Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez tasek Zobacz wpis
    Panowie czy eksploatując silnik na lm synthoil high tech 5w40 warto przejść lub spróbować na olej penrite hpr5 5w40? W czymś lepszy od LM?
    Obydwa to HC więc nie wiem czy jest sens....

    Ponad rok temu zmieniłem olej z Millers XF LL 5W40 na Neste Pro City 5W 40 i muszę przyznać, że Neste sprawował się bardzo przeciętnie i dlatego niedawno ponownie przeszedłem na Millers ale tym razem EE 5W40, na razie sprawuje się ok ( temperatura na autostradzie przy 140km/h ok. 107 stopni, silnik pracuje cicho ) jak przejadę trochę więcej to się podzielę swoimi spostrzeżeniami
    Seria EE ma dość spory poziom molibdenu więc nie dziwne że jest cicho i miękko...


    Tutaj trochę zdjęć silników na różnych olejach...jeden wniosek...warto poczytać opisy odnośnie jak czesto zmieniają tam olej....Фото вскрытых двигателей + комментарии владельцев. - Фотографии вскрытых двигателей - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.



    Komentarz


    • Jak już się silnik zajdzie szlamem w miejscach gdzie nie ma ciśnienia to jego wyczyszczenie jest bardzo trudne lub nie możliwe.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz


      • Od kiedy lm synthoil high tech 5w40 to HC? Caly czas słysząłem że to prawdziwy "pełen syntetyk"

        Komentarz


        • Rozumiem że nie ma 100% PAO ale żeby go nazywać HC jak Lotosa? A taki amsoil european car formula full-saps 5w40 jest 100% PAO?

          Komentarz


          • Akurat ten Ams tez ma raptem 10% pao i co Ty na to? Nie ma tez 100% pao w oleju bo jak rozpuscisz dodatki? LM podaje sklady w kartach.Przykladem syntetyka pełną gębą jest Ravenol VST ktorego jest analiza voa jak i tego Amsa.
            Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

            Komentarz


            • Przepraszam że tutaj tak wyjeżdżam ale na wszelki wypadek - mam chwilowe kłopoty z domeną i mail i strona chwilowo (prawdopodobnie do jutra usuną błąd) nie działa więc w pilnej sprawie proszę o kontakt na komunikator lub telefoniczny (501 183 176). Sorry za OT

              A co do LM Synthoila High Tech 5W40 to jest to olej w pełni syntetyczny wg. prawodawstwa niemieckiego, które rozgranicza oleje na oleje w pełni syntetyczne i oleje wykonane w technologi syntetycznej. Dokładnie ile tego PAO tam jest nie wiadomo bo producent nie ujawnia ale gdzieś czytałem, że jest to min. 30% czyli całkiem sporo, choć 0W40 (Synthoil i Meguin super Leichtlauf Driver) ma ponoć min. 40%. Olejem HC jest LM Leichtlauf High Tech 5W40 (swoja drogą całkiem niezły olej full saps), który czasami mylony jest z Synthoilem High Tech.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                tak wylonilem kilka pretendentow. 0w40

                1)neste city pro 0w40 (z aprobatami wg mnie na papierze troche gorszy niz revenol ale pewniak jesli idzie o jakosc)
                2)ravenol ssl 0w40 (tu czytalem ze byly jakies fakapy z jakoscia - nawet paolo mial z tym doczynienia, na papierze rarytas nawet ma molibden)
                3)Valvoline SynPower 0W-40 (bezpieczny sredniak z aprobatami)
                4)meguin 0w40 (tutaj nie ma oficjalnej aprobaty 502 z tego co widze to na gwarancji srednio)

                co myslicie
                Panowie.
                Kupiłem nową OIII z silnikiem 1.8tsi CJSA.
                Auto jest z produkcji Lato 2016, przed liftingiem "dwuocznym". Stało rok na placu u dilera, więc kupiłem ze sporym rabatem. Na liczniku było 7km, auto ofoliowane itd. Kupiłem w sierpniu 2017.
                No i jak zwykle problem będę miał z olejem.
                Nie wiem, co jest wlane w silnik od nowości, ale serwis jest QI6, więc pierwsza wymiana oleju po 2 latach lub 30 000km, zalecany olej w/g spec 504.00.
                Ja zamierzam olej wymienic po 12 miesiącach, a przebiegi roczne mam 10 do 12 000km. Kolejne wymiany oleju planuję robic co roku aż do śmierci auta [chyba, że dam radę nabic 15000 w mniej niż 12m-cy, to wtedy wymienię po 15000km].
                Ponieważ po przeczytaniu kilkuset stron tego wątku jedyne, co zauważyłem, to znikoma ilośc aut z silnikiem CJSA na forum, zadam pytanie - jaki olej polecacie DO TEGO KONKRETNEGO SILNIKA.
                Mam jeszcze starą OI z silnikiem AUM 1.8T [btw świetny silnik bez skazy przy 170 000km], w którym lał olej serwis aż się wkurzyłem na Castrola i jego przezroczystośc po roku, więc zgodnie z radami na tym forum zacząłem lac Motul 8100 X-max 0W40 i jestem bardzo zadowolony, ale to olej jest VW 502.00, no i silnik ponad 15-letni.
                Teraz ten nowy 1.8tsi to ma 8 wtryskiwaczy, chyba łańcuch rozrządu, a nie pasek [?], no i producent chce, żeby tam lac olej o spec 504.00.
                Jeśli chcę zmieniac olej co 1rok/15000km, to czy stosowanie oleju 504.00 ma sens? Z drugiej strony, jeśli VW wymaga takiego oleju, to mogę go lac, mnie tam gancegal
                Tak więc panowie, może pomożecie w wyborze? Nie musi byc żaden fikuśny olej, ja też nie gonię po 200km/h; większośc jazdy w mieście, po obwodnicy [120-140km/h] i trochę na autostradzie [do 160km/h bo głośno].
                Najbardziej chodzi mi o kwestię lepkości i tej cholernej normy 504.00. No i żeby to nie był Castrol [żartuję].
                Wyszukiwarki olejów polecają do tego silnika 5W30, ale ja nie jestem przekonany, bo taki miałem w starym 1.8T i po zmianie na 0W40 była kolosalna zmiana w pracy silnika - lżej, ciszej, łatwiej na obroty.
                Proszę o pomoc.

                Komentarz


                • Dodam jeszcze - na przykład Eurol poleca przy zmianie co 30000km Eurol Syntence 5W30, z kolei przy wymianie co 15tyś/rok, zaleca Eurol Super Lite 5W40.
                  No i tu zgłupiałem - 5W40???

                  Millers poleca dla 30tyś/2lata premium XF Longlife 5W30 lub energy efficient EE Longlife 5W30,
                  natomiast dla wymiany 15tyś/rok albo premium XF Longlife 5W40 albo energy efficient EE Longlife 5W40.

                  Nigdzie nie wspomina się o olejach 0W.. dla silnika CJSA.

                  Jaka jest różnica między olejami XF i EE Millersa? Dlaczego Millers na swojej stronie poleca XF jako olej premium przed EE?

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                    A co do LM Synthoila High Tech 5W40 to jest to olej w pełni syntetyczny wg. prawodawstwa niemieckiego, które rozgranicza oleje na oleje w pełni syntetyczne i oleje wykonane w technologi syntetycznej. Dokładnie ile tego PAO tam jest nie wiadomo bo producent nie ujawnia ale gdzieś czytałem, że jest to min. 30% czyli całkiem sporo, choć 0W40 (Synthoil i Meguin super Leichtlauf Driver) ma ponoć min. 40%. Olejem HC jest LM Leichtlauf High Tech 5W40 (swoja drogą całkiem niezły olej full saps), który czasami mylony jest z Synthoilem High Tech.
                    Tu jest karta: 404 - Datei oder Verzeichnis wurde nicht gefunden.
                    a tu jest analiza VOA i wytłumaczenie jak sie zmieniał ten olej, także niestety ale już niektóre Synthoile nie są z dużym udziałem PAO zaledwie kropelki jak w tym 5w40:
                    Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 - Liqui Moly - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe

                    a tutaj dla odmiany 0w30 / 0w40 gdzie widać dużo wiekszy udział PAO i można ich spokojnie nazywać syntetykami:
                    0w40 Link - 50-70% PAO
                    0w30 Link - 40-60% PAO


                    Komentarz


                    • arcy Link
                      strona 284 i potem 294 do poczytania. Tryb przeglądu masz tak ustawiony że trzeba lać olej z normą 504.00 ale...można to przestawić i wtedy można lać olej z normą 502.00 to kwestia interwału wymian...więc...Twój wybór.
                      W CJSA można spokojnie lać 0w40 a dodatkowy wtryskiwacz jest dodatkowym atutem dla olejów full saps.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez arcy Zobacz wpis

                        Panowie.
                        Kupiłem nową OIII z silnikiem 1.8tsi CJSA.
                        Auto jest z produkcji Lato 2016, przed liftingiem "dwuocznym". Stało rok na placu u dilera, więc kupiłem ze sporym rabatem. Na liczniku było 7km, auto ofoliowane itd. Kupiłem w sierpniu 2017.
                        No i jak zwykle problem będę miał z olejem.
                        Nie wiem, co jest wlane w silnik od nowości, ale serwis jest QI6, więc pierwsza wymiana oleju po 2 latach lub 30 000km, zalecany olej w/g spec 504.00.
                        Ja zamierzam olej wymienic po 12 miesiącach, a przebiegi roczne mam 10 do 12 000km. Kolejne wymiany oleju planuję robic co roku aż do śmierci auta [chyba, że dam radę nabic 15000 w mniej niż 12m-cy, to wtedy wymienię po 15000km].
                        Ponieważ po przeczytaniu kilkuset stron tego wątku jedyne, co zauważyłem, to znikoma ilośc aut z silnikiem CJSA na forum, zadam pytanie - jaki olej polecacie DO TEGO KONKRETNEGO SILNIKA.
                        Mam jeszcze starą OI z silnikiem AUM 1.8T [btw świetny silnik bez skazy przy 170 000km], w którym lał olej serwis aż się wkurzyłem na Castrola i jego przezroczystośc po roku, więc zgodnie z radami na tym forum zacząłem lac Motul 8100 X-max 0W40 i jestem bardzo zadowolony, ale to olej jest VW 502.00, no i silnik ponad 15-letni.
                        Teraz ten nowy 1.8tsi to ma 8 wtryskiwaczy, chyba łańcuch rozrządu, a nie pasek [?], no i producent chce, żeby tam lac olej o spec 504.00.
                        Jeśli chcę zmieniac olej co 1rok/15000km, to czy stosowanie oleju 504.00 ma sens? Z drugiej strony, jeśli VW wymaga takiego oleju, to mogę go lac, mnie tam gancegal
                        Tak więc panowie, może pomożecie w wyborze? Nie musi byc żaden fikuśny olej, ja też nie gonię po 200km/h; większośc jazdy w mieście, po obwodnicy [120-140km/h] i trochę na autostradzie [do 160km/h bo głośno].
                        Najbardziej chodzi mi o kwestię lepkości i tej cholernej normy 504.00. No i żeby to nie był Castrol [żartuję].
                        Wyszukiwarki olejów polecają do tego silnika 5W30, ale ja nie jestem przekonany, bo taki miałem w starym 1.8T i po zmianie na 0W40 była kolosalna zmiana w pracy silnika - lżej, ciszej, łatwiej na obroty.
                        Proszę o pomoc.
                        Jak zależy Ci na jak najlepszej ochronie silnika to dobrą propozycją jest Penrite 10tenths Premium 0W40 (w pełni PAO-estrowy - 70% bazy PAO). W sumie dobre 0W40 sprawdzają się generalnie w tych silnikach więc jest też Neste City Pro 0W40 czy też Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 (oba prawdziwe syntetyki) a także Millers, Amsoil, wspomiany Motulx-max i jeszcze kilka innych niezłych olejów. Przy trybie wymiany co 15 tys./1 rok chyba producent dopuszcza normę 502.00 bo wszystkie ww. oleje mają tylko 502 a nie 504.00.
                        Osobiście też nie jestem przekonany do 5W30 w tym silniku (prędzej 0W30) ale jak już to coś z wyższej półki (Penrite czy millers EE przykładowo)

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                          Jak zależy Ci na jak najlepszej ochronie silnika to dobrą propozycją jest Penrite 10tenths Premium 0W40 (w pełni PAO-estrowy - 70% bazy PAO). W sumie dobre 0W40 sprawdzają się generalnie w tych silnikach więc jest też Neste City Pro 0W40 czy też Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 (oba prawdziwe syntetyki) a także Millers, Amsoil, wspomiany Motulx-max i jeszcze kilka innych niezłych olejów. Przy trybie wymiany co 15 tys./1 rok chyba producent dopuszcza normę 502.00 bo wszystkie ww. oleje mają tylko 502 a nie 504.00.
                          Osobiście też nie jestem przekonany do 5W30 w tym silniku (prędzej 0W30) ale jak już to coś z wyższej półki (Penrite czy millers EE przykładowo)
                          Dzięki za odpowiedź.
                          Oczywiście, przy wymianie co rok mogę spokojnie stosowac normę 502.00 ale czy to jest OK dla tego silnika? Nie chodzi mi o ich ustawienia serwisowe itp, ale po prostu, czy ten silnik spokojnie może w takim trybie wymiany pracowac.
                          Te oleje, o których piszesz, to bardzo egzotycznie dla mnie brzmią, a Penrite jest drogi, bo muszę przecież kupic bańkę 5ltr i do tego jeszcze 1ltr, bo se VW wymyślił, że do CJSA wchodzi 5,2ltr a mogłoby byc przecież równe 5
                          A ten Meguin to tutaj ludzie pisali, że jakiś oszukany jest o zaniżonej specyfikacji.
                          No i mam tu pytanie, dlaczego 0W40 a nie 5W40, jak zalecają producenci?
                          I czy full saps nie zaszkodzi temu silnikowi pomimo podwójnych wtrysków?

                          Komentarz


                          • Tyle tu polecono koledze olejów 0W40, a Specol Gold 0W40 to już BEEE, że nikt go nie polecił? O AR 9100 też cisza, a jeszcze niedawno polecany był niemal wszystkim ...
                            Dobra zmiana?

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                              ak zależy Ci na jak najlepszej ochronie silnika to dobrą propozycją jest Penrite 10tenths Premium 0W40 (w pełni PAO-estrowy - 70% bazy PAO). W sumie dobre 0W40 sprawdzają się generalnie w tych silnikach więc jest też Neste City Pro 0W40 czy też Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 (oba prawdziwe syntetyki) a także Millers, Amsoil, wspomiany Motulx-max i jeszcze kilka innych niezłych olejów.
                              akurat Neste City Pro 0W40 klasyfikuje się IMO parę półek poniżej Penrite'a 0W40 czy Ravenola 0W40.
                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
                                Tyle tu polecono koledze olejów 0W40, a Specol Gold 0W40 to już BEEE, że nikt go nie polecił? O AR 9100 też cisza, a jeszcze niedawno polecany był niemal wszystkim ...
                                Dobra zmiana?
                                A propos dodatków, to ja sobie daruję.
                                Auta nie używam na torze, a 200 000 km zrobię jak mi siwa broda wyrośnie [długa], więc porządny olej wymieniany co rok mi wystarczy.
                                Ja tu takie pytania zadaję o ten olej, bo lali mi Mobil 1 a potem Castrola do mojej starej kury z AUM i za każdym razem jak patrzyłem, co spuszczają z silnika, to kolor herbaty miał i przezroczysty był. Ja rozumiem - benzyna, ale żeby olej po 12000km i roku był przezroczysty i lekko ciemny? Znaczy, nie płucze, nie czyści, za to pewnie coś odkłada.
                                Wlałem płukankę LM, pokręciłem 10 minut i olej czarny wyleciał jak z porządnego diesla
                                Kolejny Motul po spuszczeniu też był czarny i nieprzezroczysty, czyli zrobił swoje.
                                I tego oczekuję od oleju, który wleję teraz, po fabrycznym.
                                Swoją drogą, to trochę nie fair, że człowiek kupuje auto i nawet mu nie powiedzą, jaki konkretnie olej jest wlany do silnika, nawet jak lepkośc, tylko jaka specyfikacja.

                                Moje ostatnie pytanie - czy dobry olej w specyfikacji 502.00, na przykład Millers XF 0W40 albo Motul 8100 Xmax 0W40 albo nawet Mobil 1 New Life 0W40, będą OK do silnika CJSA od nowości do starości? Zakładając oczywiście wymianę co 15000km/1rok.

                                Komentarz


                                • A jeśli chodzi o zakup oleju bez strachu o podróbkę, to jakie sklepy polecacie?
                                  Do tej pory korzystałem z petrostara, ale tam nie ma większości olejów, które tu polecacie
                                  Przecież nie kupię na allegro, no nie?

                                  Komentarz


                                  • A co ma odkładać taki Mobil 1 0w40 jak analizy pokazują że ma taki pakiet dodatków i tbn, że niektóre słabe 504.00 by dwa razy obdzielił Każdy 0w40 co wymieniłeś wystarczy do takiej jazdy.
                                    Nawiązując do Archoila paru osób tu je używa w tym i u mnie jest - teraz w najnowszej formule 9200N + FS 0w30. Dziś z kolei w Lagunie rodzinnej była zmiana oleju ELF SXR 5w40 po dwóch latach i przebiegu 10kkm, i tam było widać i czuć że olej się skończył, a wlew oleju ukazał wnętrze z już odkłądającymi się depozytami. LM 2662 - ok. 40 min i dokładne zlanie tej breji, i poszedł sprawdzony zestaw Specol Gold 5w40+AR9100 który zwieńczy dzieło. Zmiana bardzo odczuwalna na plus, cicho, przede wszytkim płynnie aż nawet mnie to zaskoczyło. No nic za rok trzeba będzie już przypilnować bo szkoda silnika.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez arcy Zobacz wpis
                                      ... A ten Meguin to tutaj ludzie pisali, że jakiś oszukany jest o zaniżonej specyfikacji.
                                      ??????

                                      Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                      ... w tym i u mnie jest - teraz w najnowszej formule 9200N...
                                      co to za formuła ? bo nigdzie tego nie widzę ...


                                      Leon 1.6 16V 105 KM

                                      Komentarz


                                      • Czy ja dobrze rozumiem że Eurol Synergy 0w30 ma 2,09% popiołów
                                        (sulphated ash 209 wt%)
                                        Link

                                        gdzie Eurol Synergy 0w40 ma 1,09%
                                        Sulphated ash 1.09 wt%
                                        Druga sprawa odnośnie używania odsysarki Marolex, i płukanki.
                                        1. Czy jest jakieś niebezpieczeństwo że po zastosowaniu płukanki jakieś "kropelki" się jednak zostaną i jakie mogą być konsekwencje, czy nie ma co się przejmować?
                                        2. Czy po zastosowaniu płukanki muszę od razu po zgaszeniu silnika gorący olej odsysać czy mogę poczekać do "lekkiego" ostudzenia do koło 80stC bo sztyca od marolexa ma chyba taki zakres temperatury max.? (tak wymieniałem ostatnio bez płukanki olej)
                                        3. Jakie polecacie niedrogie płukanki do mojego przypadku.

                                        Mam ochotę pierwszy raz zastosować płukankę tylko mam obawy za sprawą mojej metody wymiany oleju.
                                        Pedros napisz jak u ciebie wygląda ta sprawa bo wiem że używasz marolexa.

                                        Ostatnio edytowany przez blade232; 5693.
                                        blade232

                                        Komentarz


                                        • Co do Neste 0W40 to nie pisałem, ze to ta sama półka co Penrite 10tenths premium 0W40 (do Revanola sie nie odniosę ale do Penrite też mu chyba brakuje) ale to wciąż b.dobry i sprawdzony olej mniej więcej tej samej półki co Meguin, Millers czy Meguin ( coś chyba Kolega źle zrozumiał z tą zaniżoną specyfikacją).
                                          AR9200N jeszcze nie ma ale paru szczęśliwców już to testuje. Będzie (w końcu) jak dobrze pójdzie pod koniec września. W sprawie zakupu oleju to polecam zaufać kilku sprzedawcom forumowym.

                                          Komentarz


                                          • Synergy 0W-30 ma 1,5%, trochę mało ale co zrobić...
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                              Co do Neste 0W40 to nie pisałem, ze to ta sama półka co Penrite 10tenths premium 0W40 (do Revanola sie nie odniosę ale do Penrite też mu chyba brakuje) ale to wciąż b.dobry i sprawdzony olej mniej więcej tej samej półki co Meguin, Millers czy Meguin ( coś chyba Kolega źle zrozumiał z tą zaniżoną specyfikacją).
                                              AR9200N jeszcze nie ma ale paru szczęśliwców już to testuje. Będzie (w końcu) jak dobrze pójdzie pod koniec września. W sprawie zakupu oleju to polecam zaufać kilku sprzedawcom forumowym.
                                              A ci forumowi sprzedawcy, to którym byś zaufał?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez arcy Zobacz wpis

                                                A ci forumowi sprzedawcy, to którym byś zaufał?
                                                Generalnie każdemu. Ale podpytaj innych

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                                                  Generalnie każdemu. Ale podpytaj innych
                                                  No tak każdemu to ja nie ufam
                                                  A jest jakiś wątek, gdzie ci sprzedający są "w kupie", czy muszę znowu strona po stronie ryc?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpis
                                                    Czy ja dobrze rozumiem że Eurol Synergy 0w30 ma 2,09% popiołów
                                                    (sulphated ash 209 wt%)
                                                    Link

                                                    gdzie Eurol Synergy 0w40 ma 1,09%
                                                    Sulphated ash 1.09 wt%
                                                    Druga sprawa odnośnie używania odsysarki Marolex, i płukanki.
                                                    1. Czy jest jakieś niebezpieczeństwo że po zastosowaniu płukanki jakieś "kropelki" się jednak zostaną i jakie mogą być konsekwencje, czy nie ma co się przejmować?
                                                    2. Czy po zastosowaniu płukanki muszę od razu po zgaszeniu silnika gorący olej odsysać czy mogę poczekać do "lekkiego" ostudzenia do koło 80stC bo sztyca od marolexa ma chyba taki zakres temperatury max.? (tak wymieniałem ostatnio bez płukanki olej)
                                                    3. Jakie polecacie niedrogie płukanki do mojego przypadku.

                                                    Mam ochotę pierwszy raz zastosować płukankę tylko mam obawy za sprawą mojej metody wymiany oleju.
                                                    Pedros napisz jak u ciebie wygląda ta sprawa bo wiem że używasz marolexa.
                                                    Zacznę od płukanek:

                                                    ja używam głównie Millersa i Valvoline VPS m in z powodu takiego ze oparte są na dawce skoncentrowanych detergentów i nawet bujnięcie się kilkadziesiąt km z nimi nie wpływa katastroficznie na uszczelnienia i ew osłabianie filmu olejowego.

                                                    mam to szczęście ze płukanek używam jako prewencję a nie jako środek do drapania złogów wiec u mnie sprawdza się

                                                    co do pozostałości płukanki u mnie jedyna obawa ze środki cynku i inne detergenty mogą wpłynąć na DPF ale:

                                                    stężenie procentowe roztworu czynnego jest marginalne nawet jeśli zostawisz np 0,2 litra starego oleju z płukanka to lekkie frakcje i tak odparują a ten mały dodatek pozostałości niewiele zmienia cokolwiek w ogólnym bilansie składników.

                                                    Marolex: ja nie czekam aż ostygnie i wyciągam gorący olej zaraz po zgaszeniu.
                                                    Może to błąd ale rurka z PP daje radę.

                                                    Jesli korzystałbym tylko i wyłącznie z odsysania to płukankę robiłbym co druga wymianę dla spokoju sumienia choć obliczenia wskazują ze LUZ.


                                                    Najtansza płukanka wątek chwili jest na stacji SHELL - Ok 10 PLN ale oparta jest na rozpuszalnikach z tego co pamietam wiec używałbym ją w ostateczności (raz ja zalałem i dobra była - dzieki @Paba)
                                                    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X