Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czemu w powyższym zestawieniu nie ma SPECOL 0W40? Tak był zachwalany odnośnie stosunku jakości do ceny. Może ktoś podać jego parametry aby porównać z olejami wskazanymi powyżej?

    Komentarz


    • Na stronie Specola wszystko jest:
      Producent profesjonalnych środków smarnych | Specol Lubricants
      Strony nie znaleziono - Specol Lubricants

      Komentarz


      • Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
        Platinum Pro ma bandyckie ceny. Nie widziałem tych oliw poza stacjami benzynowymi Orlen.
        Ano. Dziś obdzwoniłem większe hurtownie motoryzacyjne, zajrzałem do hurtowni Orlenu i dowiedziałem się, że stacje benzynowe mają wyłączność na sprzedaż Platinum PRO, a tam iście bandycka cena 56 zł/l.
        Zatem jutro poszukiwania Mobil 1 New Life 0W40, a właściwie to chyba Mobil 1 FS zastąpił New Life.
        Ostatnio edytowany przez pakeroso; 44255.

        Komentarz


        • a ja panowie jednak podrąze temat. tsi

          pominmy w zalozeniu 2.0tsi bo nie wiem jak jest zrobione


          1,8tsi cjsa ma mieszany wtrysk paliwa. tj ma bezposrednie wtryski oraz posrednie do dolotu celem plukania zaworow z nagaru

          1.0 , 1.2 , 1.4 maja tylko wtryskiwacze bezposrednie


          i teraz jak sie to ma do lania full saps 0w40

          gdzies obiło mi sie ze wcale nie jest takie dobre lanie do tsi full saps ze wzgledu ze zostawia wiecej zakleja zawory. prawda to ?

          a czy zle było by lanie 5w40 (oczywiscie 502) czyli medium saps?

          Komentarz


          • Przy źle zrobionej odmie czy wlewaniu się oleju do komory spalania każdy olej osadzi się. U mnie prawie od samego początku mega full saps.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • Jak się mylę to mnie poprawcie ale jak nie ma EGR - systemu recyrkulacji spalin w TSI (popioły z ewentualnego przepalenia w komorze spalania oleju nie wrócą do dolotu) to zawory ssące i kolektor dolotowy oblepiają tylko opary olejowe z odpowietrzania skrzyni korbowej czyli odmy (brak wtryskiwaczy w kolektorze) i tam pod wpływem podwyższonej temperatury tworzy się nagar, to oleje fullspas nie mają tutaj chyba nic do rzeczy, pytanie czy baza olejowa ma ?
              blade232

              Komentarz


              • a chyba wlasnie tsi maja egry

                Komentarz


                • W TSI nie ma, były w FSI.

                  Komentarz


                  • 3 generacja tez nie ma? (cjsa? )

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                      a ja panowie jednak podrąze temat. tsi

                      pominmy w zalozeniu 2.0tsi bo nie wiem jak jest zrobione


                      1,8tsi cjsa ma mieszany wtrysk paliwa. tj ma bezposrednie wtryski oraz posrednie do dolotu celem plukania zaworow z nagaru

                      1.0 , 1.2 , 1.4 maja tylko wtryskiwacze bezposrednie


                      i teraz jak sie to ma do lania full saps 0w40

                      gdzies obiło mi sie ze wcale nie jest takie dobre lanie do tsi full saps ze wzgledu ze zostawia wiecej zakleja zawory. prawda to ?

                      a czy zle było by lanie 5w40 (oczywiscie 502) czyli medium saps?

                      Octavia II 2.0 TFSI RS
                      - olej MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 - wymiana co rok u mnie ok. 10 tys.km

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                        U mnie teraz wylądował taki zestaw ...
                        i jak tam LM Motor Protect i LM Gear ? dają radę ? napisz coś ...

                        Leon 1.6 16V 105 KM

                        Komentarz


                        • Mam 1,4tsi caxa. Od początku były oleje 0w40 i takich marek jak: Millers, Fuchs, Neste. Do kolejnej wymiany jeszcze kilka miesięcy ale już myślę jak tym razem olej zastosować ;-) Generalnie z każdego z tych oliw jestem zadowolony na tyle że nie widzę/nie słyszę roznic :-)
                          Myślałem by teraz kupić Motula i oczywiście również 0w40. Ja olej wymieniam dokładnie co roku a u mnie to przebieg symboliczny 7-9kkm :-) a jazda to 95% miasto i krótkie dystanse do pracy czy zakupy (8 do ok 20km).
                          Co myślicie o Motulu?
                          strazakp

                          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                          Komentarz


                          • Po zaprzestaniu sprzedaży x-lite 0w30 nie mają absolutnie nic ciekawego oprócz serii 300V.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • strazakp Jak jesteś zadowolony z wymienionych to jej dalej Neste.
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                Po zaprzestaniu sprzedaży x-lite 0w30 nie mają absolutnie nic ciekawego oprócz serii 300V.
                                Czyli rozumiem że Motul nie jest dobrym zamiennikiem dla Millers, Fuchs czy Neste?
                                strazakp

                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                  strazakp Jak jesteś zadowolony z wymienionych to jej dalej Neste.
                                  Może i racja :-)
                                  strazakp

                                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                  Komentarz


                                  • Też mam 1.4 tsi caxa i też do wymiany parę miesięcy i mam dylemat czy zostać przy 0w30 502(obecnie elf evoultion 900ft) czy przejść na 0w40. Oczywiście mój roczny przebieg jest mały 7kkm i 90% miasto wokół komina i lubię dynamicznie jeździć !!!!. Z jednej strony tak na logikę to chce zostać przy 0w30 bo przy krótkich odcinkach przy 0w30 szybciej chyba mogę dynamiczniej pojechać (a lubię) i silnikowi lżej bo mniejsze lepkości w temperaturach oleju poniżej 100c niż przy 0w40 i turbo szybciej i więcej oleju dostanie. Z drugiej strony boję się trochę rozrzedzania paliwem oleju w szczególności zimą (pytanie ile tak naprawdę przy przebiegu 7kkm tego paliwa dostanie się do oleju i czy ciężko z odparowaniem jego na trasie?). Coś za coś bo przy 0w40 chyba lekko większe spalanie, przy tych krótkich przebiegach silnik będzie ciągle na bardziej lepkim oleju się męczył. Paru użytkowników caxy potwierdziło że na 0w40 da się odczuć spadek lekkiego biegu i lekkości wkręcania się na obroty względem Xw30. W związku z tym zastanawiam się jaka opcja będzie dla mnie najkorzystniejsza:
                                    1. zostać przy 0w30 - wymiana przed zimą co rok i ewentualnie po zimie odciągnąć 1litr oleju i zalać świeżym uzupełniając trochę degradację lepkości (nie patrząc na koszty mógłbym oczywiście odessać i uzupełnić więcej lub całość bo mam odsysarkę marolex)
                                    2. wymieszać np 3litry 0w30(np. obecny elf) z 1litrem 0w40 (np. neste) i taki mix wlać co powinno dać lekką rezerwę lepkościową - wymiana przed zimą co rok - pytanie czy można mieszać tak oleje i czy ktoś już testował takie mixy
                                    3. analogicznie wymieszać np. 1l 0w30 z 3 litrami 0w40 - wymiana przed zimą co rok
                                    4. zalać "lżejsze" 0w40 np mobil fs 0w40 lub eurol synergy 0w40(tutaj trochę boję się wysokiego noack 10,4) - jaki noack jest uznawany za w miarę bezpieczny ?
                                    5. zalać 0w40 np. neste lub valvoline albo shell i dodać ar9100 (czy dodatek ar9100 bądź inny poprawi lekkość biegu)
                                    Sorki że tak wymyślam i wnikam ale taki jestem upierdliwy i lubię drążyć temat. Czekam na wasze sugestie.
                                    blade232

                                    Komentarz


                                    • blada232 - jak dla mnie to opcja nr 1 "zostać przy 0w30 - wymiana przed zimą co rok i ewentualnie po zimie odciągnąć 1litr oleju i zalać świeżym uzupełniając trochę degradację lepkości" Jazda w warunkach miejskich na krótkich odcinkach jest zaliczana do ciężkich warunków eksploatacji ale ...bez przesady.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • a czemu nie przejscie na 0w40 PAOLO?

                                        Komentarz


                                        • Zostanie przy 0w30 to dobry pomysl.Ewentualnie zmiana przed i po zimie. Eurol 0w30 z fitrem i plulanka nie powinien byc drogi.

                                          Komentarz


                                          • ale podajscie jakies uzasadnienia. bo naprawde ostatnio mało konkretow.

                                            szczegolnie ciekawi mnie co Paolo ma do powiedzenia na ten temat. bo na forum jest trend ze 0w40 jest super mega uber deklasujacy wszystko inne

                                            Komentarz


                                            • A więc uzasadniam,że Eurol 0w30 jest oparty na PAO z domieszką estrów, jak widać: Eurol Synergy 0W-30 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей. ma bogaty pakiet dodatków. W związku z tym, będzie mniej odporny na degradowanie paliwem, ale też bardziej odporny na jazdę dynamiczną. Bardzo dobry stosunek jakość / cena. Biorąc to pod uwagę, można przyjąć zmianę nawet dwa razy w roku bez jakiegoś popadania w koszty, ewentualnie po obserwacjach robić to raz w roku.

                                              Komentarz


                                              • Paolo Esco, dzięki, a jak sądzisz czy ten eurol synergy 0w30 co Cytrynowiec proponuje to nie "za bogato" trochę z fosforem i 1,52% popiołu a chyba kiedyś pisałeś że do 1,5% norma 502 przewiduje ? Cytrynowiec, z tą wymianą przed zimą i po zimie z filtrami to chyba jednak nie będzie tak opłacalne jak "wymiana" tylko 1litra oleju bez wymiany filtra oleju
                                                Czy ten eurol nie ma za wysokiego noack 10,5 i siarki? - jaki noack uznać za akceptowany ?

                                                Widzę że póki co opcja z 0w30, i jakie oleje polecacie ?
                                                Ostatnio edytowany przez blade232; 5693.
                                                blade232

                                                Komentarz


                                                • ja tam jednak zostanę ciągle przy 0w40 i z kontynuacjaNeste.
                                                  Jedyne nad czym się zastanawiałem to nad kolejną zmianą marki oleju którego jeszcze nie używałem ale z lepkością to zostaje.


                                                  blade232, uzytkujesz auto podobnie jak ja. Jakie masz spalanie średnie w mieście? U mnie to 9,5 litra a bywa że 9,8.
                                                  strazakp

                                                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                  Komentarz


                                                  • Dobre wieści xado 0W-30 fullsaps nie ciemnieje i nie schodzi z bagnetu mimo upałów i vmax czy maxrpm w górach.
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X