Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Musamp Zobacz wpis
    cytrynowiec no własnie CZDA mam przed sobą jak jadę - ale pytanie zmienię nieco - zostać 0W20 czy skoczyć do 0W30 np? A jak tak to na co? - z górydzięki za odpowiedź choć odesłanie mnie do 628 stron wątku też zrozumiem (po przeczytaniu "części" zmuszony zostałem do zadania pytań
    pzdr
    Jak masz dobre źródło dobrego oleju 508.00/509.00 to jest to dobry pomysł zwłaszcza na okres o niższych średnich temperaturach.

    Dobry 0W30 z 504,00/507,00 jest tańszy i niegorszy choć więcej lepszej bazy ma z założenia ten wyżej.

    Masz benzynę wiec masz dopuszczalne oleje z norma 502.00/505.00 czyli dobra wiadomość możesz lać wszystko.
    I przy takich normach znajdzie dobre oleje na dobrych bazach z nowoczesnym pakietem dodatków.

    Osobiscie testowałem już szereg oliw zostałem ostatecznie przy Eurolu. Dzięki determinacji pewnych osób sa to oleje przebadane i wiele osób poleci Tobie.

    Z każdej normy znajdziesz reprezentanta ale najważniejsze to dostosować olej oraz częstość zmian do stylu i rodzaju użytkowania auta.

    Osobiscie wlewalbym 0W20 ze wzgl na b nowoczesny skład wymuszony norma 508.00/509.00

    Komentarz


    • Dzięki pedros

      A szczególne podziękowania chaciałem także przekazać do cytrynowiec - ja poświęcony czas i cierpliwość i żołnierski przekaz
      Mój czarnuch
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

      Komentarz


      • Mam pytanie, bo w sumie nie wiem czy coś zmieniać.
        Silnik: 1.4 TSI (EA111) @122 KM - CAXA
        Przebieg: 150.000 km
        Użytkowanie: 1/3 trasa (drogi krajowe/ekspresowe), przez 70% eksploatacji zagrzane, raczej bez "eko"jazdy (średnia to obecnie 7.8 litra)
        Zmiany co 10.000 km (+/- 1000 km), obecnie Motul x-max 0W40.
        Zużycie oleju ~0.2-0.3 litra na 10.000 km (dużo zależy od ilości ruchu autostradowego).

        Teraz tak - zastanawiam się nad Amsoil Signature 0W40 ale jak już tutaj zauważono, nie spełnia on norm VAG i jest to olej raczej bardziej do dużych obciążeń (tak przynajmniej to zrozumiałem).
        Pytanie czy jest on lepszy w czymkolwiek w DD od x-max 0W40 oraz czy w jakikolwiek sposób można wpłynąć zmianą oleju na trwałość nieszczęsnego rozrządu z chińskiej stali

        Jeśli nie Amsoil to co polecacie z normalnych, dobrych, markowych olejów? Czy bez sensu przepłacać i brać x-maxa dalej?

        Komentarz


        • Dla łańcucha i nie tylko, najważniejsze to nie jeździć na niskich obrotach.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis

            Jeśli nie Amsoil to co polecacie z normalnych, dobrych, markowych olejów? Czy bez sensu przepłacać i brać x-maxa dalej?
            Ten silnik "lubi się" z Ravenolem SSL 0w40

            Komentarz


            • Pod jakim wzgledem ?

              Komentarz


              • Jak się sprawdza dany olej, niech taki będzie. W tym wątku jest masa info o olejach do CAXA, imho 0w30. Po naprawie łańcucha i napinacza?

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Samsung89 Zobacz wpis
                  Pod jakim wzgledem ?
                  Pod każdym, jest to jeden z dwóch najlepszych olejów jakie do tej pory używałem. Cichy rozruch na zimno (bez zaterkotań rozrządu), długo trzyma parametry, niskie zużycie paliwa ....

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis
                    długo trzyma parametry
                    zrób UOA to zobaczymy.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                      Jak się sprawdza dany olej, niech taki będzie. W tym wątku jest masa info o olejach do CAXA, imho 0w30. Po naprawie łańcucha i napinacza?
                      Tak, wymieniony było komplet w wersji "C". Ogólnie mimo wszystko czasami hałasują szklanki (tak wiem tam nie ma klasycznych szklanek), a może też i łańcuch (zrobione od wymiany z tego co pamiętam 20-30 tyś.).
                      Nie chcę na pewno wlewać jakiegoś eko-syfu. Jazda na niskich obrotach też raczej się nie zdarza (staram się utrzymywać minimalnie 1800, a przy przyspieszaniu więcej jak 2000 obrotów).

                      Komentarz


                      • No to wlej ravenola sso 0w30 i napinacz dużo szybciej będzie napełniony z względu na niski css
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz


                        • Jak widzę, w hurtowni z której chcę wziąć olej nie mają Ravenola SSO 0W-30, a tylko 0W-40. Pytanie tylko czy ten Ravenol jest w czymś lepszy od Motula czy to raczej ta sama półka?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                            i napinacz dużo szybciej będzie napełniony z względu na niski css
                            Dokładnie, do tego dodaję Eurol 0w30 Synergy, są tu opinie userów z tego silnika na tym oleju.

                            Ravenol ma lepsze gatunkowo bazy co ma przełożenie na parametry.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis
                              Jak widzę, w hurtowni z której chcę wziąć olej nie mają Ravenola SSO 0W-30, a tylko 0W-40. Pytanie tylko czy ten Ravenol jest w czymś lepszy od Motula czy to raczej ta sama półka?
                              Motul w tej chwili nie ma jakichś wyjątkowo dobrych olejów silnikowych oprócz serii 300V. Ostatnim ich znakomitym był x-lite 0W-30. Nigdy nie można określić, że jeden producent jest lepszy od innego bo każdy ma produkty marne jak i znakomite.
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz


                              • Ważne aby producent podczas produkcji był powtarzalny,a niestety są firmy które mają z tym problem.
                                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

                                  Motul w tej chwili nie ma jakichś wyjątkowo dobrych olejów silnikowych oprócz serii 300V. Ostatnim ich znakomitym był x-lite 0W-30. Nigdy nie można określić, że jeden producent jest lepszy od innego bo każdy ma produkty marne jak i znakomite.
                                  Czyli jak już to lepiej tego x-lite, a jeśli nie to to Ravenol?
                                  Ja prawdę mówiąc na markę nie patrzę jakotaką ale niestety rzetelnych testów nie ma zbyt wiele, a prawda jest taka, że w każdym można udowodnić co się chce.

                                  Komentarz


                                  • X-lite nie istnieje już, niby miał wejść x-max 0w30 ale nie wszedł. Tak ravenol sso 0w30 to znakomity produkt, z tanich i dobrych jest Fuchs 0w30

                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • Panowie, pomocy bo oszalalem.

                                      Jakieś 2 miesiące temu pytałem o olej do mojej kury (silnik BWA, aktualnie 262kkm nalotu). Od niespełna roku zalany mam Motul xclean 5w30. Z tego co mi odpisaliscie to warto zmienić na 5w40 lub nawet 0w40 innej marki.

                                      Dzisiaj podjechałem do punktu gdzie wymieniam olej i tam mi z kolei doradzili żeby nie zmieniać tego 5w30 co mam. Ewentualnie zalać olej innej marki.

                                      Silnik, jak to na BWA przystało lubi trochę tego oleju lyknac. Co w takim razie proponujecie w moim przypadku?

                                      Czarna RSka: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-bwa-by-hering

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez djhering Zobacz wpis
                                        Panowie, pomocy bo oszalalem.

                                        Jakieś 2 miesiące temu pytałem o olej do mojej kury (silnik BWA, aktualnie 262kkm nalotu). Od niespełna roku zalany mam Motul xclean 5w30. Z tego co mi odpisaliscie to warto zmienić na 5w40 lub nawet 0w40 innej marki.

                                        Dzisiaj podjechałem do punktu gdzie wymieniam olej i tam mi z kolei doradzili żeby nie zmieniać tego 5w30 co mam. Ewentualnie zalać olej innej marki.

                                        Silnik, jak to na BWA przystało lubi trochę tego oleju lyknac. Co w takim razie proponujecie w moim przypadku?
                                        Już kiedyś pisałem, może się przyda

                                        Zamieszczone przez ponczo Zobacz wpis

                                        Ja w BWA jeździłem zawsze na 0W40 ( Neste, Amsoil, Ravenol, Xado ), najlepiej silnik zachowywał się na Xado Luxury Drive. Przy każdej wymianie płukanka, zazwyczaj LM 2662 lub Archoil. Dodatki dawałem różne, tj. raz Ceratec, raz różne Archoil Silnik odwdzięczał się wzorową pracą, a lekko nie miał, bo było 270 KM.

                                        Komentarz


                                        • A jak było u Ciebie z poborem oleju?

                                          Czarna RSka: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-bwa-by-hering

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez djhering Zobacz wpis
                                            A jak było u Ciebie z poborem oleju?
                                            W zasadzie ubywało go tak niewiele, że nie liczyłem tego jakoś specjalnie. Wymianę robiłem raz w roku przed zimą, jeździłem niewiele, maks 10k rocznie.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis
                                              Jak widzę, w hurtowni z której chcę wziąć olej nie mają Ravenola SSO 0W-30, a tylko 0W-40. Pytanie tylko czy ten Ravenol jest w czymś lepszy od Motula czy to raczej ta sama półka?
                                              w30 nie nadaje sie do caxa-y !!!! Chyba ze lubisz czesto napinacze wymieniac.
                                              I nie słuchaj tych opinii sprzedawców.
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                                X-lite nie istnieje już, niby miał wejść x-max 0w30 ale nie wszedł.
                                                Tak samo jako Eco Lite 0w20 - ten nowy to zupełnie inne bazy. Z tym X-maxem to jakaś plotka chyba była.

                                                Sprzedajesz Ravenola?

                                                Komentarz


                                                • Ta, po pińć zeta za liter, jak z fakturą będzie drożej
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz


                                                  • 1.5 TSI - nowe auto, przebieg roczny 30000 km , 20 % miasto 80 % trasa - zalewać 0w20 z norma 508/509 np. Eurol Syntect lV 0W20 czy lać coś innego ?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X