Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 3CC6F2CA-08C3-4F69-B4CC-7A2F71FF8E50.jpeg

    Komentarz


    • Nie chce mi się edytować powyższego na smartfonie bo mi się rozjedzie: takie coś wpadło mi w ręce - nie wiem czy te miejsca po przecinku maja aż takie znaczenie ale faktycznie temperatura bywa wyższa niż 100

      oczywiscie materiały pochodzą od jednego producenta (pewnie nikt nie zgadnie którego )

      i ciekawe czy ktoś jeszcze cos zauważy

      Komentarz


      • Tak, cały czas kręcimy się wokół gówna jakim jest eko c3
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • pedros byłem jednym z pierwszych tu na forum który lał Shella AV-L 0w30 do silnika, zrobiłem na nim coś chyba ze 30 kkm łącznie jak nie więcej, nawet solo to bardzo dobry olej, a lekko nie miał. Na marginesie pisaliśmy kiedyś że niby te dwa oleje (0w30 ECT C2/C3 = AV-L 0w30) ale jest różnica w testach aby spełnić dodatkową normę 504/507 - być może oba ją spełniają ale oficjalnie tylko ten drugi. Pamiętam, że wklejaliśmy tu artykuł w tym temacie.

          Komentarz


          • cytrynowiec pełna zgoda - pamietam i przyznam skorzystałem.

            ect nie wlewalem ale AVL 0w30 kilka razy był i nadal podtrzymuje -ma u mnie miejsce na podium - idzie rownolegle z inna „zarazą” Eurolem.



            Komentarz


            • Jednak Shell różnicuje skład na różne kraje i rejony, to najnowsza VOA Shell AV-L 0w30 ale...uwaga, olej jest z blendowni z RUS (prawdopodobnie Torżok) więc ma "podrasowane" parametry od wersji EU.

              199653371_ShellHelixUltraProfessionalAV-L0W-30(VOABASE).jpg.ff85be1aee5bbe58412668105da2aff6.jpg


              Norma popiołów przekroczona - ostatecznie wynik był 0,91 - powinno być max 0,8 - pewnie ze względu na rejon i słabe paliwo.......
              Bor ponad 500 ppm, temp. płynięcia -59, GTL ma potencjał.
              Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

              Komentarz


              • U mnie w TDI, AV-L ma II miejsce po Eurolu czyli miejsce "na pudle" :-)
                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                Komentarz


                • Czy informacja, że w polskiej dystrybucji Shell AV-L 0w30 dostępny jest tylko w 1L opakowaniu jest prawdziwa?

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                    U mnie w TDI, AV-L ma II miejsce po Eurolu czyli miejsce "na pudle" :-)
                    No nie chciałem ordynarnie wskazywać zwycięzcy ale u mnie tak samo

                    Komentarz


                    • Myślałem, że pierwszy przegląd i zmianę oleju będę miał 1,5 roku po rozpoczęciu eksploatacji (2 lata od daty produkcji - kupowałem nówkę z rabatem na rocznik). Miałbym przejechane około 12k km - wytrzymałbym. Okazało się, że ASO nie zresetowało komputera w Golfie podczas przeglądu zerowego. Oznacza to, że pierwszy przegląd (w ramach pakietu) mam dopiero po 2 latach eksploatacji. Czyli 2,5 roku od daty produkcji. Przejadę w tym czasie około 16k km. Ale nie ilość km tylko czas mnie trochę niepokoi. Jeździć na fabrycznym oleju zalanym ponad 2 lata wcześniej to chyba nie będzie zdrowe dla mojego auta? Dlatego planuje zmienić olej w ASO jakoś po Świętach, akurat będę w połowie 2,5-letniego okresu między datą produkcji na pierwszy przeglądem.

                      Już wiem, że w ASO VW leją 5W30 ale powiedzieli mi, że mogę przyjechać z jakim chce byle spełniał normę 504.

                      Jakiś czas temu pytałem Was o olej na pierwszą zmianę do 1,4TSI 125KM (CZCA) w Golfie 7,5. Czy Eurol Syntence FS 0W30 i Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 to wciąż są najlepsze opcje?
                      Ostatnio edytowany przez ichris; 46262. Powód: lit

                      Komentarz


                      • U mnie obecnie w moim Golfie 7,5 1.4 TSI CZDA Eurol Syntence FS 0W30 i jest miodzio. Cichutko i zero zużycia oliwy. Następnym razem zaleje 0W40 Eurol Synergy

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis
                          U mnie obecnie w moim Golfie 7,5 1.4 TSI CZDA Eurol Syntence FS 0W30 i jest miodzio. Cichutko i zero zużycia oliwy. Następnym razem zaleje 0W40 Eurol Synergy
                          Polecam .
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis
                            U mnie obecnie w moim Golfie 7,5 1.4 TSI CZDA Eurol Syntence FS 0W30 i jest miodzio. Cichutko i zero zużycia oliwy. Następnym razem zaleje 0W40 Eurol Synergy
                            Jestem zdany na 504 więc 0W30 lub 5W30... Zdradzicie jakieś pewne źródło tego Eurola lub Shella?

                            Komentarz


                            • Witam. Mam O3 1,4 tsi 150km 2015, do tej pory olej był zmieniany co ok. 30.000km. Logicznym jest że jest to zabójcze dla silnika. Ja będę to robił co 10-12 tys. Chciałbym jednak postępować z zaleceniami producenta i stosować odpowiedni olej. Serwis zaleca stosować normę 504 czyli to olej 5W30. Wy natomiast zalecacie oleje z normy 502. Czy jest to związane z przejściem na stały okres miedzyobsługowy? Im więcej czytam tym mniej wiem, kiedyś wszystko było prostsze. Dodam że auto jeszcze rok na gwarancji i nie wiem czy mogę zalać 0W30 lub 0W40? Pomóżcie i nie odsylajcie do tych setek stron bo czytałem ale już się kończę. Ja chce tylko z Waszą pomocą zadbać o silnik. Z góry dziękuję.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez arisss Zobacz wpis
                                Witam. Mam O3 1,4 tsi 150km 2015, do tej pory olej był zmieniany co ok. 30.000km. Logicznym jest że jest to zabójcze dla silnika. Ja będę to robił co 10-12 tys. Chciałbym jednak postępować z zaleceniami producenta i stosować odpowiedni olej. Serwis zaleca stosować normę 504 czyli to olej 5W30. Wy natomiast zalecacie oleje z normy 502. Czy jest to związane z przejściem na stały okres miedzyobsługowy? Im więcej czytam tym mniej wiem, kiedyś wszystko było prostsze. Dodam że auto jeszcze rok na gwarancji i nie wiem czy mogę zalać 0W30 lub 0W40? Pomóżcie i nie odsylajcie do tych setek stron bo czytałem ale już się kończę. Ja chce tylko z Waszą pomocą zadbać o silnik. Z góry dziękuję.
                                Mozesz zalac 502.00
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Dziekuje za odp. Co syntetycznego byś polecił ale bez dodatków?

                                  Komentarz


                                  • Mam auto na gwarancji i przeglądy w ASO z wymianą oleju robię co 30 tys.km ( wpis do książki norma 504/507 ostatnio zalany 0W30 Eurol Synergy spełniający normę VW ) a co 15 tys. km wymieniam u kolegi w warsztacie ori filtr z olejem norma 502 i jest to od samego początku 0W40. W sumie jest to najlepszy sposób aby zachować gwarancję i nie zarżnąć silnika gównianym olejem z ASO i wydłużonym okresem do 30 tys. km.
                                    Ostatnio edytowany przez mirek_p11; 11283.

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis

                                      Jestem zdany na 504 więc 0W30 lub 5W30... Zdradzicie jakieś pewne źródło tego Eurola lub Shella?
                                      Eurola gdzie byś nie kupił będzie oryginalny.
                                      Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                        U mnie w TDI, AV-L ma II miejsce po Eurolu czyli miejsce "na pudle" :-)
                                        Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                        No nie chciałem ordynarnie wskazywać zwycięzcy ale u mnie tak samo
                                        No proszę jacy zgodni

                                        Zamieszczone przez arisss Zobacz wpis
                                        Logicznym jest że jest to zabójcze dla silnika.
                                        To fakt i masz obok analizę w CZDA po 30 kkm, polecam Tobie i innym, którzy pytają o krótsze interwały...

                                        mirek_p11 też tak robiłem....przy okazji, jak masz "efesa" i będziesz zmieniał na Eurola z 502.00 pomyśl nad 0w30....jemu też niczego nie brakuje....wręcz przeciwnie

                                        Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                        Eurola gdzie byś nie kupił będzie oryginalny.
                                        nie ma inaczej.....


                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis
                                          Mam auto na gwarancji i przeglądy w ASO z wymianą oleju robię co 30 tys.km ( wpis do książki norma 504/507 ostatnio zalany 0W30 Eurol Synergy spełniający normę VW ) a co 15 tys. km wymieniam u kolegi w warsztacie ori filtr z olejem norma 502 i jest to od samego początku 0W40. W sumie jest to najlepszy sposób aby zachować gwarancję i nie zarżnąć silnika gównianym olejem z ASO i wydłużonym okresem do 30 tys. km.
                                          Mam podobna sytuację ale wykupiłem pakiet przeglądów. Robię niewielkie przebiegi (rocznie 8k) więc w moim przypadku zmiana oleju w ASO będzie co 2 lata. Raczej skłaniam się skorzystać z oleju ASO w ramach pakietu. Ale planuję zmieniać co rok. Czyli rok jeżdżę na fabrycznym, później rok na Eurolu, kolejny rok na tym z ASO, następny rok na Eurolu, następny rok na tym z ASO i później już tylko na swoim. Mam nadzieje, że to będzie wystarczające.
                                          Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

                                          Komentarz


                                          • Link

                                            Zapraszamy!

                                            Komentarz


                                            • Panowie takie szybkie pytanie bo na forach suzuki tematy olejowe kuleją. Suzuki SX4 1.6 2008r. Auto zakupione przez teścia rok temu. Zalany olejem Shell Helix Ultra ECT 5w30 na takim jeździ od nowoście według faktur. Pytanie zostać przy Shellu czy może zmienić na Eurola 5x30 DXS?

                                              Komentarz


                                              • Który olej Millers spełnia normę 504 mam na myśli 5W30 i jest syntetykiem, lub w znacznym stopniu syntetykiem? To nie takie oczywiste, sprzedawcy piszą co chcą. Może jakiś link.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis
                                                  Mam auto na gwarancji i przeglądy w ASO z wymianą oleju robię co 30 tys.km ( wpis do książki norma 504/507 ostatnio zalany 0W30 Eurol Synergy spełniający normę VW ) a co 15 tys. km wymieniam u kolegi w warsztacie ori filtr z olejem norma 502 i jest to od samego początku 0W40. W sumie jest to najlepszy sposób aby zachować gwarancję i nie zarżnąć silnika gównianym olejem z ASO i wydłużonym okresem do 30 tys. km.
                                                  Z ciekawości: dlaczego nie zostajesz już przy Eurolu (czy innym 504) i po prostu nie zmieniasz go 2x częściej tylko żonglujesz normami na zmianę?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez teps Zobacz wpis

                                                    Z ciekawości: dlaczego nie zostajesz już przy Eurolu (czy innym 504) i po prostu nie zmieniasz go 2x częściej tylko żonglujesz normami na zmianę?
                                                    Rocznie robię 30-35 tys.km i wymieniam olej 2 lub 3 razy w roku. W ASO wymieniam co 30000 km aby gwarancja nie przepadła i muszę się dostosować do normy long life, dlatego kupuję dobry olej 0W30 z normą 504/507. W sumie to zawsze wolałem 0W40, bo lubię sobie szybko pojeździć i IMO lepiej chroni 40 niż 30. W ASO nie robię wymiany za każdym razem, bo nie można używać płukanki a u znajomego mogę sobie zrobić co chcę i mam większe zaufanie do kolegi niż do młodych leszczy z ASO.

                                                    Wcześniej zalewałem do swoich silników TSI : Motula 0W40, Ravenola 0W40, Mobila 0W40, Neste 0W40 i najlepiej silnik chodził na Ravenolu a olej Eurol kupiłem, bo polecany jest na naszym forum przez bardzo kompetentnych userów ale pewnie za jakiś czas wybiorę coś innego, bo lubię testować dobre produkty.
                                                    Ostatnio edytowany przez mirek_p11; 11283.

                                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                    Fotki
                                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                    Fotki

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X