Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

    A jakiś olej wytrzymał dłużej takie obciążenie?
    Tak, Motul x-lite 0W-30. Natomiast na Fuchs SuperSyn 0W-30 robiłem test górski oplowskim 1.6LER i niestety lekko sciemniał, ale ten silnik lubi przegrzać olej, w serwisówce jest 150C.
    TSI na SuperSyn nie miał żadnego problemu.

    Dodam tylko, że ja nie słyszę oleju, a wrażenia wibracyjno-akustyczne uznaje za bzdury.

    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

      Tak, Motul x-lite 0W-30. Natomiast na Fuchs SuperSyn 0W-30 robiłem test górski oplowskim 1.6LER i niestety lekko sciemniał, ale ten silnik lubi przegrzać olej, w serwisówce jest 150C.
      TSI na SuperSyn nie miał żadnego problemu.

      Dodam tylko, że ja nie słyszę oleju, a wrażenia wibracyjno-akustyczne uznaje za bzdury.
      U mnie po płukankach i długim zlewaniu oleju, nowy na bagnecie jest ledwo widoczny, a od ok. 3 kkm zaczyna ciemnieć aż do brązowego / brunatnego czasami pod koniec interwału. Rozróżnianie dźwięku silnika i wibracji po rozruchu nie jest mi obce w autach, którymi jeżdżę więc ani to dla mnie bzdura ani nowość.

      Komentarz


      • Rozruch a praca silniczka to dwie różne sprawy. Wiem jak rzezi luźny łańcuch bo miałem kiedyś specific 504.00, który zrobił się czarny i zszedł 2L/1000km, ale dzięki temu zainteresowałem się tematem syntetyczności i składu olejów.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • Niedługo wymiana: co teraz?
          Fuchs Titan Syn SN 0W-20 czy znowu Mobil 1 0W-20 do Opel Karl 1.0?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez mbar Zobacz wpis
            Niedługo wymiana: co teraz?
            Fuchs Titan Syn SN 0W-20 czy znowu Mobil 1 0W-20 do Opel Karl 1.0?
            A jaka się sprawuje? Nie wiem czy jest sens na zmianę na olej o klasę niższą
            Swoją drogą coś pamiętam że tam normy jakieś są potrzebne jeszcze...

            P.S W rodzinnej Hondzie z silnikiem 1.4 ivtec (przebieg niecałe 180 kkm) przez ostatni rok bardzo dobrze sprawował się Specol 0w20 z mixem witamin, silnik pracował lepiej niż na Amsie 0w20, gdzie dodatkowo potrafił się zapalić check od kata co niedawno się dowiedziałem. Ze Specola user jest bardzo zadowolony no i checków brak.Zakup był oczywisty, ten sam komplet, jednak jak się dowiedziałem ta lepkość u Specola słabo się sprzedawała i cena poszła w górę. Hmm szkoda, ale w związku z tym od Tomka zakupiłem Neste 0w20 do tego silnika, i płukankę AR 2820. Neste jeszcze nie było próbowane.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
              ... Ze Specola user jest bardzo zadowolony no i checków brak.
              taka drobna uwaga - był Specol Gold 5W40, teraz Neste City Standard 5W40, niestety na Neste silnik pracuje głośno, nieprzyjemnie, jakoś tak metalicznie - nawet po osiągnięciu temp. roboczej. Na Specolu było cicho i "aksamitnie" cokolwiek ma to znaczyć ... nawet zimą - i żeby nie było - na Neste City Pro 0W40 też. Przyjdzie wrócić do Specola, z którego byłem b. zadowolony - kolejny pomysł to Ravenol VST 5W40 (tak sobie myślę, że na lato to lepiej 5W40 niz 0W40).



              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz


              • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                (tak sobie myślę, że na lato to lepiej 5W40 niz 0W40)
                źle myślisz, zostań przy 0W40.

                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • koka też myślę, jak PAOLO, mimo tego, że VST to porządna oliwa. Sam używam tylko 0w30 czy to zima czy lato, a auto lekko nie ma. Nie mam żadnych obaw i żadnych wątpliwości że jest coś nie tak, wręcz przeciwnie, utwierdzam się w przekonaniu że wybór był słuszny przy doborze lepkości.
                  Odnośnie Specola, tą opinią potwierdzasz tylko, że to porządna oliwa, szczególnie seria Gold. Ani nie ma wstydu, ani nie ma obaw, ani nie ma wątpliwości co do jakości. Jak pisałem powyżej, osobiście też spotykam się z pozytywnymi opiniami, a trochę aut już za moją radą na tej marce jeździ.
                  Co do rzeczonego Neste, wiem, że może być "zamienił stryjek..." ale zobaczymy....

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

                    taka drobna uwaga - był Specol Gold 5W40, teraz Neste City Standard 5W40, niestety na Neste silnik pracuje głośno, nieprzyjemnie, jakoś tak metalicznie - nawet po osiągnięciu temp. roboczej. Na Specolu było cicho i "aksamitnie" cokolwiek ma to znaczyć ... nawet zimą - i żeby nie było - na Neste City Pro 0W40 też. Przyjdzie wrócić do Specola, z którego byłem b. zadowolony - kolejny pomysł to Ravenol VST 5W40 (tak sobie myślę, że na lato to lepiej 5W40 niz 0W40).


                    Kilka roznych silników pozalewałem Neste 0w40 w tym Swoj i mam takie same odczucia. Wylalem wlałem Millersa 0w40 i jest super. Parametry ciut lepsze niz na Neste. Ale tam rowniez byly ok.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                      A jaka się sprawuje? Nie wiem czy jest sens na zmianę na olej o klasę niższą
                      Mobil 1 0w20 wypadł b. dobrze, o ile da się to ocenić w trzycylindrowcu o mocy 75 koni

                      Mogę go powtórzyć (nie znalazłem innego oleju 0W20 / 5W20 w PL z aprobatą dexos1), ale zastanawiałem się, czy Fuchs lub Neste 0W20 będą lepsze pod względem składu.

                      EDIT: właśnie znalazłem jeszcze taki z dexos1 Mannol | Automotive oils and lubricants i 4 litry są w bardzo atrakcyjnej cenie. Zamówiłem na próbę
                      Ostatnio edytowany przez mbar; 35996. Powód: MANNOL Energy Ultra JP 5W-20 API SN

                      Komentarz


                      • Panowie potrzebuję Waszej rady w kwestii oleju. Teraz mam O3 RS 230 i widzę, że przy dynamicznej jeździe temperatura oleju dochodzi do 105 stopni. Dla mnie to jest kosmos ponieważ w moim TDI BMN (Amsoil 5W30) temperatura nawet latem nie przekraczała 102 stopni. Chcę kupić jakiś bardzo dobry olej (w sumie cena nie jest ważna oby był naprawdę super) na lato i proszę Was o radę co wlać. Większość wpisów z tego tematu dotyczy 1.2, 1.4, 1.8 TSI. Czy polecacie coś szczególnego do 2.0 TSI? Będę wdzięczny za podpowiedź.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez ToMo1978 Zobacz wpis
                          mam O3 RS 230 i widzę, że przy dynamicznej jeździe temperatura oleju dochodzi do 105 stopni.
                          to oznacza, że albo nie dajesz mu w palnik, albo masz zalany jakiś "kosmiczny" olej;

                          temperatury oleju w TSI poniżej 110 stopni (i więcej) przy ""dawaniu w palnik" możesz uznać za niskie

                          poza tym benzyna to nie diesel, zupełnie inna sprawność silnika - więcej energii idzie w ciepło w benzynie

                          u siebie żeby zejść poniżej 110 stopni stosuję oleje 0W40, najpierw Penrite, teraz Neste i jeżeli nie wymyśle czegoś lepszego to wracam do Penrite'a.
                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                          Komentarz


                          • Nexus6 dzięki za info.
                            Ja napisałem o dynamicznej jeździe miejskiej (bez pałowania) - może źle to opisałem
                            Chodziło mi o to, że moim BMN jadąc latem przy 30 stopniach na zewnątrz z prędkościami około 180 km/h temperatura rosła do 102 (sporadycznie do 104 stopni) i musiałem sporo czekać na postoju, żeby go schłodzić do tych 90 zanim zgasiłem silnik.
                            Teraz przejadę się po mieście trochę szybciej niż przepisowo i jak jestem na miejscu a widzę np 105 stopni to stoję jak głupek i czekam aż ostygnie choć trochę. Takie zboczenie po dieslu
                            Moją ostatnią benzynę miałem 6 lat temu (1.4 VVT-i) i widzę, że przez ten czas sporo się zmieniło.
                            Uczę się benzyny od nowa
                            Dzięki za namiar na olej. Czytałem również sporo dobrego o Millersie.
                            Nexus6 używasz przy zmianie oleju płukanki i AR9100?
                            Ostatnio edytowany przez ToMo1978; 16705.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis

                              to oznacza, że albo nie dajesz mu w palnik, albo masz zalany jakiś "kosmiczny" olej;

                              temperatury oleju w TSI poniżej 110 stopni (i więcej) przy ""dawaniu w palnik" możesz uznać za niskie

                              poza tym benzyna to nie diesel, zupełnie inna sprawność silnika - więcej energii idzie w ciepło w benzynie

                              u siebie żeby zejść poniżej 110 stopni stosuję oleje 0W40, najpierw Penrite, teraz Neste i jeżeli nie wymyśle czegoś lepszego to wracam do Penrite'a.
                              Wlej Millersa 0W40!!
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz


                              • Witajcie, Pytanie do Was, jaki olej do nowego silnika Jetty 1.2TSI 105KM CYVD ?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez mbar Zobacz wpis
                                  właśnie znalazłem jeszcze taki z dexos1 Mannol | Automotive oils and lubricants i 4 litry są w bardzo atrakcyjnej cenie. Zamówiłem na próbę
                                  Dotychczasowe wybory jak najbardziej OK, ale ten na pewno dexos1 nie posiada, a że producent napisał, że spełnia to inna rzecz.
                                  Spróbuj zaweźć go na przegląd gwarancyjny do ASO






                                  Zamieszczone przez ToMo1978 Zobacz wpis
                                  Czy polecacie coś szczególnego do 2.0 TSI?
                                  Liqui Moly Synthoil Energy 0w40 + Liqui Moly Visco Stabil, tego nie usmażysz nawet w temperaturach oleju wyższych niż 120°C
                                  Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.

                                  Komentarz


                                  • mbar no jestem ciekaw, aczkolwiek M1 to jednak wyższa liga.
                                    Nexus6 dodany AR i masz jeszcze kilka stopni mniej od tego co podałeś nawet przy mocnym butowaniu, sprawdzone wielokrotnie, choć sam olej 0w30 żaden kosmiczny ale na dobrych bazach w moim przypadku i nie pamiętam abym choć zbliżył się do 110C nawet jak była długa autostradowa jazda na 6 biegu 4-5 kprm.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                      Dotychczasowe wybory jak najbardziej OK, ale ten na pewno dexos1 nie posiada, a że producent napisał, że spełnia to inna rzecz.
                                      Jasne, podobnie jak z serią Synthetic Lotosa (np. C2+C3 spełnia wymagania dexos2, ale oficjalnie go nie ma). Rzeczony C2+C3 nawet raz miałem wlany do oplowskiego 1.4T -- różnicy w stosunku do "Genuine GM Motor Oil dexos2 5W30" jaki leją na przeglądach w ASO nie zauważyłem.

                                      Dla mnie nawet lepiej, bo taki olej jest tańszy, niż gdyby producent zapłacił za oficjalną aprobatę.

                                      Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                      no jestem ciekaw, aczkolwiek M1 to jednak wyższa liga
                                      Zgoda, tylko problem z Karlem 1.0 jest taki, że jak był na przeglądzie pod koniec grudnia i dostał nowy olej, to obecnie (równo po 4 miesiącach) komputer pokazuje 50% pozostałej żywotności. Owszem, jeździ się nim w miarę dużo "wokół komina" i to dlatego komputer tak wylicza (wg mnie całkiem sensownie, bo przy niskich temperaturach powietrza żywotność oleju znikała szybciej), no to wychodzą lekką ręką wymiany co pół roku. M1 0W20 wychodzi dość drogo (4,5 litra potrzeba, czyli 5 litrówek po 35 PLN).
                                      O ile do ASO mogę zawieźć coś z oficjalną aprobatą, to na drugą wymianę (poza ASO oczywiście) wezmę coś tańszego, tym bardziej, że to sezon letni idzie.

                                      Komentarz


                                      • Koledzy, poradźcie czy do tego nowego 1.2TSI lepiej zostać przy 5w30 czy np 0w40? Z 5w30 przychodzi mi na myśl Amsoil.
                                        Proszę o rady za które dziękuje

                                        Komentarz


                                        • Zastosuj 0W30 albo 0W40 lepsze to niż 5W30.

                                          Komentarz


                                          • micrusec
                                            Dzieki, ale z 0w30 ciezko znaleźć taki ktory ma normę VW502, więc chyba pójdę w 0w40- będzie on rzeczywiście lepszy od 5w30?

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                              koka też myślę, jak PAOLO, mimo tego, że VST to porządna oliwa. ....
                                              a to chyba jakaś nowość jest :

                                              Nie znaleziono strony - RAVENOL - Oleje do skrzyni biegów, oleje silnikowe, płyny ATF, MTF

                                              Leon 1.6 16V 105 KM

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
                                                micrusec
                                                Dzieki, ale z 0w30 ciezko znaleźć taki ktory ma normę VW502, więc chyba pójdę w 0w40- będzie on rzeczywiście lepszy od 5w30?
                                                Jak nie jak tak: Eurol, Xado, Texaco....to tak z marszu....

                                                Komentarz


                                                • Coś w stylu Valvoline Maxilife chyba....

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
                                                    micrusecz 0w30 ciezko znaleźć taki ktory ma normę VW502
                                                    Że co ?? Poszukaj dokładnie !! Myślę, że się mylisz.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X