Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
    CCS : z 4250 na 4200, Temperatura płynięcia : z - 50 na - 54, NOACK : z 8,5 na 7,4, więcej molibdenu i boru, są tacy, co podobno i odrobinę wolframu widzieli
    Napisze bardziej szczegolowo, Wolfram byl widoczny tylko i wylacznie w jednej analizie! A w ostatnich analizach w ogole nie ma sladu Molibdenu.

    Komentarz


    • Witam wszystkich
      Jaki olej polecicie do Vectry C Z20NET (silnik taki sam jak w saabie 9-3 - B207) z podniesioną mocą z seryjnych 175KM na 200KM i LPG. Silnik na łańcuchu i z turbo
      Obecnie śmigam na Valvo Syn Power 5W40 od kilku wymian ale zastanawiam się czy na wymianę przed zimą nie przejść na coś rzadszego - mianowicie Specola Gold 0W30
      Auto przez producenta zalewane było olejem 5W30 ale wedle instrukcji dopuszcza się stosowanie olejów 0W30 0W40 5W30 5W40 10W30 i 10W40
      Olej w aucie wymieniam co ok 10 000km czyli 2x w roku. Pojemność miski olejowej to ok 6L, dlatego zależy mi też na oleju w miarę przystępnym cenowo
      Przy przedostatniej wymianie oleju dodałem LM MoS2, innych vitamin nie stosowałem.
      Auto najczęściej służy mi do dojazdów do pracy ok 30km w jedną stronę (z czego ok pół tego dystansu pokonuje drogą ekspresową), nie garażowane
      Przeczytałem dość sporo stron tego wątku i nie umiem sam zdecydować.

      Komentarz


      • to może specola 5w/30? po co aż 0w/30?
        stosuje specole w 3 autach, złego słowa nie mogę powiedzieć.

        Komentarz


        • Nic nie napisales czy bierze olej jaki styl jazdy i co ile zmieniasz olej i jaki budzet na ten olej.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
            to może specola 5w/30? po co aż 0w/30?
            stosuje specole w 3 autach, złego słowa nie mogę powiedzieć.
            Wydaje mi sie, że zawsze lepiej wlewać 0w niż 5w

            cytrynowiec jak pisałem wymiana ok 2x w roku co 10000km. Styl jazdy umiarkowany zadarzaja się spokojne trasy, albo bardziej dynamiczna jazda z prędkościami 200+
            mam jeszcze pytanie o dadatek do oleju molygen motor protect... Czy ktoś coś może o tym powiedzieć?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez dam9an Zobacz wpis
              Witam wszystkich
              Jaki olej polecicie do Vectry C Z20NET (silnik taki sam jak w saabie 9-3 - B207) z podniesioną mocą z seryjnych 175KM na 200KM i LPG. Silnik na łańcuchu i z turbo
              Obecnie śmigam na Valvo Syn Power 5W40 od kilku wymian ale zastanawiam się czy na wymianę przed zimą nie przejść na coś rzadszego - mianowicie Specola Gold 0W30
              Auto przez producenta zalewane było olejem 5W30 ale wedle instrukcji dopuszcza się stosowanie olejów 0W30 0W40 5W30 5W40 10W30 i 10W40
              Olej w aucie wymieniam co ok 10 000km czyli 2x w roku. Pojemność miski olejowej to ok 6L, dlatego zależy mi też na oleju w miarę przystępnym cenowo
              Przy przedostatniej wymianie oleju dodałem LM MoS2, innych vitamin nie stosowałem.
              Auto najczęściej służy mi do dojazdów do pracy ok 30km w jedną stronę (z czego ok pół tego dystansu pokonuje drogą ekspresową), nie garażowane
              Przeczytałem dość sporo stron tego wątku i nie umiem sam zdecydować.
              zostan przy 5w40 byle to byl full saps.

              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz


              • to wypróbuj sobie Ow specola. też taki stosuje w benzynie z archoilem. jest spoko
                po co full saps do benzyny?
                choć jak sprawdzony 5w/40 to też bym został, też można specola takiego kupić pełen syntetyk i jakieś witaminki dodać nawet przecież

                Komentarz


                • sew1981 miałem tego Specola 0w30 u siebie z mixem AR i był poprawny i nic po za tym. Mam wątpliwości czy da radę w takim silniku, który jest starszej generacji, dobry, mocny, ale też ma swoje wymagania , a jak się o niego zadba to jest na lata. Dlatego jak ma być niedrogo i dobrze wybrałbym olej full saps ale na starszym ale bogatym pakiecie. Eurol Super Lite 5w30/5w40, wysoki poziom ZDDP, wysoki poziom detergentów (dużo wapnia) dzięki temu ma wysoki TBN ok.11, a na deser ma też bor w niezłej ilości więc będzie dobrze dyspergował. Jego skład generalnie pozbawia sensu stosowania dodatków, bo jest na bogato ze wszystkim a jeżeli już to AR9200 ale wtedy cena już idzie do góry. Styl jazdy, warunki oraz interwały jakie opisał dam9an są takie że ten olej spokojnie to wytrzyma, a skład utrzyma czystość w silniku na długo.

                  Komentarz


                  • Cześć,

                    Podziękowania dla Pani Anni C. z firmy PRAGER.COM.PL która wskazała mi ich sklep "Ioleje.pl" (cyt. "należy do naszej firmy i wszystkie produkty kupuje od Nas) za szybką realizację i ciekawy rabat na produkty firmy EUROL. Podziękowania również dla Pana Marka S - Dyrektora Operacyjnego za realizację zamówienia i zaangażowanie

                    Dokupiłem również płukankę silnika EUROL.

                    Na razie kolejne km na CBZB przebiegają w miłej i kulturalnej atmosferze Nie widziałem większej temp. niż 101 st. C na MAXI-DOT nawet gdy poruszałem się po niemieckich autostradach. Standardowa temp. oleju w czasie normalnej jazdy obecnie przy upałach to 89 do 91 st. C.

                    68b498a74742ca05.jpg

                    Komentarz


                    • Witam, dobry wybór do czda?
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez prezes870 Zobacz wpis
                        Witam, dobry wybór do czda?
                        moze byc
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                          sew1981 miałem tego Specola 0w30 u siebie z mixem AR i był poprawny i nic po za tym. Mam wątpliwości czy da radę w takim silniku, który jest starszej generacji, dobry, mocny, ale też ma swoje wymagania , a jak się o niego zadba to jest na lata. Dlatego jak ma być niedrogo i dobrze wybrałbym olej full saps ale na starszym ale bogatym pakiecie. Eurol Super Lite 5w30/5w40, wysoki poziom ZDDP, wysoki poziom detergentów (dużo wapnia) dzięki temu ma wysoki TBN ok.11, a na deser ma też bor w niezłej ilości więc będzie dobrze dyspergował. Jego skład generalnie pozbawia sensu stosowania dodatków, bo jest na bogato ze wszystkim a jeżeli już to AR9200 ale wtedy cena już idzie do góry. Styl jazdy, warunki oraz interwały jakie opisał dam9an są takie że ten olej spokojnie to wytrzyma, a skład utrzyma czystość w silniku na długo.
                          Czyli definitywnie nie iść w 0w? sorry że marudze ale co sądzicie jeszcze o valvo max Life syntetyczny? Ponoć dobrze robi starszym silnikom. Ktoś stosował?

                          Komentarz


                          • Zawsze 0W będzie lepszy od 5W, w sumie 5W to do starych kibli z 300kkm+ tak jak u mnie
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez dam9an Zobacz wpis

                              Czyli definitywnie nie iść w 0w? sorry że marudze ale co sądzicie jeszcze o valvo max Life syntetyczny? Ponoć
                              dobrze robi starszym silnikom. Ktoś stosował?
                              MaxLife nie jest syntetykiem. Generalnie jest to poprawna baza z ciekawym składnikiem estrowymi coś na wzór AR2300 który właśnie dobrze systemowo czyści, poprawia zmarnosc i co najważniejsze impregnuje i nasyca uszczelnienia przedłużając ich trwałość. I bynajmniej nie chodzi o uszczelki na misce olejowej czy pod czapka ale uszczelniacze zaworowe, zimmeringi i inne elementy z gum.
                              kazde auto jeżdżone na tym oleju było czyste jak nowe.

                              Komentarz


                              • ja teraz mam taki zestaw w beemce benzynowej specol 0w/40 plus ar9100, przed płukanka poszła LM, w celu przepłukania mam takie coś na jakiś czas, jak zalecali na forum tych silnikow.
                                cytrynowiec ten eurol 5w/30 nie ma normy do bmw....czyli średnio mogę to stosować do n52 silnika?
                                czy lepiej np. ten valvoline max life wlać przy następnej wymianie?

                                Komentarz


                                • Valvoline maxlife 5w30 to w około 90% minerał - według informacji dostarczonych przez producenta (powszechnie dostępnych).

                                  A specyfika specola jest taka, że prawie nikt w deklarowane przez producenta "frykasy" nie wierzy.

                                  P.S. Obecnie mam specola.

                                  Komentarz


                                  • Do tych silników Opla bardziej zmodzonych to i 5w50 leją

                                    Sebastian_M26 ale 0w musi być to dobry olej....

                                    pedros w przypadku Valvoline są różnice w składzie bo jeżeli popatrzymy na Maxlife 5w30 to jest na pakiecie magnezowo-wapniowym (5w40 to klasyka) i zawartość popiołu ok.1.1 a Eurol Super Lite 5w30 to klasyka z popiołem 1.4 prawie. Jeden powiedzmy "fit", drugi klasyczny "fat"

                                    sew1981 fakt normy BMW brak...ale jest A3/B4. Do tych silników to raczej dobre 0w40 linia Synergy....ten jest spoko nawet bardzo.

                                    A propos Synergy i tego silnika Opla....jak już 0w to ta seria jest adekwatna....a dokładniej 0w30 bo...pakiet bardzo podobny do Super Lite....natomiast trzeba się liczyć z wyższą ceną (coś ok. x2), PAO kosztuje....choć można powołać się na OCP jak praktyka pokazuje....

                                    Nie wiem kiedy planowana zmiana w Oplu.....bo czekam na info od Pragera a raczej za ich pośrednictwem z Eurola NL....na rodzynka , na zimę...zobaczymy bo to nie jest produkt dedykowany na PL....ale szansa jest.... Niby 5w30...a CCS na poziomie 0w30....i PAO/Estry w dużych ilościach....tłuścioch też niemały....

                                    micrusec i fajnie....u mnie już prawie 50 kkm na Efesie, a po HR w upałach i górach ubytków zero....choć ja z witaminami

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                                      Valvoline maxlife 5w30 to w około 90% minerał - według informacji dostarczonych przez producenta (powszechnie dostępnych).

                                      A specyfika specola jest taka, że prawie nikt w deklarowane przez producenta "frykasy" nie wierzy.

                                      P.S. Obecnie mam specola.
                                      Ashland, właściciel marki Valvoline ma ciekawy patent na bazę olejowa:

                                      skupuje surowiec wtórny czyli zużyty olej, filtruje, przeprowadza proces rozfrakcjonowania uzyskując niskim kosztem bardzo dobra bazę olejowa pozbawiona piętna poprzednich użytkowników. Jeśli chodzi o recycling / pomysł pierwsza liga.

                                      zaraz ktoś podniesie temat opiłków sadzy i plukanek w zużytym oleju- po odpowiedniej obróbce nawet śladu tam nie ma.

                                      Nastepnie pakowane sa dodatki i uzupełniane świeża baza olejowa.
                                      Dla jasności -nie we wszyskich liniach produktowych tak jest w Valvo.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                        ja teraz mam taki zestaw w beemce benzynowej specol 0w/40 plus ar9100, przed płukanka poszła LM, w celu przepłukania mam takie coś na jakiś czas, jak zalecali na forum tych silnikow.
                                        cytrynowiec ten eurol 5w/30 nie ma normy do bmw....czyli średnio mogę to stosować do n52 silnika?
                                        czy lepiej np. ten valvoline max life wlać przy następnej wymianie?
                                        Ze względu na Valvetronic w N52 najlepsza konfiguracja to 0W30 plus AR9200 Ew 9200 względnie AR9400 przy krótkich odcinkach.
                                        Norma LL w BMW ocenia głównie odporność na oksydacje żeby mieć ta kompatybilność z prostokacikami olejowymi na desce.

                                        dzisiejsze oleje sa na wysokim poziomie.
                                        Możesz stosować Mid Saps albo Full Saps ale pamiętaj jaka masz konstrukcje i wiesz dobrze którym olejem szybciej separator z odma zabijesz (każdy ziom z bejcy zna temat)
                                        Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                        Komentarz


                                        • czyli jest dobrze na to wychodzi nawet teraz dla n52 - 0w/40 plus AR9100
                                          generalnie poleca sie 5w/30 i taki docelowo chce zalać. Ten silnik potrafi podpalić oleum, 0w szybciej znika, jak się ogniuje.

                                          Komentarz


                                          • Faktycznie N52 to trochę pokitrana historia, odma, głowice, kanały olejowe....ale jak się spojrzy na te dwa oleje z serii Synergy 0w30 / 0w40 i na CCS (nie piszemy o bazach składach , lepkościach itd) to są blisko siebie . Natomiast jeżeli popatrzymy już tylko na 0w30 Synergy i 0w30 FS Syntence - to po głębszej analizie można się pokusić o tezę....baza ta sama, inne dodatki.

                                            Komentarz


                                            • Obecnie testuję taki wynalazek Eurola:

                                              src_80d80f9c00479103a25e9078a3bd01d029df3cbf.png

                                              i jestem bardzo miło zaskoczony jego zachowaniem w obecnych upałach, jak i pod moją nielekką nogą ;-)

                                              przykład - ok. 20 m in. jazdy w temperaturze otoczenia 30-31 oC, z prędkością 2oo+ kmph i temperatura oliwy za nic nie chciała przekroczyć 106 oC !!!
                                              jak dla mnie pod tym względem oliwa wskakuje na pierwsze miejsce w puli 5 testowanych do tej pory przeze mnie olejów z grupy 0W40.
                                              Żałuję że nie zrobiłem VOA, ale po 7-8 kkm na pewno będzie UOA. :-)

                                              To już drugi produkt tej marki, którym jestem tak miło zaskoczony.
                                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                                Obecnie testuję taki wynalazek Eurola:

                                                src_80d80f9c00479103a25e9078a3bd01d029df3cbf.png

                                                i jestem bardzo miło zaskoczony jego zachowaniem w obecnych upałach, jak i pod moją nielekką nogą ;-)

                                                przykład - ok. 20 m in. jazdy w temperaturze otoczenia 30-31 oC, z prędkością 2oo+ kmph i temperatura oliwy za nic nie chciała przekroczyć 106 oC !!!
                                                jak dla mnie pod tym względem oliwa wskakuje na pierwsze miejsce w puli 5 testowanych do tej pory przeze mnie olejów z grupy 0W40.
                                                Żałuję że nie zrobiłem VOA, ale po 7-8 kkm na pewno będzie UOA. :-)

                                                To już drugi produkt tej marki, którym jestem tak miło zaskoczony.
                                                Michał typowe 0w40. jakie temp łapały u Ciebie inne 0w40?
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • Bo synergy to chyba dobre oleje, muszę skatować tego 0W-30 w +150C ale to dopiero za rok bo xado 0W-30 już nie istnieje.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                                    Obecnie testuję taki wynalazek Eurola:

                                                    src_80d80f9c00479103a25e9078a3bd01d029df3cbf.png



                                                    To już drugi produkt tej marki, którym jestem tak miło zaskoczony.
                                                    Serio w jednolitrówkach kupowałeś ?



                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X