To zerknij na PW i napisz publicznie innym jak jest naprawdę. Czekam
Aha co do eko shitu....to kupiliśmy właśnie 0w30 oparty na PAO ale tego też nie raczyłeś zauważyć Link Link
No właśnie laliście eko-shitty sentence a ja chciałem normalny synergy, może za rok będę potrzebował 2x5L to kupię 4x5L na 2 lata bo w tym roku jeszcze mi został Fuchs 0W-30 do drugiego auta.
No właśnie laliście eko-shitty sentence a ja chciałem normalny synergy, może za rok będę potrzebował 2x5L to kupię 4x5L na 2 lata bo w tym roku jeszcze mi został Fuchs 0W-30 do drugiego auta.
Najpierw marudzisz że nie można kupić, a jak się okazało że spokojnie można i to w ilościach mniejszych niż pisałeś to się okazuje że kupisz może....za rok....i kto tu opowiada shity
który olej na krótkie odcinki i ze zdrowiem dla rozrządu do 1.4 tsi caxa:
ravenol SSL 0W40
valvoline 0W40
elf excellium full-tech 0W30
ravenol VMP 5W30
blade232, dorzuć do listy Fuchs Titan LL 0W40. Mam na nim ponad 11 tys. km i jest całkiem OK przy jeździe wokół komina i na autostradę, szczególnie uruchamianie i wchodzenie na obroty. Zamierzam go powtórzyć, bo zostało mi jeszcze. Brałem też pod uwagę Ravenol SSL 0W40. W ostateczności brałem pod uwagę Mobil 1 NL 0W40 bo jest dostępny choćby w IC, ale w DE nie jest to syntetyk, stąd też zostawiam go na koniec listy.
U mnie teraz wylądował taki zestaw;
LM motor protect to zupełnie coś innego niż CeraTec ma kolor czerwony jak krew.
Zauważyłem też że inaczej się olej nagrzewa z Motorpotektem, a inaczej z Ceratekiem, tzn olej z motorprotektem nagrzewa się mniej o kilka stopni przy ciągłej jeździe autostradą niż z cerateciem lub innym dodatkiem czy bez i szybciej się też schładza tzn szybciej spada temp oleju poniżej 100C.
może trochę stare, ale chyba niewiele to zmienia ... MSDS sekcja 9 - trochę to "gęste" przy 40 prawie 86 ... lejąc 500 ml czyli ok 10 % objętości oleju zmienia charakterystykę oleju bazowego a na pewno zmieni pompowalność na zimno ... no i flash point trochę to tak wygląda, jakby dolać do bazowego trochę 10W40 ... z "cienkim" olejem da radę. Na jakimś forum gość się skarżył, że po wlaniu LM Motor Protect miał problemy z ciśnieniem oleju - smok mu się przytykał na ale może miał syf w silniku ... albo gęsty olej ... no i jak to się zachowa z ZDDP ?
... dobrze sprawują się oleje o lepkości 0w40 i tutaj jeśli chodzi o relacje cena-jakość chyba najlepszy jest Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40 ale generalnie jest z czego wybierać. Penrite w tej lepkości oferuje olej pół wyczynowy w pełni PAO-estrowy ...
czy jest sens dodawania do dopakowanego full saps (np. Penrite 0W40) jakichkolwiek dodatków ? bo np. taki AR to chyba aby działać musi najpierw powalczyć z ZDDP. Do wykastrowanych to i owszem, jakoś to do mnie przemawia ... ale full sapsy - y ? taki Penrite juz ma dosyć boru, estrów, etc. więc 9100 odpada - może trochę nano WS2 (czyli AR9200) ? AR9300 świadomie pomijam ... dodatki LM też (no może za wyjątkiem LM Motor Protect). Napisz proszę coś o tej nowości co ma zastąpić AR 9200
czy jest sens dodawania do dopakowanego full saps (np. Penrite 0W40) jakichkolwiek dodatków ? bo np. taki AR to chyba aby działać musi najpierw powalczyć z ZDDP. Do wykastrowanych to i owszem, jakoś to do mnie przemawia ... ale full sapsy - y ? taki Penrite juz ma dosyć boru, estrów, etc. więc 9100 odpada - może trochę nano WS2 (czyli AR9200) ? AR9300 świadomie pomijam ... dodatki LM też (no może za wyjątkiem LM Motor Protect). Napisz proszę coś o tej nowości co ma zastąpić AR 9200
koka też o tym kiedyś pisałem, że imho ogólnie AR spisuje się najlepiej z olejami mid/low saps, albo o mniejszej zawartości tylko niektórych dodatków np. gdzie jest mniej boru. Nie widzę sensu dodawania 9100 czy mixu do takich napakowańców jak Amsoil z seri SS gdzie sam w sobie jest już "ulepem", albo dodawania LM Ceratec do olejów bogatych w molibden, np. niektóre serie Millersa. Importer AR też o tym pisał w kontekście choćby Specola. Z drugiej strony otrzymuję sygnały że Specol 5w30/5w40 z 9100 w kilku autach sprawdza sie znakomicie, a już pisałem wcześniej mix z Specolem 0w20 był lepszy niż Ams 0w20. Jak spojrzeć na VOA to Specole nawet Goldy nie są też jakoś napakowane dodatkami.
Z drugiej strony otrzymuję sygnały że Specol 5w30/5w40 z 9100 w kilku autach sprawdza sie znakomicie, a już pisałem wcześniej mix z Specolem 0w20 był lepszy niż Ams 0w20. Jak spojrzeć na VOA to Specole nawet Goldy nie są też jakoś napakowane dodatkami.
mogę tylko potwierdzić, Specol Gold 5W40 z AR9100 (ale bez też) sprawdzał się u mnie jak mało który ... a co powiesz na to :
Witam,
samochód cały czas jeździł na oleju 5w30 shella (143tkm), natomiast ostatnio trochę czytałem to forum i
naszła mnie myśl po lekturze aby zmienić na 0w40, bo lepiej taki olej lać jeśli samochód jest zasilany LPG,
oczywiście spełniający normę 502, 504.
Jaki olej proponujecie? Myślałem o specolu lub mobilu 1 0w40.
Pacjent fabia I 1,4 16v bky.
Witam,
samochód cały czas jeździł na oleju 5w30 shella (143tkm), natomiast ostatnio trochę czytałem to forum i
naszła mnie myśl po lekturze aby zmienić na 0w40, bo lepiej taki olej lać jeśli samochód jest zasilany LPG,
oczywiście spełniający normę 502, 504.
Jaki olej proponujecie? Myślałem o specolu lub mobilu 1 0w40.
Pacjent fabia I 1,4 16v bky.
Mam fabie2 z 1.4 16v CGGB i ieje 0w40 synpower i daje radę jestem zadowolony przejechałem na tym oleju 44kkm, olej wymieniam co 9kkm auto zasilane tylko benzynką. Na zimę zaleję na próbę liqui moly 0w40 jak będzie do bani to wrócę do synpower.
Rozumiem ale co olej jakoś mega słabo wygląda? Ja zlewałem po 15k i wyglądał dobrze ... dodam tylko,ze po przejechaniu mniej więcej 500km od przeskoku na polecony Ravenol zdecydowanie ciszej pracuje silnik Jak będzie tak dalej to szukać innego nie będę... bo jak jest dobrze to po co kombinować
Już zalany czy dopiero będzie? Zastanawiam się nad nim do swojego TDI, tylko z tego co czytam to trzeba zamówić kilka sztuk.
Po zmianie już ponad 1 kkm przebiegu. Odnośnie zakupów w firmie Prager - dystrybutor Eurol - nie ma z tym problemu : [email protected] - Pani Anna na pewno pomoże
Trochę później napiszę więcej odnośnie moich wrażeń....ale chyba już wiadomo co będzie....
Polatałem już trochę na Ravenolu, którego polecił cytrynowiec do O1 1.8T 180km i powiem chodzi ciszej czekałem z napisaniem tego bo wiadomo,że często działa podświadomość ale jak moja żona stwierdziła,że ciszej pracuje to coś musi być na rzeczy. Zobaczymy jaki będzie miał apetyt na niego Szkodnik jeżeli będzie spoko to nic innego szukać nie będę, bo po co
Komentarz