Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Napiszcie jaki najtańszy 5w40 jest najlepszy: Lotos, Specol czy Mannol a może coś innego poniżej 60 zł?

    Komentarz


    • Wg. mnie Specol, Lotos a Mannol na końcu (zaufania nie mam).

      Komentarz


      • Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
        Napiszcie jaki najtańszy 5w40 jest najlepszy: Lotos, Specol czy Mannol a może coś innego poniżej 60 zł?
        GM, Lotos
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz


        • Specol/Lotos/Orlen.

          Komentarz


          • Musze zapisać, żeby następnym razem zamiast Lotosa 5W40 z AR9100 wypróbować Specol

            Komentarz


            • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
              Specol/Lotos/Orlen.
              Orlen Classic to raczej nie, api SL, z norm producentow tylko MB 229.1 i cena powyzej 60 zl, wprawdzie 4,5 l, ale ja nie potrzebuje.

              Komentarz


              • W cenie do 60 zł / 5l 5W-40 można znaleźć tylko lotos, k2, specol i coś tam z sci. I to trzeba dobrze poszukać. Ale do zwykłych starych silników w sam raz.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • Ktoś tu napisał „ Eurola gdzie byś nie kupił będzie oryginalny „
                  Why ?
                  Pytam bo ja niewierny Tomasz

                  Komentarz


                  • Ktoś tu zalewa swoje maszyny Millersem. Ja tą markę wlewam do motocykli a tam nie ma czasami lekko. Dodatkowo często tam olej obsługuje skrzynię i sprzęgło. Moim zdaniem to bardzo dobre oleje.

                    Komentarz


                    • Witam, szukam informacji o oleju Addinol Super Light 0540 (5W40) vw 502.00. ADDINOL SUPER LIGHT 0540 – Produktdetails & Datenblätter

                      Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym olejem ? Olej ma być do VR6 3.2 MPI, w de większość osób jeździ na tym oleju, zachwalają pod niebiosa od paru lat ....olej niemiecki, w dobrej cenie ....Chcę zejść z Long Life który w tych silnikach tworzy nagar, który ma wielki wpływ na wadliwe działanie rozrządu, a także magistrali olejowej silnika ...chcę zastosować płukankę . W de stosują dwu lub trzy etapową z tym olejem i dopiero przechodzą docelowo na ten olej . Co godne polecenia Archoil ? który ? LL odpada ... Ktoś handluje tym olejem w PL czy tylko prywatny zakup w de ? Jakaś alternatywa do tego oleju do vr6 ? ważna rzeczą jest to by olej szybko łapał temp. bo te silniki długo się nagrzewają i wtedy cierpią od chu...oleju, a także by nie zostawiał osadu, nagaru pomijam oczywiście bdb smarowanie . Dziękuję za wszystkie sugestie i informacje .

                      Komentarz


                      • Panowie doradzicie jeszcze jakiś olej do 1.8t ANB? Znowu A4 B5 Quattro (zmieniam auto, trafiła się igła) Motor po sofcie. Nie chce mi się opisywać co i jak było robione więc wrzucam wykres. Silnik ma niby tylko po 10.5 bar kompresji na każdym garze (chiński manometr z allegro) ale według tunera trzymał serie dość dobrze. Planuje jak zwykle płukankę BG 109 + jakiś względny olej i ar2300. Według poprzedniego właściciela auto pobiera 6-7 setek od wymiany do wymiany (10tyś km Motul x-cess 5w40) ale motor się trochę poci także idzie z tego zejść. Co zalać po płukance do współpracy z ar2300 i później już docelowo? Cena to rzecz raczej drugorzędna.

                        Auto ma założoną świeżą instalacje LPG od Staga na porządnych gratach.

                        Co do mocy chętnie powierzyłbym auto komuś ogarniętemu i spróbował wycisnąć z tego te 200km i 300NM.
                        Załączone pliki
                        Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis
                          Panowie doradzicie jeszcze jakiś olej do 1.8t ANB? Znowu A4 B5 Quattro (zmieniam auto, trafiła się igła) Motor po sofcie. Nie chce mi się opisywać co i jak było robione więc wrzucam wykres. Silnik ma niby tylko po 10.5 bar kompresji na każdym garze (chiński manometr z allegro) ale według tunera trzymał serie dość dobrze. Planuje jak zwykle płukankę BG 109 + jakiś względny olej i ar2300. Według poprzedniego właściciela auto pobiera 6-7 setek od wymiany do wymiany (10tyś km Motul x-cess 5w40) ale motor się trochę poci także idzie z tego zejść. Co zalać po płukance do wspołpracy z ar2300 i później już docelowo? Cena to rzecz raczej drugorzędna.
                          Zostan przy 5w40 niekoniecznie musi to byc Motul. Wymiany maks co 10 tys km + plukanka
                          p.s
                          zweryfikował bym ta moc
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz


                          • Panowie, może ktoś wie, odnośnie silników Forda, Duratec i Zetec. Ford uparcie zaleca stosowanie 5W30. A podobno te sam silniki są w autach PSA i tam zalecają 5W40. Czy z tym w 5W30 chodzi o tzw. ciasne spasowanie czy tzw. ekologię, czy cóś jeszcze innego?
                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                              Zostan przy 5w40 niekoniecznie musi to byc Motul. Wymiany maks co 10 tys km + plukanka
                              p.s
                              zweryfikował bym ta moc
                              Twierdzisz, że może być naciągana? Wykres niby robiony na pb 95.
                              Ok zostanę na 5w40 mimo tego, że myślałem o 0w40. Tak czy inaczej z Motula zrezygnuje.
                              Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
                                Panowie, może ktoś wie, odnośnie silników Forda, Duratec i Zetec. Ford uparcie zaleca stosowanie 5W30. A podobno te sam silniki są w autach PSA i tam zalecają 5W40. Czy z tym w 5W30 chodzi o tzw. ciasne spasowanie czy tzw. ekologię, czy cóś jeszcze innego?
                                O jedno i dugie i zetec se jast inny niz w psa. Lej 5w30 lub 0w30 ale interwał to maks 15 tys km
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis

                                  Twierdzisz, że może być naciągana? Wykres niby robiony na pb 95.
                                  Ok zostanę na 5w40 mimo tego, że myślałem o 0w40. Tak czy inaczej z Motula zrezygnuje.
                                  0w40 w 1,8t sie nie sprawdza- chyba ze masz fabrycznie nowe 1,8t
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                    0w40 w 1,8t sie nie sprawdza- chyba ze masz fabrycznie nowe 1,8t
                                    A jak już 150 tys km to 10W-40 i po 200 tyś km tylko 15W-40 bo w tym czasie silnik już tylko trzymie się w kupie na brudzie. Dobre porady zawsze w cenie.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

                                      A jak już 150 tys km to 10W-40 i po 200 tyś km tylko 15W-40 bo w tym czasie silnik już tylko trzymie się w kupie na brudzie. Dobre porady zawsze w cenie.
                                      Miales kiedys 1,8t? Obslugiwales jakies w dobrym stanie? badales na nim jakies oleje ? czy poprostu pierdolisz jak typowy forumowy znawca sprzedawca? 99% latajacych 1,8 t jest w stanie do naprawy, remontu glowicy, lub bloku- niestety wiekszosc ma juz 15-20 lat i przeszlosc niejednokrotnie nielekka.
                                      Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz


                                      • Jaką przewagę w trochę zjeżdżonym 1.8t ma 5w40 nad 0w40? Pytam bo jestem zielony w temacie. Jeśli mam lać koniecznie ten pierwszy to jakiej firmy oliwę wybrać, Meguin? W poprzedniej 2.8 30v po przejściu z 5w (LM Synthoil) na 0w (Penrite) doświadczyłem chyba samych plusów. Konsumpcja oleju nie wzrosła. Szczególnie napinacze łańcucha szybciej cichły po nocnym rozruchu. Taki Penrite ma praktycznie taką samą lepkość jak 5w40, bodaj 85 i 14,9.
                                        Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                                        Komentarz


                                        • dragster w Fordzie od długiego już czasu do benzyniaków jest 5w30 z niższym HTHS ze względu na konstrukcję silnika, o ile pamiętam A5/B5. Wspólne z PSA to oni mają/mieli diesle.

                                          rOBERTO795 a to mięcho potrzebne? Nie lepiej wytłumaczyć dlaczego 5w40 a nie 0w40 , jak masz taką wiedzę? Inni też na tym skorzystają.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                            dragster w Fordzie od długiego już czasu do benzyniaków jest 5w30 z niższym HTHS ze względu na konstrukcję silnika, o ile pamiętam A5/B5. Wspólne z PSA to oni mają/mieli diesle.

                                            rOBERTO795 a to mięcho potrzebne? Nie lepiej wytłumaczyć dlaczego 5w40 a nie 0w40 , jak masz taką wiedzę? Inni też na tym skorzystają.
                                            Bo 1,8 t to konstrukcja z poczatku lat 90 i pasowania oraz konstrukcja łancucha i napinaczacza jest dla „grubszego” oleju- nie lekkobierznego- tak wiem w 1,8t BAM zalecali rowniez 0w30 z 503.01 ale to byla stara gruba norma i silniki wtedy nie miały 500,000 tys km i interwaly wymiany byly maks 15 tys km. Pozniej sie zmienily na 20 tys km. I zaczely byc zalepiane mułem.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis
                                              Panowie doradzicie jeszcze jakiś olej do 1.8t ANB? Znowu A4 B5 Quattro (zmieniam auto, trafiła się igła) Motor po sofcie. Nie chce mi się opisywać co i jak było robione więc wrzucam wykres. Silnik ma niby tylko po 10.5 bar kompresji na każdym garze (chiński manometr z allegro) ale według tunera trzymał serie dość dobrze. Planuje jak zwykle płukankę BG 109 + jakiś względny olej i ar2300. Według poprzedniego właściciela auto pobiera 6-7 setek od wymiany do wymiany (10tyś km Motul x-cess 5w40) ale motor się trochę poci także idzie z tego zejść. Co zalać po płukance do współpracy z ar2300 i później już docelowo? Cena to rzecz raczej drugorzędna.

                                              Auto ma założoną świeżą instalacje LPG od Staga na porządnych gratach.

                                              .
                                              Ravenol VST 5w40

                                              Komentarz


                                              • rOBERTO795 tak trzymać!!!

                                                Komentarz


                                                • Ravenol VST 5w40 to 100% pewniak? Nie chcę na tym oszczędzać. Kilka stron wcześniej czytałem o tym, że niby Ravenol co rusz zmienia skład oleju i ciężko za tym nadążyć. To nadal 100% syntetyk full saps?

                                                  Komentarz


                                                  • Lepszy Ravenol niz Motul. Poczytaj na forum alfy o VST

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X