Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
    Ja to bym szukał czegoś z 0W-20, 5W-20 lub 0W-30
    Po tych 2 pierwszych to bym szukał panewek
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis
      Prosze o konkretne propozycje
      Tak z ciekawości co do tej pory było lane i co ile zmieniane?

      Komentarz


      • Tu jest tabela od KIA:

        Link


        Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
        Po tych 2 pierwszych to bym szukał panewek
        ale piszesz konkretnie o tym silniku, czy ogólnie że te lepkości są za niskie?
        Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

        Komentarz


        • Panowie, pojawiło się w rodzinie nowe auto - opel astra IV 1,4 Turbo + LPG - 2016r.. Jazda w większości krótkie odcinki do 20km. Wymiany będą co 12tys.km. Obecnie zalany 5W30 GM. Nie wiem czy i na co go zmienić, co będzie zgodne z DEXOS2; lać 0W40 czy 5W... ?

          Komentarz


          • pytanie o sklad. zawsze było mowione ze w podpunkcie 3.2 pierwsza pozycja (1-decene...) odpowiada za baze pao.

            LM natomiast wprost pisze w podpunkcie drugim jest wprost napisane "polyolefin" . czyli co przedstawia ilosc PAO
            baza.png

            Komentarz


            • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
              Tak z ciekawości co do tej pory było lane i co ile zmieniane?
              Lany był Mobil 1 5W30, nie jest wpisane jaki konkretnie, natomiast wymiany były co max. 15 tysięcy co jest potwierdzone ksiażka i w ASO.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                Tu jest tabela od KIA:

                Link




                ale piszesz konkretnie o tym silniku, czy ogólnie że te lepkości są za niskie?
                Dla mnie W30 jest za niskie. Ale w cywilach seryjnych akceptowalne pod warunkiem ze turbin brak. 5w20 to tylko ekologia.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz



                • Zamieszczone przez ravas Zobacz wpis
                  opel astra IV 1,4 Turbo + LPG - 2016r..
                  lać 0W40 czy 5W... ?
                  Jak jest po gwarancji to nie patrz na normę, mojej siostrze nawet ASO opla do takiego silnika wlało 0W-40 A z tego co wiem to RobertM w swoich silnikach 1.4T testował wiele 0W-40 i polecał takie SAE, więc sprawa chyba prosta






                  Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis

                  Lany był Mobil 1 5W30,
                  Jeśli od początku nie był zalewany 5W20 mimo, że producent zaleca takie SAE do tego silnika to ja bym wlał jednak 0W-30 albo 0W-40 przynajmniej pole poszukiwań Ci się zawęzi

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                    Dla mnie W30 jest za niskie. Ale w cywilach seryjnych akceptowalne pod warunkiem ze turbin brak. 5w20 to tylko ekologia.
                    no to zobaczymy kiedy mi się turbina wysypie na 0w30 0w20/5w20 głównie silniki azjatyckie z przewagą japońskich, choć tez nie można zapomnieć o wszelkiej maści amerykańcach. Co prawda w mocno jeżdzonych mustangach 5w50 i wyżej potrafią być.

                    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                    Jeśli od początku nie był zalewany 5W20 mimo, że producent zaleca takie SAE do tego silnika to ja bym wlał jednak 0W-30 albo 0W-40 przynajmniej pole poszukiwań Ci się zawęzi
                    Bo się silnik rozszczelni ?

                    Komentarz


                    • Zalej na próbę Amsoil Signature ASL 5w30

                      Komentarz


                      • Koledzy przeglądam ten wątek i dostałem już oczopląsów, przejrzałem pierwsze 30 stron i 20 ostatnich... i mam już trochę dość, znaczy moje oczy już mają.
                        Mam 1,6 BSE z LPG, przebieg 140 tysi, chcę wymienić olej, nie wiem jaki jest obecnie, zużycie z tego co widzę, to jest, bo na bagnecie blisko minimum, a myślę, że nalali max ostatnio.
                        Jeżdżę głównie miasto, z tego co przejrzałem polecacie 3 marki:
                        Motul 8100 5W40 x-cess
                        Shell Helix Ultra 5W40
                        Mobil 1 FS tyle, że nie wiem, czy 0W czy 5W
                        Olej zawsze wymieniam co rok lub 10 tysi.co będzie dobre z tych trzech?

                        Komentarz


                        • to jak ktos ogarnie tą karte co zamiesciłęm na ostatnim poscie poprzedniej strony?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez michumal Zobacz wpis
                            Mam 1,6 BSE z LPG
                            Ile bierze od wymiany do wymiany? Od nowości masz Octavie?

                            Do BSE lejemy 0W-40

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                              Jak jest po gwarancji to nie patrz na normę, mojej siostrze nawet ASO opla do takiego silnika wlało 0W-40 A z tego co wiem to RobertM w swoich silnikach 1.4T testował wiele 0W-40 i polecał takie SAE, więc sprawa chyba prosta






                              Jeśli od początku nie był zalewany 5W20 mimo, że producent zaleca takie SAE do tego silnika to ja bym wlał jednak 0W-30 albo 0W-40 przynajmniej pole poszukiwań Ci się zawęzi
                              Robert testował równiez 5w30, 5w40 i 0w40 w 1,4 oplowskim- nie zawsze były to cywilne oleje :P
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                Ile bierze od wymiany do wymiany? Od nowości masz Octavie?

                                Do BSE lejemy 0W-40
                                do BSE 5w40 ewent 5w30. ten silnik ma inne pasowania tłok-cylinder
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                                  to jak ktos ogarnie tą karte co zamiesciłęm na ostatnim poscie poprzedniej strony?
                                  tak to PAO - Dec-1-ene, trimers, hydrogenated - Dec-1-ene, trimery, uwodornione

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                    do BSE 5w40 ewent 5w30. ten silnik ma inne pasowania tłok-cylinder
                                    Ja proszę Ciebie.... jest weekend, ale nie pisz po pijaku
                                    Jaki 5W30? Najpierw go zalej do swojego silnika i daj znać co słychać


                                    Sam wiesz że tylko 0W-40 ma sens

                                    Te oleje 5w30 i 5w40 co lał Robert to jest top i cena powyżej 220zł, a i jak to napisałeś nie były to oleje "cywilne"

                                    Komentarz


                                    • 5w30 CFS jest godny polecenia i Robert na takim jeździl- zreszta nie tylko on
                                      Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez michumal Zobacz wpis
                                        Mam 1,6 BSE z LPG, przebieg 140 tysi,
                                        Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                        Do BSE lejemy 0W-40
                                        Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                        do BSE 5w40 ewent 5w30. ten silnik ma inne pasowania tłok-cylinder
                                        Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                        Sam wiesz że tylko 0W-40 ma sens
                                        Chłopaki, zwariować z Wami idzie...

                                        Z tego co widzę od urodzenia (lpg od urodzenia), czyli przy 15 i 30 tysiach serwis lał Shell 5W40, potem już nie wiem, co, bo nie wpisywali.
                                        Ostatni przegląd 124 694, teraz mam 137 546 i na bagnecie blisko minimum.
                                        Ja z zasady przeglądy robię co rok lub 10 tysi, czy ten shell helix ultra 5W40 się nada? czy wybuchnie silnik, bo tylko 0W40 jest ok? Na 0W40 nie będzie miał większego apetytu na olej? Czy może 0W40 do BSE z lpg musi być koniecznie?

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez michumal Zobacz wpis



                                          Chłopaki, zwariować z Wami idzie...

                                          Z tego co widzę od urodzenia (lpg od urodzenia), czyli przy 15 i 30 tysiach serwis lał Shell 5W40, potem już nie wiem, co, bo nie wpisywali.
                                          Ostatni przegląd 124 694, teraz mam 137 546 i na bagnecie blisko minimum.
                                          Ja z zasady przeglądy robię co rok lub 10 tysi, czy ten shell helix ultra 5W40 się nada? czy wybuchnie silnik, bo tylko 0W40 jest ok? Na 0W40 nie będzie miał większego apetytu na olej? Czy może 0W40 do BSE z lpg musi być koniecznie?
                                          Lej 5w40
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz


                                          • xtremesystems - to udokumentowane w 100% PAO, dokładnie poly-olefin. Mam ten CAS na oficjalnym wykazie.
                                            Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez michumal Zobacz wpis
                                              Ja z zasady przeglądy robię co rok lub 10 tysi, czy ten shell helix ultra 5W40 się nada? czy wybuchnie silnik, bo tylko 0W40 jest ok? Na 0W40 nie będzie miał większego apetytu na olej? Czy może 0W40 do BSE z lpg musi być koniecznie?
                                              - możesz go lać dalej ale ja bym na niego nawet nie spojrzał,
                                              - silnik nie wybuchnie, ale szybciej się zużyje
                                              - musisz sam sprawdzić, czy będzie więcej pobierał, nikt nie jest wróżką. Pobór oleju nie zależy od oleju tylko od zużycie silnika poprzez stosowanie do tej pory dziadowskich oliw.
                                              - 0W-40 musi być koniecznie bo ma lepsze parametry i lepszą baze. Przetestowaliśmy tutaj już wiele oliwek

                                              Meguin, Neste, Ravenol, Valvoline, Motul, Mobil któryś z tych sobie wybierz, a będziesz zadowolony.

                                              I na Twoim miejscu zrobiłbym płukankę Pro-Line Liqui Moly 500ml może są zapieczone pierścienie i dla tego pobiera olej. O wymianie oleju w skrzyni już nie mówię.
                                              Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez michumal Zobacz wpis




                                                Ostatni przegląd 124 694, teraz mam 137 546 i na bagnecie blisko minimum.
                                                J
                                                Dlaczego nie dolewasz wcześniej ?

                                                Komentarz


                                                • Panowie, obecnie jeżdżę na Motul X-Clean+ 5W/30 zmieniam co rok przebiegi niskie czy pozostać na tym czy zmienić na inny Motul?
                                                  Skoda Octavia II FL
                                                  Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                                  https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Maly745 Zobacz wpis
                                                    Panowie, obecnie jeżdżę na Motul X-Clean+ 5W/30 zmieniam co rok przebiegi niskie czy pozostać na tym czy zmienić na inny Motul?
                                                    Moim zdaniem Ty w ogóle nie powinieneś jeździć na tym oleju, z tego co czytam to on nie ma normy 502/505 dla naszych silników, poza tym to jest olej nisko popiołowy dla silników z DPF, czyli do naszych silników bez sensu.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X