Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Co do klasy lepkości to chyba 5W40 w tym wypadku do remontu będzie optymalne ewentualnie jakieś 5W50 może być niegłupie (ale raczej jak jest cieplej) ze względu na LPG. Teraz nie ma co inwestować w b. drogi olej bo chyba nie będziesz upalał tego auta - propozycje już padły - Specol/Lotos/Eurol 5W40 powinny spokojnie dać radę i nie wydrenują kieszeni.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

      Jak najbardziej.
      Dzięki

      EUROL SYNTENCE FS 0W30 5l LEJOLEJ.PL

      Twój sklep ?

      Kupiłbym najchętniej na allegro bo tam mam darmowa przesyłkę (Smart).

      PS. Czy po roku eksploatacji Golfa, skoro już pojawię się z olejem w ASO, to zlecić jeszcze jakieś prace? Wymiana filtra powietrza, ozonowanie klimy? Coś co by miało sens zrobić przy okazji
      Ostatnio edytowany przez ichris; 46262. Powód: PS

      Komentarz


      • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
        Co do klasy lepkości to chyba 5W40 w tym wypadku do remontu będzie optymalne ewentualnie jakieś 5W50 może być niegłupie (ale raczej jak jest cieplej) ze względu na LPG. Teraz nie ma co inwestować w b. drogi olej bo chyba nie będziesz upalał tego auta - propozycje już padły - Specol/Lotos/Eurol 5W40 powinny spokojnie dać radę i nie wydrenują kieszeni.
        Rozumiem. Dzięki Panowie za odpowiedzi. Zdecyduje się na jakieś Valvo 5w40 (ceny w granicach 80zł za 4l u mnie na miejscu). Podobno oleje tej firmy mają dobre właściwości myjące. Po remoncie się odezwę i będziemy modzić jakieś 0w50 Wtedy koszty nie będą grały już roli.
        Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

        Komentarz


        • Ta, te silniki wyjeżdżały na 0w40 a później na 503.01, a janusze poprawiali fabrykę na 10W-40.
          Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • 0w40 od samego początku wydawał mi się odpowiedni. Nawet do starego 1.8 20v ADR lałem kiedyś Xado luxury drive 0w40 (wiem wiem cyrk na kółkach ale motor był w super stanie). Przerobiłem kilka oliw i na xado motor chodził najprzyjemniej (różnice były na tyle duże, że śmiało mogę odrzucić placebo).

            To moje pierwsze auto z LPG. O co chodzi ze zwiększaniem lepkości oleju w przypadku stosowania tego paliwa? Chodzi o temp. spalania? Z powodu gazu mam lać 5w40 czy tam 5w50 mimo tego, że normalnie powinno być 5w30 lub 0w40? Już pomijam kwestie remontu, załóżmy, że motor jest w bdb stanie.

            Auto było strojone po AFR u obcykanego gościa. Nie pamiętam dobrze ale mam chyba lekko podlaną górę na wszelki wypadek gdybym chciał katować auto na lpg. Tzn żeby temp nie rosła drastycznie tak jak przy ubogiej mieszance. Mam nadzieje, że nic nie pokręciłem
            Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

            Komentarz


            • A od kiedy LPG wytycza jaką zastosować lepkość oleju? Wytrzymałość oleju określają bazy i dodatki. Lepkość ma być dostosowana do konstrukcji silnika, no chyba że auto jest do wyścigów, rajdów, wysokiego obciążenia - ale też i tam są stosowane oleje np. 0w30. Jak już to patrz na temp. zapłonu w tyglu otwartym pow. 230 i będzie dobrze.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                Juz lepiej 10w niz 0w bo nikt w 2,8 na 0w nie lata tym bardziej w LPG. Wlej najtanszy i zmieniaj co 5-7 tys km za kazdym razem z plukanka i to napewno nie zaszkodzi.
                Z tego co jest napisane w tej wypowiedzi wywnioskowałem, że przy lpg powinienem jeździć na wyższej lepkości. Nie wiem czy to z powodu wyższej temp. czy większego zużycia silnika przez to paliwo.

                Widocznie źle to zrozumiałem. Docelowo będę latał na jakimś 0w40 + ewentualnie jakieś dodatki.
                Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                Komentarz


                • Przy LPG w silniku są wyższe temp. spalania, ale termostabilny olej nie ma z tym problemu.

                  Komentarz


                  • Czyli tak jak myślałem, lpg nie upoważnia do lania lepiku. Dzięki.

                    Jakie są Wasze opinie o Mobil 1 New Life 0w40? Kiedyś strasznie go chwalono (niby u ruskich w testach wypadał dobrze jak mało który 0w40). Teraz na rynku chyba już go nie ma, niby jakiś FS go zastąpił. Jak to z nim jest?

                    Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                    Komentarz


                    • M1 to b. dobry olej, tak samo jak castrol 0W-40 ale jeden warunek, musi być z przeznaczeniem na rajch.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • Skąd go czerpać w takim układzie?
                        Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                        Komentarz


                        • Z rajchu, warto jeszcze pamiętać o Fuchs, są to znakomite oleje, główny dostawca do Daimler AG, często też do vag.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • Cenne uwagi. Dzięki.

                            Komentarz


                            • Panowie chciałbym ponowić pytanie bo na forach suzuki tematy olejowe kuleją. Suzuki SX4 1.6 2008r. Auto zakupione przez teścia rok temu. Zalany olejem Shell Helix Ultra ECT 5w30 na takim jeździ od nowości według faktur. Pytanie zostać przy Shellu czy może zmienić na Eurola 5x30 DXS? Czy jeszcze coś innego zalać?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
                                Panowie chciałbym ponowić pytanie bo na forach suzuki tematy olejowe kuleją. Suzuki SX4 1.6 2008r. Auto zakupione przez teścia rok temu. Zalany olejem Shell Helix Ultra ECT 5w30 na takim jeździ od nowości według faktur. Pytanie zostać przy Shellu czy może zmienić na Eurola 5x30 DXS? Czy jeszcze coś innego zalać?
                                Możesz zalać DXS-a. W tym silniku nie potrzeba cudów i każdy dobry 5W30 lub 5W40 się nada. Z oferty Eurola jest ciekawy Fluence 5W40, który ma świetne jak na klasę lepkości 5W40 parametry na "zimno".

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis

                                  Dzięki

                                  EUROL SYNTENCE FS 0W30 5l LEJOLEJ.PL

                                  Twój sklep ?

                                  Kupiłbym najchętniej na allegro bo tam mam darmowa przesyłkę (Smart).

                                  PS. Czy po roku eksploatacji Golfa, skoro już pojawię się z olejem w ASO, to zlecić jeszcze jakieś prace? Wymiana filtra powietrza, ozonowanie klimy? Coś co by miało sens zrobić przy okazji
                                  Dla OCP są inne ceny. Wkrótce będzie specjalna dedykowana oferta w dziale ogłoszeń komercyjnych.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis

                                    Rozumiem. Dzięki Panowie za odpowiedzi. Zdecyduje się na jakieś Valvo 5w40 (ceny w granicach 80zł za 4l u mnie na miejscu). Podobno oleje tej firmy mają dobre właściwości myjące. Po remoncie się odezwę i będziemy modzić jakieś 0w50 Wtedy koszty nie będą grały już roli.
                                    Valvo to nic ciekawego - taka średnia półka jakościowa ale generalnie stosują standardowe bazy HC+ pakiety dodatków. Co do właściwości myjących to pierwsze słyszę. Dobre w tym względzie sa oleje Shella na GTL.

                                    Komentarz


                                    • Kupiłem do starych aut, rok temu trochę K2 5w40 bo była dobra cena 50 zł za 5L świeżego oleju. Ciekawe kto to produkuje, ładnie pachnie tzn nie wali tak ropą jak produkty sct.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz


                                      • Wy tu o olejach jakiś a tu prawdziwa rewolucja


                                        Co za grzbiety


                                        karuzeli śmiechu nie było końca - bawcie się dobrze

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                          Wy tu o olejach jakiś a tu prawdziwa rewolucja
                                          Ależ...przecież...genialne - popatrz jacy znani mechanicy opisuja rewelacyjne działanie!!!! Onie nie mogą sie mylić

                                          a do tego w czerwcu było za 147 zł za paczke - tylko dzis ta proocja się powtarza ))
                                          Pojemność: 3100 mg

                                          !!!!! to jeś ogrom preparatu buahahahhhahahahah (3.1g ) - dla porównania "..Łyżeczka miodu waży 12g...."
                                          Mój czarnuch
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                                          Komentarz


                                          • Dla porównania boru w 4 l oleju jest ok. 1-2 g, zwiazku boru moze bedzie z 20 g, wiec jesli chodzi o ilosc to bym sie nie smial .

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                                              Valvo to nic ciekawego - taka średnia półka jakościowa ale generalnie stosują standardowe bazy HC+ pakiety dodatków. Co do właściwości myjących to pierwsze słyszę. Dobre w tym względzie sa oleje Shella na GTL.
                                              Szczerze mówiąc miałem zamawiać tego max life 5w40 ale im więcej o nim czytam tym jakoś jestem mniej przekonany. Teraz chodzi za mną Eurol Fluence 5W40 bo jest w niezłej cenie (nie szkoda go na dolewki) ale z kolei w tym przypadku przed zakupem powstrzymuje mnie temp. zapłonu na poziomie 196c. To chyba dość mało? Normalnie bym nie zwrócił na to uwagi ale kolega Cytrynowiec wspominał coś o temp. minimum 230 w tyglu otwartym (nie wiem czy temp. Eurola jest mierzona w ten sam sposób, chyba powinna) w przypadku 2.8 z lpg.

                                              Komentarz


                                              • No nie ma to jak posłuchać handlarzy bo absolutnie nie kierują się marżą.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
                                                  Dla porównania boru w 4 l oleju jest ok. 1-2 g, zwiazku boru moze bedzie z 20 g, wiec jesli chodzi o ilosc to bym sie nie smial .
                                                  Masz racje - przekonałeś mnie - odszczekuje ;-)
                                                  Mój czarnuch
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                                                  Komentarz


                                                  • pedros coś tu piszą o tej piramidzie
                                                    Pro Engine Ultra je podvod, obere vás o 790 Kč za 1,5 gramu nesmyslu | Autoforum.cz

                                                    Randor Eurol podaje temp. w tyglu zamkniętym, nie jak wiekszość w otwartym. Imho bez sensu kombinować, póki motoru nie zrobisz. Lotos 5w40 ma 236C w tyglu otwartym, koszt jakieś 70 zeta za 5L.W zupełności wystarczy.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X