Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Już jestem po zmianie fabrycznego oleju (Castrol Edge 5W-30) na AMSoil European Car Formula 5W30 (którego - co dziwne - nie ma na zamieszczonej przez kolegę xof liście) i filtra oleju na Mann-a :twisted: Teraz zobaczymy, jak będzie się sprawował silniczek na nowym oleum... Na fabrycznym smarowidle przejechałem 13.750 km i dolałem raptem ok. 250 ml - a zlany (oczywiście po zastosowaniu płukanki) stary olej był czarny... W serwisie zrobili wielkie oczy, widząc olej ("dziwactwo i wynalazek"), podobnie jak słysząc, że wcześniej zalałem płukankę Millers'a ("a po co...?")...
    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
    MOJA FURKA

    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

    Komentarz


    • Eidos71, Płukankę wlewałeś samodzielnie przed wjazdem do ASO na wymianę oleum, czy już na stanowisku w serwisie :?:
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Eidos71
        przez kolegę xof liście
        Większość z postu "xof" to bzdury
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • Zamieszczone przez xof
          Olej należy wymieniać najpóźniej po 15000 km, kropka.
          ooo a to coś nowego...
          Zamieszczone przez Pidziek
          xof: wniosłeś pewna świerzość w dyskusję
          :shock: :?:
          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          Większość z postu "xof" to bzdury
          no chociaż jeden z Kolegów miał "jaja"
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez endryu
            Eidos71, Płukankę wlewałeś samodzielnie przed wjazdem do ASO na wymianę oleum, czy już na stanowisku w serwisie :?:
            Podjechałem pod serwis, zgasiłem silnik i dolałem do oleju zawartość buteleczki / płukankę (płukankę trzeba zalać, gdy olej ma właściwą temperaturę pracy). Pracownikowi serwisu pokazałem tylko, co wlałem. Po odczekaniu 15 minut (silnik pracował na biegu jałowym) wjechałem na stanowisko i zaczął się "zabieg"... :wink: Acha - nie dokonywałem zabiegu w ASO, tylko w serwisie specjalizującym się w Skodach...
            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
            MOJA FURKA

            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Eidos71
              nie ma na zamieszczonej przez kolegę xof liście
              Bo też żaden Amsoil nie ma oficjalnej aprobaty. Dlatego np. ja nie leję go na gwarancji, bo nie mam ochoty na polemiki, nawet jeżeli dyrektywa GVO "stoi" po mojej stronie.

              [ Dodano: Wto 10 Lip, 12 14:32 ]
              Zamieszczone przez Eidos71
              wjechałem na stanowisko
              A czy na płukance nie "stoi" napisane, że jeździć z płukanką nie wolno - silnik ma pracować tylko na biegu jałowym ?
              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

              Komentarz


              • Nie mam czasu tłumaczyć.

                1. Docieranie - For those who still think that running the engine hard during break-in falls into the category of cruel and unusual punishment, there is one more argument for using high power loading for short periods (to avoid excessive heat) during the break-in. The use of low power settings does not expand the piston rings enough, and a film of oil is left on the cylinder walls. The high temperatures in the combustion chamber will oxidize this oil film so that it creates glazing of the cylinder walls. When this happens, the ring break-in process stops, and excessive oil consumption frequently occurs. The bad news is that extensive glazing can only be corrected by removing the cylinders and rehoning the walls. This is expensive, and it is an expense that can be avoided by proper break in procedures.
                Pełny tekst tu:
                New Engine Break-in Procedure
                2. Cząstki sadzy w oleju, chociażby tu (akurat diesel):
                Physical and chemical characterizations of soot in diesel engine oils are conducted to investigate the impact of soot properties on friction coefficient between reciprocating rubbing metal surfaces. In SRV friction tests, soot in an engine oil categorized in API CC-4 appeared to act as friction modifiers, since a higher content of soot in the oil caused lower friction, especially in the low temperature range between 40° and 90°C. In contrast, there is no significant difference obtained in friction coefficient between the presence and absence of soot in other CD and CG-4 oils. Distribution of soot particle sizes was measured with the DLS (Dynamic Light Scattering) technique to examine the correlation between lower frictional characteristics and fraction of soot particle sizes less than the estimated oil film thickness. Soot aggregates dispersed in the oils were also observed with the TEM-FFR (Freeze Fracture Replica) technique to investigate the impact of the actual state of soot in oils on frictional behavior.
                3. Filtr oleju: Dlaczego VAG zmienił filtr oleju w TSI z 03C115561B na 03C115561D, nie zrobili tego bez przyczyny. Czy inni producenci filtrów mają nowe wytyczne? Dla spokoju warto kupić oryginalny filtr z końcówką D.
                4. Niedługo będę miał okazję porównać swój bagnet z bagnetem silnika z roku moelowego 2013. A turbin w 1.2 TSI było już kilka: 03F145701 F,G,H, obecnie jest produkowana wersja K, ja mam F.
                5. Osady na zaworach:
                Zawór PCV jest odpowiedzialny za recyrkulację oparów oleju zawierających opary benzyny z powrotem do silnika. Można zastosować olej 504/507 albo liczne modyfikacje systemu PVC, dostępne komercyjnie dla FSI/TSI lub zrobić we własnym zakresie. Dla ciekawych Google: TSI valve deposits. Zawory wlotowe nie mają kontaktu z paliwem i produktami jego spalania (brak EGR).
                6. Lista tylko poglądowa, dla wyobrażenia sobie liczby olejów z których możemy wybierać, oczywiście wszystkich nie ma.
                7. EA 211 na pasku, tutaj ładny filmik o nowym 1.4 TSI, prosto z Niemiec :


                Oczekuję konstruktywnej dyskusji, nie "Większość z postu "xof" to bzdury".
                Odcinam się od postów Pidzieka. Nie uważam, że crackowana teksańska ropa ma magiczne właściwości. Poza tym oleje Fuchsa są przeciętne, fakt, że robią dobre oleje rolnicze, ale do względnie wysokoobrotowych benzyniaków już nie.

                Zamieszczone przez zak14
                Zamieszczone przez xof
                5w30 504/507 jest chyba najlepszym kompromisem
                Uważasz, że kategorycznie warto przy max. 15 kkm OCI rezygnować z zagwarantowanego w 502 5w30 minimum fosforu i TBN na poziomie min. 7 ?
                Motul w swoim "specyfiku" 504 ma TBN 7,2 , Orlen PLATINUM MaxExpert V 5W–30 ma nawet 8 (czyli wystarczająco dla niskosiarkowych polskich paliw), co do fosforu to trzeba poczytać na BITOG dział Virgin Oil Analysis.

                Edit: Google books - Transient Processes in Tribology, głównie str. 42, 43 (jeśli się nie pojawią należy odświeżyć stronę).

                Komentarz


                • Zamieszczone przez xof
                  Motul w swoim "specyfiku" 504 ma TBN 7,2 , co do fosforu to trzeba poczytać na BITOG dział Virgin Oil Analysis
                  Czytałem, a nawet publikowałem tam swoje VOA. A na naszym forum wrzucałem zestawienie kilku VOA olejów 507. Specific gdy chodzi o TBN jest tu raczej wyjątkiem od reguły, przy założeniu, że dane w karcie są prawdziwe, bo VOA na BITOG wskazuje TBN 6.2, czyli porównywalny z pozostałymi VW 507. Co do fosforu, to niemal z definicji jest go mniej w 507 niż 502 .
                  Zamieszczone przez xof
                  In SRV friction tests, soot in an engine oil categorized in API CC-4 appeared to act as friction modifiers
                  Bój się Boga ! API CC:For engines introduced in 1961.
                  Zamieszczone przez xof
                  there is no significant difference obtained in friction coefficient between the presence and absence of soot in other CD and CG-4
                  CG-4: Introduced in 1995. For severe duty, high speed, four-stroke engines using fuel with less than 0.5% weight sulfur. CG-4 oils are required for engines meeting 1994 emission standards. Can be used in place of CD, CE, and CF-4 oils.

                  Zatem w olejach z prehistorycznymi pakietami dodatków sadza działa jako modyfikator tarcia. We współcześniejszych - nie.
                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                  Komentarz


                  • Orlen PLATINUM MaxExpert V 5W–30 ma nawet 8. Przy niskosiarkowych paliwach w Polsce takie TBN wystarczy, niech Amerykanie się przejmują. Nie samym fosforem silnik żyje
                    Co do pomiarów TBN w Blackstone Labs, mają problem z powtarzalnością wyników, zresztą nie podają też dopuszczalnego błędu pomiaru.
                    Just a moment...

                    Tu masz nowsze oleje z ZnDTP i zaskakującymi właściwościami sadzy:
                    Google books - Transient Processes in Tribology, str. 42, 43 (jeśli się nie pojawią należy odświeżyć stronę).

                    Komentarz


                    • PAOLO ESCO, jaki polecisz olej do mojej oci 2.0 przebieg 345 kkm?? Do tej pory lałem olej Statoil Super Way 10W/40. Zmienić na jakiś inny czy dalej lać co lałem??

                      филип
                      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez xof
                        zaskakującymi właściwościami sadzy:
                        No ja wiem ze sadza ma inne właściwości , moze w zawalonym nagarem starym dieslu tworzył czarną warstwę smarną w starym dieslu jeżdzonym na oleju pokroju CC ale jak się weźmie pod lupe jak działa sadza na zużycie silnika w którym nie ma takich sytuacji to zobacz tutaj:

                        Link

                        Tak więc wieksza koncentracja sadzy wieksze zużycie silnika, dużo wieksze !!

                        Statoil 0w30 katowany w VVT-i nie dorasta do pięt 0W20 CFS.
                        Niestety ....
                        To tak ostatnio z placu bou.
                        Dzis kolejny test 10km jazdy OES-owej
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz


                        • Za dużo sadzy dosypali, zwykle w silniku benzynowym do 0,5% przed wymianą.
                          Istnieją różne rodzaje sadzy, użyli sadzy technicznej N-220, sadza sadzy nie równa. Dużo z przytoczonych przez nich badań dotyczy silnika diesla z EGR. Ja jednak skłaniam się ku opinii o obniżaniu tarcia przez rozsądną ilość sadzy, co poparłem 2 źródłami.
                          Prostym testem byłoby porównanie właściwości oleju po 5 kkm ze świeżym w jakieś maszynce do testowania olejów (takiej, w której najlepiej wypadają szampony .

                          Poza tym uważam, że Polska nauka nie istnieje .
                          Na koniec dobry artykuł teoretyczny o trybologii węgla (czyli m.in. sadzy):
                          Link

                          EDIT: Tu jeszcze Ruscy, z ubiegłego roku, ZnDTP z dodatkiem węgla, prawdopodobnie obniża tarcie, bo do wniosków się nie dokopałem, jednak mało kto publikuje teksty naukowe o niespełnionych nadziejach
                          Link

                          Warto śledzić rozwój sytuacji, czyli korzystnego działania sadzy w silnikach.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez xof
                            Poza tym uważam, że Polska nauka nie istnieje
                            to żeś przyjebał teraz... jak nie istnieje, może chociaż znajdziesz dobrego lekarza :szeroki_usmiech Powodzenia. Pierwsze "ignoruj".

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez xof
                              Co do pomiarów TBN w Blackstone Labs, mają problem z powtarzalnością wyników, zresztą nie podają też dopuszczalnego błędu pomiaru.
                              W tej sprawi korespondowałem z nimi. Szczegóły tu:
                              Forum - Octavia Club Polska
                              Powyższe dane dotyczą analizy spektrofotometrycznej, co do TBN, metody są zwykle nieźle wystandaryzowane i uważam, że błąd bstone jak i błąd w karcie są równie prawdopodobne.
                              Zamieszczone przez xof
                              Poza tym uważam, że Polska nauka nie istnieje
                              Miejscami istnieje i może nawet będzie się umacniała, o ile nie zabije jej administracja, eksperymenty z systemem grantów NCN/NCBiR i prawo zamówień publicznych.
                              Zamieszczone przez xof
                              Tu masz nowsze oleje z ZnDTP i zaskakującymi właściwościami sadzy
                              Nie wyświetla się str. 42, nawet po odświeżeniu, ale generalna teza artykułu jest taka że sadza usuwa film dodatków AW. Czy to na pewno super ?
                              Zamieszczone przez xof
                              poparłem 2 źródłami
                              Tezy z pierwszego z nich zakwestionowałem, drugie mówi jak się wydaje o tym, że sadza obniża tarcie, ale kosztem likwidacji filmu tworzonego przez dodatki AW - czy per saldo wpływa to na lepszą ochronę silnika ? Tego autorzy nie rozpatrują. Resztą źródeł może przeczytam w wolnej chwili.

                              Edit:
                              Na koniec dobry artykuł teoretyczny o trybologii węgla (czyli m.in. sadzy):
                              Przeskanowałem ten artykuł - rzecz odnosi się do elementów węglowych (typu szczotki w silnikach elektrycznych). Jeżeli mowa tu o sadzy, to jako półprodukcie do wytwarzania w odpowiednio zaprojektowanym procesie różnych elementów (np. łożysk) a nie zawiesiny sadzy o losowo wybranym kształcie. Zatem artykuł do olejów ma się tak średnio...

                              Zamieszczone przez xof
                              Tu jeszcze Ruscy, z ubiegłego roku
                              Z kolei tu, na tyle na ile można to wnioskować w oparciu o próbkę artykułu i jedno zdanie nazwane abstraktem, mowa jest o świadomie ukształtowanych nanostrukturach, a to jakby inna niż sadza bajka.
                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez zak14
                                Zamieszczone przez Eidos71
                                wjechałem na stanowisko
                                A czy na płukance nie "stoi" napisane, że jeździć z płukanką nie wolno - silnik ma pracować tylko na biegu jałowym ?
                                "Stoi, stoi"... :diabelski_usmiech Ale przejechanie 10 metrów z obrotami +/- 1100-1500 obr./min. chyba nie spowoduje spustoszenia w silniku...? :wink:
                                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                MOJA FURKA

                                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                Komentarz


                                • Panowie jaki olej wlać do OI 1.8 20V AGN '98 przebieg wg wskazan licznika 178 tyś lecz pewnie był kombinowany. Aktualnie zalany jest jakis Orlen 10W40.
                                  Pozdrawiam Łukasz

                                  Moja srebrzynka
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=55848

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez lukaszw1
                                    Panowie jaki olej wlać do OI 1.8 20V AGN '98 przebieg wg wskazan licznika 178 tyś lecz pewnie był kombinowany. Aktualnie zalany jest jakis Orlen 10W40.
                                    Bylo poszukaj
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Pidziek
                                      Statoil 0w30 katowany w VVT-i nie dorasta do pięt 0W20 CFS.
                                      .....
                                      Zamieszczone przez Seed
                                      UWAGA - post zawiera lokowanie produktu!
                                      :bajer a ja bym porównał jak się ma LazerWay 0W/30 do Millersa 0W/30 ...

                                      Statoil mimo, że posiada ACEA A5/B5 to skierowany jest głównie do aut wymagających specyfikacji VW 502.00,505.00 oraz MB 229.3 przy 0W20 CFS nie widzę specyfikacji VW i chyba VW nawet nie dopuszcza do stosowania w swoich silnikach oleju o takim SAE (układ olejowy VW nie jest dostosowany do pracy z olejem o takich parametrach jak 0W20). Zastanawia mnie natomiast co "producent" - sprzedawca Millersa miał na myśli pisząc "Znacznie przewyższa wymagania API SL/CF, oraz ACEA A3/B4" :roll:

                                      Zamieszczone przez xof
                                      Poza tym oleje Fuchsa są przeciętne
                                      Fuchs, jak każdy producent ma lepsze i "słabsze" produkty ale napewno oleje i produty tego producenta zasługują na uwagę - w odróżnieniu do "innych" mocno przereklamowanych marek na rynku PL.
                                      Zamieszczone przez xof
                                      Warto śledzić rozwój sytuacji, czyli korzystnego działania sadzy w silnikach.
                                      kiedyś stary Holender z Castrola (Henk de Groot) wciskał ludziom, by nie zmieniali oleju w silnikach... Wymiana oleju szkodzi silnikowi? + 404 ---> i kilka cytatów "fachowców" "Dzisiejsze oleje mają nie tylko zdecydowanie lepsze właściwości smarne, ale też utrzymują silnik w czystości. Dlatego właśnie kategorycznie odradza się stosowanie w starych silnikach olei syntetycznych. Skutkuje to wypłukaniem nagromadzonych przez lata nagarów i w konsekwencji może doprowadzić do utraty kompresji. Nie jest to jednak nic nowego...
                                      Gdyby ktoś mimo wszystko dał wiarę słowom de Groota przypominamy, że w oleju, oprócz cząstek sadzy, znajdziemy też produkty powstałe w wyniku tarcia, jak chociażby mikroskopijne cząsteczki metalu. O tym, czy jakość (zależna od częstotliwości wymiany) oleju ma wpływ na żywotność silnika najlepiej wiedzą mechanicy, którzy na co dzień zajmują się remontami jednostek napędowych. Wystarczy wziąć do ręki jedną z panewek głównych wału korbowego silnika, w którym oszczędzano na oleju. Gdyby nie oszczędzano, nie trzeba by się do nich dobierać... + Współczesne silniki mają zawory sterowane hydraulicznie tym samym olejem, który krąży w silniku. Zużyty olej zakłóca pracę zaworów, pogarsza sprawność silnika. Właściciel może tego nie zauważyć, bo utrata mocy odbywa się stopniowo. Jeszcze gorzej jest w przypadku zmiennych faz rozrządu, które z czasem całkiem przestają działać.
                                      + Rozbierałem takie silniki. Są zużyte tak, jakby przejechały nie 60, ale 150 tys. km. Czyli zużywają się trzy- -cztery razy szybciej. Nie tylko przebieg, ale również czas psuje olej. Bardziej odporny na starzenie się jest syntetyk - potrafi trzymać parametry przez dwa lata. Oleje mineralne powinno się wymieniać najdalej po roku.
                                      Inny problem to zapychany filtr. Rosnące wtedy ciśnienie oleju może uszkodzić filtr i wypłukać zanieczyszczenia chemiczne, w tym różne substancje żrące oraz opiłki metalu do komory silnika.
                                      Jak duży ma to wpływ na trwałość silnika ma olej, widać choćby po warunkach gwarancji. W Stanach auta BMW objęte są czteroletnią gwarancją (w Europie - dwa lata), ale wymianę oleju ordynuje się tam co 5 tys. mil (ok. 8 tys. km), czyli bardzo często. No i sport. Wymowny jest fakt, że w autach wyczynowych wymienia się olej co 500-1000 km. " daje do myślenia :roll:


                                      Zamieszczone przez ahmed799
                                      jaki polecisz olej do mojej oci 2.0 przebieg 345 kkm?? Do tej pory lałem olej Statoil Super Way 10W/40. Zmienić na jakiś inny czy dalej lać co lałem??
                                      jeżeli jesteś zadowolony ze Statoila to zostaw. Ja bym jednak sprawdził LIQUI MOLY 10W-40 MOS2 Leichtlauf lub Super Leichtlauf 10 W-40 Lub FUCHS TITAN SYN MC 10W-40 oraz FUCHS TITAN UNIMAX PLUS 10W-40 na bazie MC (Pidziek, Elemenateur i RobertM mają te oleje w ofercie więc możesz "ponegocjować" :wink: ).
                                      Moje typy biorąc pod uwagę parametry to w/w LM i Fuchs Unimax Plus.
                                      Motul 6100 SYNERGIE 10W-40 i VALVOLINE MAXLIFE 10W40 też napewno nie zaszkodzą silnikowi - ogólnie wybór marek ogromny i rozpiętość cenowa też duża ... w podobnych cenach znajdziesz też np. MIDLAND AVANZA 10W-40
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Eidos71
                                        Ale przejechanie 10 metrów z obrotami +/- 1100-1500 obr./min. chyba nie spowoduje spustoszenia w silniku
                                        Ja tam nie sprawdzam
                                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                        Komentarz


                                        • A co panowie z tym ciemnym olejem po 15tys. km? Nowy po przejechaniu kilkudziesięciu km też już trochę ściemniał. Że w dieslu jest czarny od razu to wiem, ale w benzynie?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez ZM
                                            A co panowie z tym ciemnym olejem po 15tys. km? Nowy po przejechaniu kilkudziesięciu km też już trochę ściemniał. Że w dieslu jest czarny od razu to wiem, ale w benzynie?
                                            Olej, który używasz nie wytrzymuje temperatury i następuje szybkie utlenienie co skutkuje czernieniem. Ja Castrola 504.00 spaliłem w 500km na autostradzie w lato, z Motulem 504.00 to samo, jedynie Motul X-lite daje radę i po 15tyś km jest jeszcze czysty.
                                            Uważam, że wszystkie oleje 504.00 to straszny chłam marketingowy i ze względu na to, że musi w jakimś tam stanie wytrzymać 30tyś km i mocne rozcieńczenie paliwem, musi być w technologi HC.
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                              Zamieszczone przez lukaszw1
                                              Panowie jaki olej wlać do OI 1.8 20V AGN '98 przebieg wg wskazan licznika 178 tyś lecz pewnie był kombinowany. Aktualnie zalany jest jakis Orlen 10W40.
                                              Bylo poszukaj
                                              Motul 8100 X-Cess 5W-40 będzie dobry? Przejechane 10kkm i oleju nie łyka.
                                              Pozdrawiam Łukasz

                                              Moja srebrzynka
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=55848

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez lukaszw1
                                                Motul 8100 X-Cess 5W-40 będzie dobry?
                                                tak.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Fuchs, jak każdy producent ma lepsze i "słabsze" produkty ale napewno oleje i produty tego producenta zasługują na uwagę - w odróżnieniu do "innych" mocno przereklamowanych marek na rynku PL.
                                                  Szczegolnie te za fabryki silkolene, ktory zdaje sie jest ich wlasnoscia, czyli oleje na estrach do samochodow i estry do motocykli, motocyklowe polecam z czystym sumieniem, nic lepszego do mokrego sprzegla nie mialem.

                                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  jedynie Motul X-lite daje radę i po 15tyś km jest jeszcze czysty.
                                                  U mnie tez nadal jest jasny, choc jestem z niego srednio zadowolony, ze wzgl na glosniejsza prace jednostki na luzie, szczegolnie gdy silnik jest zimny, nastepnym razem sprobuje amsoil signature 0w30 lub 5w30 lub rzeczonego Fuchsa Silkolene Race.

                                                  FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 - OLEJ SILNIKOWY FULLY SYNTHETIC 5 litrów

                                                  Komentarz


                                                  • Witam,
                                                    Jaki olej do nowego silnika 1,8 Tsi , mam zamiar wymienić po przebiegu ok.1,5-2 kkm
                                                    i zmienić okres ze zmiennego na stały . Jaki olej najlepiej zastosować , książka podaje przy stałym okresie ,czyli wymiana co 15000 km 502,00 , dziś w serwisie gdy pytałem Pan z moją książką obsługi obleciał cały salon zasięgając języka u 2 czy 3 kolegów i stwierdził lać 505,00, już sam nie wiem.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X