Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Spokojnie można dodać AR2300 do AR9100 tylko zwykle potrzeba dłuższego czasu na doczyszczenie (choć z drugiej strony czyszczenie jest nawet lepsze). Z braniem oleju jest tak, że jednym pomaga a innym nie. Z doświadczenia mogę napisać, ze im większy pobór oleju tym szansa na ograniczenie apetytu na olej mniejsze ale to chyba nic odkrywczego.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis
      Dajcie sobie spokój z płukankami szkoda kasy, stosowałem 2x liqui moly, bg109, ar2300, 2x atomex totalflush, vitaflush oraz od góry 2x antykoks w sprayu, antykoks w płynie i jak brał tak bierze.
      Czyli wniosek z tego płynie ze to nie zapieczone pierścienie. Uszczelniacze zaworowe ... tam szukałbym.
      no chyba ze leci gdzieś bokiem.

      nie wykluczone również ze pierścienie masz już wytarte ze żadne gusła nie pomogą
      Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
        Od 5 lat/zmian oleju próbuje przetkać za pomocą płukanek jeden hydopopychacz i uja to daje a góra silnika tak samo zalakowana. Silnik pierwsze 70 tyś na mineralu a później 90 tyś ''syntetyk'' 5W-40.
        ​W innym jestem po wymianie pierscieni i połowa rowków odprowadzających olej w pierścieniu zatkana Magnatec iem 10W-40 wymienianym co 10tys
        Przyjrzałem się konstrukcji hudropopychaczy ... albo czyszczenie ręczne na zewnątrz albo nowe. Płukanka nie oczysci ale prewencyjnie niexdopiscilaby do takiego stanu.

        Komentarz


        • Tak samo płukanka nie oczyści pokrywy zaworów, miski olejowej czy kanałów olejowych gdzie nie ma ciśnienia. Płukanki LM standardowe jak i pro-line
          Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
            Tak samo płukanka nie oczyści pokrywy zaworów, miski olejowej czy kanałów olejowych gdzie nie ma ciśnienia. Płukanki LM standardowe jak i pro-line
            Paradoksalnie łatwo i niedrogo doczyścić te rejony.

            Tani środek Ok 10 pln: http://kleenflo.pl/dodatek-do-oleju-...ład-rozrządu

            dlatego powtarzam płukanka detergentowa to prewencja a nie lekarstwo, bo potem trzeba sięgać do rozpuszczalnikowych płukanek a one owszem są skuteczne ale niekoniecznie w 100 % kompatybilne np z uszczelnieniami.
            Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
              Tak samo płukanka nie oczyści pokrywy zaworów, miski olejowej czy kanałów olejowych gdzie nie ma ciśnienia. Płukanki LM standardowe jak i pro-line
              Popieram bg109 ale...z drugiej strony...... dużo roboty jest aby zdjąć czapkę i miskę olejową?

              Komentarz


              • Lekko Offtop bo to dotyczy skrzyń biegów:



                zaintrygowała mnie cześć o skrzyniach manualnych zeby pierwsza wymianę robić po 10-15kkm
                Dotyczy to głównie nowych konstrukcji odelżonych gdzie lekkie materiały są utwardzane twarda warstwa której wykruszanie wprowadza do obiegu ścierne drobiny załatwiające łożyska.


                tylko nie piszcie ze macie całe życie jeden olej niewymieniany a auto ma nalatane 200(plus 100) kkm i nic nie dzieje się. To powyższe dostyczy w miarę nowych konstrukcji ....

                chyba faktycznie czas na teslę

                Komentarz


                • po 10-15 tys pojedz do aso na wymiane oleju w skrzyni to cie wysmieją . by trzeba było stac i patrzec bo inaczej na 100% polecą w ch@#a i skasują a nie wymienią

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                    po 10-15 tys pojedz do aso na wymiane oleju w skrzyni to cie wysmieją . by trzeba było stac i patrzec bo inaczej na 100% polecą w ch@#a i skasują a nie wymienią
                    Tego nie robi się do wiadomości ASO. Bo jak siądzie elektryka to znajda przyczynę w nieodpowiedniej lepkości oleju bo oleju nie wymienia się ... i skończy możliwość roszczeń .
                    normalnie aż strach kupować płyn do spryskiwaczy poza ASO.

                    A jeszcze jedna istotna rzecz. To mega ważne!!! Trzeba wlewać odpowiednia ilość oleju. W niektórych silnikach VAG cały zespół jest niekorzystnie pochylony i nie można ogarnąć odpowiedniej ilości do przelewu. Trzeba zlać i zmierzyć dokładnie ilość oleju jaki wyleciał i taka sama ilość uzupełnić !!!




                    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                    Komentarz


                    • wlasnie w ASO trzeba zrobic. bo ich olej . Ori.



                      bo poza aso to wlasnie bedzie tak jak napisales dalej. trzeba zalac tyle ile zlałeś . chociaz niby jest przelew ale tak jak pisales moze byc inaczej pochylony.

                      wiec mechanik ci tego nie zrobi .a samemu moze byc ciezki dostep (lub po prostu nie miec mozliwosci)


                      ja w fabii po ok 80k km zmienilem olej w skrzyni. (do przelewu) wiec nie wiem czy mam nie za malo. jednak skrzynia chodzi nieporownanie lepiej niz chodzila. olej kupilem ori w aso

                      Komentarz


                      • A co jeśli w skrzyni była nie szczelność i/lub zalali za mało w fabryce. W instrukcji serwisowej jest ile ma być wlane po spuszczeniu, jeśli wogóle jest to możliwe
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz


                        • ja tak jak pisalem zalalem do przelewu. ale cos mi sie obilo o uszy o tym co pisal pedros

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                            A co jeśli w skrzyni była nie szczelność i/lub zalali za mało w fabryce. W instrukcji serwisowej jest ile ma być wlane po spuszczeniu, jeśli wogóle jest to możliwe
                            Jak jest pochylenie to odkręcenie korka przelewowego wypluwa dodatkowa ilość oleju aż wywali do krawędzi otworu IMG_2686.JPG

                            Dotyczy Passata B7 ale w kurze może być podbnie

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                              a ma ktos aktualną tabele z aprobatami VW. bo stare bez problemu sa dostepne na necie



                              a co Ci nie pasuje z tym mobilem.? na ruskim forum jest lab test i super parametry ma (molibden nawet dodany)

                              czemu chcesz przejsc z 0w40 na 0w30?
                              generalnie nie wiem - niby wszystko jest ok, ale myślę o czymś bardziej lekkobieżnym niż 0W40 i parametry tego Shella wyglądają dość dobrze.
                              Kwestia jeszcze jak RU olej ma się do tego w PL.
                              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • Koledzy jakie oleje dajecie do Swoich O1?? ja mam zalane Castrol Magnatec 10w40 ale zastanawiałem się nas ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 4L - proszę o opinię.
                                Różnica w cenie zauważalna a z racji że moja Octavia lubi popijać olej to myślałem o zmianie na MOBIL SUPER 2000 X1 10W40 4L albo ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 4L

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                                  ... ja mam zalane Castrol Magnatec 10w40 ...
                                  to już gorzej się nie da zalej płukankę długodystansową AR2300, polataj ze 3 - 4 tys. potem przy zmianie oleju "szybka" płukanka (firma bez znaczenia), zmień olej np. na Specola Golda 5W40 (dobry stosunek jakość / cena) i zobacz ile go bierze (zwykle silniki mało go biorą). Do 10W40 zawsze zdążysz wrócić - jeśli już to LM 10W40 z MoS2 albo Specol 10W40 z MoS2 - jeśli ma być tanio.
                                  Ostatnio edytowany przez koka; 38304.
                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                  Komentarz


                                  • Panowie,
                                    Jak to jest z tym Shellem Helix Ultra 5w40 - jako, że jest to baza GTL to lepokść jakoś zmienia się dramatycznie wraz z przebiegiem ? czy raczej winna pozostać jak najdłużej stabilna tj. taka jak na początku użytkowania oleju ?
                                    Pytam się, ponieważ zalałem jakoś ~6000 km temu rzeczony olej i od jakiś kilku dni słyszę klepanie zaworów ( popychaczy) na zimnym rozruchu ( po nocy). Stan oliwy jest max - co w przypadku mojego samochodu trochę mnie dziwi. Zawsze po takim przebiegu musiałem robić dolewki ( Mobil NL, Valvo VR1, Lotos synteic plus, elf 900nf 5w50).
                                    Czyżby Helix się już poddał ? Na ciepło nic nie klepie, bym powiedział że jest ciszej niż an pozostałych olejach... troche mnie to martwi że po tak, krótkim przebiegu zaczęły stukać hydro-popychacze. Powiem tylko, że przed każdą wymianą jest robiona płukanka.

                                    errata:
                                    Nie widzę do wyboru mojego samochodu w edycji profilu - Chevrolet Epica 2.0 (x20d1)LPG\PB
                                    Ostatnio edytowany przez obloz; 11315.
                                    Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez obloz Zobacz wpis
                                      Panowie,
                                      Jak to jest z tym Shellem Helix Ultra 5w40 - jako, że jest to baza GTL to lepokść jakoś zmienia się dramatycznie wraz z przebiegiem ? czy raczej winna pozostać jak najdłużej stabilna tj. taka jak na początku użytkowania oleju ?
                                      Pytam się, ponieważ zalałem jakoś ~6000 km temu rzeczony olej i od jakiś kilku dni słyszę klepanie zaworów ( popychaczy) na zimnym rozruchu ( po nocy). Stan oliwy jest max - co w przypadku mojego samochodu trochę mnie dziwi. Zawsze po takim przebiegu musiałem robić dolewki ( Mobil NL, Valvo VR1, Lotos synteic plus, elf 900nf 5w50).
                                      Czyżby Helix się już poddał ? Na ciepło nic nie klepie, bym powiedział że jest ciszej niż an pozostałych olejach... troche mnie to martwi że po tak, krótkim przebiegu zaczęły stukać hydro-popychacze. Powiem tylko, że przed każdą wymianą jest robiona płukanka.

                                      errata:
                                      Nie widzę do wyboru mojego samochodu w edycji profilu - Chevrolet Epica 2.0 (x20d1)LPG\PB
                                      Jezeli mechanicznie jest z silnikiem ok. to znaczy że olej się skończył i jest do zmiany. Przebieg ma tu mniejsze znaczenie a warunki są istotniejsze. Akurat bazy GTL są jednymi z lepszych osiągnięć w technice olejowej.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez bob_best Zobacz wpis
                                        Kwestia jeszcze jak RU olej ma się do tego w PL.
                                        Nijak się ma i w RUS były chyba dwie analizy Shella gdzie jedna to była wersja EU olej chyba z Polski a druga z ichniej blendowni - parametry bliskie sobie ale jednak te z RUS lepsze - jak mawia klasyk: przypadek?
                                        Imho przy naszym klimacie nie miałbym rozterek.
                                        Ten M1 FS - to nowa formulacja "cieńsza" dla nowszych silników, ważne jest źródło zakupu i pewność oryginalności.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                          to już gorzej się nie da zmień olej np. na Specola Golda 5W40 (dobry stosunek jakość / cena)
                                          Cena faktycznie atrakcyjna, nie słyszałem nigdy o tym oleju.
                                          Moja wiedza jest znikoma - dlaczego Castrol 10w40to taki zły wybór? ?A czy moj silnik O1 2001r. 2,0 8v 116km przy 220 tys- sprowadzony przez handlarza i z nie do końca udokumentowanym przebiegiem będzie tolerować syntetyk- czy nie zaszkodzi mu olej i nie pojawią się przecieki?




                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                            Jezeli mechanicznie jest z silnikiem ok. to znaczy że olej się skończył i jest do zmiany. Przebieg ma tu mniejsze znaczenie a warunki są istotniejsze. Akurat bazy GTL są jednymi z lepszych osiągnięć w technice olejowej.
                                            Dzięki cytrynowiec - silnik raczej zdrowy, od tygodnia obserwuje i oliwa trzyma stan max cały czas. Co do warunków - większość miasto ( codziennie 40km praca-dom), przedział obrotów, na jakich jeżdżę to 3-6 tys RPM.
                                            Kolor tego Shella to wciąż słomkowy ( no może odrobinę ciemniejszy). Chyba będzie wielki powrót do Valvo VR1 5w50. Zobacze jak po przebiegu będzie się sprawował Helix 0w40 w Cruzie mojej żonki. Może on będzie lepszy w moim przypadku.
                                            Ostatnio edytowany przez obloz; 11315.
                                            Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                                              Cena faktycznie atrakcyjna, nie słyszałem nigdy o tym oleju
                                              .

                                              poczytaj trochę, w tym wątku jest o nim sporo - albo na forum alfaholików - dużo tam o nim piszą (na ogół dobrze). Ja go testowałem i złego słowa nie powiem (a mój silnik też trochę brał).

                                              Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                                              Moja wiedza jest znikoma - dlaczego Castrol 10w40to taki zły wybór? ?A czy moj silnik O1 2001r. 2,0 8v 116km przy 220 tys- sprowadzony przez handlarza i z nie do końca udokumentowanym przebiegiem będzie tolerować syntetyk- czy nie zaszkodzi mu olej i nie pojawią się przecieki?
                                              zły bo : niska jakość, skłonność do podróbek, zostawia syf w silniku - to tak na gorąco. Silnik będzie tolerować syntetyk, bez obaw, oczywiście nie ma gwarancji, że przestanie brać olej ale z tego powodu nic się nie rozszczelni. Dlatego, tak jak pisałem wcześniej, zajmij się płukaniem silnika, potem zmień SAE na 5W40 (może być Specol, bo w miarę dobry i tani - do testowania poboru oleju jak znalazł). Jeśli będzie dalej brał, to skok na SAE 5W50 (np. Xado lub Neste - ze wskazaniem na ten drugi), a jeśli dalej będzie coś nie tak to 10W40 (LM z MoS2 lub Specol z MoS2).





                                              Leon 1.6 16V 105 KM

                                              Komentarz


                                              • Właśnie wszedł mi na garaż Mannol Extreme 5W-40 w cenie 58 zł za 5 litrów. Sct lubricants umie tanio zrobić olej.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez obloz Zobacz wpis

                                                  Dzięki cytrynowiec - silnik raczej zdrowy, od tygodnia obserwuje i oliwa trzyma stan max cały czas. Co do warunków - większość miasto ( codziennie 40km praca-dom), przedział obrotów, na jakich jeżdżę to 3-6 tys RPM.
                                                  Kolor tego Shella to wciąż słomkowy ( no może odrobinę ciemniejszy). Chyba będzie wielki powrót do Valvo VR1 5w50. Zobacze jak po przebiegu będzie się sprawował Helix 0w40 w Cruzie mojej żonki. Może on będzie lepszy w moim przypadku.
                                                  Tryb miejski i zakres obrotów potwierdzają że lekko nie ma. Kolor czy stan nie mają nic do rzeczy, po prostu spadają właściwości oleju i przy rozruchu jest słabe smarowanie (kiepsko nabijane popychacze) imho szkoda silnika. Co do lepkości to chyba starszy generacyjnie silnik gm, a o ile pamietam to tam nominalnie idzie 5w30 więc można poszukać czegoś bogatszego w dodatki albo jeżeli już zmiana lepkości to faktycznie 0w40 jest dobrą opcją - nowe VOA M1 FS 0w40 potwierdza że nadal to "tłuścioch" z dużym zapasem dodatków - ważne żeby był oryginał.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                                    Właśnie wszedł mi na garaż Mannol Extreme 5W-40 w cenie 58 zł za 5 litrów. Sct lubricants umie tanio zrobić olej.
                                                    Wygrałeś

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X