Zamieszczone przez xof
Wykres z Lubrizol to nie wszystko, nie wiem czemu się nim tak zasugerowałeś. Nikt nikogo nie namawia, by w okresie gwarancji zrezygnować całkowicie z zalewania silnika olejem ze specyfikacją VW 504.00 ale spokojnie można wyszukać oleje o specyfikacji VW 502.00 które w niczym nie będę ustępowały olejom z w/w specyfikacją.
Zamieszczone przez xof
Skodzinki nie mają czujnika zużycia oleju więc tak naprawdę komunikaty podawane przez komp są zlepkiem informacji opartych na "ilości uruchomień silnika na zimno i ciepło" .
Poczytaj VW/AUDI 1.4TSI das Downsizing-Wunderwerk deutscher Ingenieurskunst genauer betrachtet. - weitere A3 Benzin- und Diesel-Motoren - Der Audi A3 3.2 quattro, das größte Audi A3 Forum des 250PS starken Audi A3 VR6 3.2 + S3/RS3
"W silnikach w których stosowana jest zasada zmian oleju Longlife, i które poruszają się głównie na krótkich odcinkach poniżej 15 km od uruchomienia silnika do jego wyłączenia, dochodzi często do nadmiernego rozciągnięcia się łańcuszka rozrządu. W ekstremalnych warunkach potrafi on przeskoczyć, co może się skończyć kolizją zaworów z tłokami. Za przyczynę tych awarii uważane jest nadmierne zanieczyszczenie oleju paliwem (niedogrzane na krótkich odcinkach silniki itd...). Autor wątku sugeruje skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg niego Longlife jest zabójczy dla silnika w takich warunkach pracy."
Komentarz