Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymieniłem pierscienie przy pancernym 1.9 fiat. Ze względu na jazdę na 10W-40 i 15W-40 na 6 rowków pierścieni zgarniających był drożny tylko 1. Dolne panewki korbowodowe starte, górne jak nowe ale to wychodzi z zasady działania silnika spalinowego. Wymiana pierścieni, panewek korb i uszczelek.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
      Z tym "znamy sie " bym nie szalał.
      Chodziło mi że z OCP, ale oczywiście może być że wcale i w ogóle nie.

      Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
      problem polega na tym że dokładnej historii silnika nie znam - ale latał u tego właściciela od ok 40 tyś km na poczatku na 10w potem 3x 5w40 i wlał 0w bo sie naczytał- przebieg licznikowy 260 tys km ale rzeczywistgo nie znam. Auto seryjne.
      I co w tym przypadku zawinił olej o tym SAE?
      Ja zalewam 0W40 do silnika z przebiegiem 284tys, ale znam historie auta
      Większość zagląda tutaj jak już jest za późno i szuka złotego leku

      Komentarz


      • Problem polega również na tym, że nie wiemy w jakim stanie był ten silnik, jeżeli np. właściciel zrobiłby analizę przepracowanegp oleju i byłby widoczny większy poziom Cu i Pb, to by potwierdziło. Według mnie olej nie ma z tym nic wspólnego.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
          Chodziło mi że z OCP, ale oczywiście może być że wcale i w ogóle nie.

          I co w tym przypadku zawinił olej o tym SAE?
          Ja zalewam 0W40 do silnika z przebiegiem 284tys, ale znam historie auta
          Większość zagląda tutaj jak już jest za późno i szuka złotego leku
          Dalej nie rozumiecie ze 0w a 5w to dwie rozne grubosci filmu olejowego pomimo podobnych lepkosci w 100’C i nie kazdy motor toleruje lekkobiezne oleje.
          i Zeby nie bylo sam latam na 0w i moi klienci w nowych O3 i calej MQB rowniez. Do starszej generacji bym tego nie wlał.
          Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz


          • Tu masz rację, jednostki napędowe są zoptymalizowane pod konkretne klasy lepkości.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez gluszcz Zobacz wpis
              Chyba ktoś tu nie złapał o co w tym teście chodzi, nawet jeśli metoda jest z dupy ... czasami czytam te analizy olejowe z labów i jeden rzeczy mi brakuje , pomiarów zużycia i właściwości silnika w którym pracował ...olej to tylko środek by zapewnić sprawną, bezawaryjną i długa pracę silnika .Pałowanie się nad samymi wynikami z analiz jest teoretyzowaniem, która w praktyce czasami się nie sprawdza ...
              Mówią znacznie więcej niż jego testy, ale należy je interpretowac indywidualnie, bo każdy silnik jest inny, również inne style jazdy. I racja olej ma spełnić te podstawowe zadanie, a taka analiza może nam dać wskazówkę jak się sprawdza w danej jednostce napędowej.

              Komentarz


              • Niestety nadszedł czas sprzedaży Octavii.
                Będzie Civic 8 gen. silnik 1,8, R18A2, 140 kóni
                Bardzo proszę, jeśli ktoś ma info, jaka lepkość do tego silnika i na co jeszcze zwrócić uwagę? Wymiany będą co 15kkm.
                Protoytetem jest ochrona silnika:, łańcucha, napinacza, krzywek, panewek, etc.
                Silnik R18A2.
                http://www.dadrl.org.uk
                http://www.lightmare.org

                Komentarz


                • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
                  Niestety nadszedł czas sprzedaży Octavii.
                  Będzie Civic 8 gen. silnik 1,8, R18A2, 140 kóni
                  Bardzo proszę, jeśli ktoś ma info, jaka lepkość do tego silnika i na co jeszcze zwrócić uwagę? Wymiany będą co 15kkm.
                  Protoytetem jest ochrona silnika:, łańcucha, napinacza, krzywek, panewek, etc.
                  Podobno 0w30 sobie dobrze radzi w tym motorze
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • Jaki olej polecacie do O3 1.8 TSI 180KM CJSA

                    Teraz najważniejsze, auto jest poleasingowe na blacie ma 165 tyś. wszystko było robione w ASO i oczywiście olej wymieniany co 30tyś.
                    Osobiście będę wymieniał olej co ok. 10 tyś.
                    Po zakupie zalałem go liqui moly top tec 4200 5W-30 (po zalanie przejechane ok. 2 tyś.)

                    Polecacie coś innego, czy zostać przy LM?
                    Jak czytam ten wątek to ostatnio modny jest Eurol, Millers o LM nikt nie pisze (ostatnio)

                    Komentarz


                    • Jedne z najlepszych silników ostatnich lat jakie Honda wypuściła. O ile pamiętam nominalnie ACEA A1/B1 lub A5/B5 - 0w20. Kilka takich aut długo latało na Motul Eco Lite 0w20 - w pierwszym wypuście olej PAO/Estrowy - świetny jakościowo, kilka aut na nim bez problemu zrobiło 200 kkm i więcej. Dobrą alternatywą był Amsoil 0w30 / 5w30. Jak pamiętam Honda w PL dawała interwał 20 kkm, ale nie polecam takiego rozwiązania. To silniki wysokoobrotowe, więc jak chcesz jechać szybciej trzeba kręcić, przy czymś takim olej nie da rady , takiego interwału, a system iVTEC jest wrażliwy na olej. Bolączka w tych autach była gdzie indziej - skrzynia biegów, zalana Hondowskim MTF niby dożywotnio - i jak zwykle bywa przy pewnym przebiegu klękały w niej łożyska, zostawała droga naprawa - albo przekładka skrzyni.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez bobo Zobacz wpis
                        Jaki olej polecacie do O3 1.8 TSI 180KM CJSA

                        Teraz najważniejsze, auto jest poleasingowe na blacie ma 165 tyś. wszystko było robione w ASO i oczywiście olej wymieniany co 30tyś.
                        Osobiście będę wymieniał olej co ok. 10 tyś.
                        Po zakupie zalałem go liqui moly top tec 4200 5W-30 (po zalanie przejechane ok. 2 tyś.)

                        Polecacie coś innego, czy zostać przy LM?
                        Jak czytam ten wątek to ostatnio modny jest Eurol, Millers o LM nikt nie pisze (ostatnio)
                        dobrze w cjs spisuje sie 0w40. Producent do wyboru choc sa lepsze i gorsze oleje w tej lepkosci. Zrob plukanke silnika.

                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • Silnik 1.5TSI 150KM czyli fabrycznie zalany olejem 0W20. Tryb LL, jednak dobijam do 15tys km i chce zmienić olej. Auto aktualnie użytkowane w większości na krótkich odcinkach ok 5km, a połowa przebiegu to 2x wyjazd wakacyjny. Czasem lubię docisnąć, ale bez upalania.
                          Samochód na gwarancji czyli przeglądy będą robione w ASO, ale nie mam pakietu serwisowego więc każdorazowo olej dam swój.
                          W jednym ASO kategorycznie obstają przy oleju z normą 508.00, w drugim ASO mogą wlać 508.00 lub 504.00.
                          I tu pytanie co zrobić:
                          - wlać teraz 0W20 i do końca pozostać przy tej normie
                          - wlać teraz 5W30 poza ASO a na normalnym przeglądzie w trybie LL wlać 0W20?

                          Druga rzecz to jaki konkretnie olej:
                          - dla 508.00 moim faworytem jest Eurol Syntence LV. Czy polecicie coś innego?
                          - dla 504.00 nie mam faworyta. Co polecacie? Może Eurol Syntence? Millers Trident?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
                            Silnik 1.5TSI 150KM czyli fabrycznie zalany olejem 0W20. Tryb LL, jednak dobijam do 15tys km i chce zmienić olej. Auto aktualnie użytkowane w większości na krótkich odcinkach ok 5km, a połowa przebiegu to 2x wyjazd wakacyjny. Czasem lubię docisnąć, ale bez upalania.
                            Samochód na gwarancji czyli przeglądy będą robione w ASO, ale nie mam pakietu serwisowego więc każdorazowo olej dam swój.
                            W jednym ASO kategorycznie obstają przy oleju z normą 508.00, w drugim ASO mogą wlać 508.00 lub 504.00.
                            I tu pytanie co zrobić:
                            - wlać teraz 0W20 i do końca pozostać przy tej normie
                            - wlać teraz 5W30 poza ASO a na normalnym przeglądzie w trybie LL wlać 0W20?

                            Druga rzecz to jaki konkretnie olej:
                            - dla 508.00 moim faworytem jest Eurol Syntence LV. Czy polecicie coś innego?
                            - dla 504.00 nie mam faworyta. Co polecacie? Może Eurol Syntence? Millers Trident?
                            Wlej 0w20 lub 0w30 ewentualnie dobre 0w40 ale one nie maja 508.00. Nie wiem co masz w ksiazce napisane.
                            . Jakbys potrzebowal to mam ori 0w20. - jak cos to pisz priv.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz


                            • Aras w wątku analiz znajdziesz moje UOA z Eurolem FS 0w30 + AR9100 z opisem.
                              Patrząc z kolei na 508.00 to masz w dziale analiz VOA Eurola LV 0w20, którego zalałem znowu dodając AR 9100, ale tym razem jest jeszcze trudniej bo w nowszej normie oleje mają niższy HTHS 2,6 zamiast 3,5 jak w starszej. UOA z tego będzie ale na wiosnę ( u mnie zawsze 10kkm) po drugim interwale. Moje wrażenia z obecnego zalania już opisywałem a obecnie mam przejechane ponad 7 kkm i wiele się nie zmieniło, nadal jest bardzo pozytywnie.
                              Co do wyboru normy to wobec analiz , setup poprzedni jaki miałem daje pewność że zużycie silnika będzie bardzo niskie ,a do tego pewnie wytrzyma 10 kkm, może nawet 15 kkm.
                              Jeżeli jednak 508.00 jest obowiązkowe to Eurol LV 0w20 jak najbardziej jest godny ale nie rezygnowałbym z dodatkowej ochrony jaką potwierdził AR9100.




                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                dobrze w cjs spisuje sie 0w40. Producent do wyboru choc sa lepsze i gorsze oleje w tej lepkosci. Zrob plukanke silnika.
                                dzięki za odpowiedź
                                płukankę zrobić AR2820?

                                przy oleju 0W40 nie patrzeć na normę 504.00/507.00
                                Możesz polecić dobry olej do tego silnika?
                                może Eurol synergy 0w40 + AR9100

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez bobo Zobacz wpis

                                  dzięki za odpowiedź
                                  płukankę zrobić AR2820?

                                  przy oleju 0W40 nie patrzeć na normę 504.00/507.00
                                  Możesz polecić dobry olej do tego silnika?
                                  może Eurol synergy 0w40 + AR9100
                                  ja bym zrobił "zwykłą" płukanke
                                  Eurol, Millers, Neste, Penrite, Motul -ja polecam te 2 pierwsze i nie uwazam ze potrzebuja AR
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                    ja bym zrobił "zwykłą" płukanke
                                    Po takim przebiegu i takich interwałach? Widziałeś UOA po 30kkm w CZDA przecież, osydacja, TAN/TBN.

                                    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                    Eurol, Millers, Neste, Penrite, Motul -ja polecam te 2 pierwsze i nie uwazam ze potrzebuja AR
                                    zależy na jakim dystansie prawda?

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                      ja bym zrobił "zwykłą" płukanke
                                      Eurol, Millers, Neste, Penrite, Motul -ja polecam te 2 pierwsze i nie uwazam ze potrzebuja AR
                                      ok
                                      płukanka czyli "szybka" wymiana oleju.
                                      a z doświadczenia ASO nie czepia się, że dostarczymy olej normy 502.00/505.00 zamiast 504.00/507.00 (jak zaleca producent)

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                        Po takim przebiegu i takich interwałach? Widziałeś UOA po 30kkm w CZDA przecież, osydacja, TAN/TBN.



                                        zależy na jakim dystansie prawda?
                                        Wyznaje zasade- dobry olej + częsta zmiana i nic nigdy nie dolewam. To wystarczająca i sprawdzona recepta na zdrowy i czysty silnik. maks to 10-12 tyś w silniku z turbo i nic sie nie dzieje.
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
                                          - wlać teraz 0W20 i do końca pozostać przy tej normie
                                          - wlać teraz 5W30 poza ASO a na normalnym przeglądzie w trybie LL wlać 0W20?
                                          Lej 0W-20 teraz i do końca, nie zaprzątaj sobie głowy żadnym 5w30 no i nie dodawaj na razie żadnych dodatków do oleju jak masz nowy motor.
                                          A zmieniasz teraz olej sam tzn poza ASO, czy jedziesz do ASO?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                            Wyznaje zasade- dobry olej + częsta zmiana i nic nigdy nie dolewam.
                                            Metoda klucz....ale najpierw przygotuj silnik do tego aby nowy olej miał dobre warunki działania, bo zwykła "szybka płukanka" to może być stosowana przy tym co piszesz, a nie po syfie który się zrobił po serwisowaniu w LL.

                                            Komentarz


                                            • A Panowie, możecie, tak w 2 zdaniach (najlepiej jak dla debila, bo po prostu jestem ciekaw, a chemik ze mnie żaden), napisać dlaczego teraz VAG przeszedł na normę 508, czytaj oleje 0W20? O co tu chodzi i czy tak niska liczba za W nie jest niekorzystna np. podczas upałów, a lato potrafi być teraz nawet już i u nas gorące? I nie bijcie jak jakieś głupoty piszę, po prostu nie rozumiem, a chciałbym się dowiedzieć.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez teps Zobacz wpis
                                                A Panowie, możecie, tak w 2 zdaniach (najlepiej jak dla debila, bo po prostu jestem ciekaw, a chemik ze mnie żaden), napisać dlaczego teraz VAG przeszedł na normę 508, czytaj oleje 0W20? O co tu chodzi i czy tak niska liczba za W nie jest niekorzystna np. podczas upałów, a lato potrafi być teraz nawet już i u nas gorące? I nie bijcie jak jakieś głupoty piszę, po prostu nie rozumiem, a chciałbym się dowiedzieć.
                                                Chodzi o emisje co2 - a 0w20 stawia mniejsze opory w silniku niz np 0w40 ale tez gorzej go chroni.
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                                  Metoda klucz....ale najpierw przygotuj silnik do tego aby nowy olej miał dobre warunki działania, bo zwykła "szybka płukanka" to może być stosowana przy tym co piszesz, a nie po syfie który się zrobił po serwisowaniu w LL.
                                                  Mam inna metode plukania silnika niz ar-y
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz


                                                  • Panowie pytanie z innej beczki Sam użytkuję Talismana 1.6 TcE 200 KM i tam zalecany jest stary znajomy Elf SXR 5W-40, ale jest to silnik aliansu Nissan - Renault i w Nissanie zalecają lepkości 0W-20 i 0W-30...? Czyżby takie różnice konstrukcyjne były w tych jednostkach?
                                                    Co do tematu olejowego, latam teraz na Xado Luxury Drive Black Edition 5W-40 i w porównaniu do Elf'a to odczucia są wręcz niesamowite na korzyść Xado... Efekt lekkobieżności silnika jest niesamowity. Nie jest to na pewno placebo, gdyż nawet przejścia między biegami są na ogromny plus - zdecydowanie gładsze.
                                                    Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                                    Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X