Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

    No zgadza się C2 to niższy HTHS ale pytanie na ile to ma znaczenie w tym przypadku. AV-L też ma niski HTHS a generalnie daje radę w TSI. Choć chyba najbezpieczniej będzie zastosować 0w40. Z 0w40 z górnej półki to chyba najtańszy jest Meguin (nie liczę Shella i Specola) ale wybór generalnie jest spory.
    Tomek, w AV-L HTHS to chyba 3,5..., a w przypadku tego silnika jak w Caxa szczególnie potrzebne jest flow, czyli ccs i mrv.

    Komentarz


    • Oki to wrzućcie propozycje najlepszego i średniego 0w40, takiego odpowiedniego juz po tych 2000km dotarcia ? Najlepiej jakis link żebym nie pomylił , z góry dziekuje
      Było:
      Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
      Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
      Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
      Chrysler Crossfire 3.2 2005r
      Jest:
      Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
      Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki

      Komentarz


      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

        Tomek, w AV-L HTHS to chyba 3,5..., a w przypadku tego silnika jak w Caxa szczególnie potrzebne jest flow, czyli ccs i mrv.

        AV-L jak i ECT C2/C3 (0W30). Maja HTHS dokładnie 3,5.

        z reszta VAG od jakiegoś czasu produkuje silniki, które dopuszczają możliwość zejścia z tym parametrem rekompensując ew utratę filmu olejowego lepsza pompowalnosia oleju co wynika wprost z zasad tribologii (w skrócie po co gruby film niech olej szybciej cyrkuluje klin załatwi sprawę a i olej korzystnie wpłynie na termikę)

        Komentarz


        • Pyza - nie dostałeś PW? Tam były linki...
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Pyza Zobacz wpis
            pierścienie, jednak po wyjęciu tłoków okazało sie, że pierwszy tłok jest pekniety, wypalony miedzy pierścieniami dość mocno, trzeci mniej ale również uszkodzony, pozostałe dwa bez zmian... taka historia nieciekawa :/ Zrobię ten remont i chyba będę jeździł, teraz szkoda sprzedawać :/ i tak juz dołożę harmonie pieniędzy .

            Po prosze na priv propozycje olejów dziękuje
            Link numer dwa

            Komentarz


            • Dobra zanudzę kolejny raz... padła decyzja,że obecnie zaleję do mojego RSa Ravenol VollSynth Turbo VST SAE 5w40. Obecnie mam zalany Millers Trident 5w40, jednak cytrynowiec polecił Ravenola to skłaniam się ku temu, chyba,że zrobicie jakąś burzę mózgów i wynajdziecie coś jeszcze lepszego do mojego 1.8T AUQ z instalacją gazową. Pytam teraz o następującą kwestię, przeleciałem na tym oleju już lekko ponad 10 tys km. Myślałem o wymianie przy 15 tys, dobrze tak będzie czy skrócić czas. Dodam,że dolałem już 1l.

              Przeważnie jak już wsiadam w auto to robię średnio 100km więc nie grożą mi krótkie przejazdy bo jak do miasta tak do pracy mam ok 35km w jedną stronę Skoda z 2001 roku. Z góry dzięki za odpowiedź temat przeglądałem ale nic nie łapie z Waszych skrótów dla mnie to czarna magia
              Champ20ns!

              Komentarz


              • Zamieszczone przez bo86bo Zobacz wpis
                Dobra zanudzę kolejny raz... padła decyzja,że obecnie zaleję do mojego RSa Ravenol VollSynth Turbo VST SAE 5w40. Obecnie mam zalany Millers Trident 5w40, jednak cytrynowiec polecił Ravenola to skłaniam się ku temu, chyba,że zrobicie jakąś burzę mózgów i wynajdziecie coś jeszcze lepszego do mojego 1.8T AUQ z instalacją gazową. Pytam teraz o następującą kwestię, przeleciałem na tym oleju już lekko ponad 10 tys km. Myślałem o wymianie przy 15 tys, dobrze tak będzie czy skrócić czas. Dodam,że dolałem już 1l.

                Przeważnie jak już wsiadam w auto to robię średnio 100km więc nie grożą mi krótkie przejazdy bo jak do miasta tak do pracy mam ok 35km w jedną stronę Skoda z 2001 roku. Z góry dzięki za odpowiedź temat przeglądałem ale nic nie łapie z Waszych skrótów dla mnie to czarna magia
                wielu moich klientów jeździ na Tridencie 5w40. Nic lepszego w tej cenie nie znajdziesz. Co do wymian to 10 tys na LPG to i tak sporo.

                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Tak, koło 140zl za 5l minerała hc, okazja roku....
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                    Tak, koło 140zl za 5l minerała hc, okazja roku....
                    Znajdz coś tańszego i rownie dobrego!! Bo to ze nie lubisz Millersa to juz wiemy.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                      Znajdz coś tańszego i rownie dobrego!!
                      No przecież poleciłem, lepszy i tańszy Odnośnie składu, Sebastian_M26 ma rację, ten Millers to olej w technologii HC, a to że jest niezły....no jest i potwierdził to użytkownik bo86bo, ale jak pisałem, ten Ravenol to poziom wyżej, więc jeżeli chce spróbować coś nowego i z wyższej półki to Ravenol VST 5w40 jest odpowiedni.
                      Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                        Znajdz coś tańszego i rownie dobrego!! Bo to ze nie lubisz Millersa to juz wiemy.
                        Nie rozwodziłem się zbytnio ale indeks lepkości 160, to nawet 0W-30 maja po 180-190
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

                          Nie rozwodziłem się zbytnio ale indeks lepkości 160, to nawet 0W-30 maja po 180-190
                          Wlej pojeździj , sprawdz cisnienie i temperatury a nie dane z kartki-papier przyjmie wszystko.
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                            Tak, koło 140zl za 5l minerała hc, okazja roku....
                            Tez tak mówię

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                              Wlej pojeździj , sprawdz cisnienie i temperatury a nie dane z kartki-papier przyjmie wszystko.
                              Zarówno tsi jak i 1.6T wolę pędzić na 0W-30, a w seicento wlać pemco5W-40 za 60/5L
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz


                              • Pisałem do OilExpert. bo u nich w ofercie znalazłem Ravenola a on polecił do RSa Revenol 5w30 VMP? Jakieś odniesienia... powiem szczerze na cenę aż tak mocno nie patrzę bardziej chodzi mi aby optymalnie dobrać olej pod moją jednostkę zwłaszcza,że zamierzam nim trochę polatać no i jest w gazie więc jak oszczędzam na paliwie to mogę lecieć na lepszych podzespołach.
                                Ostatnio edytowany przez bo86bo; 39487.
                                Champ20ns!

                                Komentarz


                                • Oleje może i mają....ale znać się na nich nie znają....eksperci..... Ten olej nie jest do Twojego silnika, on jest niskopopiołowy do aut z dpf lub z nowoczesnymi katalizatorami gdzie jest norma C3 lub w VW 504.00. Nie znaleziono strony - RAVENOL - Oleje do skrzyni biegów, oleje silnikowe, płyny ATF, MTF. Bez sensu

                                  Komentarz


                                  • znalazłem ciekawy artykuł (co prawda po angielsku ale większość może zrozumie) i mam nadzieję, że nie wklejam nic co było:
                                    Stop-Start Technology: Is it bad for my engine? | Autocar

                                    Artykuł jak artykuł ale gość porusza ciekawą rzecz a mianowicie autor sugeruje, że jeśli ktoś chce używać start-stop (tak wiem większość wyłącza - ja obecnie nie mam ale też będę pewnie wyłączał) to należy brać olej dający dobry film olejowy na dłużej. I teraz pytanie - czy osoba stosująca S-S powinna używać powiedzmy 5W50 zamiast np 0W40? Czy różnica w odpornośći filmu olejowego (sorki jeśli nieprofesjonalnie coś nazwałem) jest aż tak duża pomiędzy poszczególnymi klasami SAE czy po prostu lepiej dobry ...W40?

                                    Komentarz


                                    • Bardzo dobry 5w40 full saps w przystępnej cenie to Meguin Super Leichtlauf 5w40, który jest na bazie syntetycznej PAO (ile tego PAO tam jest to inna sprawa ale wystarczająco dużo aby był w DE vollsynthetisch). Seria Millers Trident to dobre oleje ale jak dla mnie tylko "dobre". Revanol wg. karty jest całkiem niezły, choć słyszałem nie najlepsze opinie o tej marce ale nie dotyczyły one tego konkretnego oleju tylko produktów Ravenol ogólnie. Ale jak wiadomo na opinii jednego serwisu nie ma co polegać tylko najlepiej samemu wypróbować.

                                      Komentarz


                                      • pedros i micrusec jak tam Eurol, zalany?

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                          Oleje może i mają....ale znać się na nich nie znają....eksperci..... Ten olej nie jest do Twojego silnika, on jest niskopopiołowy do aut z dpf lub z nowoczesnymi katalizatorami gdzie jest norma C3 lub w VW 504.00. Nie znaleziono strony - RAVENOL - Oleje do skrzyni biegów, oleje silnikowe, płyny ATF, MTF. Bez sensu
                                          Powiem szczerze,że nie mieli 5w40 VST w ofercie więc napisałem czy mi ściągną to zaproponował 5w30,że niby do mojego a już go mają na stanie dlatego sceptycznie do tego podszedłem i zapytałem tutaj A co myślisz o dodaniu do oleju przy wymianie AR9100 czy jakiegoś w ten deseń ustrojstwa? Czy to trochę przerost formy nad treścią? Pozdro
                                          Champ20ns!

                                          Komentarz


                                          • A zamawia ktoś Synergy 0W-30?
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez bo86bo Zobacz wpis

                                              Powiem szczerze,że nie mieli 5w40 VST w ofercie więc napisałem czy mi ściągną to zaproponował 5w30,że niby do mojego a już go mają na stanie dlatego sceptycznie do tego podszedłem i zapytałem tutaj A co myślisz o dodaniu do oleju przy wymianie AR9100 czy jakiegoś w ten deseń ustrojstwa? Czy to trochę przerost formy nad treścią? Pozdro
                                              A kontakt ze sprzedawcą z Wrocławia zły, czy tak ogólnie sprawdzasz rynek? Odnośnie Archoila do oleju, to myślę że najpierw wybierz olej, dokładnie wypłukałbym silnik i zalał nowy olej, pojeździł zebrał doświadczenia i dopiero może pomyślał nad Archoilem. Moim zdaniem na podstawie już wielu aut jakie z kręgu rodziny i znajomych a jest tego już ponad 10, wyraźniejsze odczucia są tam gdzie był dodawany czy to 9100 czy mix 9100/9200 przy olejach "ubogich" w dodatki czyli ogólnie z normami C3 i temu podobnych.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                                A kontakt ze sprzedawcą z Wrocławia zły, czy tak ogólnie sprawdzasz rynek? Odnośnie Archoila do oleju, to myślę że najpierw wybierz olej, dokładnie wypłukałbym silnik i zalał nowy olej, pojeździł zebrał doświadczenia i dopiero może pomyślał nad Archoilem. Moim zdaniem na podstawie już wielu aut jakie z kręgu rodziny i znajomych a jest tego już ponad 10, wyraźniejsze odczucia są tam gdzie był dodawany czy to 9100 czy mix 9100/9200 przy olejach "ubogich" w dodatki czyli ogólnie z normami C3 i temu podobnych.
                                                Nie tak badałem rynek a sprawdzałem na Alledrogo.pl czy jest dostępne bo nie lubię zakładać setek kont... tamto jest sprawdzone i jak nie ogarnie mi kumpel z Intercarsu tego oleju to mam zrobioną zakładkę i kupię z Wrocławia. Płukać będę , zaleję nowym olejem i sprawdzę... dodatek póki co tak jak mówisz odpuszczam, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. Płukankę jakąś masz sprawdzoną czy bez znaczenia czy Liquily Moly czy jakąś inna?
                                                Champ20ns!

                                                Komentarz


                                                • mam pytanie - czy te dodatki do oleju są naprawdę takie fajne? Wiem, że instrukcja wprost mówi, żeby nie dodawać nic do paliwa ale o oleju nie ma nic wspomniane.
                                                  Zastanawia mnie jednak jedna rzecz: skoro polecacie dodatki do oliw o gorszej normie to czy nie lepiej (i taniej) kupić trochę lepszy olej?

                                                  Wiem, że na okresie gwarancji ASO może kręcić głową jak będę chciał zalać swój olej w ramach darmowego przeglądu czy coś ale potem nic nie stoi na przeszkodzie.
                                                  No chyba, że te dodatki są naprawdę tak dobre.
                                                  Nie chcę urazić stosujących ale czy nie ma w tym trochę efektu placebo?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez bo86bo Zobacz wpis

                                                    Nie tak badałem rynek a sprawdzałem na Alledrogo.pl czy jest dostępne bo nie lubię zakładać setek kont... tamto jest sprawdzone i jak nie ogarnie mi kumpel z Intercarsu tego oleju to mam zrobioną zakładkę i kupię z Wrocławia. Płukać będę , zaleję nowym olejem i sprawdzę... dodatek póki co tak jak mówisz odpuszczam, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. Płukankę jakąś masz sprawdzoną czy bez znaczenia czy Liquily Moly czy jakąś inna?
                                                    Niestety, ale przy przeprowadzce forum chyba wcięło temat odnośnie płukanek, ale......Valvoline VPS, Liqui-Moly - seria Proline, Archoil, Millers, Penrite, Xado, są sprawdzone i opinie tu na forum są dobre. Co do Archoila nie pisałem że nie ma różnicy, ale....myślę że na początek, jeżeli zdecydujesz się na tego Ravenola będzie wystarczająco. To olej bogaty w dodatki przeciwzużyciowe, ale i molibden i bor, a więc komplet wystarczający póki co.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X