Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • :arrow: Ciekawe dwa artykuły na temat TFSI i oleju ---> Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI + Olejowe Stage 1 dla silnika Audi 2.0 TFSI
    Polecam poczytać wszystkim posiadaczom Octavek z problemami olejowymi !

    [ Dodano: Nie 22 Lip, 12 14:53 ]
    I jeszcze jeden artykulik "Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40" Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      :arrow: Ciekawe dwa artykuły na temat TFSI i oleju ---> Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI + Olejowe Stage 1 dla silnika Audi 2.0 TFSI
      Polecam poczytać wszystkim posiadaczom Octavek z problemami olejowymi !

      [ Dodano: Nie 22 Lip, 12 14:53 ]
      I jeszcze jeden artykulik "Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40" Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40
      Autorstwa chłopaka od nas z forum A5 klub :wink: , artykuł dosyc rzeczowy....Z tym że te silniki audi już"mocno" poprawiło pechowy był 2010 rok, w 2011 już sporadycznie pojawiały się problemy,większość egzemplarzy była "uleczona". Mój motor jak widać przy średnim użytkowaniu z jakimiś tam małymi szaleństwami bierze ok 30ml/1 tyś km(ostatnie pomiary), :shock: . A od 2012 problem jest już marginalny lub wręcz wyeliminowany, wracając do Millersa u mnie siedzi jak już wiecie 0W40 jestem ciekaw jak będzie się miał do jego 5W ??

      Komentarz


      • Zamieszczone przez slawek72
        Autorstwa chłopaka od nas z forum A5 klub
        pogratulować Koledze :kufel
        Zamieszczone przez slawek72
        wracając do Millersa u mnie siedzi jak już wiecie 0W40 jestem ciekaw jak będzie się miał do jego 5W
        a może Kolega podzielić się spostrzeżeniami co do poprzednika tj. Millersa 5W/ który był wcześniej w silniku. Jak się dany olej sprawował, jakie były ewentualne ubytki, jaka była temp. robocza oleju itd...
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez slawek72
          Autorstwa chłopaka od nas z forum A5 klub
          pogratulować Koledze :kufel
          Zamieszczone przez slawek72
          wracając do Millersa u mnie siedzi jak już wiecie 0W40 jestem ciekaw jak będzie się miał do jego 5W
          a może Kolega podzielić się spostrzeżeniami co do poprzednika tj. Millersa 5W/ który był wcześniej w silniku. Jak się dany olej sprawował, jakie były ewentualne ubytki, jaka była temp. robocza oleju itd...
          Paolo TY na poważnie czy sobie jaja robisz :roll: , TY maprawdę chcesz dane z tego Syfola czy o jego obecnego Milersa Ci chodzi, bo już się zagubiłem ???

          P.S
          Tak będąc 100% szczery wiem który redagował artykuł o 2.0 tfsi ale nie jestem pewien czy to ten sam wymieniał na Millersa(zwykle na Motulu jeździł), u nas oprócz mnie na Milersa przeszło kilka osób, wot taka moda , choć oliwa dobra nie powiem :wink:

          [ Dodano: Nie 22 Lip, 12 20:33 ]
          Znalazłem na stronce porównanie
          Ubytek oleju Millers XFS w silniku Audi 2.0 TFSI

          Hmm, jak widać wdłg niego róznice niewielkie, u mnie jednak większe, no ale ja nie upalam i mało po mieście jeżdżę...

          Komentarz


          • No dobra wy tu gadu gadu ,a ja chcę przymomnieć o moim zapytaniu z godziny 13:09 pozdrawiam
            Laguna IIph2 2.0T

            Komentarz


            • Zamieszczone przez laguniarz007
              No dobra wy tu gadu gadu ,a ja chcę przymomnieć o moim zapytaniu z godziny 13:09 pozdrawiam
              Zasada jest taka, że im gorszy olej, tym ciszej. Na prawdziwym syntetyku będzie głośniej, niż na gównianym castrolu,mobilu,shelu i reszcie tandety.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz


              • Sebastian, no to ładnie nie wiedziałem A z pośród tych w miarę dobrych i dobrze chroniących, to który będzie z nich dla pracy silnika najcichszy? pozdrawiam
                Laguna IIph2 2.0T

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                  Zasada jest taka, że im gorszy olej, tym ciszej. Na prawdziwym syntetyku będzie głośniej, niż na gównianym castrolu,mobilu,shelu i reszcie tandety.
                  Hmm, a moglbys rozwinac mysl, bo na xlite rzeczywiscie silnik mi chodzi nieco glosniej niz na fabr oleju :roll:

                  Komentarz


                  • Millers 5W40 po mieście szybko łapie ponad 90 stopni, w ciepłe dni nawet dobija do 100.
                    W trasie zagotowałem go do 110. Odcinek kilku km z prędkością około 200km/h.
                    Przy jeździe tempem 120- 140 km/h temperatura pomiędzy 101 a 105. Przy odpalaniu jest całkiem cicho, silnik pracuje normalnie. Czy jestem zadowolony po przejechaniu prawie 1,5 kkm? Nie wiem :roll:

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez hotrain
                      Millers 5W40 po mieście szybko łapie ponad 90 stopni, w ciepłe dni nawet dobija do 100.
                      W trasie zagotowałem go do 110. Odcinek kilku km z prędkością około 200km/h.
                      Przy jeździe tempem 120- 140 km/h temperatura pomiędzy 101 a 105. Przy odpalaniu jest całkiem cicho, silnik pracuje normalnie. Czy jestem zadowolony po przejechaniu prawie 1,5 kkm? Nie wiem :roll:
                      To nie bezpośrednio do kolegi Hotrain mimo że jego zacytowałem :P

                      Co do temperatury oleju w silniku- jak dla mnie to nie jest to wyznacznik- złego i dobrego oleju. Przy temp na zewnątrz ok 30 st C trudno aby olej miał 90 st C. Co nie oznacza że jeśli ma 105 to źle chroni silnik. Zeby zmniejszyć jego temperaturę proponuje zmienic chłodniczke oleju na wiekszą i po problemie.

                      Co go cichszej i głośniejszej pracy silnika na olejach -rzeczywiscie jest tak że oleje na PAO są głosniejsze od olejów HC- maja mniej dodatków "wyciszajacych " i stawiaja mniejsze opory. Jeśli ktoś chce PAO i mieć cichszą prace niestety musi kupić PAO + ESTRY. :P.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        I jeszcze jeden artykulik "Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40" Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40
                        Wyszło, że ubywa tyle samo Millersa 5W40 co Castrola 5w30, wniosków świadczących o wyższości Millersa brak.
                        Ubytek oleju Millers XFS w silniku Audi 2.0 TFSI

                        Nowy Castrol FST (z tytanem) ma niezły wskaźnik/indeks lepkości jak na olej 504/507 - 169, jedyny lepszy jaki znalazłem ma CARLUBE TRIPLE R 5W-30 LONGLIFE VW - 175, co mogłoby wskazywać na wysoką zawartość bazy syntetycznej. Podobnie Pennzoil Platinum VX VI=178.

                        Jeszcze ciekawostka, certyfikacja VW na 3 lata kosztuje 3000 Euro, olej Lukoil jest faktycznie produkowany w niemieckiej rafinerii w Salzbergen Norma jest przydzielana tylko dla konkretnej rafinerii!:
                        Link

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez rOBERTO795
                          Zeby zmniejszyć jego temperaturę proponuje zmienic chłodniczke oleju na wiekszą i po problemie.
                          Możliwe, że tak zrobię.

                          Mam nadzieję, że Millers jednak działa odpowiednio przy 90 jak i 105 stopniach a ja piszę tylko o tym co widzę na wskaźnikach :szeroki_usmiech

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Na prawdziwym syntetyku będzie głośniej,
                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Co go cichszej i głośniejszej pracy silnika na olejach -rzeczywiscie jest tak że oleje na PAO są głosniejsze od olejów HC
                            Pozwolę sobie się z wami nie zgodzić.
                            U mnie na ten przykład po wymianie z fabrycznego na LIQUI MOLY Synthoil Energy 0W-40 podczas przyspieszania z 3500 do 5000obr/min, ten metaliczny warkot a’la diesel ucichł, mówię o 1.6 BSE. Więc u mnie na syntetyku PAO jest ciszej niż na HC.

                            Komentarz


                            • leonn, dobra wiadomość dla mnie czyli ten olej już mam w mojej liście na następną wymianę.
                              Laguna IIph2 2.0T

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez laguniarz007
                                leonn, dobra wiadomość dla mnie czyli ten olej już mam w mojej liście na następną wymianę.
                                No zmartwie Cie, w Pl praktycznie nie osiagalny, na te wymiane kupowałem w De . Ale oliwa pierwsza klasa uchar

                                Komentarz


                                • Może nie jest aż tak źle z tą dostępnością. niedawno widziałem ten olej nawet na allegro.
                                  Elektronarzędzia dla firm – Elektronarzędzia i narzędzia pneumatyczne
                                  pozdrawiam
                                  Eh, teraz dopiero zauważyłem że pisałeś o 0w40, a ja wkleiłem linka do 5w40 :P Ale raczej jakość obu bardzo zbliżona.
                                  Laguna IIph2 2.0T

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez laguniarz007
                                    Eh, teraz dopiero zauważyłem że pisałeś o 0w40, a ja wkleiłem linka do 5w40
                                    Tu masz pewnego gościa co sprowadza z niemiec LM ---> allegro.pl
                                    Miał mieć w połowie lipca ten olej, ale jak widać jeszcze go nie ma w sprzedaży. Zadzwoń do niego to się wszystkiego dowiesz

                                    Komentarz


                                    • dzięki, leonn
                                      Laguna IIph2 2.0T

                                      Komentarz


                                      • A tu masz naszego pewnego forumowego sprzedawce, jak byś tego 0w40 nie kupił. ---> Forum - Octavia Club Polska i adres do jego sklepu ---> 404 Not Found
                                        Tylko teraz jest na urlopie :wink:

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez leonn
                                          Zamieszczone przez laguniarz007
                                          Eh, teraz dopiero zauważyłem że pisałeś o 0w40, a ja wkleiłem linka do 5w40
                                          Tu masz pewnego gościa co sprowadza z niemiec LM ---> allegro.pl
                                          Miał mieć w połowie lipca ten olej, ale jak widać jeszcze go nie ma w sprzedaży. Zadzwoń do niego to się wszystkiego dowiesz
                                          Ja brałem stąd i był ok:
                                          Link
                                          AGR 112KM, 232Nm
                                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                          Komentarz


                                          • Temat rozrósł się okropnie i nie jestem w stanie przez niego przebrnąć :shock: ale z tego co zauważyłem większość pisze o pełnych syntetykach. Ja mam pytanie odnośnie półsyntetyka. Mam najechane jakieś 180tys licznikowo i zalany mam od kilku lat Motul 6100 Synergie+ 10W40. Zastanawiam się na jaki ewentualnie olej mogę go zmienić żeby nie wlać nic gorszego a przetestować coś innego. Jedyne zastrzeżenie do Motula mam takie, że zdarza się (szczególnie przy niskich temperaturach) że po odpaleniu auta coś klekota w silniku tak, jak by zatykały się kanały olejowe. Chciałem w tym roku zalać coś innego i sprawdzić, czy dalej tak będzie się działo tylko nie bardzo wiem co (Fuchs, Millers, LIQUI MOLY itd.) A może przejść na pełny syntetyk :?: :diabelski_usmiech

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez gregor6
                                              Temat rozrósł się okropnie i nie jestem w stanie przez niego przebrnąć :shock: ale z tego co zauważyłem większość pisze o pełnych syntetykach. Ja mam pytanie odnośnie półsyntetyka. Mam najechane jakieś 180tys licznikowo i zalany mam od kilku lat Motul 6100 Synergie+ 10W40. Zastanawiam się na jaki ewentualnie olej mogę go zmienić żeby nie wlać nic gorszego a przetestować coś innego. Jedyne zastrzeżenie do Motula mam takie, że zdarza się (szczególnie przy niskich temperaturach) że po odpaleniu auta coś klekota w silniku tak, jak by zatykały się kanały olejowe. Chciałem w tym roku zalać coś innego i sprawdzić, czy dalej tak będzie się działo tylko nie bardzo wiem co (Fuchs, Millers, LIQUI MOLY itd.) A może przejść na pełny syntetyk :?: :diabelski_usmiech
                                              Zrób płukanke silnika i wlej np Motula X-cess 5w40 to dobry olej w rozsądnej cenie.
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez gregor6
                                                Mam najechane jakieś 180tys
                                                przebieg nie jest wyznacznikiem w tym przypadku
                                                Zamieszczone przez gregor6
                                                przejść na pełny syntetyk?
                                                jeżeli z silnikiem jest wszystko wporządku to ja bym po prostu wrócił do 5W/40 bez kombinowania z 10W/40.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Panowie, 0W-40, wtedy jeszcze szybciej ucichną zawory.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz


                                                  • jeżeli z silnikiem jest wszystko wporządku to ja bym po prostu wrócił do 5W/40 bez kombinowania z 10W/40.
                                                    Teraz robiłem trasę nad morze i z powrotem. W jedną stronę trochę oleju dolałem, ale tak symbolicznie, a w drugą nie wzięła ani kropelki oleju. Żadnych problemów (odpukać) jak na razie z silnikiem nie miałem, dlatego też się zacząłem zastanawiać nad wlaniem 5W40.
                                                    Panowie, 0W-40, wtedy jeszcze szybciej ucichną zawory.
                                                    Mechanik stwierdził, że to nie zawory klepią tylko popychacz.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X