Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
    Obecnie testuję taki wynalazek Eurola
    A dlaczego wynalazek? Świetna oliwa....[

    Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
    Żałuję że nie zrobiłem VOA
    Było robione.... Eurol Synergy 0W-40 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.


    Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
    ale po 7-8 kkm na pewno będzie UOA. :-)
    No to czekamy

    Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
    jak dla mnie pod tym względem oliwa wskakuje na pierwsze miejsce w puli 5 testowanych do tej pory przeze mnie olejów z grupy 0W40
    Coś pamietam że Ravenol SSL był...a co było jeszcze?

    Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
    To już drugi produkt tej marki, którym jestem tak miło zaskoczony.
    Pierwszy był FS right? No to jeszcze masz kilka do wyboru.....

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
      Bo synergy to chyba dobre oleje, muszę skatować tego 0W-30 w +150C ale to dopiero za rok bo xado 0W-30 już nie istnieje.
      chyba nie u siebie w silniku.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • co wybrać na okres jesień-zima do 1.2 tsi 105KM, Ravenol 0W30 czy Ravenol 0W40?i ewentualnie na nastepną zmiane wiosną.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez tomaszek1917 Zobacz wpis
          co wybrać na okres jesień-zima do 1.2 tsi 105KM, Ravenol 0W30 czy Ravenol 0W40?i ewentualnie na nastepną zmiane wiosną.
          1,2 to 0w30 moim zdaniem
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz


          • cytrynowiec, fakt, odme muszę sprawdzić, głowicę niby mam dobrą, bo mam 2005, a spitolili je w rocznikach 2006-10, jeszcze zostaje sprawa tłoków/pierścieni. No mój jak każde n52 oleju lubi chlapnąć sobie przy ciężkiej nodze.

            Komentarz


            • Ostatnio wątek olejowy czytałem kilka lat temu jak szukałem alternatywy dla Castrola z ASO, lanego przez poprzedniego właściciela. Do O1 1,9 TDI PD AXR zalałem polecany wtedy mocno Motul Specyfic 5W40 505.01. Był to bardzo dobry wybór po Castrolu 5W30LL. Znikł zauważalnie pobór oleju i praca silnika stała się jakby bardziej miękka. Teraz między wymianami znika max 0,5 litra na 15tkm.

              Obecnie czytam równolegle 2 wątki doboru oleju do TDI i benzyny. Do drugiej Skody - 03 1,4 TSI CZDA zalałem na szybko Motula Specyfic 5W30 504/507.
              W miarę czytania zauważyłem, że teraz mocno jest polecana lepkość 0W40. Obie Skody mają wymiany co rok lub 15tkm, więc w przypadku benzyny mogę zejść do normy 502 00.
              I pytanie za 100 pkt: w TSI CZDA zostawić Motula Specyfic 504/507 czy może spróbować Motula 0w40 8100 X-MAX? Ten X-max jest minimalnie tańszy. Czy realnie będą jakieś korzyści w TSI?
              Jak dla mnie to na pewno lepsza pompowalność w zimie i TBN sporo wyższy. Tyle wiem z lektury obu wątków, ale może ktoś pojeździł dłużej w TSI na 0W40 i może coś od siebie dodać. Oba auta użytkowane z przewagą jazdy miejskiej. Jaki olej będzie lepszy w lepkości 0w40 od Motula w cenie do 200 zł? Eurole, Specole i inne egzotyki u mnie odpadają, tylko znane koncerny.
              O1-->O3--> ?

              Komentarz


              • kierownicy co po wielu juz doświadczeniach za olej polecacie do OIII tsi 230 km 2018r z dsg ? samochod obecnie ma 1000 km ... a lada chwila bedzie potrzebna pierwsza wymiana tak aby norma i aprobata sie zgadzała
                Ostatnio edytowany przez lodowa; 45943. Powód: bardziej zrozumiała sentencja

                Komentarz


                • kabi, Castrol to też znany olej i co z tego wynika? równie dobrze można wlać słonecznikowy z biedry prawie.
                  Specol i Eurol to akurat dobre oleje. Reklama i nazwa to nie wszystko.

                  Komentarz


                  • sew1981, nie przeczę że te oleje, które wymieniłeś to są ok. Dużo o nich czytałem, nie tylko na forum OCP i są chwalone. Co do Specola to jednak też natknąłem się na info jak przebiega konfekcja tego oleju w Chorzowie i na pewno nie zaryzykuję. Lubię sprawdzone i ogólnie dostępne marki i do takich zaliczam: Motul, Valvoline, Shell, Fuchs. Liqui Moly i Elf/Total.
                    O1-->O3--> ?

                    Komentarz


                    • czy taki olej to dobry pomysl dla octavia III rs 230 km z przebiegiem 2 tys km > MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 - Motul spelnia on normy i aprobaty oraz nie bedzie problemu z gwarancja ?

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
                        Lubię sprawdzone i ogólnie dostępne marki i do takich zaliczam: Motul, Valvoline, Shell, Fuchs. Liqui Moly i Elf/Total.
                        Niektóre z tych mniej reklamowanych spokojnie dają radę w Dakarze i to seryjne i co Ty na to?

                        Zupełnie z boku, co nie wybierzesz z 0w40 z firm które wymieniłeś będzie ok, tylko pamiętaj, że dlatego że są ogólnie dostępne jest masa podrób, więc potrzebne dobre źródło.

                        Zamieszczone przez lodowa Zobacz wpis
                        czy taki olej to dobry pomysl dla octavia III rs 230 km z przebiegiem 2 tys km > Motul - Products show spelnia on normy i aprobaty oraz nie bedzie problemu z gwarancja ?
                        Ostatnio było parę wpisów odnośnie RS i co lać. 0w40/5w40 full saps, można oczywiście C3 ale imho ten wskazany olej szybko zdegraduje, bo jeżeli już coś z tej normy to z mocną bazą (duża ilość IV/V grupy) i nowoczesnym pakietem dodatków.

                        Komentarz


                        • Cześć.
                          I u mnie przyszła pora na wymianę oleju Lany był cały czas motul 8100 10w40 . 45 k przejechane , zostać przy tym oleju, czy przejść na polecany 0w40 ? 1.4 TSI 2015r. 150km . Z góry dzięki za pomoc, im więcej czytam tym większy bałagan w głowie

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez qbahejda Zobacz wpis
                            Cześć.
                            I u mnie przyszła pora na wymianę oleju Lany był cały czas motul 8100 10w40 . 45 k przejechane , zostać przy tym oleju, czy przejść na polecany 0w40 ? 1.4 TSI 2015r. 150km . Z góry dzięki za pomoc, im więcej czytam tym większy bałagan w głowie
                            to albo 8100 albo 10w40? bo ten drugi to słaby pomysł.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz


                            • kabi ok wklej to info, też chętnie poczytam, bo stosuje akurat ten olej

                              Komentarz


                              • oto info o zakładzie w Chorzowie: Opinie o specol.com.pl - SPECOL - GoWork.pl

                                Zamieszczone przez qbahejda Zobacz wpis
                                Lany był cały czas motul 8100 10w40
                                to chyba jakiś żart?
                                IMHO,w tym silniku zalanie czegoś powyżej 5W40 to katorga dla tego motoru, zwłaszcza turbo

                                Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                Zupełnie z boku, co nie wybierzesz z 0w40 z firm które wymieniłeś będzie ok, tylko pamiętaj, że dlatego że są ogólnie dostępne jest masa podrób, więc potrzebne dobre źródło.
                                Mam pewne źródełka z tego forum lub filtry_gdańsk Raczej nie spodziewam się fakapu z ich strony.
                                Chcę uderzyć w Motula bo jednak w 01 sprawdza mi się bardzo dobrze, tylko czy coś polepszę w TSI jak zaleję mu 0W40 zamiast 5w30?
                                Auto mam po leasingu, więc LL szedł i teraz trzeba ze 2 wymiany silnik płukać aż będzie normalność
                                O1-->O3--> ?

                                Komentarz


                                • Więc tak: pacjent jak w podpisie, zalany ect 0w30 na którym przejechał około 5tys. Po tym przebiegu dolalem mix ar9100/9200v2 150/50ml. I temperaturowo wygląda to tak: bez mixa kura osiągała 106* styl mało ekonomiczny po zalaniu 103* przy tych upalach 35*. Poza tym zauważyłem że jak się zdejmie mogę z gazu to szybciej temeratura spada niż wcześniej. Na tym shellu mam zamiar zrobić jeszcze max 5tysi. Kolejny olej będzie taki sam tylko od razu dostanie mixa.

                                  Komentarz


                                  • Witajcie. Na forum OCP jestem od dawna i w wątkach olejowych kiedys udzielalem sie mocno. Zawsze mnie dziwilo jak ludzie podatni śa na doraźne mody. I tak na poczatku byl Motul. potem jak sie stal troche bardziej "popularny" zaczal byc hejtowany przez zapewne konkurencje ze to do dupy olej i Amsoil jest najlepszy. Byla moda na Amsoila przez blisko rok. jak sie okazalo ze Amsoil nie taki wcale dobry to przyszlo Neste. wszyscy szaleli na punkcie tego oleju. stacje benzynowe nie nastarczały z importem tego oleju. W tym momencie dalem spokoj bo handlowcy juz opanowali to forum dokumentnie. Zaczalem zagladac tu mniej wiecej raz na pol roku. Pozniej by Millers, Liqui Moly, Petronas, Penrite - mniej wiecej dany olej opanowywal forum na kilka mcy, a potem spadal z kretesem. Teraz paczę, a tu Ravenol, Specol, Eurol??!! Co następne Panowie??
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Seed Zobacz wpis
                                      Witajcie. Na forum OCP jestem od dawna i w wątkach olejowych kiedys udzielalem sie mocno. Zawsze mnie dziwilo jak ludzie podatni śa na doraźne mody. I tak na poczatku byl Motul. potem jak sie stal troche bardziej "popularny" zaczal byc hejtowany przez zapewne konkurencje ze to do dupy olej i Amsoil jest najlepszy. Byla moda na Amsoila przez blisko rok. jak sie okazalo ze Amsoil nie taki wcale dobry to przyszlo Neste. wszyscy szaleli na punkcie tego oleju. stacje benzynowe nie nastarczały z importem tego oleju. W tym momencie dalem spokoj bo handlowcy juz opanowali to forum dokumentnie. Zaczalem zagladac tu mniej wiecej raz na pol roku. Pozniej by Millers, Liqui Moly, Petronas, Penrite - mniej wiecej dany olej opanowywal forum na kilka mcy, a potem spadal z kretesem. Teraz paczę, a tu Ravenol, Specol, Eurol??!! Co następne Panowie??
                                      Trochę przesadzasz (nawet nie trochę). Motul przez lata był można powiedzieć topowym olejem ale po pierwsze już lata temu pozmieniał składy olejów i obecnie jego jakość nie jest wg. wielu wiarygodnych opinii już tak wysoka jak kiedyś a po drugie 10-15 lat temu wybór olejów z wyższej półki był mocno ograniczony. Amosil zawsze był jest i pewnie będzie bardzo dobrym olejem i ma produkty najwyższej jakości ale jest dość drogi i nadal pozostaje olejem mocno niszowym takim bardziej dla koneserów. Kiedy się niby okazało, ze Amsoil "nie taki wcale dobry" bo jakoś nie kojarzę? I piszę to nie będąc sprzedawcą produktów tej marki. Wielkiego szału na Neste jakoś też nie pamiętam. Owszem Neste 0W40 zrobił się popularny bo to świetny produkt i swego czasu nie miał zbyt dużej konkurencji a teraz na rynku jest dużo więcej produktów konkurencyjnych pod względem jakości. Podobnie z Millersem czy Penrite - to b. dobre oleje i wciąż są polecane a ich sprzedaż nadal rośnie w ujęciu globalnym tyle tylko, ze na rynku pojawiają się nowe marki lub nowe produkty konkurencje pod względem jakości (Eurol, Ravenol) lub niezłej jakości przy "śmiesznej" cenie (Specol) a użytkownicy są coraz bardziej świadomi i wymagający oraz przede wszystkim następuje coraz większa weryfikacja jakości produktów przez liczne badania i analizy, w które 10-15 lat temu nie bawił się prawie nikt a teraz robi to się popularne i łatwo dostępne. To normalne, ze ludzie szukają nowych ciekawych alternatyw.
                                      Rynek olejowy też się zmienia i zmieniają się również produkty a przede wszystkim wchodzą i nowe produkty a także nowe pojazdy wymagające specyficznych produktów.
                                      Owszem pewne mody olejowe (i nie tylko) są i zawsze pewnie będą wiec po części masz rację ale nie tłumaczyłbym tego zjawiska wyłącznie chwilowym "owczym pędem" czy działaniem pod wpływem marketingu czy reklamy.

                                      Komentarz


                                      • eee tam . kazdy producent pozmienial formulację, zeby ciąć koszty. czesto nawet o tym nie wiemy. Spojrz na paletę Millersa. kiedys byly piekne oleje A3/B4 - dzisiaj od mniej wiecej 2 lat nie uświadczysz nic poza olejami C3 Mid i Low SAPS. Uwazam ze Motul po prostu zaczał przeszkadzac co poniektorym (inne firmy nie mogly patrzec na szybki wzrost tego jakby nie patrzec niszowego oleju). Na OCP byl swego czasu Pan Piździek - glowny hejter Motula z racji tego iz strasznie propagował Amsoila ktorego sam sprzedawał. Po latach zaczał sam sprzedawac Motula jak wyczul w tym interes. Dla mnie nawet forum nie moze byc wiarygodne. nigdy nie wiesz gdzie jest marketing szeptany.
                                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                        Komentarz


                                        • Seed
                                          Czym wobec tego kierujesz się przy wyborze oliwy do swojego samochodu tylko nie pisz ,że badaniami VOA I UOA ,bo to samo dokładnie robimy na tym niewiarygodnym forum?
                                          Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
                                          Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                          Komentarz


                                          • zdrowym rozsadkiem. częstą wymianą - to jest klucz do zdrowego silnika. a prywatnie jezdze na Xmaxie 0W40 od początku. auto ma teraz 240 tys.
                                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                            Komentarz


                                            • Ten zdrowy rozsądek na czymś się chyba wzorował ?
                                              Tak jak napisałeś , częsta wymiana to klucz do sukcesu ,i nie zastąpi tego nawet najlepszy olej.
                                              Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                              Komentarz


                                              • Seed a co mi polecisz do rs 230 km tsi z dsg przebierg 2000 km i chce robic wlasnie pierwsza wymiane ?

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez lodowa Zobacz wpis
                                                  Seed a co mi polecisz do rs 230 km tsi z dsg przebierg 2000 km i chce robic wlasnie pierwsza wymiane ?
                                                  0w40 Millers, Eurol, Neste,Motul
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Seed Zobacz wpis
                                                    eee tam . kazdy producent pozmienial formulację, zeby ciąć koszty. czesto nawet o tym nie wiemy. Spojrz na paletę Millersa. kiedys byly piekne oleje A3/B4 - dzisiaj od mniej wiecej 2 lat nie uświadczysz nic poza olejami C3 Mid i Low SAPS. Uwazam ze Motul po prostu zaczał przeszkadzac co poniektorym (inne firmy nie mogly patrzec na szybki wzrost tego jakby nie patrzec niszowego oleju). Na OCP byl swego czasu Pan Piździek - glowny hejter Motula z racji tego iz strasznie propagował Amsoila ktorego sam sprzedawał. Po latach zaczał sam sprzedawac Motula jak wyczul w tym interes. Dla mnie nawet forum nie moze byc wiarygodne. nigdy nie wiesz gdzie jest marketing szeptany.
                                                    Millers ma całą serię CFS-ów i starego dobrego Tridenta 5W40. Longlife 0W40 też jest full saps i klika innych olejów z ich gamy również. Motul to akurat najwięcej rynku odebrał popularnym markę takim jak Castrol czy marką o lepszej renomie jak Valvoline a nie produktom niszowym jak Amsoil czy niegdyś Millers. Motul nie jest już dawno niszowym produktem - był z 20 lat temu ale dziś to nie jest mała firma tylko poważny gracz na chyba wszystkich liczących się rynkach. Chyba nie ma na tym forum użytkownika, który zużył więcej baniek X-Cessa 5W40 niż ja. Ale na Motulu świat się nie kończy i na rynku zaczęło pojawiać się wielu nowych graczy z wysokiej jakości produktami wiec Motul przestał być hegemonem "rynku premium" tylko musiał zacząć dzielić się tortem z innymi. Prawie każdy Sprzedawca ma Motula w ofercie wiec każdy na jego sprzedaży mniej lub więcej zarabia. teoria, że inne firmy (czyli co Castrol, Lotos, Valvoline, Elf, Total - bo to im odbierał rynek ? .) nie mogły patrzeć na szybki wzrost Motula i postanowiły go hejtować na forach internetowych wydaje mi się naciągana. Piotrek promował Amsoila ale inni promowali i nadal promują Motula. Co do marketingu szeptanego to nie te czasy i nie to forum.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X