Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis

    Strzelaj, później napiszę czy miałeś rację Wkrótce muszę w końcu zadzwonić do ASO, żeby wiedzieć co ewentualnie kupić na dolewkę Ciekawe czy mi powiedzą tylko normę czy będę wiedzieć również jaką lepkość wlali w Wolfsburgu. Co do dodatków to w instrukcji jest wyraźny zakaz ich stosowania
    ASO zaproponuje Tobie olej zgodny z normami i kropka. Na pewno będziesz miał atrakcyjna cenę za litr (mój rekord to ponad 80 pln za litr Mobila 1 do Skody) Sami nie wiedza co jest zalewane w fabryce bo to jest siedzą która nie jest przekazywana do stacji.

    A jeśli chodzi o dodatki .... bo są różne -ludziska leja motodoktory i dodatki metaliczne nie zdając sobie sprawy z delikatności materii w nowoczesnych autach a i odpowiedzialność importer w ten sposób ceduje na użytkownika ...

    Na szczęście na tym forum wiemy co Ew dolewać żeby to przyniosło efekt i nie zabiło osprzętu silnika

    Komentarz


    • Jeśli chodzi o stosowanie dodatków i w ogóle jakiś preparatów nie mających błogosławieństwa producenta to producenci przede wszystkim w ten sposób zabezpieczają swoje interesy zdejmując z siebie odpowiedzialność (albo próbując zdjąć) a po drugie to oni na tym nie zarabiają, że ktoś stosuje jakiś "ulepszacz" więc nie jest to w ich interesie. Kiedyś słyszałem historię, że ASO migało się od napraw powłoki blacharsko-lakierniczej argumentując to, że użytkownik stosował na lakier preparaty nie zatwierdzone przez producenta (ich interpretacja była taka, że w sumie nie wolno nawet nawoskować lakieru) i dopiero zmienili zdanie po interwencji ze strony kancelarii prawnej (auto miało jakąś wadę lakieru i dlatego takie cyrki robili).

      Komentarz


      • Panowie, klikalem wstecz i nie znalazlem dyskusji odnosnie testow z ponizszego linku. Jak oceniacie te testy i ich wyniki w kontekscie rzeczywistych warunkow "dzialania" oleju w silniku?
        Z gory dzieki za opinie.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

          ASO zaproponuje Tobie olej zgodny z normami i kropka. Na pewno będziesz miał atrakcyjna cenę za litr (mój rekord to ponad 80 pln za litr Mobila 1 do Skody) Sami nie wiedza co jest zalewane w fabryce bo to jest siedzą która nie jest przekazywana do stacji.

          A jeśli chodzi o dodatki .... bo są różne -ludziska leja motodoktory i dodatki metaliczne nie zdając sobie sprawy z delikatności materii w nowoczesnych autach a i odpowiedzialność importer w ten sposób ceduje na użytkownika ...

          Na szczęście na tym forum wiemy co Ew dolewać żeby to przyniosło efekt i nie zabiło osprzętu silnika
          Ok, dodatkowo wykupiony pakiet dotyczy serwisowania w trybie LL więc jestem skazany na normę co najmniej 504... Ciekawe czy ASO przyjmie mnie z jakimś 0W30 bo to chyba najlepsze co mogę wlać i nie tracić gwarancji (oraz pakietu). Ostatecznie zapłacę krocie za oryginalny... Czyli podsumowując jeśli się będzie dało to 0W30 tylko który: Eurol, Ravenol czy Shell ? Mogę któryś z nich zastosować na dolewkę jeśli sytuacja by tego wymagała czy lepiej kupić 1 litr tego 0W20?

          PS. Do ASO trzeba przyjechać z 5 litrami czy 4l wystarczą (do 1,4/125KM CZCA)?
          Ostatnio edytowany przez ichris; 46262. Powód: literówki

          Komentarz


          • Zamieszczone przez wojciech_ Zobacz wpis
            Panowie, klikalem wstecz i nie znalazlem dyskusji odnosnie testow z ponizszego linku. Jak oceniacie te testy i ich wyniki w kontekscie rzeczywistych warunkow "dzialania" oleju w silniku?
            Z gory dzieki za opinie.

            To co na pierwszy "rzut oka" można zauważyć to brak ciśnienia które jest w silniku.
            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis

              Ok, dodatkowo wykupiony pakiet dotyczy serwisowania w trybie LL więc jestem skazany na normę co najmniej 504... Ciekawe czy ASO przyjmie mnie z jakimś 0W30 bo to chyba najlepsze co mogę wlać i nie tracić gwarancji (oraz pakietu). Ostatecznie zapłacę krocie za oryginalny... Czyli podsumowując jeśli się będzie dało to 0W30 tylko który: Eurol, Ravenol czy Shell ? Mogę któryś z nich zastosować na dolewkę jeśli sytuacja by tego wymagała czy lepiej kupić 1 litr tego 0W20?

              PS. Do ASO trzeba przyjechać z 5 litrami czy 4l wystarczą (do 1,4/125KM CZCA)?
              Trzaba przyjechać z zamkniętym olejem z norma producenta auta ... a dlaczego chcesz w ASO wymieniać olej ?
              w ASO możesz kupić oryginalny filtr oleju a wymianę robisz w miejscu gdzie nikt nie będzie podważał czegokolwiek. A za zaoszczędzone pieniądze kupisz sobie komplet filtrów kabinowych na kilka lat oraz kolejny olej oraz zjesz dobry posiłek oraz .........

              możesz pojechać pierwszy raz żeby wpis w książkę był ze dbasz

              oleje możesz swobodnie mieszać ze sobą z tym ze okej przyjmie normę dolewki jeśli jest ponad 15% średnio innego oleju.

              najpierw zapytaj się przed serwisem czy przyjmą Ciebie bo to jest własne widzi mi się kontraktora, który zazwyczaj dba o swoją marżę.

              Co do ilości -zawsze więcej tj 5litrow - i dostaniesz po robocie bańkę z reszta na Ew dolewki (u mnie nic nie bierze oleju wiec co 4 wymiany mam jedna w gratisie )

              co do oleju jak nie wiesz który kupić to losuj bo wszystkie dobrze wybrałeś -nie chce Tobie sugerować Eurola bo jest świetny ale możesz być pewien ze to produkt o klasę lepszy niż inne reklamowane produkty gdzie oprócz brudzenia silnika cześć składników poszła na fundusz marketingowy ....

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

                To co na pierwszy "rzut oka" można zauważyć to brak ciśnienia które jest w silniku.
                Testu uważam ze są swietne

                rzetelne
                powtarzalne
                oddaja prawdziwe warunki
                precyzyjne
                z testów wyciągana jest średnia a nie jeden tylko przypadkowy test
                zawsze precyzyjne stężenie składników aktywnych
                zawsze ta sama temperatura
                narzedzia pomiarowe certyfikowane o wielkiej precyzji
                maszyna testowa o certyfikowanym mianowanym tempie obrotu
                mianowany powtarzalny docisk
                metal który jest drapany jest o identycznej twardości i wiemy ze nie mógł być ten kawałek druta podgrzewany wcześnie i nie uległ rozhartowaniu
                Każdy test przeprowadzany wedle tych samych standardów

                dla mnie petarda ...niech Dekra uczy się ....


                pomijam fakt włożonego wysiłku bo to szanuję ale moja ironiczna wypowiedz ma na celu pokazanie se więcej szkody może zrobić takie podejście deklasując dobrych graczy a skazując na sukces przypadkowe produkty którym udało się.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez wojciech_ Zobacz wpis
                  Jak oceniacie te testy i ich wyniki w kontekscie rzeczywistych warunkow "dzialania" oleju w silniku?
                  Wielka lipa, ale temat zainteresowanie ma to i wyświetleń kupe jest




                  To co pedros podsumował wystarczy za komentarz

                  Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                  z testów wyciągana jest średnia a nie jeden tylko przypadkowy test
                  zawsze precyzyjne stężenie składników aktywnych
                  zawsze ta sama temperatura
                  narzedzia pomiarowe certyfikowane o wielkiej precyzji
                  maszyna testowa o certyfikowanym mianowanym tempie obrotu
                  mianowany powtarzalny docisk
                  metal który jest drapany jest o identycznej twardości i wiemy ze nie mógł być ten kawałek druta podgrzewany wcześnie i nie uległ rozhartowaniu
                  Każdy test przeprowadzany wedle tych samych standardów







                  ps. Motor Protect u niego wypadł gorzej niż sama oliwa bez tego dodatku, a u mnie analiza pokazała coś innego niż tylko szlifowanie igiełek.
                  Jednym słowem można podsumować te testy tak żeby się nimi nie sugerować co do wyboru oleju, czy dodatku

                  Komentarz


                  • Jedno trzeba człowiekowi oddać - bardzo się stara i robi co może aby warunki testowe były jak najlepsze. Problem w tym, że w ten sposób nigdy nie osiągnie się wiarygodnych wyników i pewnych kluczowych kwestii nie da rady przeskoczyć. Niestety wielokrotnie spotykam się z tym, że ktoś opiera się na wynikach tych testów i na ich podstawie wyciąga wnioski oraz podejmuje decyzje zakupowe. Miałem okazję porozmawiać na temat tych testów z prawdziwym technologiem uznanym w branży i nikt z odpowiednim poziomem wiedzy tego nie traktuje poważnie. Niestety specjaliści nie rozumieją, że dla Kowalskiego wyniki tych testów mogą być wyrocznią i powielane są mity, ze jeden olej jest ok a inny nie podczas gdy w rzeczywistości może być dokładnie na odwrót. Te testy traktowałbym jako ciekawostkę.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                      z testów wyciągana jest średnia a nie jeden tylko przypadkowy test
                      zawsze precyzyjne stężenie składników aktywnych
                      zawsze ta sama temperatura
                      narzedzia pomiarowe certyfikowane o wielkiej precyzji
                      maszyna testowa o certyfikowanym mianowanym tempie obrotu
                      mianowany powtarzalny docisk
                      Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                      Jednym słowem można podsumować te testy tak żeby się nimi nie sugerować co do wyboru oleju, czy dodatku
                      Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                      Miałem okazję porozmawiać na temat tych testów z prawdziwym technologiem uznanym w branży i nikt z odpowiednim poziomem wiedzy tego nie traktuje poważnie. Niestety specjaliści nie rozumieją, że dla Kowalskiego wyniki tych testów mogą być wyrocznią i powielane są mity, ze jeden olej jest ok a inny nie podczas gdy w rzeczywistości może być dokładnie na odwrót. Te testy traktowałbym jako ciekawostkę.
                      Z jednej strony testy te nie oddaja rzeczywistych warunkow w silniku, z drugiej strony temp oleju w silniku po osiagnieciu przez niego temp roboczej (plyn chlodniczy), zmienia sie nawet o 10-15%, sa zmienne obciazenia, gladzie cylindrow i krzywki walka rozrzadu smarowane sa "rozbryzgowo" wiec moze jakas analogie znajdziemy? Z trzeciej strony ten konkretny olej z filmiku wypadl kiepsko w tescie a posiada aprobate VW na norme 504/507 , a wiec zakladam, ze jakies badania laboratoryjne u nich przeszedl

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                        Miałem okazję porozmawiać na temat tych testów z prawdziwym technologiem uznanym w branży i nikt z odpowiednim poziomem wiedzy tego nie traktuje poważnie.
                        a podzielisz sie pls argumentami, jakie ow technolog podawal?

                        Komentarz


                        • Patrzcie: ciekawostka od Subaru* dotycząca płukanek.

                          *Subaru -japoński producent samochodów z napędem głośnie na cztery koła z własnymi projektami silników spalinowych.


                          part number: SOA868V9290


                          To dla nieprzekonanych do prawidłowych serwisów olejowych


                          3470F8C4-F31E-40BE-80A4-D161EA4C6E81.jpeg

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez wojciech_ Zobacz wpis
                            a podzielisz sie pls argumentami, jakie ow technolog podawal?
                            W dużym skrócie te testy nie oddają w najmniejszym stopniu warunkom jakie panują w silniku i temu co się dziele z olejem i z materiałem jaki powleka.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                              W dużym skrócie te testy nie oddają w najmniejszym stopniu warunkom jakie panują w silniku i temu co się dziele z olejem i z materiałem jaki powleka.
                              tyle ze w tych testach wszystkie oleje maja takie same warunki i jedne wypadaja lepiej, inne gorzej. A w silniku gladzie cylindrow i krzywki walka rozrzadu tez sa smarowane "natryskowo" , a wiec pewna analogia do tych testow chyba jest.

                              Komentarz


                              • PIDZIEK - sprzedajesz m.in. oleje FUCHS.
                                Czy mógłbyś autorytatywnie dowiedzieć się jak to jest z danymi technicznymi dot. oleju silnikowego FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 ?
                                FUCHS podaje, że olej ten w/g danych z maja i czerwca 2017 r. ma m.in wskaźnik lepkości - 192, lepkość w 40 st.C - 60 mm kw./s, lepkość w 100 st.C - 11,65 mm kw/s , gęstość w 15 st.C - 0,851.

                                Czy te dane nie są zbliżone do danych właściwych dla oleju 0W30 ?
                                U Ciebie natomiast i innych sprzedawców tego oleju dane te są zupełnie inne

                                Może ktoś z kolegów ma wiedzę w tym przedmiocie

                                Komentarz


                                • Bardzo dobrym produktem z Fuchs jest Fuchs Titan Supersyn 0w30, ciężko to spalić na turbinie aczkolwiek da się przy +150C
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                    co do oleju jak nie wiesz który kupić to losuj bo wszystkie dobrze wybrałeś
                                    Dzięki, prawdopodobnie tak zrobię Na koniec jeszcze jedno pytanie bo widze, że Shell oprócz AV-L ma jeszcze ECT C2/C3... Obydwa spełniają normę 504/507.00. Z tych dwóch który lepszy?
                                    Ostatnio edytowany przez ichris; 46262. Powód: lit

                                    Komentarz


                                    • AVL w 5litrowym baniaku

                                      Komentarz


                                      • Czemu w 5 l? Czy chodzi o to, że jest Niemiecki? AV-L bardzo dobra oliwa.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez wojciech_ Zobacz wpis
                                          tyle ze w tych testach wszystkie oleje maja takie same warunki i jedne wypadaja lepiej, inne gorzej. A w silniku gladzie cylindrow i krzywki walka rozrzadu tez sa smarowane "natryskowo" , a wiec pewna analogia do tych testow chyba jest.
                                          W tych testach oleje nie mają tych samych warunków. Mają warunki zbliżone ale nie takie same. Jakaś analogia jest oczywiście ale na ile ma to realny wpływa na całokształt oceny oleju czy nawet oceny właściwości ochronnych?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                            Czemu w 5 l? Czy chodzi o to, że jest Niemiecki? AV-L bardzo dobra oliwa.
                                            W 4litrowych baniaki dedykowane sa na rynek nazwałbym to wschodni ... a ja nie ufam producentom ze oni szanują te rynki ... (to jest moje zdanie -nie musi tak buc oczywiście bo produkt może być taki sam ale np kontrola jakości może mieć łagodniejsze oko ...)

                                            co do AV-L nie mam uwag -na pewno stoi na podium u mnie obok Eurola FS 0W30 504 507.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                                              W tych testach oleje nie mają tych samych warunków. Mają warunki zbliżone ale nie takie same. Jakaś analogia jest oczywiście ale na ile ma to realny wpływa na całokształt oceny oleju czy nawet oceny właściwości ochronnych?
                                              Dokładnie tak jak mówisz -niestety -bo człowiek wykonuje kawał roboty ale ...para idzie w gwizdek ...


                                              wogole w olejach nie wszystko złoto co sie swieci.

                                              przyklad: jaki olej jest lepszy

                                              o indeksie lepkości 190 czy
                                              o indeksie lepkości 160 ?

                                              Wszyscy chórem odpowiedzą ze ten pierwszy ... i generalnie tak ale nikt nie zdaje sobie sprawy ze ten pierwszy olej po 1kkm ma już 170 a po 5 kkm 130 plus brudny silnik bo polimery padły.

                                              drugi olej po całym interwale np. ma 150 a silnik w środku czysty bo jego lepkość nie była sztucznie rozciągana bo nie potrzeba -dobra baza -wystarczająca ilość dodatków itp. 150 to i tak dużo.

                                              wniosek jak publikujemy VOA to korelujmy od razu z UOA
                                              Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                                AVL w 5litrowym baniaku
                                                Dzięki bardzo, kupię albo Eurola albo AVL. Czy w pagerze można zamówić 1x 5 litrów czy trzeba karton 4x 5l ?

                                                Komentarz


                                                • Można tylko 1x5 litrów.

                                                  Komentarz


                                                  • Eurol syntence 5w/30 z opisu na ich stronie - olej do vagów i takie tam duperele oraz " nadaje się do bardzo długich okresach między wymianami (do 30.000 km dla silników benzynowych i 50.000 km dla silników Diesla)." w dieslu robić zmianę oleju co 50 tkm?.....pomijam chore wręcz zalecenia, ale ciekawe czym kierowali się, że w dieslu ma być olej jeszcze dłużej niż w benzynie męczony? przecież tu turbina smarowana olejem jest jeszcze bardziej obciążona niż w benzynie.....
                                                    Widać, że korporacjom zależy na szybszym remonciku, wymianie owego elementu, a nie na żywotności silnika i jego podzespołów.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X