Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpis
    Nie wiem czy czytasz wątek o olejach do diesli, ale tam pisałem że u mnie w klekocie ta sama historia po 7tyś km. na tym oleju.

    Nie, nie czytałem... teraz zrobię tak kupię litr i zobaczymy czy ogarnie braki. Ja ogólnie wymieniam co 10 tys ale to już trochę przesada. Ma ktoś jakąś alternatywę a jak nie to wracam do Ravenola i na tym zakańczam poszukiwania
    Champ20ns!

    Komentarz


    • Ja też wymianę robię max 10tkm. Po powrocie z Specola na L&M Toptec 5W40 problem znikł. Jak ja to mówię że nasze silniki może go nie tolerują, bo wielu znajomych leje Specola i chwalą sobie.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpis
        Ja też wymianę robię max 10tkm. Po powrocie z Specola na L&M Toptec 5W40 problem znikł. Jak ja to mówię że nasze silniki może go nie tolerują, bo wielu znajomych leje Specola i chwalą sobie.
        No oki ale jak chyba litr mi wejdzie na pełen bagnet to nie ma co panikować i można zostać przy tym, bo jednak cena śmieszna jak za 5l płaci się 85zł
        Champ20ns!

        Komentarz


        • Między min, a max masz litr. Panikować nie ma co, ale jeżeli ten olej lubi Twój silnik to znak że coś nie halo i lepiej zapobiegać niż potem leczyć Takie moje zdanie i wole te parę złotych więcej wydać i nie pluć potem sobie w brodę jak coś się wydarzy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpis
            Między min, a max masz litr. Panikować nie ma co, ale jeżeli ten olej lubi Twój silnik to znak że coś nie halo i lepiej zapobiegać niż potem leczyć Takie moje zdanie i wole te parę złotych więcej wydać i nie pluć potem sobie w brodę jak coś się wydarzy
            Powiem szczerze,że nie pamiętam jaki apetyt miał na Milllersa i Ravenola ;/ dlatego nie wiem co robić. Dam mu jeszcze szansę tym bardziej,że latam na LPG a niby to też wypływa na to... a nie to będzie się trzeba przyjrzeć ale wycieków nie zauważam. Może turbo trochę chla ;/
            Champ20ns!

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
              Cześć, jestem nowy na forum ale "siedzę" w tym temacie od tygodnia Lektura na majówkę przednia

              Miesiąc temu odebrałem nowiutkiego Golfa MK7.5 1.4TSI 125KM. Auto z rocznika '17 (produkcja połowa listopada). Auto mam z przedłużoną gwarancją do 4 lat i pakietem przeglądów również do 4 lat. Oczywiście mam wpisany tryb serwisowania QI6. Najbliższy przegląd w połowie 2019 roku. Olej planuje zmienić w drugiej połowie listopada br. - pewnie będę miał przejechane 5-6 tys km. Po roku mam obowiązkowy przegląd i wtedy będzie druga zmiana oleju. Jeszcze nie wiem jaką podejmę decyzję w 2019 (czy lać olej z ASO za free z wykupionego pakietu czy jakiś kupić) - bardziej skupiam się nad tą pierwszą wymianą. Jeszcze do niej daleko ale jakiś plan chce już mieć nakreślony i wstępnie zdecydowałem się pozostać przy olejach z normą LL i zmieniać co rok.

              Roczne przebiegi to około 10 tys km i z tego 80% w mieście, krótkie odcinki (10-20km). Jestem spokojnym kierowcą, raczej staram się jeździć ekonomicznie, nie pałuję silnika. Jak jadę w trasę z reguły 140km/h max.

              Wstępnie wybrałem trzy oleje:
              1. Eurol Syntence FS 0W-30 (VW 504)
              2. Ravenol CleanSynto® VSW 0W30 C3 (VW 504)
              3. Shell Helix Ultra professional AV-L 0W30 (VW 504)

              Zapewne fabrycznie zalany mam silnik olejem 0W-20, stąd jeszcze nie wykluczam:
              4. Millers Oils XF Longlife C5 0W20 - VW 508.00/509.00

              Który wg Was będzie najlepszy do mojego silnika i stylu eksploatacji?
              Ja do 1,4 G7 leje 0W40.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                Cześć, jestem nowy na forum ale "siedzę" w tym temacie od tygodnia Lektura na majówkę przednia

                Miesiąc temu odebrałem nowiutkiego Golfa MK7.5 1.4TSI 125KM. Auto z rocznika '17 (produkcja połowa listopada). Auto mam z przedłużoną gwarancją do 4 lat i pakietem przeglądów również do 4 lat. Oczywiście mam wpisany tryb serwisowania QI6. Najbliższy przegląd w połowie 2019 roku. Olej planuje zmienić w drugiej połowie listopada br. - pewnie będę miał przejechane 5-6 tys km. Po roku mam obowiązkowy przegląd i wtedy będzie druga zmiana oleju. Jeszcze nie wiem jaką podejmę decyzję w 2019 (czy lać olej z ASO za free z wykupionego pakietu czy jakiś kupić) - bardziej skupiam się nad tą pierwszą wymianą. Jeszcze do niej daleko ale jakiś plan chce już mieć nakreślony i wstępnie zdecydowałem się pozostać przy olejach z normą LL i zmieniać co rok.

                Roczne przebiegi to około 10 tys km i z tego 80% w mieście, krótkie odcinki (10-20km). Jestem spokojnym kierowcą, raczej staram się jeździć ekonomicznie, nie pałuję silnika. Jak jadę w trasę z reguły 140km/h max.

                Wstępnie wybrałem trzy oleje:
                1. Eurol Syntence FS 0W-30 (VW 504)
                2. Ravenol CleanSynto® VSW 0W30 C3 (VW 504)
                3. Shell Helix Ultra professional AV-L 0W30 (VW 504)

                Zapewne fabrycznie zalany mam silnik olejem 0W-20, stąd jeszcze nie wykluczam:
                4. Millers Oils XF Longlife C5 0W20 - VW 508.00/509.00

                Który wg Was będzie najlepszy do mojego silnika i stylu eksploatacji?

                Dobry wybór każdy z wymienionych jest mocnym zawodnikiem.
                jesli masz przedpłacone przeglądy korzystaj z oleju za free. Pierwsza wymianę oraz jeśli stwierdzisz ze potrzebujesz (ze względu na krótkie odcinki i smak paliwa w oleju) wymieniać co druga wymianę możesz spokojnie robić na własnym oleju z listy która bdb skonstruowałeś.

                Osobiscie testowałem 1oraz 3 ale w silniku wymagającym normy 507.00. Nie mam uwag.

                Ciekawy może być ten Millers ale ta lepkość to dla mnie zbytnia nowość ale ma dopuszczenia wiec u mnie to mentalna walka bardziej.

                Jeszcze jedna uwaga: opisując swój styl jazdy miej na uwadze fakt kiedy najczęściej dochodzi do zerwania filmu olejowego-> na niskich obrotach i wysokich biegach - jeśli tak jeździsz to lepiej grubszy olej. Do wysokich obrotów 0W20 idealny ...
                Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                Komentarz


                • co do specola gold, w dwóch autach leje specol gold - wersje 5w30 i 5w40.
                  silniki 1.6 hdi/tdci i 2.0 hdi/tdci - common raile. W obu od wymiany przejechane ok. 5tkm. Ubytków oleju nie ma w żadnym z nich. Więc trochę dziwne z tym ubywaniem oleju u was.

                  Komentarz


                  • bo86 ja za 6l zapłaciłem 89 zł z przesyłką, bo prawie tyle mi wchodzi.
                    p.s. i trochę mocno dziwne, że olej o zbliżonych parametrach i przede wszystkim lepkości jedną markę pali, a inną nie. Przy zmianie lepkości ok...ale przy takiej samej...to raczej wskazuje, że coś nie ten teges z silnikiem lub suszarką jak wciąga silnik olej za dużo.
                    pamiętam, że w swoim tdi pd lałem jakąkolwiek markę 5w/40 (z normą do pd) palił tyle samo - przy butowaniu do 0.7 litra co zmianę, przy braku częstego buta 0 (zmiany co 15 tkm)

                    uważam że problem łykania oleju u Ciebie Mati (jeśli silnik sprawny) w 1.9 tdi pd jest brak normy do pd w oleju Specol. jest 505.00, a powinna być minimum 505.01. LM już taką ma. Więc teoretycznie specola do 1.9 tdi pd nie można stosować nawet, bo parametry ma lepsze niż LM, który jest tylko w technologii syntetycznej, a nie jest pełnym syntetykiem jak Specol.(bo rozumiem, że mówisz o 4100 o normie 505.01)
                    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                    Komentarz


                    • Może się umówmy, że ten Specol 5w40 to trochę tej najlepszej bazy ma troszkę.....z naciskiem na może.Dobra oliwa, ale nie porównywałbym jej do VST bo to niestety nie ta liga.

                      ichris wybory dobre, praktycznie same dobre oliwy. Norma 508.00/509.00 wymusza (bo na razie nic lepszego nie wymyślono aby spełnić jej założenia) oleje z bardzo dużą ilością baz PAO - sięgającą w niektórych produktach nawet 90%. Pakiet dodatków jest praktycznie taki sam jak w najnowszych olejach z normy 504.00/507.00 czyli jest dobrze. Jeżeli masz w zamiarze częściej zmieniać olej - co jest jak najbardziej pozytywne, i masz pakiet darmowych przeglądów, które i tak oprą się o olej w najnowszej normie mocno rozważyłbym zalewanie tego oleju ciągle i wcale nie przeraża mnie ta lepkość. Są już badania tego oleju - bez jakiejś tragedii, wiadomo że miasto to ciężkie warunki...więc te 10 kkm przyjąłbym jako max. Do tego pomyśl o AR9100, które świetnie uzupełni pakiet antyzużyciowy , podwyższy TBN dla ciężkich warunków i utrzyma silnik w czystości. pedros zwrócił uwagę na ważny aspekt...ale jazda eko, to nie zawsze katowanie silnika układem start-stop, czy obrotami 1500 na 6 biegu....silnik szybko powie dość...albo najpierw jego osprzęt. Mam podobny silnik, i wiem, ze bez napinki szczególnej wielkiej można osiągać niskie zużycie paliwa bez szkody dla silnika (gdzieś w którymś wątku wrzuciłem info).Z firm konkretnych z normy 508.00/509.00 masz do wyboru tu z oficjalnymi aprobatami:
                      Captcha

                      Komentarz


                      • hehe na 0w20, 5w20 to ja już jeździłem kilka lat temu w 1,9 TDI i 1,4 16V ...silniki całe, nic nie wybuchło - zmiany oleju co +- 8/10 tys km
                        "Niestety" VW/Skoda pozostają daleko w tyle jeżeli chodzi o nowoczesne konstrukcje silników, konkurencja już im odjechała a specyfikacja z olejami o SAE 0W20 to po prostu wymuszony "trend" eco... jak to się "nagle stało" że te same silnik VW w których producent wymagał SAE 5W30 z VW 507.00/504.00 stały się super hiper ekologiczne i "teoretycznie" można je zalewać "wodą" 0W20 - no po prostu kolejny CUD marki VW ...
                        Trochę inaczej ma się to w "nowym" 1,5 TSI EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną. Technologia zwana APS ma się sprawdzić szczególnie w konfiguracjach hybrydowych, w których podstawowym silnikiem będzie właśnie 1.5 TSI. Ścianki cylindrów będą lepiej chronione podczas tzw. zimnych startów, które w hybrydach to rzecz zupełnie normalna i występująca wielokrotnie częściej niż w klasycznym aucie benzynowym. Na większości rynków, ma być stosowany olej silnikowy 0W20. Pozostawiono system dezaktywacji cylindrów ACT. Pompa olejowa jest sterowane komputerowo. Zmienny wydatek pompy olejowej obniża opory wewnętrzne. Pierwsze łożysko wału korbowego jest pokryte warstwą polimeru, co jest jednym z rozwiązań w ramach przystosowania silnika do pracy na oleju SAE 0W-20 w cyklu start&stop. Podczas nagrzewania silnika obieg wody jest wstrzymany, co przyśpiesza osiąganie temperatury pracy. Wersje o mocy 150 KM będą miały cylindry wykonane w technologi APS (Atmospheric Plasma Spray). Plazmowe nanoszenie proszku na aluminiowy blok daje strukturę z mikroporami, które utrzymują filtr olejowy. To pozwala znacząco obniżyć zużycie cylindra przy pracy na zimno i poprawia odporność silnika na tzw. spalanie stukowe.

                        podaję za TOTALEM " VW 508.00/509.00 – to oznaczenie dopuszczenia Grupy Volkswagen dla olejów stosowanych w najnowszych silnikach benzynowych i wysokoprężnych spełniających normy emisji spalin Euro 6.
                        Specyfikacja VW 508.00/509.00 opiera się na najnowszej klasyfikacji ACEA C5. Podstawową cechą tego oleju jest lepkość SAE 0W-20 i niski wskaźnik wysokotemperaturowych oporów ścinania HTHS wynoszący pomiędzy 2,6 mPa·s a 2,9 mPa·s. Ponadto, olej ten musi w Volkswagen pozytywnie przejść testy laboratoryjne na kompatybilność z uszczelnieniami (PV 3344) i na korozyjność (PV 1401/1425), a następnie próby na hamowni silnikowej gdzie sprawdzany jest wpływ oleju na oszczędność paliwa (PV 1451) i żywotność oraz zatykania filtra DPF (PV 1485).
                        Co ciekawe, Volkswagen stosuje dla tego rodzaju określenie Blue Oil, choć w rzeczywistości olej ten barwiony jest na… zielono.
                        Do dzisiaj olej spełniający normę VW 508.00/509.00 uzyskał rekomendacje do użytku w następujących silnikach: 1.4 TFSI (110 kW), 2.0 TFSI (125 kW, 140 kW), 3.0 TFSI (<270 kW) i 3.0 TDI (do 160 kW). Volkswagen pozwala wciąż na stosowanie w tych samych silnikach olejów z dopuszczeniem VW 504.00/507.00,
                        ps. oleje z VW 508.00/509.00 są już "wzmocnione" przez producenta.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • @cytrynowiec , @PAOLO ESCO czy możecie się wypowiedzieć na temat porównania RAVENOL VollSynth Turbo VST 5W-40 vs Synthoil High Tech 5W-40?
                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                            Do wysokich obrotów 0W20 idealny ...
                            200nm mam w zakresie 1400-4000 obrotów... realnie pewnie od ~2200... Stąd wysokie obroty jak dla mnie nie mają większego sensu. Z reguły zmieniam biegi przed 3 tysiącami A ~1500 na 6 biegu to częsta sytuacja u mnie.



                            cytrynowiec - dzięki bardzo za opinię. Najgorsze, że nie wiem co mi zalali fabrycznie, ale się dowiem. Na forum VW niektórzy twierdzą, że 0W20 a inni, że 5W30. Może dobrym rozwiązaniem będzie zalać tą klasę, którą zalali fabrycznie. Czyli, jeśli od nowości mam 0W20 to trzymam normy 508/509 i kupię 0W20, jeśli mam fabrycznie wlany 5W30 to trzymam się normy 504 i zalewam wtedy 0W30 (pewnie będzie lepszy od 5W30). Jak myślisz?

                            Na obowiązkowym przeglądzie zapytam co zamierzają mi wlać za free. Jeśli 0W20 lub 0W30 to niech leją - jeśli 5W30 to chyba lepiej przyjechać ze swoim olejem?

                            Szczerze mówiąc nie mam zaufania do dodatków... Wolałbym wlać sam olej, nawet jeśli miałby być droższy (i lepszy pod względem ochrony). Obawy nowicujsza

                            PAOLO ESCO - Ty byś lał do 1,4TSI 125KM (CZCA) 0W30 czy 0W20 ?
                            Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

                            Komentarz


                            • Cześć,

                              przejrzałem ostatnie kilka stron i chyba jednak muszę zadać konkretne pytanie... Za 3 tygodnie czeka mnie, a ściślej Szkodnika 1.4 TSI CAXA przegląd i jak co roku wychodzi cos nowego i trzeba znów się głowić jaki olej... Silnik ma nie wielki przebieg jak na swój wiek. Eksploatowany głownie w mieście na dystansach ok 10km. Czasem wyjazd na niedługą trasę. Auto jeżdżone w UK, więc nie używane w ekstremalnie niskich warunkach. Jazda generalnie spokojna, eko etc. Zmiana oleju co rok bo nie wyrabiam nawet 10kkm rocznie. Co polecacie?
                              Mój "Batmobil"

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                                hehe na 0w20, 5w20 to ja już jeździłem kilka lat temu w 1,9 TDI i 1,4 16V ...silniki całe, nic nie wybuchło - zmiany oleju co +- 8/10 tys km
                                "Niestety" VW/Skoda pozostają daleko w tyle jeżeli chodzi o nowoczesne konstrukcje silników, konkurencja już im odjechała a specyfikacja z olejami o SAE 0W20 to po prostu wymuszony "trend" eco... jak to się "nagle stało" że te same silnik VW w których producent wymagał SAE 5W30 z VW 507.00/504.00 stały się super hiper ekologiczne i "teoretycznie" można je zalewać "wodą" 0W20 - no po prostu kolejny CUD marki VW ...
                                Trochę inaczej ma się to w "nowym" 1,5 TSI EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną. Technologia zwana APS ma się sprawdzić szczególnie w konfiguracjach hybrydowych, w których podstawowym silnikiem będzie właśnie 1.5 TSI. Ścianki cylindrów będą lepiej chronione podczas tzw. zimnych startów, które w hybrydach to rzecz zupełnie normalna i występująca wielokrotnie częściej niż w klasycznym aucie benzynowym. Na większości rynków, ma być stosowany olej silnikowy 0W20. Pozostawiono system dezaktywacji cylindrów ACT. Pompa olejowa jest sterowane komputerowo. Zmienny wydatek pompy olejowej obniża opory wewnętrzne. Pierwsze łożysko wału korbowego jest pokryte warstwą polimeru, co jest jednym z rozwiązań w ramach przystosowania silnika do pracy na oleju SAE 0W-20 w cyklu start&stop. Podczas nagrzewania silnika obieg wody jest wstrzymany, co przyśpiesza osiąganie temperatury pracy. Wersje o mocy 150 KM będą miały cylindry wykonane w technologi APS (Atmospheric Plasma Spray). Plazmowe nanoszenie proszku na aluminiowy blok daje strukturę z mikroporami, które utrzymują filtr olejowy. To pozwala znacząco obniżyć zużycie cylindra przy pracy na zimno i poprawia odporność silnika na tzw. spalanie stukowe.

                                podaję za TOTALEM " VW 508.00/509.00 – to oznaczenie dopuszczenia Grupy Volkswagen dla olejów stosowanych w najnowszych silnikach benzynowych i wysokoprężnych spełniających normy emisji spalin Euro 6.
                                Specyfikacja VW 508.00/509.00 opiera się na najnowszej klasyfikacji ACEA C5. Podstawową cechą tego oleju jest lepkość SAE 0W-20 i niski wskaźnik wysokotemperaturowych oporów ścinania HTHS wynoszący pomiędzy 2,6 mPa·s a 2,9 mPa·s. Ponadto, olej ten musi w Volkswagen pozytywnie przejść testy laboratoryjne na kompatybilność z uszczelnieniami (PV 3344) i na korozyjność (PV 1401/1425), a następnie próby na hamowni silnikowej gdzie sprawdzany jest wpływ oleju na oszczędność paliwa (PV 1451) i żywotność oraz zatykania filtra DPF (PV 1485).
                                Co ciekawe, Volkswagen stosuje dla tego rodzaju określenie Blue Oil, choć w rzeczywistości olej ten barwiony jest na… zielono.
                                Do dzisiaj olej spełniający normę VW 508.00/509.00 uzyskał rekomendacje do użytku w następujących silnikach: 1.4 TFSI (110 kW), 2.0 TFSI (125 kW, 140 kW), 3.0 TFSI (<270 kW) i 3.0 TDI (do 160 kW). Volkswagen pozwala wciąż na stosowanie w tych samych silnikach olejów z dopuszczeniem VW 504.00/507.00,
                                ps. oleje z VW 508.00/509.00 są już "wzmocnione" przez producenta.
                                Vw owszem konserwatywnie podchodzi do pewnych spraw ale zaskoczą na plus nowymi silnikami benzynowymi obok Mazdy i Infinity będziemy świadkami znacznej ewolucji podejścia do spalania paliwa - w skrócie więcej mocy mniejsze spalanie no i oczywiście mniejszy syf z rury (ale to ostatnie to pewnie teoretycznie jak zwykle)

                                regulowane zubożenie mieszanki w wybranych obszarach cylindra poprzez regulacje skutecznej pojemności oraz kompresji ... regulacja cyklu otto/ miller

                                Wracajac do APS ... i weź tutaj ceratekiem zadziałaj i cały misterny plan w.... u

                                Zdecydowanie przyszłość należy do niższych lepkości bo jak już wiemy nie ma to korelacji z temperatura zewnętrzna (hths liczy się ale jak widać smarowanie nadal występuje i filmu nie zrywa nawet na 0W12 bo o to dba już sama baza z reguły trwalsza w założeniu jak i niemetaliczne dodatki EP AW oraz ... kinetyka - dlatego niskie obroty z manipulatorem funkcyjnym z prawej strony musi być obsługiwany prawa noga z należyta rozwaga)

                                Ciagle zmiany i postęp i zmiany a nie dawno wałkowaliśmy na forum oleje 0W40 jako jedyne słuszne i kropka

                                Komentarz


                                • andrzej111 to dodam jeszcze taki olej Meguin Megol Super Leichtlauf 5W-40 - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей. i co Ty na to?

                                  ichris chyba zagram w totka bo wiem co masz fabrycznie zalane Ten wątek to kopalnia info także o dodatkach do olejów, polacam lekturę a obawy miną

                                  PAOLO ESCO odnośnie tsi evo zgadza się też to czytałem....dodam jeszcze to....Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům? | auto.cz

                                  A na koniec taki filmik chyba najlepszy o tym temacie na PL YT
                                  Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez winni77 Zobacz wpis
                                    Co polecacie?
                                    0W-40 albo 0W-30, wybór i tak bardzo ograniczony, więc łatwiej coś wybrać



                                    PAOLO ESCO jak coś napisze to jednak jest konkret




                                    0W-20 do VW zacznie być oczywistością, jak silniki VW będą ciasne i powtarzalne jak u japońców




                                    Komentarz


                                    • Przed niskimi lepkościami nie ma ucieczki. Na szczęście obserwuje "pozytywne czynniki" bo widać, że producenci zaczęli jakby bardziej skrupulatnie podchodzić do kwestii smarowania, co w sumie nie dziwi bo po tylu różnych swoich wpadkach powinni. Dobrze, że normy producentów wymuszają coraz wyższą jakość środków smarnych i pomimo ekologii oleje te sa w stanie zaoferować odpowiedni stopień ochrony silnika a nowoczesne pakiety dodatków są czymś więcej niż zubożonym ZDDP.
                                      Niestety słyszałem już plotki o pierwszych zatarciach silników na 0W20 dlatego należy do tematu podejść ostrożnie i przede wszystkim świadomie bo jestem pewien, że przy odpowiednim podejściu do tematu krzywdy silnikowi raczej nie zrobimy. Na pewno w wielu silnikach TSI bezpieczniej jest zastosować sprawdzoną lepkość 0W30 czy nawet 0W40 jeśli producent dopuszcza taka możliwość ale nie ma co panikować na widok 0W20.
                                      Martwi mnie tylko jak Kowalski z zaprzyjaźnionym mechanikiem przyjmą zmianę "pokoleniową" bo ze świadomością u nas jest problem. Przykłady z ostaniach dni to :
                                      1) 10W40 w silniku 1.9 TDI PD bo mechanik powiedział, ze taki ma być i jak się zmieni na inny to się silnik zatrze.
                                      2) zalanie oleju full saps do Renault z dpf wymagającego wymagającego C4 bo wcześniej mechanik taki zalał (a on się podobno świetnie zna) a jak powiedział "Profesor" na zajęciach w technikum samochodowym oleju się nie zmienia bo tu uwaga hit "zawsze zostaje trochę starego oleju w silniku i nie można go wymieszać z innym" . No ku..a jak w technikum "profesor" uczy takich debilizmów to co się dziwić, że mechanicy tacy "światowi".

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                        A na koniec taki filmik chyba najlepszy o tym temacie na PL YT
                                        Czyżby to mój ziom z Jaworzna?
                                        I to jest konkretna informacja dla niedowiarków.

                                        Tyle że Ci zabetonowani w wiedzy olejowej w życiu nie wypłukają silnika, tylko wcześniej zrobią remont kapitalny

                                        Komentarz


                                        • cytrynowiec baaaardzo dobry film - szanuje ludzi którym chce się chcieć i robią takie materiały.

                                          Wracajac do plukanek -profilaktyka to jest słowo klucz - bo na zakastrolowany silnik to trzeba podejść systemowo z głowa żeby smoka nie zapchać.



                                          co do wyżej wspomnianych betonów moto - dodam ze auto z przebiegiem 100kkm wg nich powinno jeździć na mineralnym... a karuzeli śmiechu nie było końca

                                          Jeszcze pamietam sytuacje jak pierwszy raz (grubo ponadc10 lat temu) dawałem machanikowi płukankę to patrzyłem na łapy bo chciał mi to zalać po wymianie oleju ... ale dociekliwy był .. zapytał i w sumie spodobało mu się i ostatecznie wydalo mu się to logiczne

                                          i ja mogę potwierdzić -płukanki stosowane zgodnie z przeznaczeniem nie powodują wybuchów przecieków zatarc i innych plag egipskich.

                                          ale to już wałkujemy przez ponad 1000 stron wątku olejowego

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                            ichris chyba zagram w totka bo wiem co masz fabrycznie zalane Ten wątek to kopalnia info także o dodatkach do olejów, polecam lekturę a obawy miną
                                            Strzelaj, później napiszę czy miałeś rację Wkrótce muszę w końcu zadzwonić do ASO, żeby wiedzieć co ewentualnie kupić na dolewkę Ciekawe czy mi powiedzą tylko normę czy będę wiedzieć również jaką lepkość wlali w Wolfsburgu. Co do dodatków to w instrukcji jest wyraźny zakaz ich stosowania

                                            Komentarz


                                            • Stosowałem parę razy LM2640 i co najmniej 4x 2662 i wnętrze pokrywy zaworów nie zmieniło się ani przytkany popychacz nie odetkał, wszystko z 5W-40 po poprzednich 80tys na 15W-40. W misce musi być poprostu muł żeby płukanka zadziałała bo góry to na pewno nie wyczyści. Fakt jest taki że silnik przejechał następne 100tys i nic się nie dzieje.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                                                Strzelaj, później napiszę czy miałeś rację
                                                Strzelać powiadasz.....chyba jednak nie, Od co najmniej marca 2017 do CZCA zalewa się 0w20 , tu masz analizę Erstbefüllung 0W20 Golf7 1.4TSI 125 PS (CZCA) 3/2017 - 0w-20 - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe

                                                Odnośnie CZDA od co najmniej sierpnia 2017 analogicznie UOA z 0w20 z przebiegiem 70 km, Масло первой конвейерной заливки 0w20 с допуском 508.00/509.00 с VW Tiguan 1.4 CZDA после 70км. - Масла первой конвейерной заливки - МПЗ - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.

                                                Co ciekawe te analizy pokazują że jednak jest minimalna róznica w olejach oem zalewanych na taśmie.


                                                Komentarz


                                                • Zaraz japonczyki tez odejda od 0w20 bo downsizeing + turbo i interwały 20 tys km wykonczyly kilka jednostek
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                                    to dodam jeszcze taki olej Meguin Megol Super Leichtlauf 5W-40
                                                    Ooo, widze zostala udostepniona moja analiza.
                                                    Ostatnio edytowany przez Samsung89; 46202.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X