Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    to chyba nirunikniona tendencja do zmniejszania grubości filmu olejowego o obniżania HTHS...
    Tak, to juz taki trend, lecz nowoczesne konstrukcje dobrze sobie radza z takimi olejami, ale nie zapominajmy o pakiecie dodatkow. To wszystko musi wspolpracowac.

    Komentarz


    • Życie zweryfikuje fantazję inżynierów ale jestem w stanie zgodzić się ze obniżanie lepkości to klucz

      Komentarz


      • Dobry skubaniec ....
        taka myśl mnie naszła ze ten olej plus ar9100/9200 mix mogłoby zastąpić 504/507 ...

        Komentarz


        • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

          Dobry skubaniec ....
          taka myśl mnie naszła ze ten olej plus ar9100/9200 mix mogłoby zastąpić 504/507 ...
          Tak mają te 508/509...takie wymogi, że póki co, żeby osiągnąć założenia normy trzeba sięgnąć bardzo głęboko po najlepsze cukierki
          Zastanawiające jest to, że wg kart u niektórych firm noaki tych olejów są wysokie na poziomie 10 - 11, choć weryfikacji VOA jeszcze nie było w tym temacie, ale...może się coś zmieni
          Oleje już lane w aso, ale lekka panika u userów jest...no bo jak to...0w20....to woda przecież


          Nie wiem czy to znasz:
          Just a moment...
          Link

          zawsze możesz spróbować

          Komentarz


          • 0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
              0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
              Królu złoty -my mówimy o przebiegach normalnych -Ty nawet 5kkm na jednym oleju nie wytrzymasz

              wracajac do poważnych spraw -bardziej kontekst wydajności pompy olejowej ma tutaj znaczenie bo hths można oszukać by nie było to szkodliwe

              - dobra baza z dużym udziałem PAO
              - dobrymi dodatkami AW EP
              - oczywiście sama konstrukcja silnika i materiałami utwardzonymi

              mnie do „wody” w silniku nie trzeba przekonywać ale nadal wzdrygam się na 0W20 a w kolejce już stoją 0W16 a nawet 0W8 ( piekło zamarza w hooy)

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
                Prekursor tak jakoś pomyślałem, ze się odezwiesz.

                pedros no właśnie pompa....ale z drugiej strony jak masz olej rozrzedzony paliwem przez brak wypalania dpf to jakie tam lepkości są...żadne...

                No to wrzucę jeszcze coś ciekawego odnośnie niskich lepkości w starych silnikach:

                Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w-30 im SAAB 900 turbo 16 (B202L) - 10362km - 0w-30 - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe

                Komentarz


                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                  Prekursor tak jakoś pomyślałem, ze się odezwiesz.

                  pedros no właśnie pompa....ale z drugiej strony jak masz olej rozrzedzony paliwem przez brak wypalania dpf to jakie tam lepkości są...żadne...

                  No to wrzucę jeszcze coś ciekawego odnośnie niskich lepkości w starych silnikach:

                  Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w-30 im SAAB 900 turbo 16 (B202L) - 10362km - 0w-30 - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe

                  To ja dorzucę coś z mądrości pewnego producenta

                  Link






                  Komentarz


                  • Dr Pedros
                    Dlatego porównywanie lepkości w olejach HC mija się z celem gdyż w większości przypadków jest podnoszona sztucznie polimerem (chyba już o tym gdzieś pisałeś) i teraz ktoś dodaje jeszcze zagęszczacz oleju na własną rękę i ma qupę w silniku.
                    Dobry artykuł człowiek całe życie się uczy.
                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                      Dr Pedros
                      Dlatego porównywanie lepkości w olejach HC mija się z celem gdyż w większości przypadków jest podnoszona sztucznie polimerem (chyba już o tym gdzieś pisałeś) i teraz ktoś dodaje jeszcze zagęszczacz oleju na własną rękę i ma qupę w silniku.
                      Dobry artykuł człowiek całe życie się uczy.
                      Dlatego ostatni jestem do oceniania oleju po VI (indeksie lepkości) bo mając sytuacje

                      olej oparty na PAO (4) + GTL może mieć VI ok 168
                      a tani GTL +HC może mieć VI = 180 ale osigniety droga na skróty czyli modyfikacja

                      ... i nie wykluczałbym oliw o węższej rozpiętości lepkościowej.


                      Natomiast nadal podkreślam częsta wymiana oleju zwalnia nas z absorpcji tematem olejowym i wcale nie trzeba doktoratu robić - wystarczy sobie upatrzyć przyzwoity olej i stosować prawidłowy interwał
                      Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                        Królu złoty -my mówimy o przebiegach normalnych -Ty nawet 5kkm na jednym oleju nie wytrzymasz

                        wracajac do poważnych spraw -bardziej kontekst wydajności pompy olejowej ma tutaj znaczenie bo hths można oszukać by nie było to szkodliwe

                        - dobra baza z dużym udziałem PAO
                        - dobrymi dodatkami AW EP
                        - oczywiście sama konstrukcja silnika i materiałami utwardzonymi

                        mnie do „wody” w silniku nie trzeba przekonywać ale nadal wzdrygam się na 0W20 a w kolejce już stoją 0W16 a nawet 0W8 ( piekło zamarza w hooy)
                        Drogi kolego piszesz po raz n- ty o pompach oleju i ich wydajnosci i dostosowaniu motoru do danej lepkosci wiec wytlumacz mi prostemu człowiekowi jak to jest ze w 2016 roku norma 504.00 i oleje 5w30 a chwile pozniej 508.00 i 0w20 a pompa oleju ta sama- ba te motory te same i swietnie spisuja sie na 0w40 i 5w40 ?
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • 0W-40 i 15W-40 to ten sam przepływ oleju na ciepło, trzeba mieć trochę wyobraźni roberto... a potem może pomyśleć ile oleju przepływa przy xW-40 a xW-20 przy tym samym ciśnieniu 3,5 bar max
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • W kontekscie pomp oleju to nie jestem w stanie odpowiedzieć czy jest wydajność modulowana w jakikolwiek sposób ale istnieje korelacja ciśnienia z lepkością (i oczywiście również z temperaturą oleju).
                            To konstrukcja silnika musi być gotowa na zmienne ciśnienie oleju w tym znacznie obniżone.

                            cisnienie, które gasi kontrolkę to średnio 0,3 -0,4 bara i już przyczyn ciśnieniu (na biegu jałowym jest cyrkulacja oleju i jest powiedzmy dostateczne smarowanie).

                            Wraz z obrotami ciśnienie oleju wzrasta ale tutaj już niecka korelacji liniowej w funkcji przepływu oleju i tu :
                            dochodzimy do źródeł guseł i miejskich legend

                            ktorych brzmienie wyglada tak

                            - stare auta maja jeździć na grubym oleju -oczywiście mineralnym

                            -do sportowego stylu jazdy koniecznie gruby olej 10W60 najlepiej ....

                            chore

                            bo właśnie im wyższe obroty w silniku tym potrzebny jest przepływ oleju a nie samo ciśnienie bo załóżmy silnik BMW przy 5 K obrotach macisnienie

                            3,7 bar na oleju 5W30
                            4,4 na oleju 10W50

                            z tym ze 5W30 krąży kilkadziesiąt procent szybciej niedoprowadzajac do osadzania się depozytów a przede wszystkim odbierając genialnie ciepło z 6 cylindrów.

                            Cisnienie oleju jest krytyczne w systemach gdzie właśnie ciśnieniem regulujemy fazy rozrządu albo inne elementy osprzętu (napinacz łańcucha rozrządu).

                            reasumujac lepkość oleju machać zgodna z zaleceniem producenta z delikatnymi poprawkami na charskter jazdy i strefę klimatyczna.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                              0W-40 i 15W-40 to ten sam przepływ oleju na ciepło, trzeba mieć trochę wyobraźni roberto... a potem może pomyśleć ile oleju przepływa przy xW-40 a xW-20 przy tym samym ciśnieniu 3,5 bar max
                              Założ manometr i zmierz bo nie mam tyle wyobraźni co Ty jak widac- moj pokazuje przy danych obrotach i podobnej temperaturze inne
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                Założ manometr i zmierz bo nie mam tyle wyobraźni co Ty jak widac- moj pokazuje przy danych obrotach i podobnej temperaturze inne
                                Fajnie widać jak na żywca dolewa się motodoktora jak ciśnienie skacze...

                                podglad na ciśnienie ładnie pokazuje jakich lepkości powinno się używać

                                Komentarz


                                • Witam serdecznie Panowie!

                                  Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM? Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
                                  I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
                                  Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.

                                  Pozdrawiam serdecznie!

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez fesch Zobacz wpis
                                    Witam serdecznie Panowie!

                                    Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM? Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
                                    I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
                                    Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.

                                    Pozdrawiam serdecznie!
                                    Na papierze wyglada bardzo dobrze, wysokiej jakosci mieszanka olejow bazowych plus dodatki typu MoDTC-3 oraz Wolfram. Zeby sie przekonac jak sie sprawuje w tej jednosce napedowej warto zrobic badanie zuzytego oleju.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez fesch Zobacz wpis
                                      Witam serdecznie Panowie!

                                      Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM? Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
                                      I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
                                      Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.

                                      Pozdrawiam serdecznie!
                                      Lejesz wszystko co najlepsze
                                      Penrite klasa sama w sobie .
                                      Ravenol - ogólnie bardzo dobry olej w swojej klasie .
                                      Archoil -dodatki bajka.
                                      Często wymieniasz olej - same plusy.
                                      Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                      Komentarz


                                      • Cześć! Czyli rozwialiście wszystkie moje wątpliwości.
                                        Dziękuję bardzo za pomoc!
                                        Pozdrawiam serdecznie!

                                        Komentarz


                                        • Mam Punto 2 2005 rok z silnikiem1.2 benzyna, przebieg 120kkm zalany olejem Specgold 5w40 z AR9100 na tym zestawie jest 10kkm przebiegu i jestem zadowolony silniczek pracuje jak szwajcarski zegarek,cichutko i płynnie.Po przejsciu z seleni 10w40 myślałem ,że będą jakieś wycieki a tu nic nawet przestał się pocić z uszczelki z dekla głowicy.A teraz do sedna,czy jest sens zalać go na zimę olejem 5w30,przebiegi dzienne to około 20km w jedną stronę dojazdu do pracy mojej żonki i jazda w większości po mieście częste odpalanie i gaszenie.Myślę ,że w zimie na 5w30 miałby trochę lżej.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez AndrzejK Zobacz wpis
                                            Mam Punto 2 2005 rok z silnikiem1.2 benzyna, przebieg 120kkm zalany olejem Specgold 5w40 z AR9100 na tym zestawie jest 10kkm przebiegu i jestem zadowolony silniczek pracuje jak szwajcarski zegarek,cichutko i płynnie.Po przejsciu z seleni 10w40 myślałem ,że będą jakieś wycieki a tu nic nawet przestał się pocić z uszczelki z dekla głowicy.A teraz do sedna,czy jest sens zalać go na zimę olejem 5w30,przebiegi dzienne to około 20km w jedną stronę dojazdu do pracy mojej żonki i jazda w większości po mieście częste odpalanie i gaszenie.Myślę ,że w zimie na 5w30 miałby trochę lżej.
                                            Nie 5W30 ale 0W40 (może być też z AR9100).
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis

                                              Nie 5W30 ale 0W40 (może być też z AR9100).
                                              fakt nie wziąłem tej lepkości pod uwagę,może i tak spróbuje i na pewno z Ar9100

                                              Komentarz


                                              • Gdzieś można znaleźć informacje o K2 5W-40?
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez AndrzejK Zobacz wpis

                                                  fakt nie wziąłem tej lepkości pod uwagę,może i tak spróbuje i na pewno z Ar9100
                                                  Wg. mnie 0W40 to bardzo fajna lepkość, szczególnie do benzyn. Parametry na "samym dole i samej górze" lepsze od 5W30, w pozostałym zakresie bardzo zbliżone (to już od konkretnego oleju zależy) a w 0w40 jest z reguły lepsza baza (czasami dużo lepsza na PAO). Gold 0W40 jest naprawdę bardzo dobrym olejem w mojej ocenie. Może nie jest to ścisła czołówka ale powyżej "średniej rynkowej". Cenowo wychodzi dużo drożej niż Gold 5w30 ale i tak nie jest drogi na tle konkurencji.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X