Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Właśnie wszedł mi na garaż Mannol Extreme 5W-40 w cenie 58 zł za 5 litrów. Sct lubricants umie tanio zrobić olej.
    Cena rewelacyjna ale nie mam przekonania do olejów Mannola.

    Komentarz


    • Panie i Panowie jest trop dlaczego może klepać zaworami i kolejny argument za olejami 504.00/507.00 najlepiej w formulacji 0W30 nawet całorocznie:




      Polepshator to sprawdzony sposób na umilenie sobie tej ciężkiej pracy przy maszynie

      wracajac do tematu filtry oleju albo ori albo chyba z Sędziszowa zacznę kupować.
      Znane uznane marki stają się tandetne. Do octy mam jeszcze kilka Mannow made in De bo dzisiaj już albo chiny, Chorwacja Bułgaria czy wręcz Wielkopolska (fabryka filtrona)
      Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
        wracajac do tematu filtry oleju albo ori albo chyba z Sędziszowa zacznę kupować.
        Znane uznane marki stają się tandetne.
        Filtrów z Sędziszowa używam w swoim golfie od 2 lat, razem w wymianą oleju wymieniam wszystkie filtry. Moim zdaniem Sędziszów jest bardzo OK

        Komentarz


        • Pomijając bdb cenę - jakość jest niesamowita.
          te filtry naprawdę mają duża pojemność filtracyjna ( połowa sprzętu ciężkiego w Pl Sedziszow pokrywa)

          Komentarz


          • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
            ... ale tak bardzo mnie ciekawi co MotorProtect zostawi w silniku, że na jesień leci do jankesów. ...
            niestrudzony P. Tester już go dopadł :
















            Leon 1.6 16V 105 KM

            Komentarz


            • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

              Cena rewelacyjna ale nie mam przekonania do olejów Mannola.
              Produkcja świeża 07.2017, kod oznacza robiony w rajchu, etykieta po de, en, pl, rus i... Kazachstan.
              229.3/226.5 także do kilkunastoletnich aut z przebiegiem 200+ i tej cenie jak znalazł.
              Dodatkowo prawie nie ma zapachu, zapachem przypomina fuchs supersyn, jasny. Poprzednio miałem Pemco 5W40 i walił ropą niesamowicie.
              Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz


              • Cena rewelacyjna....może do starych silników jak znalazł, ale jeżeli auto zadbane to odpuściłbym na rzecz choćby naszych krajowych olejów. SCT robi Mannola / Pemco / Fanfaro i VOA RUS pokazują że trochę się to różni od deklaracji na etykietach, w kody kreskowe jakoś też nie wierzę za dużo widziałem kombinacji z tym, chyba że po kodzie z batcha można dojść skąd to jest. O ile pamiętam zakład mają na Litwie.

                Komentarz


                • Pedros: PZL Sędziszów - OK!

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
                    Pedros: PZL Sędziszów - OK!
                    Przy atrakcyjnych cenach niższych niż jeden wypad do MacŚmiecia myśle ze do bdb opcja

                    Komentarz


                    • Używam filtrów PZL Sędziszów. Niestety nie mają wszystkiego co bym chciał. Cenowo ... moim zdaniem podobnie do innych. Np. filtry oleju Purfluxa i Sędziszowa są w podobnej cenie. Wydaje mi się, że używając dobrych materiałów filtracyjnych producent nie da rady ściąć ceny.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
                        Używam filtrów PZL Sędziszów. Niestety nie mają wszystkiego co bym chciał. Cenowo ... moim zdaniem podobnie do innych. Np. filtry oleju Purfluxa i Sędziszowa są w podobnej cenie. Wydaje mi się, że używając dobrych materiałów filtracyjnych producent nie da rady ściąć ceny.
                        Prawda.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                          niestrudzony P. Tester już go dopadł :
                          Wynika, że po dodaniu MP silnik najbardziej się zużywa, bo pręcik wyżarło 0,17mm, a na czystym oleju zmniejszył się tylko o 0,11mm.
                          Czego dowodzi ten test?
                          Czy każdy pręcik jest o tej samej twardości?

                          Muszę czym prędzej zmienić olej








                          Ps. wczoraj do skrzyni wleciał świeży LM 75W-90 + Gear Protect
                          Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                            ... Ps. wczoraj do skrzyni wleciał świeży LM 75W-90 + Gear Protect
                            olej zmieni kolor na zielony

                            jedzie do mnie Meguin 0W40 i wleci na zimę ... mam nadzieję, że mój silnik też się z nim zaprzyjaźni

                            Leon 1.6 16V 105 KM

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis

                              Wynika, że po dodaniu MP silnik najbardziej się zużywa, bo pręcik wyżarło 0,17mm, a na czystym oleju zmniejszył się tylko o 0,11mm.
                              Czego dowodzi ten test?
                              Czy każdy pręcik jest o tej samej twardości?

                              Muszę czym prędzej zmienić olej








                              Ps. wczoraj do skrzyni wleciał świeży LM 75W-90 + Gear Protect
                              Ja zmieniłbym mimo wszystko pręciki w silniku

                              nistety co do testów to szanuje wkład pracy ale wystarczy ze gwoździe sacroznwj twardości i macie po temacie

                              Jako ciekawostka można obejrzeć (w trybie turbo)

                              Komentarz



                              • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                olej zmieni kolor na zielony
                                Wygląda jak taki ciemno zielony atrament, a myślałem że będzie to konsystencja bardziej gęsta bo jest w tubce jak pasta do zębów.
                                Kolor starego LM po 60tys był jak ciemna herbata, ale bardzo przezroczysty i najgorsze co zauważyłem to to że korek w skrzyni nie ma magnesu wyłapującego opiłki.



                                Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                nistety co do testów to szanuje wkład pracy ale wystarczy ze gwoździe sacroznwj twardości i macie po temacie
                                Jak by tak zrobił ten test kilka razy, a wynik był by powtarzalny to można mówić o jakimś porównaniu

                                Komentarz


                                • Z poradnika pewnej rodzimej firmy olejowej :

                                  Link

                                  fragment "silniki z dużym przebiegiem (powyżej 150 000)" teza jest taka : silnik z większym przebiegiem = olej z bazą mineralną (gr I) bo powoduje spęcznianie uszczelek i zapobiega wyciekom, syntetyk w takim silniku to samo zło - fatalnie współpracuje z elastomerami czyli materiałem uszczelnień, no i dalej - syntetyk z dużym TBN spowoduje wypłukanie laków, nagarów etc. czyli narusza naturalne doszczelnienie silnika - co Wy na to ?
                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                  Komentarz


                                  • Jak silnik pracuje od nowego na syntetyku to po przebiegu 150kkm nagle robi się w nim syf i olej wypłukuje nagar, a uszczelki stają się nieodporne??? Naturalnie, to silnik jest uszczelniony uszczelkami i masami/silikonami itd.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                      Z poradnika pewnej rodzimej firmy olejowej :

                                      Link

                                      fragment "silniki z dużym przebiegiem (powyżej 150 000)" teza jest taka : silnik z większym przebiegiem = olej z bazą mineralną (gr I) bo powoduje spęcznianie uszczelek i zapobiega wyciekom, syntetyk w takim silniku to samo zło - fatalnie współpracuje z elastomerami czyli materiałem uszczelnień, no i dalej - syntetyk z dużym TBN spowoduje wypłukanie laków, nagarów etc. czyli narusza naturalne doszczelnienie silnika - co Wy na to ?
                                      Jak rozumiem próbujesz wywołać dyskusję tym.....powiedzmy sobie artykułem....jak oni oprócz takich "teorii" - bo takich kwiatków tam jest więcej..... też tak robią oleje to ja dziękuję bardzo
                                      Czekam na ich VOA i zobaczymy co tam wymodzą.....

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                        ....jak oni oprócz takich "teorii" - bo takich kwiatków tam jest więcej..... też tak robią oleje to ja dziękuję bardzo ...
                                        a na drugim biegunie jest notka z ruskiej strony Ravenola (dotyczy VST) - nie zacytuję dokładnie, ale mniej więcej brzmi to tak : "olej zawiera PAO gr IV z domieszką polarnych dodatków przeciwzużyciowych, dzięki czemu olej nie spływa z powierzchni metalowych nawet po długim postoju oraz posiada własności regenerujące uszczelnienia silnika" ...

                                        Leon 1.6 16V 105 KM

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                          notka z ruskiej strony Ravenola (dotyczy VST) - nie zacytuję dokładnie, ale mniej więcej brzmi to tak : "olej zawiera PAO gr IV z domieszką polarnych dodatków przeciwzużyciowych, dzięki czemu olej nie spływa z powierzchni metalowych nawet po długim postoju oraz posiada własności regenerujące uszczelnienia silnika" ...
                                          mam nadzieję, że podobnie jest z Ravenolem SSL 0W40, mój już stoi ponad miesiąc nie odpalany
                                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                            Z poradnika pewnej rodzimej firmy olejowej :

                                            Link

                                            fragment "silniki z dużym przebiegiem (powyżej 150 000)" teza jest taka : silnik z większym przebiegiem = olej z bazą mineralną (gr I) bo powoduje spęcznianie uszczelek i zapobiega wyciekom, syntetyk w takim silniku to samo zło - fatalnie współpracuje z elastomerami czyli materiałem uszczelnień, no i dalej - syntetyk z dużym TBN spowoduje wypłukanie laków, nagarów etc. czyli narusza naturalne doszczelnienie silnika - co Wy na to ?
                                            Ja pi....le co za bzdury. Fantastycznie wpisują się w Januszowy trend lania minerała jak auto jest trochę starsze. 150 tys. to duży przebieg? Mam auto dostawcze z przebiegiem ponad 700 tys. i non stop olej syntetyczny (X-Cess potem Specol Gold) - dobrze wiedzieć, że źle robię A analizy tych super olejów w trakcie

                                            Komentarz


                                            • Panowie czy eksploatując silnik na lm synthoil high tech 5w40 warto przejść lub spróbować na olej penrite hpr5 5w40? W czymś lepszy od LM?

                                              Komentarz


                                              • nie niemiecki!

                                                Komentarz


                                                • Ponad rok temu zmieniłem olej z Millers XF LL 5W40 na Neste Pro City 5W 40 i muszę przyznać, że Neste sprawował się bardzo przeciętnie i dlatego niedawno ponownie przeszedłem na Millers ale tym razem EE 5W40, na razie sprawuje się ok ( temperatura na autostradzie przy 140km/h ok. 107 stopni, silnik pracuje cicho ) jak przejadę trochę więcej to się podzielę swoimi spostrzeżeniami
                                                  jmors44

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                                                    Mam auto dostawcze z przebiegiem ponad 700 tys. i non stop olej syntetyczny (X-Cess potem Specol Gold) - dobrze wiedzieć, że źle robię:cool
                                                    Co za wariat

                                                    wszyscy przecież wiemy ze:


                                                    0-49 999 Km olej syntetyczny
                                                    50 000- 99 999 km olej półsyntetyczny
                                                    100 000 i więcej TYLKO MINERAŁ !!!

                                                    i proszę tu nie siać zamętu














                                                    buHahahaahah nie moge oplułem ekran

                                                    info dla Januszy: to jest sarkastyczna próba piętnowania totalnej indolencji osób zajmujących się profesjonalnie serwisem aut.
                                                    Na szczęście już zanikającym zabobony.

                                                    Wogole za produkcje i sprzedaz olejów mineralnych powinny być kary bo to tylko gowniane produkty z podciągniętą marża do olejów półsyntetycznych ktore stoją o klase wyżej.


                                                    BTW jeśli ktoś myśli ze mineralny olej zawiera mało detergentów to ma nikłe pojęcie o blendowaniu olejów bo właśnie oleje mineralne zawieraja NAJWIECEJ DODATKÓW w tym detergentów które uwaga wypłukują nagary spod uszczelnień ....


                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X