Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • To jest górna panewka korbowodu, jaka pełna historia olejowo-wymianowa?
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
      To jest górna panewka korbowodu, jaka pełna historia olejowo-wymianowa?
      Wystarczy jeździć na niskich obrotach i cisnąć i mamy takie „otarcia” i to niestety na prawie każdym oleju. A dodatkowo nie pomaga tutaj DSG zestrojona ekologicznie i utrzymująca skandalicznie niskie obroty w trybie D.

      Sebastian_M26 warto wiedzieć jaki był styl jazdy i jak user dbał o temat oleju w tym przypadku jak dobrze zauważyłeś


      natomiast ta panewka ma rysy niewzdłużne co wskazuje na inne pochodzenie niż eksploatacyjne (na zdjęciu nie widzę dokładnie czy powierzchnia jest starta ale obstawiam ze powinna być matowa )
      Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

        A wiesz kto produkuje oleje dla Xado?
        Kto? Akurat mam Xado 5W40 w 1,9 TDI i 1,6 BCB.
        Silnik R18A2.
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Komentarz


        • IMG_20180727_185159-1560x2080.jpg

          To moje panewki pochodzą z niby pancernego silnika fiatowskiego 1.9
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis

            Kto? Akurat mam Xado 5W40 w 1,9 TDI i 1,6 BCB.
            Znowu ten Eurol

            BTW jest kilka perełek EUROLA

            0W30 Syntence FS z norma 504.00/507.00
            Eurol Ultrance 0W30 PSA
            Eurol Syntence LV 0W-20 508/509

            I oczywiscie klasyka pełno sapsowa

            Eurol Synergy 0W-40
            Eurol Synergy 0W-30


            te ww produkty maja nieziemsko mocna bazę oparta o PAO plus bardzo nowoczesne dodatki.

            z reszta kto zalał wie o co chodzi.














            Komentarz


            • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
              [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"medium"
              ,"data-attachmentid":2596768}[/ATTACH]

              To moje panewki pochodzą z niby pancernego silnika fiatowskiego 1.9
              Jaki przebieg?
              jaki olej? (Selenia? )

              to jeszcze nie tragedia bo wyświecone a nie popękane

              Komentarz


              • Jeszcze łyse słowo o plukankach:





                Komentarz


                • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                  Jaki przebieg?
                  jaki olej? (Selenia? )

                  to jeszcze nie tragedia bo wyświecone a nie popękane
                  240kkm, różne oleje w klasie 10W-40, auto do 180kkm na południu francji potem tu. Robiłem pierścienie bo brał olej to i panewki korbowodowe wymieniłem bo Federal Mogul w cenie 70 zł komplet. Delikatny rowek na tulejach cylindrowych, panewki wału nie ruszane bo na podstawie korbowodowych można domyśleć się stanu tamtych a lepiej nie odkręcać bo to wiadomo nowe śruby od razu i jakieś tam ryzyko. Cóż trzeba było parę wieczorów spędzić na garażu.
                  Te stare panewki jeszcze by były na 100kkm.
                  Teraz jeżdżę w tym aucie na 5W-40.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

                    240kkm, różne oleje w klasie 10W-40, auto do 180kkm na południu francji potem tu. Robiłem pierścienie bo brał olej to i panewki korbowodowe wymieniłem bo Federal Mogul w cenie 70 zł komplet. Delikatny rowek na tulejach cylindrowych, panewki wału nie ruszane bo na podstawie korbowodowych można domyśleć się stanu tamtych a lepiej nie odkręcać bo to wiadomo nowe śruby od razu i jakieś tam ryzyko. Cóż trzeba było parę wieczorów spędzić na garażu.
                    Te stare panewki jeszcze by były na 100kkm.
                    Teraz jeżdżę w tym aucie na 5W-40.
                    Francja tutaj dużo tłumaczy

                    przy 10W40 nie chodzi tylko o lepkość a jakosc oliw -tutaj naprawdę bardzo mało jest jakościowych składników co każe użytkownikowi uwzględnić to przy chęci dynamicznej jazdy na nierozgrzanym silniku.
                    Poludnie Francji jest znacznie cieplejsze wiec tam tak stosują takie skróty logiczne

                    W naszym klimacie zdecydowanie 5W ale warto rozważyć 0W ze względu na wymagany większy indeks lepkości w tej grupie lepkości uzyskany zazwyczaj przez syntetyczna cześć bazy.

                    Fajna robota jak ktoś lubi bo wtedy widać jak na dłoni historie auta

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

                      240kkm, różne oleje w klasie 10W-40, auto do 180kkm na południu francji potem tu. Robiłem pierścienie bo brał olej to i panewki korbowodowe wymieniłem bo Federal Mogul w cenie 70 zł komplet. Delikatny rowek na tulejach cylindrowych, panewki wału nie ruszane bo na podstawie korbowodowych można domyśleć się stanu tamtych a lepiej nie odkręcać bo to wiadomo nowe śruby od razu i jakieś tam ryzyko. Cóż trzeba było parę wieczorów spędzić na garażu.
                      Te stare panewki jeszcze by były na 100kkm.
                      Teraz jeżdżę w tym aucie na 5W-40.
                      10W40 i wszystko jasne.

                      Komentarz


                      • A był artykuł ze lepkość ma znaczenie

                        Komentarz


                        • Ostatnio oglądałem vw 2.0 cr 55kW z wózka widłowego niemieckiego 3 letniego na olejach 5w30 i tam panewki korbowodowe tak były wytarte że było czuć pod palcem. Na szczęście udało się dobrać części w hurt moto bo w serwisie oe silnik to część zamienna w całości.

                          Bardzo dużo aut jeździ na 10W-40 bo to są dobre oleje jak np valvoline maxlife
                          Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                            Bardzo dużo aut jeździ na 10W-40 bo to są dobre oleje
                            To nowość tutaj, w wątkach olejowych, bo generalnie idziemy w 5W lub 0W. Ciekawe, może ktoś mógłby wskazać, tak przykładowo, które 10W są lepsze od popularnych 5W lub 0W.

                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz


                            • A2A1A7F9-8F2A-46E4-9E5D-ED6C219B5862.jpeg

                              Komentarz


                              • 32EB54D5-F17C-4990-90EE-6A0C4F6CF5FF.jpeg

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                  Jeszcze łyse słowo o plukankach:




                                  Mimo ,że Łysy był trochę asekuracyjny to i tak delikatnie wskazał kierunek
                                  Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                  Komentarz


                                  • Generalnie przy okazji warto raz na jakiś czas zdobić sobie płukanie nowym olejem i filtrem ze 100 km na ciepło i potem znowu płukanka i nowy komplet.

                                    szczegolnie w sadzomiotaczach

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                      Ostatnio oglądałem vw 2.0 cr 55kW z wózka widłowego niemieckiego 3 letniego na olejach 5w30 i tam panewki korbowodowe tak były wytarte że było czuć pod palcem. Na szczęście udało się dobrać części w hurt moto bo w serwisie oe silnik to część zamienna w całości.

                                      Bardzo dużo aut jeździ na 10W-40 bo to są dobre oleje jak np valvoline maxlife
                                      Niestety większość 10W40 to są oleje mineralne z małym dodatkiem bazy syntetycznej z grupy III/III+. 10W40 to lepkość, która w naszych warunkach klimatycznych nie nadaje się do całorocznej eksploatacji dla większości nowoczesnych silników (nowoczesnych znaczy nie starszych niż ok. 15 lat). 10W40 w większości przypadków nie nadaje się do aut z turbina w warunkach niskich temperatur (zimowych). Słaba baza, słabe parametry w niskich temperaturach, wysoki noack i mała stabilność i odporność oleju na "ekstremalne warunki", słaba pompowalnośc i ccs, słaba ochrona w niskich temperaturach (w wysokich z reguły też szczególnie jak olej jest już bardziej zużyty), niska odporność na starzenie. Tak to wygląda w ponad 90% o lejów w lepkości 10W40 na rynku. Są oczywiście wyjątki i w niektórych silnikach konstrukcyjnie przystosowanych do wyszytych lepkości stosowanie 10W40 jest uzasadnione ale to są wyjątki podobnie jak dobre oleje o lepkości 10W40, które magą być nawet na bazie PAO-estrowej ale to ułamek promila.

                                      Komentarz


                                      • Oki, wszystko jasne. Thx.
                                        Silnik R18A2.
                                        http://www.dadrl.org.uk
                                        http://www.lightmare.org

                                        Komentarz


                                        • No dobra, 2700 km zrobione, jakoś mało tym razem było...

                                          pedros pokazał chyba jedyne 10w40 na które zwróciłbym uwagę......jeżeli już....

                                          Komentarz


                                          • Jest jeszcze Penrite Racing 10W40 i Millers EE longlife 10W40. Miałem klientów, którzy zamawiali te oleje i ostatnio też Klient zamówił tego Fuscha ale ci ludzie wiedza co robią.

                                            Komentarz


                                            • Małe co nieco na temat Ravenola VST 5W40 - z wiosny tego roku, czyli w nowej formule - spisuje się nadzwyczaj dobrze, nie widzę/słyszę żadnych minusów, czego nie mogłem powiedzieć o VST w starej - co prawda jest w nim połowa wymaganej dawki AR9100 ale to chyba nie ma znaczenia. Jak zwykle, przynajmniej u mnie, b. szybko łapie temperaturę, ale silnik nie ma tendencji do przegrzewania (mogę to ocenić tylko po aktywności wentylatorów ). Na 1000 km zużycie praktycznie zerowe - w starej formule trochę brał - ponieważ ostatnio mniej się poruszam, zostanie pewnie do wiosny.
                                              Leon 1.6 16V 105 KM

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                                Małe co nieco na temat Ravenola VST 5W40 - z wiosny tego roku, czyli w nowej formule - spisuje się nadzwyczaj dobrze, nie widzę/słyszę żadnych minusów, czego nie mogłem powiedzieć o VST w starej - co prawda jest w nim połowa wymaganej dawki AR9100 ale to chyba nie ma znaczenia. Jak zwykle, przynajmniej u mnie, b. szybko łapie temperaturę, ale silnik nie ma tendencji do przegrzewania (mogę to ocenić tylko po aktywności wentylatorów ). Na 1000 km zużycie praktycznie zerowe - w starej formule trochę brał - ponieważ ostatnio mniej się poruszam, zostanie pewnie do wiosny.
                                                Pytam z ciekawości czy wiesz może co zmienili w tej nowej formule VST 5w40?
                                                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                                  Pytam z ciekawości czy wiesz może co zmienili w tej nowej formule VST 5w40?
                                                  tak na szybko :

                                                  CCS : z 4250 na 4200, Temperatura płynięcia : z - 50 na - 54, NOACK : z 8,5 na 7,4, więcej molibdenu i boru, są tacy, co podobno i odrobinę wolframu widzieli

                                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                                  Komentarz


                                                  • Zawsze się tacy znajdą
                                                    Dzięki za info .
                                                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X