nie slyszałem aby ktoś był nie zadowolony po Statoilu zarówno po paliwie jak i oleju
może i cos w tym jest. W sumie mam i olej i paliwo tylko ze Statoila. Na temat benzyny - bo taką tankuję od x lat tylko na jednej stacji tej firmy powiem, że nigdy (odpukać) nie miałem problemów z autem. Poodbnie było w przypadku LPG. Olej dopiero w trakcie sprawdzania ale też wypada pozytywnie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Jest jeszcze
Mobil 1
Pertonas
Valvoline
Castrol
Xado
Mannol
Midland
Wszystkie posiadają oczywiście oleje o lepkościach 0w40.
No i kupiłem Valvoline Synpower 0w-40. W przyszłym tygodniu wymiana, zobaczymy jak się będzie sprawował.
Jedno co mnie trochę dziwi to klasyfikacja API tylko SJ :?: , ale reszta parametrów bez zarzutu, co prawda nie podają HTHS, ale chyba powinno być powyżej 3,5? Ktoś może wie?
No to chyba dobry wybór O1 1,8t AUM ~190 km+LPG i codzienna jazda bez szaleństw ko?
Co prawda LM był tańszy, ale norma 503.01 w Valvoline mnie przekonała.
No to chyba dobry wybór O1 1,8t AUM ~190 km+LPG i codzienna jazda bez szaleństw ko?
Co prawda LM był tańszy, ale norma 503.01 w Valvoline mnie przekonała.
Się okaże jak pojeździsz troszke czy o to chodzilo. . Wydeje się oki ale to tylko dane papierowe.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Kiedyś napisalem ze u mnie w Clio Millers XFS 5w40 klepnął przez momencik przy temp ok -4 st C.
Dziś było zdecydowanie zimniej ok -8 i zero klepniec- wiec albo to przypadek albo ucho mnie zawodzi ZWRACAM Honor MILLERSOWI przynajmniej do jutra :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
zgadza się bo przeciętnego "kowalskiego" niewiele obchodzi czy lepkość kinematyczna w 100C wynosi już 9 czy jeszcze 12...
No ale wracając do tematu: od piątku od 14.00 aż do soboty do 10.00 nigdzie nie jeździłem. Temeratura -5 octavka odpaliła jak zawsze.
Dziś 5.20 rano temeratura na termometrze -10 / -11 z ciekawością przekręcam kluczyk w stacyjce - "zaklepie czy nie" ...i nic...nuda. Silnik pracował idealnie.
Miałam "pomysła", by sfilmwać ten moment... :jaja no ale wybaczcie facet o 5.20 rano z kamerką w ręku ...na weekend ma być jeszcze większy mróz to może wtedy, bo takie -10 to "pikuś "dla benzyniaka.
Parametry Techniczne Fuchs Titan Supersyn 0W/30
API SL/CF Aprobaty: VW 502 00 VW 505 00 Rekomendacje: ACEA A3/B4 VW 503 01
Gęstość w 15 C 0,849
Temperatura zapłonu- 226 C
Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 5380
Lepkość kinematyczna w 40 C - 67,6
Lepkość kinematyczna w 100 - 11,9
Lepkość HTHS - 3,5
Wskaźnik Lepkości - 168
Temperatura płynięcia - 63 C
NOACK - 7,0
Motul X-lite 0W/30
STANDARDY: ACEA A3/B4, API SL/CF
APROBATY: VW 503.01/502.00/505.00 - MB 229.3
Parametry techniczne
Gęstość 20°C 0.853
Lepkość kinematyczna 40C 68.7
Lepkość kinematyczna 100C 11.9
HTHS at 150C 3.6
Wskaźnik lepkości 171
Temperatura płynięcia -54C
Temperatura zapłonu 232C
TBN 11.2
LazerWay V 0W/30
STANDARDY: ACEA A5/B5, API SL/CF
APROBATY: VW 502.00/505.00 - MB 229.3
Parametry techniczne
Gęstość 15°C 0.859
Lepkość kinematyczna 40°C 72
Lepkość kinematyczna 100°C 12,2
HTHS at 150°C nie mniejszy niż ≥ 2,9 nie większy niż ≤ 3,5
Wskaźnik lepkości 170
Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 6030
Temperatura płynięcia -51°C
Temperatura zapłonu 230°C
TBN 11.2
Jest jeszcze "coś" co ma:
Lepkość kinematyczna 40C - 54
Lepkość kinematyczna 100C - 9,8
Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 4800 mPas
Temperatura płynięcia -57C
Pidziek chyba wiesz co to?
[ Dodano: Wto 31 Sty, 12 06:52 ]
mała aktualizacja: dziś -14 / -15 o 5.20 rano
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
"zaklepie czy nie" ...i nic...nuda.
dalej nuda...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
U mnie -19st.C ide odpalić starego klekota na 10W40 z rafinerii by Gliwice po wlaniu tydzien wcześniej Fuel plus BAr niebieskie śmierdziadło ale ponoć działa w dieslach rewelacynie ..
formulacja oleju Statoila 0W/30 na rynek Rosji. To właśnie LazerWay 0W30 w odróżnieniu do V 0W/30 stąd różnice w kartach. Ładnie go Statoil dopakował by Rosjanom silniki nie pozamarzały :wink:
Z w/w świetne parametry reprezentuje Fuchs Supersyn 0W/30, zreszta całą trójka to oleje na wysokim poziomie.
Zamieszczone przez Seed
X-lite przy - 15 nawet nie klepnał - a auto nie najnowsze.
a jakie auto? Ja muszę sprawdzić jak żony samochodzik na X-lite się sprawuje z rana. Jak się pytałem to mówiła, że odpala bez problemów - ale co ona wie jak siadając do auta pierwsze co robi to uruchamia radio :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
X-lite przy - 15 nawet nie klepnał - a auto nie najnowsze.
a jakie auto? Ja muszę sprawdzić jak żony samochodzik na X-lite się sprawuje z rana. Jak się pytałem to mówiła, że odpala bez problemów - ale co ona wie jak siadając do auta pierwsze co robi to uruchamia radio :P
Fuchs Titan Supersyn Longlife Plus 0W-30
Aprobaty: VW 503 00 VW 506 01 Rekomendacje: ACEA A5/B5
Gęstość w 15 C - 0,858
Temperatura zapłonu - 220 C
Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 6000
Lepkość kinematyczna w 40 C ~ 54
Lepkość kinematyczna w 100 - 9,7
Interwał deklarowany przez producenta - do 50 000 km
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz