Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Z C3 5w40 z tego co znam dość dobrze to mogę polecić jako najlepsze Millers EE longlife 5w40, Penrite Enviro+5w40 i jeszcze Neste City Pro 5w40 oraz Meguin Low Emission/LM top tec 4100 5w40 ze wskazaniem na 2 pierwsze. Nie twierdze, ze nie ma innych dobrych/bardzo dobrych c3 5w40 ale tych jestem najbardziej pewnych.
    btw. kolega zrobił już 25 tys. km (wymienia olej od 10 tys. i wymienić nie może) na Specolu Spec premium c3 5w40 z mixem ar9100/9200 i na oko i ucho wszystko dalej jest ok. Kusi mnie aby wziąć próbkę i zrobić analizę jak to wygląda po takim przebiegu.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
      rOBERTO795 - wiem, mam zablokowane PW - jakaś ważna sprawa?
      Przecież w innych nigdy nie pisaliśmy- jakbyś miał chwilke to puść pustą wiadomość z możliwością odpisania :P.

      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • A więc sa już informacje odnośnie Ravenola VMP, niech każdy zainteresowany sobie przetłumaczy żeby znowu nie było wątpliwości :моторные масла Отчёт об испытании моторного масла RAVENOL VMP SAE 5W-30 - Анализы свежих масел VOA (Virgin Oil Analysis) - Форум OEM-OIL Страница 2 Polecam translatory nie tylko google bo może się okazać że sens wypowiedzi jest zupełnie inny. Dla mnie sprawa jest jasna, olej jest wybitny jeżeli chodzi o rynek RUS.
        Następnym krokiem wg sugestii z tego forum było napisane przeze mnie zapytanie do Ravenol RUS aby potwierdzić czy skład na RUS i PL jest ten sam czy różny. Będzie odpowiedź to dam znać.

        P.S Poszło też zapytanie o to samo do Ravenol PL.
        Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

        Komentarz


        • Ok. przekazuję parę info odnośnie analizy Ravenola VMP z VOA tu: моторные масла Отчёт об испытании моторного масла RAVENOL VMP SAE 5W-30 - Анализы свежих масел VOA (Virgin Oil Analysis) - Форум OEM-OIL. Dostałem potwierdzenie z forum, gdzie testowano ten olej, że jest to totalna seria ,import z Niemiec. Potem dostałem także potwierdzenia z Ravenol RU oraz Ravenol PL że tenże olej jest robiony w takiej samej formulacji na wszystkie rynki, więc myślę że wątpliwości już się rozwiały.Dostałem też info, że olej ten był opracowany wspólnie z Audi Motorsport i jest oficjalnie ujęty w ich materiałach technicznych przez nich np. tu:Link, a więc można przyjąć że polecany i stosowany przez nich. Wg info z Ravenol PL, fabryka ich w DE jest największym odbiorcą baz PAO na tamtym rynku - zainteresowanym mogę przesłać info z korespondencją Ravenol PL. Myślę że jest już jasne, że ten olej jest wybitny odnośnie baz, parametrów, a w relacji do ceny - numerem jeden. Uff na tym kończę - bo znowu, będą pisać że się podniecam się tym olejem -

          Komentarz


          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
            Myślę że jest już jasne, że ten olej jest wybitny odnośnie baz, parametrów, a w relacji do ceny - numerem jeden. Uff na tym kończę - bo znowu, będą pisać że się podniecam się tym olejem -
            a co sądzicie o 5W40 ? Karty na Ravenol_DE są chyba nowsze niż na Ravenol_PL - do tej pory moim faworytem był 5W40 VST ale widzę teraz, że CCS/MRV lipa w stosunku do tego co było. Pozostaje jeszcze VSI, bo ten chyba się nie zmienił, ale on za to nie ma MB 229.5 za to ładnie płynie ...

            Leon 1.6 16V 105 KM

            Komentarz


            • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

              a co sądzicie o 5W40 ? Karty na Ravenol_DE są chyba nowsze niż na Ravenol_PL - do tej pory moim faworytem był 5W40 VST ale widzę teraz, że CCS/MRV lipa w stosunku do tego co było. Pozostaje jeszcze VSI, bo ten chyba się nie zmienił, ale on za to nie ma MB 229.5 za to ładnie płynie ...
              Nie wiem gdzie ta lipa

              październik 2016 jeden lab К сожалению, у вас нет доступа!
              grudzień 2016 drugi lab : моторные масла ОТЧЕТ ОБ ИСПЫТАНИИ МОТОРНОГО МАСЛА RAVENOL VST SAE 5W-40 - Анализы свежих масел VOA (Virgin Oil Analysis) - Форум OEM-OIL

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                cytrynowiec - wszystko OK ale idąc takim tokiem myślenia ...gdyby oleju nie ubywało nie potrzebne by były dolewki (sprawa jasna że musiał olej dolać) ale to zakłóciło wyniki UOA tego oleju. Odnośnie Fe - standardowy pakiet czyli Ca, Cynk i niskiej ilości fosforu + bor wszystko pięknie ale zobacz na przebieg 42 tys km (z tego 12 tys na tym oleju) - przecież to nowy silnik. Sprawa jasna, że ten Shell to nie jest zły olej więc wynik Fe mnie nie dziwi.
                cytrynowiec - zgadza się ja miałem ECT 0W30 (bez ultra) Smith And Allan z API SN; ACEA C3; BMW-LL-04; MB 229.51 bez VW 504.00/507.00 - Shell miesza tymi nazwami ciągle a my omawiamy ten Link
                ps. to chyba olej z VW 502.00 jest "drugiej kategorii" ... ja wiem że i silnik inny był u leona i olej inny ale wynik był pierwsza klasa.
                Osobiście rozważyłbym Shella 0W40 - na rus.oil są dobre analizy UOA w TSI eksploatowanych w podobnych warunkach (5 m-cy, trasa-miasto) itd...
                PAOLO ESCO możesz proszę podlinkować UOA tego Shell'a 0W40? Są też może UOA dla Mobila NL 0W40 w TSI?

                Ciągle kombinuję (zapewne niepotrzebnie) czy nie zmienić oleju w 1.4TSI (CHPA) - mam M1 NL 0W40 w tej chwili i w sumie bez uwag, ale ja nie słyszę różnicy pomiędzy olejami więc opieram się na parametrach, ale myślę ciągle o tym Shellu 0W30 ze względu na MRV. Auto pod chmurką i styl jazdy drastycznie się zmienił - trasy 150-200km robi raz na 2-4 miesiące, a tak kilka razy w tygodniu 12-20km, a reszta do 5km max. Dużo startów (3 - 5 dziennie) i te krótkie odcinki.
                Z tego powodu podoba mi się M1 NL bo ma wysoki TBN, co ważne w tym przypadku, ale MRV i CCS są gorsze w porównaniu do 0W30.


                Tylko czy taki Shell 0W30 nie zdechnie mi po letnim wypadzie do Chorwacji? M1 ładnie trzyma temperaturę na autostradzie, zwyczajowo poniżej 100 stopni. Nie notowałem żadnych nadmiernych ubytków, choć M1 trochę dolewam by trzymać górny poziom na miarce - na 15kkm wejdzie mi ok. 0,6 litra - nie wiem czy to dużo (?).
                Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                Komentarz


                • Masz linki na PW.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                    Nie wiem gdzie ta lipa
                    lipa jak lipa, ale bywało lepiej ... karta z lutego 2017 :

                    Page not found (404) | RAVENOL
                    Leon 1.6 16V 105 KM

                    Komentarz


                    • Z tego wynika że Ravenol zmienia co chwile skład oliw?

                      Komentarz


                      • Witam,
                        Przeczytałem wieeeeele stron wstecz w tym temacie i nadal nie wiem. Może mi pomożecie.
                        Obecnie zalany silnik 1.6 102KM BSE z LPG oliwą Castrol Magnatec 10w40 i tak lane było przez ostatnie chyba 3-4 lata (tyle naklejek znalazłem pod maską).
                        Przejechane ponad 170kkm. Chciałbym zmienić olej i czy pozostać przy obecnym czy zmienić na inny. Niestety inny to już w specyfikacji VW 501/ VW 502 bo co zaobserwowałem to w książce serwisowej preferowane jest VW 504 czyli pełne syntetyki od 0w30 do 5w40. Dodam, że oleju zjada niewiele.
                        Co proponujecie?
                        Pozdro
                        pawelci
                        Skoda Octavia 2 FL
                        BSE 1.6 (Pb+LPG)
                        Warszawa

                        Komentarz


                        • Znajdz w showroomie temat navera on tam ma ten sam motor co Ty i dzielił się czym zalewa swoje
                          Champ20ns!

                          Komentarz


                          • pawelci - masz prosty silnik. Ja bym zalał Link a jak chcesz inny to wg. uznania 5W40 lub 5W50 rozpiętość cenowa jak i wybór producentów ogromny.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • No właśnie, dlaczego mam przechodzić na 5wXXX, obecnie silnik od zakupu mam zapocony( możliwe że przez odmę od której się kiedyś wężyk odczepił) i nie chciał bym ryzykować jego uszkodzenia. Czy w ramach parametrów obecnego Castrola 10w40 bez ryzyka mogę zmienić na inny 10w40, albo na inny półsyntetyk. Oczywiście poszukam i poczytam co robił naver.
                              Pozdro
                              pawelci
                              Skoda Octavia 2 FL
                              BSE 1.6 (Pb+LPG)
                              Warszawa

                              Komentarz


                              • Najpierw piszesz, że silnik prawie nie bierze oleju a teraz że "poci się" - olejem silnika nie uszczelnisz.
                                5W50 bo:
                                a) podobna lepkość w stosunku do 10W40 -przewidziałem, że mogą przy tym przebiegu wyjść jakieś "kwiatki" z poceniem się spod uszczelek,
                                b) zdecydowanie lepsza pompowalność oleju.

                                Możesz zmieniać na inny 10W40 półsyntetyk lub syntetyk... Castrol 10W40 nie jest syntetykiem.
                                Dlaczego zapatrujesz się tak na poprzedniego właściciela...zalał 3-4 lata temu całkiem nowy silnik "glutem 10W40" i to ma być jakiś wzór do naśladowania ...
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • W zależności jak poważnie traktujesz auto, jak chcesz przebujać się rok to lej bez znaczenia ... jak chcesz dużej latać to płukanka i wymienień na to co polecają chłopaki.
                                  Champ20ns!

                                  Komentarz


                                  • Ludzie leją 10W w ramach oszczędności 5 złotych...
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                                      Masz linki na PW.
                                      dzięki!
                                      a co sądzisz o dwóch olejach które podałem przy mojej eksploatacji? Czy któryś będzie wyraźnie lepszy?

                                      zainstersowałem się jeszcze Mobil1 FS 0W40 o którym czytałem tutaj wiele stron wcześniej, ale nie widzę go w sprzedaży - wydaje się, że to taki NL z trochę lepszymi parametrami. Wiadomo kiedy będzie dostępny?

                                      A Ravenol SSL 0W40?

                                      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                      Komentarz


                                      • koka różnice są ale też w drugą stronę, np. noack. Może kilka olejów w tej lepkości ma podobne parametry, a cena +50-100%, więc bym tak nie wybrzydzał
                                        Faktycznie zmieniają formulację ale która firma tego nie robi - ostatnio np. Mobil1 i tu powiedzmy wyszło jeszcze dobrze choć jestem ciekaw VOA bo ten olej coraz bardziej "cieniutki - taki europejski", ale taki Fuchs GT1 C3 - zmiany porażka.

                                        Komentarz


                                        • Miał się pojawić x-max 0W-30 no i co?
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez pawelci Zobacz wpis
                                            Witam,
                                            Przeczytałem wieeeeele stron wstecz w tym temacie i nadal nie wiem. Może mi pomożecie.
                                            Obecnie zalany silnik 1.6 102KM BSE z LPG oliwą Castrol Magnatec 10w40 i tak lane było przez ostatnie chyba 3-4 lata (tyle naklejek znalazłem pod maską).
                                            Przejechane ponad 170kkm.
                                            Ja proponuje nic nie zmieniać silnik przelatał 170tys na mineralnym castrolu 10W40 to zmiana na lepszy może mu tylko zaszkodzić bo nagle zacznie brać olej lub wyjdą inne rzeczy za które jest odpowiedzialny dotychczasowy olej, a winna będzie oczywiście zmiana na inne sae lub markę.
                                            Musisz sam być przekonany że chcesz zalać lepszy olej i co to znaczy lepszy.
                                            Zamiana jednego gluta 10W40 na inny glut 10W40 moim zdaniem nie ma sensu.

                                            Komentarz


                                            • Niedawna wizyta u mechaniora i taki mały przykład kompletnej ignorancji olejowej, a potem płacz i koszty


                                              :

                                              Załączone pliki

                                              Komentarz


                                              • cytrynowiec niezły syf, a co tam było zalewane?

                                                Mineralny Castrol 10W40 i zmieniany co 35tys

                                                Komentarz


                                                • Leon - dzięki za poparcie.
                                                  Jeżeli miałbym zaglądać pod klawiaturę aby sprawdzić to pocenie, to zrobiłbym zmianę uszczelek, płukanie i zszedł na 5w40. Jeżdżę w trybie mieszanym i na LPG. Teraz zastanawiam się jaki będzie dobry dla LPG, podobno musi mieć więcej TBM, czy coś takiego. Czy Castrol 10w40 może być, czy jest z 10w40 coś bardziej polecanego?
                                                  Pozdro
                                                  pawelci
                                                  Skoda Octavia 2 FL
                                                  BSE 1.6 (Pb+LPG)
                                                  Warszawa

                                                  Komentarz


                                                  • leonn Co do marki oleju nie pamiętam, auto to Saab 9/3, silnik 2.0 turbo chyba.Olej ostatni raz był zmieniany chyba jeszcze w DE (jest książka serwisowa z aso w DE) zanim został ściągnięty. Przebieg od zmiany oleju to ok. 70 kkm. Trwają poszukiwania nowego silnika.
                                                    pawelci - leonn słusznie prawi, ale Twój tok rozumowania wynikający z tego idzie w dobrą stronę. Jest też 10w40 który nie ma się czego wstydzić a TBN mocno powyżej średniej Just a moment... . Chociaż tu na forum te silniki latają i na 0w40 i chyba nawet 0w30, więc jakby wszystko było zrobione na cacy faktycznie szkoda takiej "gęściochy" lać.
                                                    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X