Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Witam pedros ;-) Gdzie ewentualnie można nabyć tego Eurola? Parametry ma troszkę słabsze od Ravenola - bynajmniej na papierze Zakładam interwał 10 tyś km i wymiana, niezależnie od oleju i dodatków
    Co do Xado to już jak pisałem, mam lekkie obawy o syfienie w silniku, dlatego też rozważam inne opcje. Ale jeśli biorąc wrażenia słuchowe, spalanie średnie i ogólną pracę silnika - to nic lepszego nie miałem jak Xado

    Z tego co teraz jeszcze oglądam, to bardzo fajną oliwką jest AMS Signature Series 0W-40, tylko... no nie ma aprobaty RN
    Z ciekawostek widzę, że w Auto Partnerze mają normalnie dostępny olej LM Synthoil Energy 0W-40
    Ostatnio edytowany przez Krisss_28; 32911.
    Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

    Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

    Komentarz


    • Nawiązując do ostatnio wspomnianego Amsoila AEL, to właśnie biorę go pod uwagę przy pierwszej zmianie zmianie oleju w CJSB lub Ravenol SSL.
      Oczywiście ograniczam się do olejów z oficjalną aprobatą. Cały czas nie zdecydowałem, czy zostać przy 507, czy jednak przejśc na 502.
      Przy jakim przebiegu warto zrobić pierwszą wymianę? Obecnie mam przelatane 3 tyś. km i myślę, że około 5 tyś. zmienię oliwę.

      Komentarz


      • jesli chcesz zmieniać oficjalnie w aso to tylko 507

        zreszta na darmowej zmianue zaleja ci 507

        ja zmieniłem okresy przegladowe na 15 k km i moge oficjalnie rave zalewac

        Komentarz


        • xtremesystems zgodnie z instrukcją jest wybór między 507, a 502.
          Mi nie zależy na wymianach w trybie long life. Zbyt dużo krótkich odcinków i miasta.

          Komentarz


          • zgodnie z ksiazka wybór jest jak ustawisz okresy przegladowe .
            w zaleznosci jakie masz okresy przegladowe taki lejesz.
            nie mozesz majac tryb longlife zakodowany w kompie zalac w aso 502.

            Komentarz


            • To powiem, żeby zmienili i po temacie.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                nie możesz mając tryb longlife zakodowany w kompie zalać w aso 502.
                ? ...to chyba jasne, że 502.00 nie jest olejem LL ...co nie znaczy, że przyjeżdżając do ASO i dając im baniak 502.00 nie zaleją tego oleju - owszem zaleją, zmieniając tryb na stałe wymiany co 15 tys km


                ---> W zależności od modelu ŠKODY, kierowcy mogą dokonywać przeglądów okresowych (QI4) ze stałym okresem wymiany oleju lub (QI6) zmiennym okresem wymiany oleju. (od roku modelowego 2014). Okresy przeglądowe*

                QI6
                Przeglądy – stały okres przeglądów – pierwszy do 30 tys. km lub do 2 lat eksploatacji, kolejne co 30 tys. km lub co 1 rok
                Wymiana oleju – zmienny okres wymiany – min. co 15 tys. km lub 1 rok, max. co 30 tys. km lub 2 lata

                QI4
                Przeglądy – stały okres przeglądów – pierwszy do 30 tys. km lub do 2 lat, kolejne co 30 tys. km lub co 1 rok
                Wymiana oleju – stały okres wymiany – co 15 tys. km lub 1 rok

                Szczegóły o tym, który rodzaj przeglądu powinny przechodzić auta w Twojej flocie, znajdziesz w metryczce w książce serwisowej lub w instrukcji obsługi, dołączanej do każdego modelu. Możesz także skontaktować się z Autoryzowanym Partnerem Serwisowym ŠKODA.

                * Plan przeglądów może ulegać zmianom. Obowiązuje wersja wydrukowana przez Autoryzowany Serwis ŠKODY.

                Wymiana oleju – obejmuje sprawdzenie klocków hamulcowych, wymianę oleju i filtra oleju, wyzerowanie SIA (WOS).
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • dokladnie. kazałem ustawić Q14

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                    ? ...to chyba jasne, że 502.00 nie jest olejem LL ...co nie znaczy, że przyjeżdżając do ASO i dając im baniak 502.00 nie zaleją tego oleju - owszem zaleją, zmieniając tryb na stałe wymiany co 15 tys km
                    Przeceniasz domyślność pracowników ASO
                    Jak nie powiesz, że mają to zrobić, to nie zdziw się, że mogą tego nie zrobić.
                    Przeżyłem to na swoim przykładzie. Nie powiem, byłem zaskoczony.
                    Pozdrawiam,


                    Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                    Komentarz


                    • spj To fakt, na ich domyślność lepiej nie liczyć. Ostatnio też miałem kilka negatywnych doświadczeń z Aso.

                      Komentarz


                      • Tu macie UOA Amsoil AEL 5w30 Imroved - czyli po zmianie, cechy wspólne z innymi ktore wymieniałem w ramach 504/507 można znaleźć, co do baz ciężko powiedzieć ale poprzedni był wybitny, choć nadal to nie tłumaczy jego wysokiej ceny:

                        full-697-9866-2014cruzetest6.jpg



                        pedros - Archoil 9100 spokojnie uzupełni pakiet ZDDP, a nawet wg słów importera im mniejszy pakiet dodatków tym lepiej jeżeli stosujemy ten dodatek.


                        Na marginesie coś mi się ten Eurol 0w40 kojarzył się z innym olejem, poszukałem i już wiem z jakim, różnica w bazach jest ale ogólnie jak bliźniaki - i bardzo blisko w30:

                        post-2-0-29593800-1455084783.jpg

                        post-2-0-60169900-1443509414.jpg
                        Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                        Komentarz


                        • Dzisiaj chce zamówić oliwę do CAXA, więc ostatecznie na co stawiacie - eurol synergy 0w30(rozumiem że jest nowa formulacja z popiołami 1.1%) czy eurol syntence FS 0w30. Główne założenia to wiadomo praca rozrządu, krótkie odcinki ale dynamiczna jazda i co ważne mam dla testów założony separator oleju (na zimę pewnie wróci dla bezpieczeństwa oryginalna odma). Dawkę AR9100 i tak dodam bo mam bez względu jaki olej kupie więc nie biorę pod uwagę tego faktu. Przebieg roczny zapewne będzie koło 7-8kkm.
                          blade232

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpis
                            Dzisiaj chce zamówić oliwę do CAXA, więc ostatecznie na co stawiacie - eurol synergy 0w30(rozumiem że jest nowa formulacja z popiołami 1.1%) czy eurol syntence FS 0w30. Główne założenia to wiadomo praca rozrządu, krótkie odcinki ale dynamiczna jazda i co ważne mam dla testów założony separator oleju (na zimę pewnie wróci dla bezpieczeństwa oryginalna odma). Dawkę AR9100 i tak dodam bo mam bez względu jaki olej kupie więc nie biorę pod uwagę tego faktu. Przebieg roczny zapewne będzie koło 7-8kkm.
                            A dlaczego 0w30?
                            Ja stosuję cały czas 0w40 i miałem już Millers, Fuchsa i Neste ale teraz myślę by wiosna zastosować Ravenol SSL ale też 0w40.
                            U mnie jazda głowie typowo miejska a wymiana co roku przy max 9kkm.
                            strazakp

                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                            Komentarz


                            • strazakp,
                              a jak Ci się sprawował Fuchs 0W40, czy zdarzały się krótkie zaterkotania przy uruchamianiu silnika ?

                              Komentarz


                              • Zerknąłem jeszcze na Castrola 0W-30 w kontekście oleju VW 502 na ruskim forum i wydaje mi się całkiem niezłym olejem. Miałem go raz w BMW.
                                Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 A3/B4 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.

                                Komentarz


                                • strazakp zasadniczo od nowości jeżdżony na 5w30 i od 2 lat 0w30 i ogólnie jestem zadowolony i druga sprawa to krótkie odcinki i dynamiczna jazda i myślę że tu 0w30 się sprawdzi bardziej bo szybciej dojdzie wszędzie i turbo będzie miało szybciej smarowanie i silnik nie będzie notorycznie jeździł na bardziej lepkim oleju bo 0w30 przy tej samej temperaturze co 0w40 ma mniejszą lepkość a temperatura oleju nie będzie zbyt często "robocza". Przebieg do 8kkm to raczej niski i nie mam co się bać o mocne rozrzedzenie paliwem? Bardziej się skłaniam przy eurol synergy 0w30 ze względu na niższy ccs względem FS chociaż nie wiem czy taka różnica jaką podał niedawno cytrynowiec będzie odczuwalna bo u ciebie Sony po zmianie na 5w30 z rozrządem lepiej niż na 0w40 z tego co pisałeś?
                                  blade232

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                                    strazakp,
                                    a jak Ci się sprawował Fuchs 0W40, czy zdarzały się krótkie zaterkotania przy uruchamianiu silnika ?
                                    Nie miałem żadnych zastrzeżeń do tego oleju jak i do pozostałych.
                                    Zaterkotanie zdarzało się tylko (na każdym z olejów) gdy auto stało nieodpłatne minimum dwie doby. Przy codziennym odpalaniu auta nc niepokojącego nie słychać z silnika.
                                    strazakp

                                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                    Komentarz


                                    • blade232 - jeśli chodzi o Fuchs, to w moim przypadku na 5W30 jest o wiele lepiej jak dotychczas (mam na nim 4 tys. km). Zobaczymy co będzie zimą i wiosną.

                                      Komentarz


                                      • Panowie a widzieliście nową linię Xado Black Edition?

                                        XADO BLACK AMC C3 100% SYNTETYK EXPAO 5W40 - Oleje silnikowe - Petrostar - Warszawa

                                        Mają również 5W30 C3
                                        Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                        Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                        Komentarz


                                        • No dobra , trochę towaru z różnych miejsc dotarło Podziękowania dla Pragera i tomek evo

                                          20171122_175722.jpg

                                          Komentarz


                                          • zygzakowate purfluxy - tez mam oprócz Manna - oj dobre filtry dobre.
                                            cytrynowiec przesłać Tobie katalog Eurola ?

                                            jak pachnie płyn do szyb? (Wycieczka szkolna ?)

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                              zygzakowate purfluxy - tez mam oprócz Manna - oj dobre filtry dobre.
                                              cytrynowiec przesłać Tobie katalog Eurola ?

                                              jak pachnie płyn do szyb? (Wycieczka szkolna ?)
                                              Ano właśnie u mnie Purflux będzie miał premierę, bo przeważnie Mann, Knecht - a kupiłem go z dwóch powodów, ze wzgledu na chyba największą ilość materiału filtracyjnego, a po drugie był prawie w cenie Filtrona i sporo tańszy od reszty.
                                              Dzięki, katalog mam już jakiś czas
                                              Płyn do szyb pachnie morsko, z dużą mocą Na razie wykańczam ubiegłozimowe zapasy Motula z domieszką letniego jeszcze.
                                              Te bidoniki to AR 9100 i 2820.
                                              Generalnie zapasy na dwie zmiany.

                                              Komentarz


                                              • Ja lubię mieć zapasów na min rok i 680ADBED-136C-4E08-B877-E3B23ACD2646.jpeg obstaje przy tych.
                                                wiecej nie kupuje bo jak Tesla wjedzie to do smarowania klamek resztki z litra wystarcza
                                                Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                Komentarz


                                                • A gdyby tak się pokusić o wybranie top 3 olejów z normą 504 i top 3 olejów z normą 502 niezależnie od ceny, to co byście zaproponowali?

                                                  Komentarz


                                                  • Właśnie panowie jest sens pchania się w filtry Manna? Póki co ciągle je zakładam ale jak są jakieś alternatywy to chętnie wysłucham
                                                    Champ20ns!

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X