10 Tenths Premium 0W40 i wyleciał z niego po mniej niż 5 kkm.
                                            Powody - bardzo wysoka temperatura pracy, głośna praca silnika - zarówno na zimno jaki na gorąco, jakbym zalał wodę zamiast oleju.
                                            Zastąpił go Ravenol SSL 0W40 i sytuacja wróciła do normy, cicha i lekka praca silnika w pełnym zakresie temperatur i obrotów, niska temperatura robocza silnika.
                                            Dobijam teraz do 10 kkm na Ravenolu i albo zostanę przy nim albo wrócę do Penrite'a.

                                            BTW, wszystkie oleje doprawiam dawką AR9100.
                                            Ja mam akurat pozytywne doświadczenia z tym olejem i ogólnie ludzie go chwalą ale faktycznie w 2.0 TSI na tym oleju silnik podobno chodzi nieco głośniej niż na Millersie czy Penrite bo już 2 osoby mi to sygnalizowały. Za to w większości przypadków silniki pracują na tym oleju lepiej, choć zależy oczywiście co było lane wcześniej. I trzeba też pamiętać, że Penrite jest przynajmniej 50% droższy. Ogólnie mam informacje zwrotne, ze silniki bardzo dobrze pracują na olejach Neste (City Pro 5W40, City Pro W longlife III 5W30, City Standard 5W40 pod 505.01) i pokrywa się to z tym co pisał Piotr.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                              Penrite 0W40 był równie dobry / lepszy jak Ravenol SSL ?
                                              IMO postawiłbym pomiędzy nimi znak równości.
                                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                                                Ja mam akurat pozytywne doświadczenia z tym olejem i ogólnie ludzie go chwalą ale faktycznie w 2.0 TSI na tym oleju silnik podobno chodzi nieco głośniej niż na Millersie czy Penrite bo już 2 osoby mi to sygnalizowały. Za to w większości przypadków silniki pracują na tym oleju lepiej, choć zależy oczywiście co było lane wcześniej. I trzeba też pamiętać, że Penrite jest przynajmniej 50% droższy. Ogólnie mam informacje zwrotne, ze silniki bardzo dobrze pracują na olejach Neste (City Pro 5W40, City Pro W longlife III 5W30, City Standard 5W40 pod 505.01) i pokrywa się to z tym co pisał Piotr.
                                                Dodam tylko ze Neste to dobrze skalkulowany olej cena-jakosc. U mnie w kilku autach sie nie sprawdził jesli chodzi o kulture pracy- wiec ja poszedłem w Swoja Klasyke
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                                  Akurat z Neste City Pro 0W40 mam jak najgorsze doświadczenie. W G7R był zalany po Penrite10 Tenths Premium 0W40 i wyleciał z niego po mniej niż 5 kkm.
                                                  Powody - bardzo wysoka temperatura pracy, głośna praca silnika - zarówno na zimno jaki na gorąco, ......

                                                  BTW, wszystkie oleje doprawiam dawką AR9100.
                                                  Hmmm jakby tu powiedzieć ... na oleju mineralnym jest tez cichuteńko aksamitnie a na PAO młóci jak ch*l€r@
                                                  dlatego ja np przestałem oceniać akustykę bo to może wprowadzać w błąd :/

                                                  Komentarz


                                                  • Podziwiam wszystkich slyszących oleje w tej samej lepkości
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X