Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    a co do zuzycia w silniku, nie wiem czy pamiętasz - miałem renie taką jak Twoja MI 1.4 16v (2002 rok), pewnie pamiętasz, miałem wadliwy zawór w niej fabrycznie
    Tak pamiętam, ale nie możesz tego porównywać, kupiłeś coś z drugiej ręki,a potem na wymianę szrot nazywany silnikiem przywieziony z za odry.
    Moja Magane ma dzisiaj 280tys i jeżdzi na Meguinie 0W40 + CeraTec (o Lpg nie wspomnę) olej nie znika, a silnika nie słychać a w głowicy jest starych 16V

    Komentarz


    • Wczesna wiosna wymieniam olej i tym razem pójdzie Ravenola SSL 0w40 (obecnie jest Neste). Myślę również by skusić się na zaaplikowanie dodatku AR9100.
      Pytanie: czy warto do tego oleju dać dodatek i co mi on w ogóle da?
      strazakp

      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

      Komentarz


      • no racja w dużej mierze, jak miałeś od nowości auto to racja, możesz dbać perfecto i wiesz co masz. Silnika nie zmieniłem na inny, tylko robiłem swój, bo właśnie szroty przyjeżdzały na lawetach, jak piszesz.
        gość od którego kupiłem zmieniał olej regulaminowo co rok na zalecany przez producenta 5w/40 (w ASO, potem w serwisie Renault), rocznie robił 11 tkm ....auto miało wadę fabryczną poprostu tych zaworów w moim egz. i jakbyśmy nie chuchali, zawór i tak by się u.......... (auto w momencie zakupu miało ori 130 tkm , urwał się przy 160 tkm)) - więc w sumie auto też z pewnego źródła można powiedzieć. Ja zmieniałem olej co 15 tkm, do oleju szedł Militec 1 też.
        na zupełnym marginesie - renówki mają chore przełożenia według mnie te wszystkie 16v w 5 biegach, na autostradzie nie da tym się jechać więcej niż 120-130 w akustycznym względnym spokoju (ale to domena wszystkich chyba 5 biegówek w tych rocznikach wolnossących generalnie)
        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpis
          tym razem pójdzie Ravenola SSL 0w40 (obecnie jest Neste). Myślę również by skusić się na zaaplikowanie dodatku AR9100.
          Pytanie: czy warto do tego oleju dać dodatek i co mi on w ogóle da?
          Skoro do tej pory lałeś b.dobre oiwy 0W40 bez dodatków to i do Ravenola nic nie dodawaj.





          Jeszcze o dodatkach, na Sylwestra robiłem trasę A4 Chrzanów-Wrocław.

          I jak to zawsze bywa w moim BSE (i nie tylko) na autostradzie po około 40km jazdy non stop autostradą, tempomat ram 3800/132km/h przy temp zew +2- +8, temp oleju zawsze była +102- +108.
          (Pisałem już wcześniej, że po dodaniu LM Motor Protect do oleju zauważyłem spadek temp roboczej oleju podczas ciągłej jazdy autostradą o jakieś 4 do 10stC w podobnych warunkach. Szybsze schładzanie się oleju na zjazdach z wzniesień i na krótkich postojach np. na bramkach.)


          29.12 na Nowy Rok Octavcka dostała nowy olej 0W-40 + VS czyli (0W-50) , oczywiście bez płukanki bo w kwietniu właśnie był dolany podczas wymiany MP. I co? I szok
          Mimo wymiany oleju jednak MP pozostał w silniku (jak producent twierdzi działa przez 50 000km) no i działa! Po wymianie oleju i zalaniem silnika nowym Meguinem 0W-40 + Visco Stabil podczas jazdy non stop autostradą na tempomacie z ram 3800 i 132km/h temp oleju nie przekroczyła ani razu 99C w temp zew +2 +8, gdzie do tej pory czyli przez 6lat i 130tys km użytkowania Octavki zawsze temp oleju w takich warunkach była powyżej 102C.


          Wlałem też kiedyś CeraTec do mojego BSE, ale poza tym, że silnika nie było słychać i miękkiej pracy silnika to nie zauważyłem różnic w temp roboczej oleju podczas jazdy non stop autostradą.
          Trudno jest wierzyć dzisiaj jakimkolwiek producentom w to co piszą bo kartach informacyjnych, bo w większości przypadków jest to kłamstwo jak już się zdążyliśmy wszyscy przekonać wiele razy, ale..

          Ale na własnej skórze przekonałem się że Liqui Moly nie kłamie i ich produkty są 100% zgodne z tym co piszą w kartach informacyjnych.


          Polecam produkty Liqui Moly/Meguin, ale pamiętajcie, że olej jak i dodatki mają być dopasowane do silnika i warunków eksploatacji.


          m1.jpgm2.jpg






          Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
          leonn nie znalazłem tej analizy, możesz ją wrzucić tu albo na pw?
          cytrynowiec VS str. 246.
          Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska
          i CeraTec str 247.
          Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska

          Komentarz


          • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
            Skoro do tej pory lałeś b.dobre oiwy 0W40 bez dodatków to i do Ravenola nic nie dodawaj.





            Jeszcze o dodatkach, na Sylwestra robiłem trasę A4 Chrzanów-Wrocław.

            I jak to zawsze bywa w moim BSE (i nie tylko) na autostradzie po około 40km jazdy non stop autostradą, tempomat ram 3800/132km/h przy temp zew +2- +8, temp oleju zawsze była +102- +108.
            (Pisałem już wcześniej, że po dodaniu LM Motor Protect do oleju zauważyłem spadek temp roboczej oleju podczas ciągłej jazdy autostradą o jakieś 4 do 10stC w podobnych warunkach. Szybsze schładzanie się oleju na zjazdach z wzniesień i na krótkich postojach np. na bramkach.)


            29.12 na Nowy Rok Octavcka dostała nowy olej 0W-40 + VS czyli (0W-50) , oczywiście bez płukanki bo w kwietniu właśnie był dolany podczas wymiany MP. I co? I szok
            Mimo wymiany oleju jednak MP pozostał w silniku (jak producent twierdzi działa przez 50 000km) no i działa! Po wymianie oleju i zalaniem silnika nowym Meguinem 0W-40 + Visco Stabil podczas jazdy non stop autostradą na tempomacie z ram 3800 i 132km/h temp oleju nie przekroczyła ani razu 99C w temp zew +2 +8, gdzie do tej pory czyli przez 6lat i 130tys km użytkowania Octavki zawsze temp oleju w takich warunkach była powyżej 102C.


            Wlałem też kiedyś CeraTec do mojego BSE, ale poza tym, że silnika nie było słychać i miękkiej pracy silnika to nie zauważyłem różnic w temp roboczej oleju podczas jazdy non stop autostradą.
            Trudno jest wierzyć dzisiaj jakimkolwiek producentom w to co piszą bo kartach informacyjnych, bo w większości przypadków jest to kłamstwo jak już się zdążyliśmy wszyscy przekonać wiele razy, ale..

            Ale na własnej skórze przekonałem się że Liqui Moly nie kłamie i ich produkty są 100% zgodne z tym co piszą w kartach informacyjnych.


            Polecam produkty Liqui Moly/Meguin, ale pamiętajcie, że olej jak i dodatki mają być dopasowane do silnika i warunków eksploatacji.


            m1.jpgm2.jpg








            cytrynowiec VS str. 246.
            Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska
            i CeraTec str 247.
            Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska
            I tak zrobię że żadnych dodatków nie będę stosował. Dzięki.

            Patrzę na twoje fotki mexidot i zastanawiam się czy w swoim aucie mogę zrobić coś takiego by móc wyświetlić takie informacje ????
            strazakp

            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpis
              Patrzę na twoje fotki mexidot i zastanawiam się czy w swoim aucie mogę zrobić coś takiego by móc wyświetlić takie informacje ????
              Tak Polar Fis Advanced - ktoś zakładał to cudo? - Octavia Club Polska

              Komentarz


              • 275 ojro, wolę elm327 plus swój telefon
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • Witam,
                  pytanie mam do wyboru dwa produkty - i jak wiecie osiołkowi w żłobie dano ...
                  PLATINUM PRO V 5W–30
                  ACEA: C3
                  Parametry Jednostki Wartości typowe
                  klasa lepkości SAE - 5W-30
                  lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 12,0
                  wskaźnik lepkości - 170
                  lepkość strukturalna CSS w -300C mPa*s 6060
                  liczba zasadowa TBN Mg KOH/g 6,4
                  popiół siarczanowy % 0,74
                  Odparowalność wg Noack'a % (m/m) 9,7
                  ----------------------------------------------

                  PLATINUM MaxExpert V 5W–30
                  ACEA: C3
                  Parametry Jednostki Wartości typowe
                  klasa lepkości SAE - 5W-30
                  lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 12,2
                  wskaźnik lepkości - 159
                  temperatura płynięcia 0C -42
                  liczba zasadowa TBN Mg KOH/g 8,0
                  popiół siarczanowy % 0.6
                  Odparowalność wg Noack'a % (m/m) 9.9

                  Co sądzicie o nich ? Mam ich dostępne w tej samej cenie. PLATINUM MaxExpert V 5W–30 - ma fajny TBN 8 natomiast pierwszy ma indeks lepkości 170. Który z nich wybrać ?

                  Komentarz


                  • leonn....ze wytrzymujesz te przelozenia w Bse 132 na budziku i prawie 4 tysie obroty....dramat ta skrzynia istny zrob swap, to bedziesz mial jeszcze nizsze temperatury oleju na nizszych obrotach hehe

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                      leonn....ze wytrzymujesz te przelozenia w Bse 132 na budziku i prawie 4 tysie obroty....dramat ta skrzynia istny zrob swap, to bedziesz mial jeszcze nizsze temperatury oleju na nizszych obrotach hehe
                      Za 500 pln można obniżyć dobie obroty o taka sama wartość na ostatnim przełożeniu.
                      chociaz wyższe obroty to lepsza cyrkulacja oleju w silniku i lepsze chłodzenie

                      Komentarz


                      • no wiem, przełożenie ostatniej zębatki na dłuższą - bardziej to miałem na myśli pisząc błędnie "swap"

                        Wyższe ok, ale można czasem przecież silnik "przegonić", żeby wywołać ową cyrkulację, wiadomo, że to trzeba i tak robić w każdym autku. Obroty BSE to katorga na dłuższą metę i nie trzeba przecież jeździć na takich obrotach cały czas w silniku, zresztą wiele o tym jest tematów i wiele osób właśnie robi ten zabieg o którym piszesz z "dłubnięciem " 5 biegu.
                        whatever

                        Komentarz


                        • leonn dzięki Jestem ciekaw czy u Ciebie dobry 5w50 bez dodatków nie będzie sprawował się podobnie? Przy tych obrotach to musi być już głośno, ja mam takie przy 180 chyba.

                          Fran w jakiej cenie jest ten Platinum PRO?

                          Komentarz


                          • Cześć
                            Moja octavia (1.6 MPI + LPG) pali już 7 litrów od wymiany do wymiany....
                            W tej chwili zalany jest Valvoline Synpower 5W-40.
                            Zbliża się termin kolejnej wymiany i zaczynam się zastanawiać czy dalej zalewać tym olejem czy może kupić coś innego?

                            Komentarz


                            • pedros sew1981 Przełożenie 5 biegu mam zmodzone na 0,74 ori LVN ma na 5b 0,81 i 126km/h przy 4000 obrotów. 1.6MPI tak ma niestety. ​​​​​​​


                              ​​​​​​​
                              Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                              Jestem ciekaw czy u Ciebie dobry 5w50 bez dodatków nie będzie sprawował się podobnie?
                              Tak ze dwa lata temu wpadł mi taki pomysł, ale nikt nie produkuje już 5W-50 PAO, no niby jest Molygen, ale w tedy nie był osiągalny. Napisałem do LM DE, czy z połączenia Synthoila 0W-40 i Synthoila 10W-60 uzyskam SAE 5W-50 i co sądzą o tym, czy podniesie to lepkość w wysokiej temperaturze i żywotność oleju w ciężkich warunkach. Potwierdzili że mogę bez obaw taki zabieg zrobić.
                              Niestety jak zwykle robie koło 10 tras 1300km na jednej wymianie to w tedy jakoś zrobiłem chyba 7tys i olej poszedł do wymiany bo przyszła zima i trzeba było wlać 0W.

                              Ogólnie test wyszedł pozytywnie nawet chyba posłałem go do badania, ale stwierdzam że to za gruby olej.
                              Nie testowałem tego co PAOLO ESCO pisał ,ale jak Fuchs nic nie spieprzył jeszcze przy bazie to chyba lepiej Silkolene przetestować w wysokiej temperaturze na autostradzie niż 5W-50.





                              Zamieszczone przez kalel Zobacz wpis
                              Moja octavia (1.6 MPI + LPG) pali już 7 litrów od wymiany do wymiany...
                              Naprwa sobie silnik bo to trochę za duże zużycie oleju, no chyba że piszesz że Ci pali 7littrów LPG,, no to to jest OK

                              Komentarz


                              • kalel zalej Specol 5w40, nie zauważysz różnicy, no chyba tylko w portfelu.

                                Komentarz


                                • 126 i 4000....to dopiero dramat dramatów. nie wiedzialem ze to wynik po zmodzeniu....

                                  Komentarz


                                  • Prędkość max ma się zgadzać z obrotami przy jakiej jest osiągana maksymalna moc danego silnika i to wszystko. Tak są dobierane przełożenia. 4 tyś obr. to spacerek dopiero.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • Panowie czy olej RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 CleanSynto to będzie dobry wybór do 1.6 MPI z przebiegiem 190 tys. km i z LPG, wymiany oleju co 10tkm? Obecnie jeżdżę na shell helix ultra 5w40 i silnik oleju nie bierze, tylko zastanawiam się, że może coś lepszego zalać stąd zacząłem myśleć nad tym Ravenolem. Przechodzić na 0w40 nie chcę, bo jak silnik przez 190tkm jeździł na 5w40 to nie będę eksperymentował poza tym zimy ostatnio u nas ciepłe. Przechodzić na Ravenola czy lać dalej shella, bo nie wiem czy mojemu silnikowi to czasem nie będzie wszystko jedno?

                                      Komentarz


                                      • aronus - odnośnie w/w Ravenola olej ma odpowiednie specyfikacje. Parametry bardzo dobre. Zalej - porównasz do Shella i będziesz wiedział co jest lepsze dla Twojego silnika.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Paolo Esco dzięki za informację

                                          Komentarz


                                          • Dawno nie było pogadanek olejowych na YT z prawdziwym fachowcem :



                                            Komentarz


                                            • Taaa ciekawe które forum Panowie wcześniej poczytali...ale że czytali to słychać. Inna sprawa, że pewnych tematach pływają i to tak, że aż uszy bolą
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                                                Taaa ciekawe które forum Panowie wcześniej poczytali...ale że czytali to słychać. Inna sprawa, że pewnych tematach pływają i to tak, że aż uszy bolą
                                                Marek to nic nie czytał.....ale Pan Damian Śmigielski toż to...legenda w technice olejowej i long life!!!.

                                                Komentarz


                                                • Podsumowują wątek?

                                                  Komentarz


                                                  • no nie wierzę . marek na glowe juz upadł i smigielskiego zaprasza . mogl znow pertyna zaprosic. chociaz pertyn sam teraz kanał robi.

                                                    smigielskiemu wyszlo ze start stop jest zajebisty

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X