Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez so
    Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
    Dokładnie o ten. Na pewno jest to full syntetyc. Myślę, że będzie lepszy od Motula, ale niech się jeszcze wypowie ktoś kto go zalewał do 1.6. Jeśli wymiana oleju jest robiona średnio raz na rok to w sumie te 50zł różnicy wielkiej nie robi, ale jak częściej to można się zastanowić nad czymś tańszym.

    Zamieszczone przez so
    Czy płukanka musi być z tej samej firmy, co nowy olej?
    Nie musi. :szeroki_usmiech
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz


    • Panowie, tak sobie myślę. W dziale Humor jeden z kolegów wrzucił link do aukcji z Passatem, który w niecałe 2 lata przejechał 550 000 km - OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle oraz części samochodowe. Ogłoszenia motoryzacyjne.

      Tak się zastanawiam, auto jest sprowadzone z zachodu, było zapewne serwisowane więc pewnie olej wymieniany był co ok. 30 tys na standardowy Shell czy Castrol 5W30 (tutaj uważane za przeciętne a nawet słabe oleje) dostępny w ASO , czy to nie szkoda czasu i pieniędzy na zabawę z tymi olejami? Jaki jest cel? Milion km? 80% z nas i tak sprzeda auto zanim zrobi 300 000 km. Zdaje mi się, że czy to Castrol za 120 PLN za duża bańkę czy tzw. lepsze oleje jak Motul, Millers, LM itd często za dwa razy tyle, to tak naprawdę silnikowi nie robi to większej różnicy. Większość odczuć po zmianie oleju to chyba tylko autosugestia. No może faktycznie jest tak, ze na jednym oleju silnik pracuje nieco ciszej a na drugim delikatnie głośniej ale na kondycje silnika nie ma to większego wpływu.

      Acha, to pewnie było auto firmowe skoro natłukł tyle km więc zapewne oleju po pierwszych kilku tysiącach też nie wymienił :-)

      Komentarz


      • A czemu nie 5W30 do BSE ?
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Zamieszczone przez granacik
          Panowie, tak sobie myślę. W dziale Humor jeden z kolegów wrzucił link do aukcji z Passatem, który w niecałe 2 lata przejechał 550 000 km - OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle oraz części samochodowe. Ogłoszenia motoryzacyjne.

          Tak się zastanawiam, auto jest sprowadzone z zachodu, było zapewne serwisowane więc pewnie olej wymieniany był co ok. 30 tys na standardowy Shell czy Castrol 5W30 (tutaj uważane za przeciętne a nawet słabe oleje) dostępny w ASO , czy to nie szkoda czasu i pieniędzy na zabawę z tymi olejami? Jaki jest cel? Milion km? 80% z nas i tak sprzeda auto zanim zrobi 300 000 km. Zdaje mi się, że czy to Castrol za 120 PLN za duża bańkę czy tzw. lepsze oleje jak Motul, Millers, LM itd często za dwa razy tyle, to tak naprawdę silnikowi nie robi to większej różnicy. Większość odczuć po zmianie oleju to chyba tylko autosugestia. No może faktycznie jest tak, ze na jednym oleju silnik pracuje nieco ciszej a na drugim delikatnie głośniej ale na kondycje silnika nie ma to większego wpływu.

          Acha, to pewnie było auto firmowe skoro natłukł tyle km więc zapewne oleju po pierwszych kilku tysiącach też nie wymienił :-)
          auto Polskie z polskiej firmy w ktorej pracuje jeden z forumowiczów i w jednym dziale pisał coś tam o nim
          BYŁA o1 rs
          BYŁA o2 1.6
          JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

          Komentarz


          • olej do: silnik 1,6 BSE; QG2; 75% miasto, 25%trasa; bez LPG

            Zamieszczone przez Pidziek
            A czemu nie 5W30 do BSE ?
            Niestety nie umiem odpowiedzieć. Gdzieś kołacze mi się w głowie, że któryś z doświadczonych kolegów uzasadniał taki wybór, niestety nie mogę tego odnaleść.

            Przeglądając internet znalazłem takie oleje.
            Na marginesie dodam, że na stronach z olejami mogłyby być wyszukiwarki według norm np. VW 502 00.


            - Millers Oils TRIDENT 5W30 Longlife - 5 litrów (VW 502 00) - cenia ok. 150 zł

            - Millers Oils XF LONGLIFE C3 5w30 - 5 litrów (nie jestem pewien czy VW 502 00) - cena + ok. 40-50 zł

            - Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL - 4+1 litrów (VW 502 00) - cena ok. 200 zł

            - MOTUL 8100 X-lite 0W-30 5 litrów - (VW 502 00) - cena ok 200 zł

            - Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 - 5 litrów (VW 502 00) - cena ok. 200 zł


            Jeżeli można prosiłby jeszcze o kilka słów w tym temacie.

            Pozdrawiam

            Komentarz


            • Zamieszczone przez so
              Sądząc po cenie (+ ok. 50 zł do Motula 8100 X-clean C3 i Motula 8100 X-cess 5W-40) jest "wyższa półka".
              Te Motul'e to pewnie podpowiedz z opcji dobierania oleju ?
              ja mam w 1.6 16V u żonki zalany Motul 8100 X-Lite 0W-30 i jest super, dodatkowo ma aprobaty: VW 502.00, VW 505.00, VW 503.01
              Żonka jeździ na bardzo krótkich odcinkach i olej sprawuje się świetnie, jak najbardziej polecam
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz


              • rowniez moge polecić X-lite z pelna odpowiedzialnoscia.
                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz


                • Zamieszczone przez so
                  Jaki olej do 1,6 BSE?
                  Zamieszczone przez parasite
                  Zamieszczone przez so
                  Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
                  Dokładnie o ten. Na pewno jest to full syntetyc.
                  Na pewno Full Syntetyk. A ostatnio kupowałem go tutaj --- > Forum - Octavia Club Polska , 404 Not Found
                  so, bez obaw go zalewaj.

                  A czemu nie 5W30 do BSE ?
                  Pidziek, poważnie nie wiesz czemu nie, czy sobie jaja robisz?

                  Komentarz


                  • Koledzy chciałbym kupić olej MOTUL do mojego szkodnika. Czy macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę...? bo słyszałem że jest duzo podróby na rynku.I jaki rodzaj tego oleju polecacie do silnika 1,6 BSE Z LPG...???

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez granacik
                      Zdaje mi się, że czy to Castrol za 120 PLN za duża bańkę czy tzw. lepsze oleje jak Motul, Millers, LM itd często za dwa razy tyle, to tak naprawdę silnikowi nie robi to większej różnicy.
                      granacik, moim zdaniem, tak tylko Ci się zdaję, a silnikowi nie jest wszystko jedno, bo prawie robi wielką różnicę :wink:

                      Komentarz


                      • olej do: silnik 1,6 BSE; QG2; 75% miasto, 25%trasa; bez LPG

                        Zamieszczone przez leonn
                        Zamieszczone przez so
                        Jaki olej do 1,6 BSE?
                        Zamieszczone przez parasite
                        Zamieszczone przez so
                        Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
                        Dokładnie o ten. Na pewno jest to full syntetyc.
                        Na pewno Full Syntetyk. A ostatnio kupowałem go tutaj --- > Forum - Octavia Club Polska , 404 Not Found
                        so, bez obaw go zalewaj.
                        Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, trafiła się okazja i będzie:
                        - SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 - Strona domeny liquimoly.pl
                        i
                        - ENGINE FLUSH - 300 ml - Strona domeny liquimoly.pl

                        Nie doszukałem się na forum, czym się różni ENGINE FLUSH - 300 ml od - ENGINE FLUSH PRO-LINE - 500 ml - Strona domeny liquimoly.pl
                        Właściwie to widzę różnice w pojemności.

                        Patrząc na strony Liqui Moly widzę, że będę musiał podciągnąć się w "temacie dodatków".
                        Strona domeny liquimoly.pl
                        Link

                        Dziękuję za pomoc pozdrawiam

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez termit886
                          Czy macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę...?
                          zerknij w ogłoszenia komercyjne

                          Zamieszczone przez termit886
                          I jaki rodzaj tego oleju polecacie do silnika 1,6 BSE Z LPG...???
                          bez obrazy ale masz 2 posty wyżej co zalecamy/polecamy , odrobina wysiłku jest wskazana
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz


                          • leonn, Myślisz, że wspomniany Passat jeździł na Motulu, LM czy innym oleju premium? Raczej małe prawdopodobieństwo. A przejechał 545 000 w mniej niż 2 lata. :roll:

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez termit886
                              Koledzy chciałbym kupić olej MOTUL do mojego szkodnika. Czy macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę...? bo słyszałem że jest duzo podróby na rynku.I jaki rodzaj tego oleju polecacie do silnika 1,6 BSE Z LPG...???
                              Sprawdz w dziale ogloszen komercyjnych - sa sprawdzeni sprzedawcy. Lej Motul X-cess - wymiana co 10 tys
                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                              Komentarz


                              • X-Lite jest bardzo stabilny temp. więc może się świetnie sprawdzić w BSE, gdzie temp. szaleją. Do tego bardzo wysoki TBN i świetna pompowalność na zimno.
                                Konrad
                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                90 konny AGRessor
                                PerfectServiceBy DGW
                                WhitePride :smokedevil

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez konkon
                                  X-Lite jest bardzo stabilny temp. więc może się świetnie sprawdzić w BSE, gdzie temp. szaleją. Do tego bardzo wysoki TBN i świetna pompowalność na zimno.
                                  ma tez jedną wadę/zaletę, dosyć ciężko go zagotować, w lato to dobrze ale zimą przy -30 jak jechałem autkiem to było trochę chłodno, mimo, że to benzyna, co nie zmienia faktu iż jest to bardzo dobra oliwa
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz


                                  • U mnie X-lite bardzo szybko lapie temp. oczywiscie mowa o 1.8T.
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz


                                    • U mnie X-lite bardzo szybko lapie temp. oczywiscie mowa o 1.8T.
                                      masz dodatkowe wskaźniki ? w moim przypadki to 1.6 16V
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez granacik
                                        leonn, Myślisz, że wspomniany Passat jeździł na Motulu, LM czy innym oleju premium? Raczej małe prawdopodobieństwo. A przejechał 545 000 w mniej niż 2 lata.
                                        granacik , No nie jest wcale wykluczone, że jeżdził na dobrych olejach, lepszych niż te w PL. Ale załóżmy że twoje przypuszczenia są trafne, to powsaje pytanie jak długo jeszcze ten silnik pociągnie? Jakie jest ciśnienie oleju i ciśnienie sprężania w tym silniku, kiedy zacznie wychodzić zmęczenie materiału? Zak14 dał kiedyś linka do analizy castrola LL po 27000km, zawartość metali i aluminium miał 10razy większe, niż ja miałem na LM po 8800km. Twierdzisz że silnik na LM zmienianym co 15tyś, będzie w taki samym stanie przy 500tyś, jak ten na castrolu wymienianym co 30tyś?

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Seed
                                          U mnie X-lite bardzo szybko lapie temp. oczywiscie mowa o 1.8T.
                                          Jakie temperatury łapie? i czy masz wskaźnik zamontowany- jeśli tak to gdzie?
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz


                                          • na klimatroniku sprawdzam. osiaga jakies 96-100 C
                                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                            Komentarz


                                            • leonn, Myślę, że silnik po przebiegu np. 300 tys km na Castrolu wymienianym co 30 tys. km będzie w tym stanie ja silnik na Motulu, LM czy innym oleju z wyższej półki wymienianym też co 30 tys. km.
                                              Chodzi mi o to, że większość z nas i tak sprzeda auto zanim osiągnie 300 tys czy nawet 400 tys. km a do przejechania takiego dystansu wystarczy stosować np. popularny Castrol.

                                              Zdaje mi się, że przewagę jednego oleju nad drugim można dostrzec tylko na papierze. Oczywiście mówię tu o olejach spełniających te same specyfikacje, o tej samej lepkości itd.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez granacik
                                                Zdaje mi się, że przewagę jednego oleju nad drugim można dostrzec tylko na papierze. Oczywiście mówię tu o olejach spełniających te same specyfikacje, o tej samej lepkości itd.
                                                w benzynie też da się wyczuć różnice, chodź nie są tak spektakularne jak w TDI
                                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Seed
                                                  na klimatroniku sprawdzam. osiaga jakies 96-100 C
                                                  Skad klimatronik ma znac temp skoro nie ma czujnika ani w misce ani w chlodniczce. Dla mnie to malo wiarygodne ale wleje chyba na probe X-lita na zime to poobserwuje i zrobie badanie :-)
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz


                                                  • granacik, wiem o co Ci chodzi, czy warto przepłacać, skoro gołym okiem nie widać różnicy.
                                                    Zamieszczone przez granacik
                                                    Myślę, że silnik po przebiegu np. 300 tys km na Castrolu wymienianym co 30 tys. km będzie w tym stanie ja silnik na Motulu, LM czy innym oleju z wyższej półki wymienianym też co 30 tys. km.
                                                    A moim zdaniem silnik na tych lepszych olejach, po przebiegu 300tyś przy zmianie oleju co 30tyś będzie w lepszej kondycji, niż ten silnik z przebiegiem 300tyś, na słabym oleju wymienianym co 30tyś. Bo z tych lepszy oleji po 30 tyś, jeszcze może coś zostanie co nazywa się olejem, a z tych gorszych po 30 tyś to już nie zostanie nic, to i zużycie takiej jednostki musi być większe.
                                                    Zamieszczone przez granacik
                                                    Chodzi mi o to, że większość z nas i tak sprzeda auto zanim osiągnie 300 tys czy nawet 400 tys. km a do przejechania takiego dystansu wystarczy stosować np. popularny Castrol.
                                                    Tak tylko, że jeden silnik będzie już w tedy w stanie agonalnym, a drugi jeszcze te +100tyś zrobi. I tu jest ta różnica.
                                                    Zamieszczone przez granacik
                                                    Zdaje mi się, że przewagę jednego oleju nad drugim można dostrzec tylko na papierze. Oczywiście mówię tu o olejach spełniających te same specyfikacje, o tej samej lepkości itd.
                                                    No właśnie, że na papierze to one mają bardzo podobne parametry. i jedne te parametry utrzymają do 15tyś.km a inne niestety nie. Nie mogę teraz znaleść togo postu zaka z analizą castrola po 27tyś, z którego nie zostało nic po takim przebiegu. Więc jest różnica.

                                                    Jak dla mnie to niech każdy robi jak uważa i kupuje oleje jakie mu się podoba. Ja postanowiłem kupować te droższe/lepsze oleje i już.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X