Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez leonn
    Zamieszczone przez crom.de
    To co - nie warto Meguina? Lepiej dopłacić?
    Oczywiście, że warto Meguina, ale warto też dopłacić :wink: Grechulek, ma Octavia 3 RS 2.0 TSI CHHB, a do takiego silnika trzeba wlać nr.1 Kto by posiadając taki silnik chytrzył 50 zł na bańce oleju :wink:

    Grechulek, kup sobie 2x5L Synthoila 0W40 skoro potrzebujesz 6 litrów na wymianę może z 1litr dolewki zrobisz od wymiany do wymiany, a resztę będziesz miał do następnej wymiany i to bez znaczenia jaki następny olej wlejesz, bo Synthoila 0W40 można mieszać z każdym olejem




    Zamieszczone przez tomek evo
    w związku z tym, że badałem też jednego Meguina m.in w celu upewnienia się, że to to samo co LM (i wyszło, że tak).
    Wyślij jeszcze raz próbkę do badania i przekonasz się czy jest różnica w partii.
    Tylko, że ja badałem Meguina Racera 10w60 a nie 0w40. Jak możesz to napisz jakie robiłeś to badanie i jakie różnice Ci wyszły. Jestem tego ciekaw bo moje źródło w DE twierdzi, że to te same oleje tzn. każdy Meguin jest odpowiednikiem jakiegoś Liqui Moly (robione są w 1 zakładzie). Z parametrów/norm też tak wynika. Jeśli są różnice to chciałbym wiedzieć jakie

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Grechulek
      a liqui moly ma taki sklep?? Jakoś bardziej preferuje LM
      Niestety nie mają. Znalazłem 5+1 za 58,80 €. Jednak koszt wysyłki 29€ :shock: :arrow: Link
      - Superb
      - Panda 1.2

      Komentarz


      • Grechulek, kup sobie 2x5L Synthoila 0w40, a załatwi to twój problem olejowy na kolejne dwie wymiany :wink: No chyba, że 2.0 TSI CHHB nie bierze oleju od wymiany do wymiany
        Licząc po cenie super oleju z ASO to i tak będziesz do przodu :wink:

        Komentarz


        • W przeciwieństwie do Millersa XF 5W30 504/507, który bezproblemowo przelatywał interwały ok. 30kkm, to wydaje się, że Millers EE 5W30 504/507 jednak wyraźnie traci właściwości po przebiegu >22kkm. Inaczej zachowuje się na ręczniku papierowym, nieco inna praca silnika na zimnym oleju, kilka st. wyżej temp. oleju (108-109 zamiast 105-106 na autostradzie) przy temp powietrza niższej o ok. 10st. Zjawisko brania oleju wciąż niemierzalne

          Komentarz


          • rezon, jako, że w Millersie się nie wyznaje: ten EE to jakiś następca XF?
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz


            • tak - niby z jakimiś nanocząsteczkami i faktycznie w stosunku do XF na początku miał niższą temp pracy o ok. 3st. Ostatnio jednak wyraźnie idzie w górę.

              Komentarz


              • Zdaje się że XF i EE są oferowane równolegle. EE jest olejem "nanotechnologicznym", w którym obniżone zostało tarcie dzięki nanocząsteczkom (tak w bardzo dużym uproszczeniu) ale jak wiadomo każdy olej ma swój czas, w którym trzyma parametry i widocznie nanotechnologia już nie działa. Sama temperatura oleju i jakby nie było subiektywna ocena pracy silnika to jednak za mało aby można było stwierdzić w jakim stopniu olej dalej trzyma parametry, choc oczywiście pewne wskazówki mamy. Do rzetelnej oceny potrzeba badań przepracowanego oleju.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez tomek evo
                  Do rzetelnej oceny potrzeba badań przepracowanego oleju.
                  jak będę brał udział w wyścigach F1 swoim Superbem to będę mu robił nawet USG tłoka i rentgen klocka (hamulcowego). Samochód to dla mnie 1,6t mieszaniny stali, Al i tworzyw sztucznych służących do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a nie obiekt kultu i opieki lepszej niż nad dziećmi. Są oznaki, że olej się zużył to go wymieniam, a nie badam czy na pewno nie mogę przejechać jeszcze 6kkm bo tyle zostało na kompie do przeglądu. Info było dla tych co też jeżdżą na EE, że może nie trzymać parametrów przez 30kkm. XF jednak nie dawał podobnych objawów. Jak ktoś chce się doktoryzować na olejach to mogę mu przesłać do badań całe 4,5l przepracowanego oleju - przyjmuję zapisy :szeroki_usmiech A na razie to dostanie wyjątkowo płukankę (bo mi zalega gratisowa na półce ) i Shell 0W30 - też 504/507 i też na tryb LL. Zobaczymy jak się będzie sprawował. Kartę charakterystyk ma bardzo ładną. Najwyżej go wyleję i wrócę do XF. Coooo? HC, 504/507, 5W30, tryb LL - samo zło :evil: Jak ten silnik to przeżył - aż strach pomyśleć co się tam dzieje w środku . Ale zdjęcia "zajechanego" tym silnika już zamieszczałem. praktycznie zero osadów.
                  Wywody o szkodliwości trybów LL proszę zostawić dla ofiar wad konstrukcyjnych - na razie dolałem między wymianami mniej oleju niż większość wymieniających superhiper oleje co 10kkm dolewa w ciągu 1kkm. Ostatnio po ostrej trasie dolałem kolejną szklankę czyli razem już 0,5l, no może 0,6l oleju na ponad 143kkm. Silnik pracuje bardzo poprawnie, przy wymianach oleju nie zauważyłem wylatujących panewek czy łopatek turbiny czym straszono mnie mniej więcej 100kkm temu - takich bezproblemowych i oszczędnych olejowo silników wszystkim życzę. argumenty typu wolę smażyć frytki na świeżym oleju niż na miesięcznym też mają się nijak do kwestii smarowania. 25-cio letnia whisky lepiej "smaruje" niż świeża :szeroki_usmiech

                  Komentarz


                  • rezon, Pisałem już kiedyś że ten Millers na papierze szału nie robi, nie trzyma normy C3, a "gładkość i miękkość" zawdzięcza bardzo dużemu poziomowi molibdenu. Pozostałe parametry bez szału w korelacji do ceny jaką trzeba za niego zapłacić. Coś pamiętam że oprócz tego oleju zalewasz jeszcze Cerateca, więc nie jest tak do końca że masz gdzieś "mieszaninę stali..." :wink: Jestem ciekaw jak z dodatkiem, który jeszcze daje więcej moly będzie z katem, ale jak piszesz póki co jest ok, więc...jest ok. :wink:

                    Komentarz


                    • Leonn : po co polecać olej 0W40 którego nie można oficjalnie kupić w Polsce jak można zastosować dodatek do poprawienia nelastycznosci uszczelek z Liqui Moly np taki:
                      Błąd 404
                      Do tego spokojnie albo tańszego naprawdę dobrego Top Tec-a 4100 albo juz olej w pełni syntetyczny na bazach PAO Synthoil 5W40 i bedzie supcio.

                      Zamieszczone przez rezon
                      W przeciwieństwie do Millersa XF 5W30 504/507, który bezproblemowo przelatywał interwały ok. 30kkm, to wydaje się, że Millers EE 5W30 504/507 jednak wyraźnie traci właściwości po przebiegu >22kkm. Inaczej zachowuje się na ręczniku papierowym, nieco inna praca silnika na zimnym oleju, kilka st. wyżej temp. oleju (108-109 zamiast 105-106 na autostradzie) przy temp powietrza niższej o ok. 10st. Zjawisko brania oleju wciąż niemierzalne
                      Rezon w przeciwienstwie do Skody która ma wieczne problemy albo z głośnością albo poborem oleju albo temp. albo nie wiadomo czym zalewając ten olej do auta strichte sportowego które lata po torze w Nurburingu nie notujemy dziwnych przypadłości o których piszecie a auto jest warte tyle co kilka octavii , ponizej zdjęcie pogladowe:
                      Dlaczego tak jest ..
                      BMW M4 z zeszłego roku prosto spod stempla



                      Pozdrawiam
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez rezon
                        Zamieszczone przez tomek evo
                        Do rzetelnej oceny potrzeba badań przepracowanego oleju.
                        jak będę brał udział w wyścigach F1 swoim Superbem to będę mu robił nawet USG tłoka i rentgen klocka (hamulcowego). Samochód to dla mnie 1,6t mieszaniny stali, Al i tworzyw sztucznych służących do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a nie obiekt kultu i opieki lepszej niż nad dziećmi. Są oznaki, że olej się zużył to go wymieniam, a nie badam czy na pewno nie mogę przejechać jeszcze 6kkm bo tyle zostało na kompie do przeglądu. Info było dla tych co też jeżdżą na EE, że może nie trzymać parametrów przez 30kkm. XF jednak nie dawał podobnych objawów. Jak ktoś chce się doktoryzować na olejach to mogę mu przesłać do badań całe 4,5l przepracowanego oleju - przyjmuję zapisy :szeroki_usmiech A na razie to dostanie wyjątkowo płukankę (bo mi zalega gratisowa na półce ) i Shell 0W30 - też 504/507 i też na tryb LL. Zobaczymy jak się będzie sprawował. Kartę charakterystyk ma bardzo ładną. Najwyżej go wyleję i wrócę do XF. Coooo? HC, 504/507, 5W30, tryb LL - samo zło :evil: Jak ten silnik to przeżył - aż strach pomyśleć co się tam dzieje w środku . Ale zdjęcia "zajechanego" tym silnika już zamieszczałem. praktycznie zero osadów.
                        Wywody o szkodliwości trybów LL proszę zostawić dla ofiar wad konstrukcyjnych - na razie dolałem między wymianami mniej oleju niż większość wymieniających superhiper oleje co 10kkm dolewa w ciągu 1kkm. Ostatnio po ostrej trasie dolałem kolejną szklankę czyli razem już 0,5l, no może 0,6l oleju na ponad 143kkm. Silnik pracuje bardzo poprawnie, przy wymianach oleju nie zauważyłem wylatujących panewek czy łopatek turbiny czym straszono mnie mniej więcej 100kkm temu - takich bezproblemowych i oszczędnych olejowo silników wszystkim życzę. argumenty typu wolę smażyć frytki na świeżym oleju niż na miesięcznym też mają się nijak do kwestii smarowania. 25-cio letnia whisky lepiej "smaruje" niż świeża :szeroki_usmiech
                        Spoko. Źle mnie zrozumiałeś to nie był zarzut w Twoja stronę tylko luźne stwierdzenie faktu, że z tym trzymaniem parametrów to może być różnie. Oleje Millers-a tanie nie są to fakt a seria nanodrive w szczególności.
                        Co do wymiany oleju w trybie LL to jestem zdecydowanie przeciw ale nie twierdzę, że w każdym przypadku (silniku) musi to być szczególnie szkodliwe. Zalecam częstszą wymianę bo tak jest zdecydowanie bezpieczniej i w przypadku wielu współczesnych silników tryb LL prędzej czy później odciska swoje piętno na kondycji silnika.

                        Komentarz


                        • Spoko :-)
                          Z Longlife jest nieco inaczej musi być wiecej oleju jazda długodystansowa i filtrty przystosowane do takich interwiałów ale to miesza się cały czas z dowsizingiem i ciężko ocenić gdzie takie okresy się spiszą bez jakiejś szkody na silniku a do tego bez analiz się nie obejdzie aby stwierdzić czy faktycznie dany olej w danym samochodzie i stylu i kilometrach się sprawdzi.
                          Ogólnie prawie 99% flotówek jeździ w stylu raz do roku wymiana oleju i nie ważne czy 10 000km czy 60 000km.... po kilku latachj leasing się konczy i auto znajduje szczęsliwego właściciela który statystycznie wypłakuje swoje smutki na forum....
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Pidziek
                            Rezon w przeciwienstwie do Skody która ma wieczne problemy albo z głośnością albo poborem oleju albo temp. albo nie wiadomo czym zalewając ten olej do auta strichte sportowego które lata po torze w Nurburingu nie notujemy dziwnych przypadłości o których piszecie a auto jest warte tyle co kilka octavii
                            ale tam chyba nie jeździsz LL . Do ok. 20kkm sprawował się bardzo dobrze, wręcz wyśmienicie. Ale później zaczęła lekko iść w górę temperatura i przy obciążeniu jakby nieco inaczej silnik chodził. Temperatura - no ok. lato, dźwięk - no ok. złudzenie. Ale temperatura powietrza się obniżyła, a oleju nie. Robię ostatnio dość powtarzalne trasy.

                            Komentarz


                            • rezon: ja nie jeżdzę tym autem wymiana cóż max. 10 000km choć to nie jest auto które jeździ duże interwiały roczne.
                              Temp. oleju nie zmienia się w zależnosci od temp. na zewnątrz masz tyle samo stopnie mniej więcej jak jest na zewnątrz +20st.C jak i -20
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Pidziek
                                Temp. oleju nie zmienia się w zależnosci od temp. na zewnątrz masz tyle samo stopnie mniej więcej jak jest na zewnątrz +20st.C jak i -20
                                parę stopni różnicy jednak jest. Zależy też od obciążenia

                                Komentarz


                                • A jakie to ma znaczenie czy olej ma 88 czy 95st.C lepkości nikt nie zauważy a silnik na pewno na szybkość utleniania bardziej zadziała czy jeździsz na pełnym bagnecie czy na minimum.
                                  Do tego błędy pomiaru zwłaszcza jak znajduje się w oleju wiecej paliwa niż standardowo co jest efektem krótkich odcinków.
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz


                                  • wyższa temperatura jednak świadczy o 1/ zwiększonych oporach 2/gorszym odprowadzaniu ciepła albo 1 i 2. Ponieważ praktycznie nie bierze mi oleju to prawie zawsze mam max. Krótkie odcinki w benzynie nie mają aż tak wielkiego znaczenia jak w dieslu - po za tym u mnie krótki odcinek często to tak ok. 60-80km , średni to 300, a długi >300km. Benzyna w oleju jest znacznie łatwiej wyczuwalna niż w dieslu.

                                    Komentarz


                                    • Ja ostatnio zalałem Shell Helix 5w40 do tego wlałem Cerateca. Wymiana oleju poprzedzona płukanką i jestem bardzo zadowolony z takiego zabiegu W moim odczuciu silnik ciszej pracuje i lepiej wkręca się na obroty.

                                      Komentarz


                                      • Witam.
                                        Moj BFQ bierze olej, dolewam litr na 4 tysiące kilometrów. Mam zalany Castrol Magnatec 10W40. Przebieg 180000 2009 rok, gaz od nowości. Jaki olej byście polecali?

                                        Komentarz


                                        • Przy następnej zmianie oleju zastosuj płukankę Liqui Moly 2662 i zalej Meguin Syntech Premium 10W-40 + dodatek Liqui Moly MOS2 8342. Zobaczysz jak spadnie zużycie oleju.
                                          !!NOWOŚĆ W OFERCIE LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50!!
                                          Sklep VAGTECH
                                          Oficjalny dystrybutor olei Meguin
                                          Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob - 10.00-13.00)
                                          02-232 Warszawa
                                          tel. 22 8462646, kom. 692312345, 694 679 252

                                          Komentarz


                                          • Dzieki.

                                            Komentarz


                                            • Cześć, czytując forum i zbierając też Wasze opinie, chciałem zakupić do siebie Penrite 10tenths Premium 0w40. Przebieg na chwile obecną 5200, wiec czas najwyższy na zmianę.
                                              Zmiany będą oczywiście co ok 15 tyś km, natomiast problem z tym Penrite jest taki, że nigdzie go prawie nie ma
                                              Czy w związku z tym możecie polecić coś równie dobrego?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez wojtaz131
                                                Witam.
                                                Moj BFQ bierze olej, dolewam litr na 4 tysiące kilometrów. Mam zalany Castrol Magnatec 10W40. Przebieg 180000 2009 rok, gaz od nowości. Jaki olej byście polecali?
                                                Po tym "dobrym" oleju miło byłoby zastosować płukankę przed zmianą. Następnie zalać olej z MB 229.5 (LPG), z tańszych propozycji to m.in Lotos 5W40, Shell 5W40, Statoil 5W40 lub coś droższego wg uznania.
                                                Pozdrawiam
                                                k-pax

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez bielu
                                                  Cześć, czytując forum i zbierając też Wasze opinie, chciałem zakupić do siebie Penrite 10tenths Premium 0w40. Przebieg na chwile obecną 5200, wiec czas najwyższy na zmianę.
                                                  Zmiany będą oczywiście co ok 15 tyś km, natomiast problem z tym Penrite jest taki, że nigdzie go prawie nie ma
                                                  Czy w związku z tym możecie polecić coś równie dobrego?
                                                  Zobacz jeszcze xado, jak możesz wymieniać częściej niż 10k/6m-cy to jeszcze linia 300V / Race.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz


                                                  • bielu, wszystko zależy jak jeździsz ale jak ma być drogo i dobrze, pomyśl nad Millers CFS NT 5w40. Jeden z jego najlepszych olejów, z bdb TBN, NOACK, CCS , i sporo molibdenu dla ograniczenia tarcia a więc niższych temp. Baza to PAO. Tutaj jest VOA z opisem:
                                                    Millers Oils CFS 5W-40 NT свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X