Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez teps Zobacz wpis
    A Panowie, możecie, tak w 2 zdaniach (najlepiej jak dla debila, bo po prostu jestem ciekaw, a chemik ze mnie żaden), napisać dlaczego teraz VAG przeszedł na normę 508, czytaj oleje 0W20? O co tu chodzi i czy tak niska liczba za W nie jest niekorzystna np. podczas upałów, a lato potrafi być teraz nawet już i u nas gorące? I nie bijcie jak jakieś głupoty piszę, po prostu nie rozumiem, a chciałbym się dowiedzieć.
    Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům? | auto.cz

    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
    Mam inna metode plukania silnika niz ar-y
    Jaką?

    Krisss_28 a 1.6 tce 200 jest montowany w jakimś nissanie? Chyba nie.

    Komentarz


    • cytrynowiec , roberto759 dzięki wielkie!

      Komentarz


      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

        Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům? | auto.cz



        Jaką?

        Krisss_28 a 1.6 tce 200 jest montowany w jakimś nissanie? Chyba nie.
        sprawdzoną
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

          sprawdzoną
          Aha....

          Komentarz


          • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
            Nie wiem co masz w ksiazce napisane.
            508.00 ewentualnie 504.00 przy czym użycie innych olejów niż spełniające normę 508.00 może powodować zwiększone zużycie paliwa

            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
            Jeżeli jednak 508.00 jest obowiązkowe to Eurol LV 0w20 jak najbardziej jest godny
            czytałem Twoje wcześniejsze posty w tym temacie i wątku analiz dlatego bardzo mnie zainteresował ten olej, szczególnie stosunek cena/jakość. Jedynie obawiam się jak olej 0W20 będzie się sprawował w trudnych warunkach mojej eksploatacji - częste odpalanie (nie zawsze pamiętam o wylączeniu S&S), bardzo krótkie odcinki >5km.
            I tak jak napisał leonn narazie nie chce lać dodatków, to dopiero pierwsza wymiana.

            Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
            A zmieniasz teraz olej sam tzn poza ASO, czy jedziesz do ASO?
            Jeszcze nie wiem. Najpierw dopytam czy zmienią mi interwał tzn wymiana oleju co 15kkm a przeglądy swoim torem czyli wg wskazań kompa.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

              Aha....
              Wlewam 1-2 razy 10w40 na 1-2 tys km i za kazdym razem plukanka. Nic lepszego nie ma.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz


              • Panowie co doradzicie do O II 1.9TDI 2004r silnik bez DPFa. Dotychczas śmigał na 5w40. ZOstać przy tej lepkości czy wlać coś bardziej lekko bieżnego?
                Auto użytkowane głównie po mieście na bardzo krótkie dystanse 2-5km a więc duża liczba uruchomień silnika i praca na zimno

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
                  czytałem Twoje wcześniejsze posty w tym temacie i wątku analiz dlatego bardzo mnie zainteresował ten olej, szczególnie stosunek cena/jakość. Jedynie obawiam się jak olej 0W20 będzie się sprawował w trudnych warunkach mojej eksploatacji - częste odpalanie (nie zawsze pamiętam o wylączeniu S&S), bardzo krótkie odcinki >5km.
                  I tak jak napisał leonn narazie nie chce lać dodatków, to dopiero pierwsza wymiana.
                  Ten silnik jest po zmianach, więc 0w20 mu nie straszne...ale jak ma być solo kontroluj stan i klarowność oleju. Te krótkie odcinki i S&S podpadają pod trudne warunki użytkowania
                  , a więc skrócenie interwału, o turbinie nie wspomnę - ona potrzebuje dobrego oleju i w dobrej kondycji.

                  Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                  Wlewam 1-2 razy 10w40 na 1-2 tys km i za kazdym razem plukanka. Nic lepszego nie ma.
                  Jak się sprawdza , to najważniejsze.




                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                    a więc skrócenie interwału
                    myślisz, że jeszcze krócej niż co 15kkm? Poczekam co zlejesz ze swojego

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez teps Zobacz wpis
                      dlaczego teraz VAG przeszedł na normę 508, czytaj oleje 0W20?
                      A nie zastanawia Cię od ilu lat Japońce np Toyota stosują już 0W-20?
                      Ciasna konstrukcja silnika i b.dobry syntetyczny olej 0W-20 pozwala japońskim silnikom przeżyć wiele tys km i to w bardzo gorących klimatach.
                      Jak to się sprawdzi w VW zobaczymy Chyba że ecologia w tym przeszkodzi








                      Zamieszczone przez Krisss_28 Zobacz wpis
                      Talismana 1.6 TcE 200 KM i tam zalecany jest stary znajomy Elf SXR 5W-40, ale jest to silnik aliansu Nissan - Renault i w Nissanie zalecają lepkości 0W-20 i 0W-30...? Czyżby takie różnice konstrukcyjne były w tych jednostkach?
                      Nie, to tylko są różne umowy korporacyjne nakazują reklamować konkretny olej do danego typu, a silnik ten sam
                      Jak sam juz zauważyłeś to nie te rekomendowane przez koncerny, tylko te na dobrej bazie i z odpowiednimi dodatkami sprawdzają się najlepiej.
                      Nie zdecydowanym proponuję zamknąć oczy ​​​​​​​
                      Powtarza się w nich tylko 0W











                      Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
                      myślisz, że jeszcze krócej niż co 15kkm?
                      Temat jest tak długi jak tasiemiec, więc ciężko znaleźć odpowiednie informacje, zwłaszcza że jest teraz ciśnienie na konkretny produkt lub handlarza.
                      To napiszę to co sam tutaj wyczytałem od mądrzejszych ode mnie

                      Niektórzy olejowi maniacy dbający o kondycje silnika i żeby to procentowało na lata i dalszą eksploatacje, wymieniają w nowych silnikach po raz pierwszy olej po pierwszych 5 max do 7tys, potem przy przebiegu 15tys i kolejny z racji ustawionego przez VW LL podczas obowiązkowego przeglądu 30tys trzeci raz olej

                      Tak dotarty silnik na świeżych olejach posłuży wiele tys km




                      Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
                      Jeszcze nie wiem. Najpierw dopytam czy zmienią mi interwał tzn wymiana oleju co 15kkm a przeglądy swoim torem czyli wg wskazań kompa.
                      Jedź poza ASO, albo sam sobie zmień kup ori filtr i nikt się nie pozna
                      I nie będziesz musiał się prosić w ASO, a i mechanik z ASO nie podprowadzi twojego ojeju który przywieziesz, bo stwierdzi "po co wymieniać skoro producent zalecił wymieniać przy 30tys"

                      ​​​​​​​
                      Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.

                      Komentarz


                      • cytrynowiec w Nissanie nie występuje w tej mocy, są słabsze odmiany, ale Renault też ma słabszą 150 KM(też 5W-40), u Nissana jest chyba teraz tylko 160 KM najmocniejsza w Quashqaiu
                        leonn spokojnie, doskonale o tym wiem stąd mój wybór... Aczkolwiek miałem też już w nim Ravenola SSL 0W-40 + AR 9200v2 oraz Xado Luxury Drive 0W-40 i aż takiego rezultatu nie czułem jak na Black Edition Więc ja mimo wszystko zostanę na 5W-40 z racji braku dostępności odpowiednika w wersji 0W-40
                        Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                        Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                        Komentarz


                        • @ rOBERTO795 i cytrynowiec, dziękuję.

                          Czy 1,8 Hondy z 2006r. jest już tzw. silnikiem "ciasno spasowanym"?
                          Silnik R18A2.
                          http://www.dadrl.org.uk
                          http://www.lightmare.org

                          Komentarz


                          • Aras jak pisałem w planach UOA po drugim inetrwale,ale u mnie zawsze 10kkm i nie ma inaczej

                            leonn bo tak się robi, pisałem tu jak było u mnie - oem do 3kkm, potem płukanka i potem do 10 kkm był Shell, płukanka i potem interwały co 10kkm. To aż taka wiedza tajemna?

                            Krisss_28 1.6 TCE 200 vs 1.6 DIG-T 190, patrząc na pojemność oraz skok i średnicę tłoka - to są identyczne, stopień sprężania lekko się różni...to co 0w30?

                            dragster wg moich info ...tak.

                            Komentarz


                            • cytrynowiec no niby niektóre 0W-30 mają normę RN 710, więc teoretycznie powinno podejść Nie wiem, czy z ciekawości nie podjadę do ASO Nissana w ZG i podpytam się czy to na pewno te same jednostki... Bo nie ukrywam, że rozważam niższą lepkość, ale też mam obawy aby się coś nie wykruszyło...
                              Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                              Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Krisss_28 Zobacz wpis
                                no niby niektóre 0W-30 mają normę RN 710, więc teoretycznie powinno podejść
                                No to działaj A mi właśnie chodzi taki pao/estrowy 0w30 po głowie co by go zalać solo na wiosne /lato / jesień. Popioły 1.1, więc nie jakoś dużo, reszta też ciekawa.

                                Komentarz


                                • RN 0700/710 nie stawia jakiś bardzo szczególnych wymagań (jak np. RN 0720) i spełnia ją bardzo wiele olejów w różnych lepkościach : 5W30. 5W40 i 0W30 czy nawet 0W40 a samą RN 0700 nawet 10W40.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
                                    @ rOBERTO795 i cytrynowiec, dziękuję.

                                    Czy 1,8 Hondy z 2006r. jest już tzw. silnikiem "ciasno spasowanym"?
                                    Podobno zalewana fabrycznie 0W20 ale jednak serwisy najczęściej stosowały lepkość 5W30 co jest typowe dla większości Japończyków serwisowanych w Europie. Dla mnie dobrą lepkością dla wielu silników produkcji Japońskiej, które są nico ciaśniej spasowane jest lepkość 0W30, choć w wielu przypadkach wyszukiwarki olejowe uparcie wciskają lepkość 5W30 i w dodatku oleje low-mid saps.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Krisss_28 Zobacz wpis
                                      cytrynowiec no niby niektóre 0W-30 mają normę RN 710, więc teoretycznie powinno podejść Nie wiem, czy z ciekawości nie podjadę do ASO Nissana w ZG i podpytam się czy to na pewno te same jednostki... Bo nie ukrywam, że rozważam niższą lepkość, ale też mam obawy aby się coś nie wykruszyło...
                                      "Wysokie" 0W30 lub "niskie" 0W40 powinno być moim zdaniem ok.
                                      Pytając o silniki tylko się nie zdziw jak Ci powiedzą , że to całkiem inne silniki. Mnie kiedyś sprzedawca w Oplu usilnie przekonywał, że 1.9 CDTI nie ma nic wspólnego z 1.9 JTD i jest to silnik Opla a nie FIAT-a. Z tego co wiem to konstrukcyjnie to jest ten sam silnik.
                                      Ostatnio edytowany przez tomek evo; 28869.

                                      Komentarz


                                      • Podejdę i ja do płota - z pytaniem. Pacjent O3FL 2018 1.4/150 - jak się dowiedziałem od ASO mam zalane LL 0W20 norma 508. Mam normalne interwały olejowe 15tys - pewnie przebieg złapię w tym aucie około marca - i tu pytanie - co zaaplikować? musze zostac ma 0W20 508 czy mogę wlać 0W30 5W30 inny? Wymiane bedę chciał mimo wszystko zrobić w Aso na swoich gratach. Z góry dzięki za odpowiedź.
                                        Mój czarnuch
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                                        Komentarz


                                        • Panowie czym i w jaki sposób płukać 1.8t ze sporą ilością nagaru? Poprzedni właściciel zmieniał pompę oleju z powodu przytkania sitka syfem (ciś. łapało się na dozwolone minimum). Zakładam, że miska została wyczyszczona. Pod deklem jest sporo syfu który też wyczyszczę. Nie chcę raczej lać BG 109 bo może być wielkie ruszenie tego bagna do pompy. Jeździć na syntetyku zmieniając częściej filtr i to olać czy podjąć jakieś działania?

                                          Komentarz


                                          • tomek evo dzięki za poradę Ja wiem, że te normy Renault 700 i 710 są przestarzałe i niczym specjalnym się nie wyróżniają, czego przykładem są oleje, które je spełniają. Znając życie pewnie usłyszę właśnie taką odpowiedź, ale zanim się zapytam, poproszę o obejrzenie autka z takim silnikiem Ravenol dopuszcza nawet do Nissana 0W-16... no i rawie same 0W-20 z normą lekkobieżną, czy lekkobieżny 0W-30 może się sprawdzić w moim TcE?
                                            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis
                                              Panowie czym i w jaki sposób płukać 1.8t ze sporą ilością nagaru? Poprzedni właściciel zmieniał pompę oleju z powodu przytkania sitka syfem (ciś. łapało się na dozwolone minimum). Zakładam, że miska została wyczyszczona. Pod deklem jest sporo syfu który też wyczyszczę. Nie chcę raczej lać BG 109 bo może być wielkie ruszenie tego bagna do pompy. Jeździć na syntetyku zmieniając częściej filtr i to olać czy podjąć jakieś działania?
                                              To najpierw wyczysc to co mozesz i ja bym sciagnal miske raz jeszcze.
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz


                                              • Musamp strona wcześniej Aras pytał o to samo.
                                                Randor parę sposobów jest, oprócz tego co możesz ręcznie, jak masz obawy z mocnym czyszczeniem zrób zwykłą płukanką a potem olej z AR9100, albo olej z wysokim TBN...tak czy siak sprawdzaj na bieżąco olej na bagnecie, jak straci klarowność powtórzyć zabieg i aż do skutku.
                                                tomek evo swego czasu wiadomość o 0w20 oem w nowych Hondach potwierdzona w centrali i wielu ich ASO.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                                  Musamp strona wcześniej Aras pytał o to samo.
                                                  cytrynowiec - Hej - i tak i nie - mimo wszystko silnik ciut inny i ja mam ustawione interwały olejowe co 15 tyś - więc zakładam, że na 15K nie zrobię poza ASO tylko u nich. Dodatkowo dzis Pani z ASO mi ładnie odpisała na pytanie pogłebiające, że jak mam QI4 to moge stosować norme 502...
                                                  Mój czarnuch
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                                                  Komentarz


                                                  • Musamp inny i wcale nie gorszy, mi CZDA pasuje z 502.00 dwie lepkości albo 0w30 albo 0w40. Jest tu dużo info o markach Shell Neste Millers, Mobil (tu potrzebne dobre i sprawdzone źródło zakupu), Motul, Eurol.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X