Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • To że masz na zegarze 90C temp. płynu, to oleju może mieć coś ok. 50-60C. Jak masz LPG to często sprawdzaj olej i korek wlewu oleju, pod kątem zużycia ale też wilgoci jaka się zbiera. Przy takich użytkowaniu podpada to pod ciężkie warunki, bo najpierw jeździsz krótkie odcinki to zbiera się wilgoć / paliwo w układzie i wykańcza olej, a potem jedziesz w trasę z taką mieszanką i olej nie chroni więc się spala i jeszcze wchodzi korozja i szlamy. Tak jak pisali przedmówcy, z tanich i dobrych Lotos/Specol. I zmieniać częściej, imho nawet dwa razy w roku, do tego dobra płukanka.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis
      Visco Stabil sobie daruj, u mnie nawet w połączeniu z 5w50 nie obniżył spalania oleju. Ja niedługo zalewam ravenola vst, ciekawe jak wypadnie bo na obecnym valvoline synpower 5w40 zużycie oleju 0,27L/1000km a już ponad 2 tys. od remontu minęło.
      Mocne połączenie LM VS i olej 5w50. To ile Ci tego oleju brał na 1kkm przed remontem ?

      Swoją drogą, mam nadzieję, że spadnie Ci to zużycie oleju do racjonalnych ilości. Ja już ze swojego dosdoświadcze wiem, że nie ma co lać super hiper extra olei do takiego silnik . Ten Ravenol jest drogi. Poczekaj i pojeździj na tańszym oleju do 5-7kkm jak Ci spadnie spalanie to zalej lepszy np ten Ravenol. Jeśli wina leży po stronie silnika to żaden olej nie zmniejszy ci drastycznie spalania. Wiem to z autopsji.

      Komentarz


      • Przed remontem 0,8-1,2l latem i 0,3-04l zimą, ravenola już kupiłem, jeśli będzie zjadał go w takich samych ilościach to pozostanę już przy tych tanich olejach.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis
          Przed remontem 0,8-1,2l latem i 0,3-04l zimą, ravenola już kupiłem, jeśli będzie zjadał go w takich samych ilościach to pozostanę już przy tych tanich olejach.
          Moim zdaniem nie ma sensu pchać się w drogie oleje. Z dobrych i tanich 5W40 oprócz wspomnianych Lotosa i Specola jest jeszcze m.in Eurol Super Lite 5W40. Na zimę można pomyśleć o 0W40 (w miarę tani i dobry Specol Gold 0W40) a na lato ze wzgledu na LPG można pomyśleć nad 5W50 (tani i dobry Eurol Super Lite 5W50, z droższych ale jeszcze lepszych np. Neste 1 5W50 czy Gulf 5W50). Szczerze wątpię aby zmiana marki oleju w tym wypadku mogła jakoś znacząco ograniczyć pobór oleju.

          Komentarz


          • Pamietajmy ze pobór oleju to nie tylko wylot przez znane miejsca jak pierścienie, uszczelniacze, turbo lub wycieki. To także odparowanie -a jest ono tym wyższe i bardziej namacalne jeśli silnik ma kiepski układ chodzenia (niedopasowany płyn, warstwa zmniejszająca wymianę ciepła). Taki silnik przegrzewa się choć tego nie widzimy a to ma wplyw potem na czystość i właśnie odparowanie oleju.

            Polecam przy okazji przepłukanie i zmianę na G13 -lepiej odprowadza ciepło.

            przyklad jakości oleju i odparowania: odebrałem nowa Skodę z salonu -przez kilka interwałów olej serwisowy. Zauważyłem majonez pod korkiem to sobie wymieniłem olej na swój. Potem znowu serwisowy. Co zaobserwowałem: na serwisowym niecałe pol litra na 15 K dolewek.

            Na swoim oleju nic nie dolewalem bo nie było potrzeby.
            potem na serwisowym znowu dolewki.
            Styl jazdy regularny.

            Komentarz


            • U mnie też jest majonez pod korkiem, ale w związku z tymi krótkimi odcinkami , które pokonuje to jest to nieuniknione. Chyba przy następnej wymianie zdecyduje się na tego Specola Gold 5w40. Szkoda,że nie mogę się doszukać jaki ma TBN.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Pidziek
                Robert: masz rację ale te zwykłe TSI naprawdę lepiej jezdzą w normalnych warunkach na SAE 30 (...)
                Rozwiniesz myśl?
                W jakich warunkach eksploatacji?

                Komentarz


                • Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
                  U mnie też jest majonez pod korkiem, ale w związku z tymi krótkimi odcinkami , które pokonuje to jest to nieuniknione. Chyba przy następnej wymianie zdecyduje się na tego Specola Gold 5w40. Szkoda,że nie mogę się doszukać jaki ma TBN.
                  TBN ma ok. 10.

                  Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis
                  W jakich warunkach eksploatacji?
                  W każdych, 100 kkm mam zrobionych na 0w30.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                    Polecam przy okazji przepłukanie i zmianę na G13 -lepiej odprowadza ciepło.
                    Jak nowe G13?

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                      Jak nowe G13?
                      Jeszcze w baniakach
                      nie mam wolnej chwili.

                      natomiast poleciłem koledze w superbie i twierdzi ze lepiej odbiera ciepło niż g12+

                      nie wiem na ile płukanka a ile płyn zrobił robote

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                        Jeszcze w baniakach
                        nie mam wolnej chwili.

                        natomiast poleciłem koledze w superbie i twierdzi ze lepiej odbiera ciepło niż g12+

                        nie wiem na ile płukanka a ile płyn zrobił robote
                        A po czym ten kolega tak wnioskuje?
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • Po szybkości wzrostów i opadania temperatury. Generalnie ma średnio niższe temp i oleju i płynu.
                          Oleju nie zmieniał jeszcze.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                            Po szybkości wzrostów i opadania temperatury. Generalnie ma średnio niższe temp i oleju i płynu.
                            Oleju nie zmieniał jeszcze.
                            Plyn ma miec raczej stala temperature. Wiec dane wyssane z palca czy kapelusza? Wlał nowy i poprostu zrobilo sie ukladowi chlodzenia lepiej co nie oznacza ze g13 jest lepszy od g12+.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz


                            • Jest jeszcze dodatkowa trudność -chłodnica oleju i jedno przejmuje temperaturę od drugiego.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                Jest jeszcze dodatkowa trudność -chłodnica oleju i jedno przejmuje temperaturę od drugiego.
                                Tak naprawde w lato przy sprawnym ukladzie chlodzenia moglbys wlac wode i tez nic by sie nie działo. Problem tylko w tym ze woda powoduje korozje, wrze w 100’C i zimą zamarza.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Jest jeszcze pojemność cieplna która g13 ma większa od poprzedników bo gliceryny napakowali. W G13 rzekomo mniejsza jest zdolność płynu do kawitacji.
                                  Tak czy inaczej sam jestem ciekaw jak zamienię osobiscie na G13. Płukankę i płukanie układu tez planuję. Niech ma dobrze na zimę.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                    Jest jeszcze pojemność cieplna która g13 ma większa od poprzedników bo gliceryny napakowali. W G13 rzekomo mniejsza jest zdolność płynu do kawitacji.
                                    Tak czy inaczej sam jestem ciekaw jak zamienię osobiscie na G13. Płukankę i płukanie układu tez planuję. Niech ma dobrze na zimę.
                                    chcesz poprawic to wlej to:
                                    EXTRACOOL
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • Od tego jest
                                      Evans Waterless Cooling - Poland

                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz


                                      • Ale to już przy dlubanych maszynach. Niegłupie. Pewnie drogie ale w sumie ...
                                        Potem trzeba zaplombować zbiornik wyrównawczy żeby żaden gamoń nie popsuł zabawy tradycyjnymi dolewkami

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                          chcesz poprawic to wlej to:
                                          EXTRACOOL
                                          Jak to działa ?
                                          wydaje się ok.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                            Jak to działa ?
                                            wydaje się ok.
                                            Wlej- potestuj zobaczysz
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                              Ciężko powiedzieć, bo składem i parametrami to Ravenol wysuwa sie na czoło, jednak userzy Eurola (nawet ostatnio Nexus6 ) piszą ze to oleje mocno nie doceniane a pokazują się z bardzo dobrej strony co i ja potwierdzam. Odnośnie Xado Luxury, nie jesteś jedyny który ma dobry feedback odnośnie tego produktu. Nie wiem tylko co to za rewitalizant tam siedzi, bo analiz n/t brak. Eurol i Xado łączy ta sama fabryka.
                                              Odnośnie CAXA to user blade232 zalał o ile pamiętam Synergy 0w30 z AR 9100 chyba, może coś napisze o tym tutaj.
                                              Zgadza się, od prawie roku zalany EUROL SYNERGY 0w30 z AR9100. Złego słowa nie mogę napisać. Poranny rozruch poprawny, bez większych hałasów ze strony łańcucha rozrządu a jest oryginalny z przebiegiem 56kkm. Ubytków też nie ma za wielkich. Silnik pracuje cicho czyli żadnych niepożądanych efektów. Jednym słowem do CAXA polecam. Być może w grudniu zaleję dla porównania EUROL SYNTENCE FS 0w30 z AR9100. Dzięki cytrynowiec i pedros PAOLO ESCO za pomoc w wyborze.
                                              blade232

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpis

                                                EUROL SYNTENCE FS 0w30
                                                Obecnie latam na tym oleju bez ARa, bez uwag.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpis

                                                  Dzisiaj w końcu zmieniłem olej.

                                                  Najpierw 30 minut z LM 2662, potem zlanie, zalanie Lotos 5W40, 140ml Archoil 9100, filtr PZL Sędziszów PP465. Jak wspomniałem w innym temacie, silnik praktycznie momentalnie zaczął chodzić ciszej. Co najciekawsze, zlany olej po płukance był naturlanie ciemny, ale klarowny (nie smołowaty jak u Teścia ). Także na bieząco będę badał sytuację, druga bańka i reszta Archoila czekają Dziękuję wszystkim za porady. Mam nadzieję, że moja Octopussy nie będzie narzekać
                                                  Powoli zbliżam się do wymiany oleju. Zastanawiam się czy w przypadku tej wymiany również zastosować płukankę np. AR2820 i dopiero dolać druga bankę Lotosa z AR9100 czy ze względu właśnie na dodatek witaminy wymienić bez płukania?

                                                  Komentarz


                                                  • W czerwcu po ok. 3 latach wypłukałem układ i zmieniłem oem G13 na inny....kiedyś wrzucałem fotę, efekt mniej parowania, żadnych dolewek.

                                                    blade232 i prezes73 Efesa z AR9100 macie obok w analizach.

                                                    MINIAK przy każdej zmianie oleju z AR9100 powłoka jest odbudowywana, ale AR2820 wzmaga czyszczenie więc z tego bym nie rezygnował. Nowy olej z dodatkiem będzie miał lepsze warunki działania.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X