Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Coś mi się wydaje że niedługo będzie VOA tego Specola to zobaczymy co tam w nim siedzi...

    Komentarz


    • Czy ktoś mi podpowie, jaki olej będzie spełniał normy WAG do silnika 1.8 TSI DSG 4x4. Auto jest nowe, wg skody mam wymieniać olej, co 30tyś a ja chce to robić, co 15 tyś, ale w ASO powiedziano mi, że olej ma spełniać normy WAG i w takim przypadku nie nastąpi utrata gwarancji.
      Jaki olej wybrać, jaką normę ma spełniać?

      Komentarz


      • Proszę Cię bardzo,

        502.00 - Captcha
        504.00 - Captcha

        Komentarz


        • Dzieki a jaki wy polecacie?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Loper Zobacz wpis
            Dzieki a jaki wy polecacie?
            A jaką firmę lubisz?
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • nie mam ulubionej

              Komentarz


              • No to sobie możesz wlać Eurol Synergy 0W-30
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • Leję najczęściej półsyntetyk czyli 10w40, który mam wrażenie najlepiej się sprawuje.

                  Komentarz


                  • Wybacz ale "mam wrażenie" jest tutaj słowem kluczowym. Swoją droga 10W40 z normą 504/507 raczej nie kupisz 10W40 to nie jest dobry pomysł do TSI delikatnie rzecz ujmując.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez jareckib Zobacz wpis
                      Leję najczęściej półsyntetyk czyli 10w40, który mam wrażenie najlepiej się sprawuje.
                      A propos takiego oleju bo pomijam fakt ze dobrze ze zacząłeś czytać ten wątek - taki olej dobry jest na generalne płukanie auta:

                      1. Płukanka do starego oleju - zlewamy i zostawiamy stary filtr.
                      2. Napełniamy tanim 10W40 (znalazłem za 26 netto 4 litry Venola) dolewamy kolejnej plukanki i znowu kilkanaście minut na jałowym
                      3. Dokładnie zlewamy, wymieniamy filtr oleju zalewamy nowym dobrym olejem i mamy dobrze wykonaną robotę. Drugi zlew tez jest zazwyczaj ciemniejszy niż świeży olej ale taki zabieg jest bardzo bezpieczny i skuteczny jeśli mamy podejrzenie i depozyty w środku.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                        No to sobie możesz wlać Eurol Synergy 0W-30
                        Prager potwierdził mi jakiś czas temu że już maja ten olej na stanie.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                          No to sobie możesz wlać Eurol Synergy 0W-30
                          Gdzie w PL można go kupić? Najlepiej w detalicznych ilościach.

                          Komentarz


                          • Nie wiem, ja wybrałem xado 0W-30, prawdopodobnie najlepszy z cywilnych olejów i tego co już zostało na rynku.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis

                              Gdzie w PL można go kupić? Najlepiej w detalicznych ilościach.
                              pisz na adres: [email protected]
                              to polski dystrybutor Eurola
                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis

                                pisz na adres: [email protected]
                                to polski dystrybutor Eurola
                                Dzięki. Napisałem.

                                Komentarz


                                • Szybkie pytanko do znawców tematu - czy do mojego 1.6 BGU zasilanego gazem sprawdzi sie Fuchs TITAN GT1 PRO GAS SAE 5W-30 czy lepszy jest standardowy Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30? Te kilka złotych róźnicy problemu nie robi.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpis
                                    Szybkie pytanko do znawców tematu - czy do mojego 1.6 BGU zasilanego gazem sprawdzi sie Fuchs TITAN GT1 PRO GAS SAE 5W-30 czy lepszy jest standardowy Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30? Te kilka złotych róźnicy problemu nie robi.
                                    olej C3 nie jest do tego silnika potrzebny, tym bardziej przy LPG.

                                    Komentarz


                                    • A jak płukanki Eurola? cytrynowiec. Czym pachną nafta czy rozpuszczalnik? Oleista czy wodnista ? Ile $?

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                        olej C3 nie jest do tego silnika potrzebny, tym bardziej przy LPG.
                                        Może i było, ale ten temat ma prawie 13,5 tyś postów, nie ma szans tego ogarnąć

                                        Ale jeśli C3 jest zły, to dlaczego wyszukiwarka Fuchsa proponuje ten olej dla mojego silnika? Poza tym spełnia on normę VW 502 00.

                                        Poproszę zatem o podpowiedź który olej będzie najlepszy do mojej maszyny.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpis
                                          czy do mojego 1.6 BGU zasilanego gazem
                                          Pytałem o to samo kiedyś. ten sam silnik + nitro
                                          Taką dostałem odp

                                          Ciekawy - zalej taki olej jak leją koledzy mający LPG, czyli albo 0W40 albo 5w40.
                                          Oba oleje najlepiej ze specyfikacją VW jak i MB 229.5
                                          Nie bierz oleju z ACEA C3 (a już napewno nie tego który ma dodatkowo VW 505.01)
                                          tylko ACEA A3 z VW 502.00, VW 503.01.
                                          Co do 0W40 to ma większa lepkość zarówno w 40 jak i 100C
                                          w porównaniu z 5W30 (ale lepszą lub podobną pompowalność w niskich temperaturach)
                                          więc nie ma obaw o "jakieś tam rozszczelnienie" itd ...
                                          MOTUL 8100 X-MAX Full Saps 0W40
                                          MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 5L 0W-40
                                          CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W40
                                          strona 193 tego wątku - wybierz sobie coś wg. uznania. Co byś z tych wymienionych produktów
                                          nie wybrał to i tak będzie dobrze ...
                                          Jeżeli już to iść w kierunku 0W40 o ile pozwala na to stan silnika - Ty musisz to ocenić.
                                          Lepkość 0W40 przy 100C prawie jak przy 5W40 (więc jak słucham tych bredni że się silnik na
                                          0W40 rozszczelni to ręce opadają...z drugiej strony nie możesz też przesadzać z obniżeniem
                                          lepkości oleju) ale zdecydowanie lepsza pompowalność. Szukaj oleju z wysokim indeksem lepkości,
                                          wysokim TBN (MB 229.5 zapewni Tobie TBN na poziomie min 10), niską temperaturą płynięcia i
                                          jeżeli będziesz miał wykazany NOACK to z jak najniższym. Ten silnik nie jest wymagający,
                                          więc któryś z opisywanych na forum olejów z ACEA A3 i API SN, SM spokojnie wystarczy
                                          (wskazane gdyby miał przy specyfikacji VW 502.00 też MB 229.5).
                                          Jeżeli masz obawy to weź 5W40 np. LazerWay 5W40 (z MB 229.5 ale ten bez C3 )

                                          dodaj do Twojej listy Valvoline i Neste i wybieraj tylko nie przepłacaj bezsensownie ...
                                          Zestawienie produktów z SAE 0W40
                                          (ew uwagi mile widziane - skorygujemy parametry)

                                          Neste Oil 0W40
                                          Viscosity 40 C - 80
                                          Viscosityc100 C - 14
                                          Viscosity Index - 181
                                          Pour Point -54
                                          Flash Point 220
                                          CCS -35 C - 5500
                                          TBN - minimum 10 (aktualizacja dla MB 229.5)
                                          Graniczna temperatura pompowania -45 !!!

                                          Valvoline 0W-40
                                          Viscosity40 C. 73
                                          Viscosity100 C. 13.3
                                          Viscosity Index 183
                                          Pour Point, C -54 !
                                          Flash Point 226C
                                          CCS –35°C. <6200
                                          TBN, mg KOH/g 10.5

                                          Millers Oils XFS 0W-40
                                          API SM, CF ACEA A3/B4, C3
                                          BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51
                                          VW 502.00, 505.00
                                          Porsche
                                          Lepkość kinematyczna przy 40C 84,6
                                          Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
                                          Indeks lepkości 162
                                          Temperatura krzepnięcia -51C
                                          Temperatura zapłonu >200
                                          Lepkość na zimno przy -30C CCS = 6200
                                          Low Saps !!! TBN…niski w graniach +- 6 ?


                                          Fuchs 0W40
                                          ACEA A3/B4
                                          API SN
                                          MB APPROVAL 229.5
                                          PORSCHE A40
                                          AMG
                                          ASTON MARTIN
                                          BMW LONGLIFE 01
                                          Lepkość kinematyczna w 40 C - 74,4 mm2/s
                                          Lepkość kinematyczna w 100 C - 13,2 mm2/s
                                          Wskaźnik lepkości - 181
                                          Temperatura zapłonu, - 234 oC
                                          CCS w -35 C - 5180 mPas
                                          TBN - min. 10

                                          Motul 0W40
                                          STANDARDS ACEA A3 / B4
                                          API SERVICES SN
                                          APPROVALS BMW LL-01
                                          MB-Approval 229.5
                                          Porsche A40
                                          VW 502 00 – 505 00
                                          Viscosity at 40C - 76.2
                                          Viscosity at 100C 13.5
                                          Viscosity Index 184
                                          Flash point 228 C
                                          Pour point - 45
                                          Sulfated ash 1,1%
                                          HTHS 3,6
                                          TBN 10.1

                                          Liqui Moly Synthoil 0W40
                                          Viscosity at -40 C : 80
                                          Viscosity at -100 C : 14
                                          Viscosity index : 181
                                          Flash point : 216 C
                                          Pour point : -48 C
                                          Sulfated ash 1,2
                                          HTHS 3,5

                                          PLATINUM MaxPower 0W-40
                                          API: SM/CF
                                          ACEA: A3/B4
                                          Mercedes-Benz 229.3
                                          VW 502 00 / 505 00
                                          Porsche A40
                                          BMW Longlife-98
                                          lepkość kinematyczna w temp. 100 - 14,0
                                          wskaźnik lepkości 180
                                          temperatura zapłonu 220
                                          temperatura płynięcia -39
                                          popiół siarczanowy 1,12
                                          Odparowalność wg Noack'a 8,5
                                          lepkość HTHS 3,6
                                          liczba zasadowa TBN 10,4

                                          Ravenol 0W40
                                          ACEA A3/B4, API SL/SM
                                          MB 229.3, VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01
                                          Viscosity at 40 C - 83,7
                                          Viscosity at 100 C - 14,0
                                          Viscosity index - 173
                                          Flash point >200
                                          CCS w -35C - 6000
                                          Pourpoint - 46
                                          TBN 8,0 – 10,5


                                          Mobil 1 New Life 0W40
                                          API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
                                          VW 502 00/ 505 00
                                          MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
                                          Nissan GT-R
                                          Lepkość kinematyczna przy 40C 75
                                          Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
                                          Indeks lepkości 185
                                          Temperatura krzepnięcia -45C
                                          Temperatura zapłonu 230
                                          TBN 11,8 !
                                          HTHS 3,8 !
                                          popiół siarczanowy 1,3
                                          Mój szatan

                                          Paweł

                                          Komentarz


                                          • pakeroso i wszystko jasne, nie za bardzo jest co dodać do tego....



                                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                            A jak płukanki Eurola? cytrynowiec. Czym pachną nafta czy rozpuszczalnik? Oleista czy wodnista ? Ile $?
                                            A wiesz że już nie pamiętam za bardzo . Konsystencja wodnista, raczej zalatująca ropą, ale jakoś szczególnie nie zwracałem uwagi. Nawet koloru nie pamiętam...ale nie był jakiś szczególny typu "czerwony". Użyta coś ok. 15-20 min. dla optymalnego wypłukania co się sprawdziło.

                                            Komentarz


                                            • Ciekavy
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Dzięki, coś zatem wybiorę.
                                                A propos Orlenu, to chyba pozmieniali nazwy. Nie ma już PLATINUM MaxPower, teraz jest Platinum PRO. I być może nawet ten wybiorę, bo mamy w Toruniu hurtownię Orlenu i oleje po taniości.
                                                Ostatnio edytowany przez pakeroso; 44255. Powód: nazwy .

                                                Komentarz


                                                • Platinum Pro ma bandyckie ceny. Nie widziałem tych oliw poza stacjami benzynowymi Orlen.
                                                  Ostatnio edytowany przez degenerat; 20726.

                                                  Komentarz


                                                  • ale gdzie tu rewelacja w Pletinum Pro? Olej mocno średni powiedziałbym: np. C3 5W40 indeks lepkości ledwie 150 i CCS powyżej 6000

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X