Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez xof
    VW wprowadził zmienne okresy międzyprzeglądowe, które kosztują coś ekstra przy zakupie samochodu i mogą niektórych przyciągnąć do marki
    ale wymysł ... sorki ale nie chce mi się komentować i po raz kolejny wdawać w duskusje.
    Wykres z Lubrizol to nie wszystko, nie wiem czemu się nim tak zasugerowałeś. Nikt nikogo nie namawia, by w okresie gwarancji zrezygnować całkowicie z zalewania silnika olejem ze specyfikacją VW 504.00 ale spokojnie można wyszukać oleje o specyfikacji VW 502.00 które w niczym nie będę ustępowały olejom z w/w specyfikacją.
    Zamieszczone przez xof
    "Nie warto brać zmiennych, wcześniejsza zmiana oleju chroni silnik."
    bo to akurat jest prawda.
    Skodzinki nie mają czujnika zużycia oleju więc tak naprawdę komunikaty podawane przez komp są zlepkiem informacji opartych na "ilości uruchomień silnika na zimno i ciepło" .
    Poczytaj VW/AUDI 1.4TSI das Downsizing-Wunderwerk deutscher Ingenieurskunst genauer betrachtet. - weitere A3 Benzin- und Diesel-Motoren - Der Audi A3 3.2 quattro, das größte Audi A3 Forum des 250PS starken Audi A3 VR6 3.2 + S3/RS3
    "W silnikach w których stosowana jest zasada zmian oleju Longlife, i które poruszają się głównie na krótkich odcinkach poniżej 15 km od uruchomienia silnika do jego wyłączenia, dochodzi często do nadmiernego rozciągnięcia się łańcuszka rozrządu. W ekstremalnych warunkach potrafi on przeskoczyć, co może się skończyć kolizją zaworów z tłokami. Za przyczynę tych awarii uważane jest nadmierne zanieczyszczenie oleju paliwem (niedogrzane na krótkich odcinkach silniki itd...). Autor wątku sugeruje skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg niego Longlife jest zabójczy dla silnika w takich warunkach pracy."
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Nadal uważam, że głównym powodem wprowadzenia zmiennych okresów międzyprzeglądowych przez VAG było przyciągnięcie klientów. Zobaczcie jak wyśrubowane okresy ma Fiat - 35000 km lub 2 lata i to bez żadnego, choćby tak prymitywnego "czujnika", starsze modele Vectry-C, Signum - przeglądy w systemie ECO-ServiceFlex nawet co 50 tys. km !!! VAG nie mógł być gorszy i podążył za niezdrowym, europejskim trendem i błędnym przekonaniem, że rzadsze okresy międzyprzeglądowe świadczą o lepszej jakości produktu i pozwalają zaoszczędzić kilka zł (tylko na krótką metę).

      Można też się spierać o pobudki ekologiczne lub sztuczne postarzanie.
      Dlaczego miałbym się nie sugerować wykresem Lubrizola?
      Dlaczego VAG zalewa fabrycznie 504/507 nawet dla stałych okresów międzyprzeglądowych?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez xof
        VW 502 00 do TSI
        Norma 504.00 to norma ekologiczna, mająca dbać o środowisko oraz umożliwić olejowi "dotrwanie" do 30tyś km w jakimś tam stanie. A to, że silnik zużyje się w 200tyś km nikogo nie interesuje.
        Chodzi o to, aby stosować wysokiej jakości oleje naprawdę syntetyczne (a nie tanie w produkcji, mineralne HC), w specyfikacji lepkościowej na jaką został skonstruowany silnik TSI czyli xW-30, a do nich napewno należy Fuchs Titan Supersyn 0W-30, Motul X-Lite, Millers CFS 5W-30 i parę innych.
        Dzięki temu i wymianą do 15tyś km, możemy z spokojem kręcić do 6,5tyś obr oraz wielogodzinnie jechać z max. prędkością.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • Fuchs zbyt wodnisty w temp. pracy silnika, Millers CSF prawdopodobnie jak każdy olej wyczynowy (patrząc np. na specyfikację Redline) ma 3x fosforu niż oleje MidSAPS, czyli do TSI się nie nadaje. Motul wygląda przyzwoicie, tutaj pozostaje tylko kwestia tych osadów, należy wziąć po uwagę to, że niektóre silniki z wtryskiem bezpośrednim są bardziej podatne, inne mniej.

          Ale tok rozumowania całkiem poprawny, trzeba znaleźć full synthetic z lepkąścią ok. 12 cSt w 100 st. (czyli jak olej klasy 504 - bliżej SAE 40) i niezbyt dużą ilością dodatków, żeby nie zadusić silnika osadami na zaworach. Lekką ręką ubywa z kieszeni 250 zł, raczej dla pasjonatów konkretnego modelu, którzy chcą dobić 200 kkm od nowości, bo do używki z przebiegiem 100 kkm raczej takiego oleju nie ma sensu zalewać.

          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          wielogodzinnie jechać z max. prędkością.
          Jeśli masz podczepioną cysternę do układu zasilania i jeździsz po większej pętli jest to możliwe. Poza tym chyba nikt nie myśli o jeździe Skodziną z pedałem w podłodze choćby przez godzinę, chyba że jest to wersja HTP albo 1.4 w Octavii.

          Komentarz


          • w takim razie Millers Oils XF Longlife jest do TSI chyba bardzo dobrym wyborem (Lepkość kinematyczna przy 100C…11,9 cSt)
            kasper64

            Komentarz


            • Zamieszczone przez xof
              Dlaczego VAG zalewa fabrycznie 504/507 nawet dla stałych okresów międzyprzeglądowych?
              z dwóch zasadniczych powodów, koszty i logistyka
              koszty - łatwiej i taniej zamówić cysternę oleju niż 2x po pół cysterny dwóch rodzajów oleju.
              logistyka - łatwiej zalewać jednym olejem wszystko jak leci niż stosować dwa rożne oleje w zależności do ustawienia okresów przeglądu.
              Optymalizacja kosztów to się zwie.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz


              • Zamieszczone przez xof
                Fuchs zbyt wodnisty w temp. pracy silnika, ...
                Przez "wodnisty" rozumiesz, że jest o zbyt małej lepkości?
                Który Fuchs? Może SUPERSYN 0W-30?
                Link
                :shock:

                Komentarz


                • Zamieszczone przez loru
                  koszty - łatwiej i taniej zamówić cysternę oleju niż 2x po pół cysterny dwóch rodzajów oleju.
                  To nie do konca tak jest.
                  Sa auta które w jednej przekładni maja zgoła inne oleje co prawda robione przez jedną firme nie ważne czy to jest ESSO, Mobil czy Fuchs albo Pentosin ale koszty sie liczą, niewielki dodatek , modyfikator, wiskozator co może zmienia cene prudukcji dosłownie kilka euro a w ASO kilkaset % marży.

                  Zamieszczone przez xof
                  Millers CSF prawdopodobnie jak każdy olej wyczynowy (patrząc np. na specyfikację Redline) ma 3x fosforu niż oleje MidSAPS, czyli do TSI się nie nadaje.
                  Podobnie jak 300V to poziom API SL czyli max. 1400ppm fosforu a to owszem katalizatory nie lubia ale silniczki jak najbardziej !
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Pidziek
                    To nie do konca tak jest.
                    Sa auta które w jednej przekładni maja zgoła inne oleje co prawda robione przez jedną firme nie ważne czy to jest ESSO, Mobil czy Fuchs albo Pentosin ale koszty sie liczą, niewielki dodatek , modyfikator, wiskozator co może zmienia cene prudukcji dosłownie kilka euro a w ASO kilkaset % marży.
                    mówimy o silnikach produkowanych masowo a nie o "wynalazkach" w stylu V10 TDI, w masówkach jest zalewany jeden olej jak leci do każdego z normą 504/507, tak jest po prostu taniej i wygodniej.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez degenerat
                      Przez "wodnisty" rozumiesz, że jest o zbyt małej lepkości?
                      Który Fuchs? Może SUPERSYN 0W-30?
                      Link
                      :shock:
                      Odnosiłem się do poprzedniego postu, jak to zwykle bywa

                      Oleje przeznaczone do sportu, z wysoką zawartością fosforu, dochodzącą do 3000 ppm mogą dać podobny wynik:

                      To silnik 2.0 TSI, w 1.4 podobno jest lepiej. Wynik systemu PVC i przecieku oleju na prętach zaworów(czy jak je tam zwał).
                      Więc myślę, że użytkownicy TSI mogą te oleje spokojnie skreślić.
                      Kolejne pytanie się nasuwa, z jakimi olejami VAG testuje samochody? Czy do połowy zalewa zalewa 502 a do drugiej 504/507?

                      Komentarz


                      • Panowie. Jaki olej na dolewkę do 1.6 BSE z LPG?

                        Obecnie mam nastukane 600 km i bagnet mówi do mnie iż "można już dolać olej"

                        Według mechanika szkodzina zalana jest olejem 507.00 (no chyba mu się pomyliło z 504.00, ale to wsio ryba).

                        No i pytanko. Czy dolewać teraz olej 5W/30 w normie 504.00, czy można dolać np. 0W/40 lub 5W/40, bo ponoć przy LPG i wymianie co 15 000 km lepszy jest olej o indeksie 40.

                        Dla wszystkich piszących że już było: przejrzałem połowę wątku i nie natknąłem się na ten problem.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez xof
                          To silnik 2.0 TSI, w 1.4 podobno jest lepiej. Wynik systemu PVC i przecieku oleju na prętach zaworów(czy jak je tam zwał).
                          Więc myślę, że użytkownicy TSI mogą te oleje spokojnie skreślić.
                          Zamieszczone przez xof
                          Oleje przeznaczone do sportu, z wysoką zawartością fosforu, dochodzącą do 3000 ppm mogą dać podobny wynik:
                          Na pewno nie te w Europie bo te nie maja tyle fosforu , tyle maja oleje do metanolu, dragów, na extreme houling a jeśli mowa o 300V i CFS to jak pisałem max. 1400ppm.

                          poza tym ten biały osad , ja bym obstwaiał olej który był przeciągnięty, kiepskie paliwo i przemapowany wtrysk a juz nie raz słyszałem o tym jak na mazurach chłopaki na rajdzie zatankowali PB 98 i auta przestały jeździć (powód prozaiczny w dziurach sie nie tankuje drogiej benzynya takowa jak jest to jest "zleżana")

                          To co pokazujesz to ale bo :
                          - olej nie majacy dużo wspólnego z sportem
                          - olej nie wymieniny na czas
                          - nieszczelna głowica lub przemapowane na maksa wtryski a na to nie ma mocnych ... ani oleju.

                          Czy była robiona anaiza tego stanu rzeczy , zawartość glikolu, paliwa w oleju ?

                          Widziałem wiele zdrowych silników po 300V i CFS bo o reszcie olejów do motorsportu się nie wypowiem bo takowe nie istnieją w profesjonalnych zastosowanach tam gdzie zalezy na trwałości silnika. i nigdy nie widziałem podobnego gnoju w zdrowym silniku w którym olej był wymieniany na czas tzn. nie co 10 000km jak się jexdzi w przemapowanym silniku co 2 tydzien na track daye bo wtedy owszem można sobie zafundowac taki stan rzeczy.
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Kenu
                            Według mechanika szkodzina zalana jest olejem 507.00 (no chyba mu się pomyliło z 504.00, ale to wsio ryba).
                            zgadza się, ta norma jest łączona ze sobą- olej 5W/30 ze specyfikacją VW 504.00/507.00 - wg instrukcji wyjątkowo możesz dolać do 0,5 L oleju ze specyfikacją VW 502.00 - tylko silniki benzynowe.
                            Przy LPG i tak zmieniasz olej co 15 tys km więc ten LL możesz użyć ale nie musisz. Silnik 1,6 BSE nie wymaga wyłącznie oleju ze specyfikacją VW 504.00 ale jeżeli musisz kupować i chcesz mieć olej taki jak w silniku to kup olej posiadający specyfikację zgodną z tym co masz zalane obecnie. W innym przypadku po prostu dolej porządnego syntetyka 0W/40- 5W/40.
                            Zamieszczone przez Kenu
                            czy można dolać np. 0W/40 lub 5W/40
                            na przyszłość możesz zalać ten silnik olejem z SAE 0W/40 - 5W/40 - oczywiście porządnym syntetykiem z wysokim TBN (Obecnie nie ma żadnej szczegółowej normy zarówno dotyczącej składu gazu LPG jak i jego czystości. "Gaz w Polsce jest przeważnie mocno zasiarczony... co dodatkowo powoduje zwiększone zużycie silnika i jego osprzętu". mgr inż. Dariusz Wojdas - Gaz czy benzyna ? - cała prawda o zasilaniu gazem LPG ) a nawet porządnym 0W/30 (X-Lite, lub Fuchs Supersyn 0W/30).
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez xof
                              ... Wynik systemu PVC i przecieku oleju na prętach zaworów(czy jak je tam zwał).
                              Więc myślę, że użytkownicy TSI mogą te oleje spokojnie skreślić.
                              Rozwiń myśl, ponieważ nie rozumiem.
                              Zobacz parametry oleju 0w-30 Motul X-Lite, Fuchs TITAN SUPERSYN, Yacco VX 1600, STATOIL LAZERWAY V 0W-30 itp, itd z olejami 5w-30 LongLife III (norma VW 504 00/ 507 00) np. Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30, Mobil 1 ESP Formula 5W-30, Total QUARTZ INEO LONG LIFE.

                              Jak 0w-30 (VW 502 00 - a często VW 503 01) może przeciekać a 5w-30 LongLife nie?

                              Komentarz


                              • Panowie pytanko :?: Mam otwartą - dolewki silnik CAXA (gdzieś około przełomu styczeń/luty tego roku) butelkę oleju ze specyfikacją VW 504 00 pozostało jeszcze około 0,6l. W poniedziałek byłem na serwisie olejowym - zalany olejem 502 00 Czy na ewentualne dolewki zakupić nową buteleczkę czy mogę użyć pozostałego oleju ze starej. Różna specyfikacja choć większe wątpliwości mam do jego starzenia się po otwarciu butelki, zwłaszcza że zbyt szybko to chyba nie nastąpi skoro świeżo po wymianie i prawie max na bagnecie.



                                CB Harry II ASC + Triflex

                                Pozdrawiam Mirek!!

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Przy LPG i tak zmieniasz olej co 15 tys km więc ten LL możesz użyć ale nie musisz. Silnik 1,6 BSE nie wymaga wyłącznie oleju ze specyfikacją VW 504.00 ale jeżeli musisz kupować i chcesz mieć olej taki jak w silniku to kup olej posiadający specyfikację zgodną z tym co masz zalane obecnie. W innym przypadku po prostu dolej porządnego syntetyka 0W/40- 5W/40.
                                  Na przyszłość możesz zalać ten silnik olejem z SAE 0W/40 - 5W/40 - oczywiście porządnym syntetykiem z wysokim TBN
                                  Wygląda na to, że mogę wszystko 8)

                                  Lecz jakie będzie najlepsze rozwiązanie? :?

                                  "Gaz w Polsce jest przeważnie mocno zasiarczony... co dodatkowo powoduje zwiększone zużycie silnika i jego osprzętu". mgr inż. Dariusz Wojdas - Gaz czy benzyna ? - cała prawda o zasilaniu gazem LPG
                                  Ogólnie jest to mocno przerażające. Będę jeździł tylko na benzynie

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Kenu
                                    Lecz jakie będzie najlepsze rozwiązanie? :?
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    a nawet porządnym 0W/30 (X-Lite, lub Fuchs Supersyn 0W/30).
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Kenu
                                      mogę wszystko
                                      dokładnie. Twoja jednostka nie wymaga "specjalnego" oleju. Po prostu porządny syntetyk z dobrymi parametrami, wymieniany w terminie max co 15 tys km. SAE od 0W/30 ( jak jeździsz w dłuższe trasy) , poprzez 0W/40 po 5W/40. Co do marki - opinie o różnych olejach masz w wątku.

                                      To dodam od siebie. Zmieniłem ostatnio w aucie żony Picanto 1.0 olej z X-Lite 0W/30 na Millersa XSS 5w30 ( kupiony tym razem u RobertaM-polecam) "półsyntetyczny olej silnikowy z wyższą niż w zwykłych olejach zawartością bazy syntetycznej". O dziwo muszę powiedzieć, że silnikowi olej ten bardzo przypadł do "gustu". Lepiej wkręca się na obroty i jest "żwawszy" po naciśnięciu pedału gazu. Silnik ogólnie się wyciszył i nawet na zimnym klawiatura po chwili milknie (ciekawe, jak sprawowałby się przy przebiegu 10 tys km..ale tego ten silnik nie doczeka, ponieważ na zimę jednak pójdzie coś "innego" - napewno nie XXS ze względu na "przeciętne" parametry - tutaj na papierze X-lite wypada lepiej. Ogólnie jestem zadowolony i uważam, że w/w olej/oleje się sprawdziły.
                                      No i żeby nie było;
                                      X-lite 0W/30 ACEA A3 a XSS 5W/30 ACEA A1.
                                      Różnice w SAE, HTHS i lepkości. Dwa oleje sprawdzone - pora na następny :diabelski_usmiech
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez xof
                                        Zamieszczone przez degenerat
                                        Przez "wodnisty" rozumiesz, że jest o zbyt małej lepkości?
                                        Który Fuchs? Może SUPERSYN 0W-30?
                                        Link
                                        :shock:
                                        Odnosiłem się do poprzedniego postu, jak to zwykle bywa

                                        Oleje przeznaczone do sportu, z wysoką zawartością fosforu, dochodzącą do 3000 ppm mogą dać podobny wynik:
                                        Obrazek
                                        To silnik 2.0 TSI, w 1.4 podobno jest lepiej. Wynik systemu PVC i przecieku oleju na prętach zaworów(czy jak je tam zwał).
                                        Więc myślę, że użytkownicy TSI mogą te oleje spokojnie skreślić.
                                        Kolejne pytanie się nasuwa, z jakimi olejami VAG testuje samochody? Czy do połowy zalewa zalewa 502 a do drugiej 504/507?
                                        Zmartwie Cie wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa grupy VW maja problemy z "osadem-nagarem" na zaworach tlokach, w kolektorach- tracą nawet po 60-80KM przyklad Audi S4 4,2 FSI

                                        audi rs4 b7 - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum

                                        Pozdrawiam
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz


                                        • Panowie tak czytam specyfikację oleju Total Quartz Energy 5W40 i widzę że spełnia normę MB 229.5, a zarazem ma TBN 8.8

                                          Wg specyfikacji MB na 2012 gdzie link na poprzedniej stronie podał PAOLO, dla 229.5 to minimum TBN >/= 10.0

                                          I co Total ściemnia
                                          Laguna IIph2 2.0T

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez degenerat
                                            Jak 0w-30 (VW 502 00 - a często VW 503 01) może przeciekać a 5w-30 LongLife nie?
                                            Wszystkie przeciekają, istotnym parametrm jest pozostałość po spopieleniu, którą można utożsamiać z zawartością SAPS, oleje 504/507 mają ok. 0,6 %, 502 2x więcej.

                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            Zmartwie Cie wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa grupy VW maja problemy z "osadem-nagarem" na zaworach tlokach, w kolektorach- tracą nawet po 60-80KM przyklad Audi S4 4,2 FSI

                                            audi rs4 b7 - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum
                                            Pozdrawiam
                                            Silniki atmosferyczne (FSI) mają większe problemy (mniejsza prędkość powietrza przy zaworach), TSI, szczególnie 1.2 TSI z 1 zaworem ssącym na cylinder i dolotem, który wprawia powietrze w ruch wirowy, radzą sobie zdecydowanie lepiej.
                                            Dziwię się, że chłopaki z forum Audi nie podjęli tematu oleju, nagar z 1. postu (zdjęcie)

                                            powstał po 70 tys. km silnikiem FSI z olejem, uwaga(!), Motul 300V 5W40 z SAPS 1,17%.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez xof
                                              powstał po 70 tys. km silnikiem FSI z olejem, uwaga(!), Motul 300V 5W40 z SAPS 1,17%.
                                              Ciekawe ale jeszcze ciekawsze jest to jaki interwiał był na tym oleju ......
                                              Koledzy jezdzą w 2ZZ-GE w Celikach na 300V i jest czyściej niz na Castrolach
                                              Wiec ile na tym oleju bylo jezdzone ?

                                              Ja tu bym sie nie czepiał oleju ale spartolonej konstrukcji i jak mi sie wydaje zlej separacji par oleju....

                                              Ale i tu pojawiały się ciekawe publikacje




                                              For those who like to read patents, Lubrizol has done some interesting work on creating oil formulations specifically designed to reduce intake valve deposits. In the case of the VW 4 cylinder FSI engine, they show around 40% improvement. One of the key features of the patent is the combination of PAO and synthetic Esters in the oil, with a high percentage of Esters. The one thing they could not patent was RLI's Bio-Ester technology, which was already patented, and uses PAO, bio-ester blends and stabilizers in their formulations.
                                              Wiecej:

                                              Just a moment...
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Pidziek
                                                Koledzy jezdzą w 2ZZ-GE w Celikach na 300V i jest czyściej niz na Castrolach
                                                Wiec ile na tym oleju bylo jezdzone ?
                                                Gdzie czyściej? Przecież to zupełnie inne silniki są, tam mieszanka paliwowo-powietrzna obmywa grzyby zaworów i kanały w kolektorze dolotowym, w silniku z bezpośednim wtryskiem nie. Brak szlamu w misce olejowej czy pod pokrywą popychaczy zaworów nie ma tu nic do rzeczy.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez xof
                                                  którą można utożsamiać z zawartością SAPS, oleje 504/507 mają ok. 0,6 %, 502 2x więcej.
                                                  Idąc tym tropem - smarujmy wodą destylowaną. SAPS 0%.
                                                  Aha, no i oleje 504/507 mają limit SAPS 1.5% (DIN 51575). Jeżeli są jednocześnie C3, to <=0.8% (ASTM D874).
                                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez zak14
                                                    Aha, no i oleje 504/507 mają limit SAPS 1.5% (DIN 51575).
                                                    Źródło?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X