Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Napinacz to zwykły tłok w cylindrze wyciskanym przez olej, a na początku wyciska go sprężyna, więc wymienia się go z łańcuchem. To tak samo jak rozciąganie łańcucha, ale że co metal się rozciąga, jak plastelina że robi się cienki i długi, nie, zużywają się łożyska a dokładniej tulejki, których jest kilkadziesiąt w łańcuchu. Czy ma na to wpływ olej i składniki w nim zawarte, tego jeszcze nikt nie sprawdzał.
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • Przypomne tylko ze łańcuch pracuje na ślizgach „plastikowych” ktore smarowane sa olejem.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • Siema! Jaka oliwa ma iść do O2 1.6 mpi BGU??? Obecnie mam wlane 5w40 Shella, oleju nie bierze, rozmyślam wlanie na wiosnę jakieś 0w40.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
          Silnik 1.5TSI 150KM czyli fabrycznie zalany olejem 0W20. Tryb LL, jednak dobijam do 15tys km i chce zmienić olej. Auto aktualnie użytkowane w większości na krótkich odcinkach ok 5km, a połowa przebiegu to 2x wyjazd wakacyjny. Czasem lubię docisnąć, ale bez upalania.
          Samochód na gwarancji czyli przeglądy będą robione w ASO, ale nie mam pakietu serwisowego więc każdorazowo olej dam swój.
          W jednym ASO kategorycznie obstają przy oleju z normą 508.00, w drugim ASO mogą wlać 508.00 lub 504.00.
          I tu pytanie co zrobić:
          - wlać teraz 0W20 i do końca pozostać przy tej normie
          - wlać teraz 5W30 poza ASO a na normalnym przeglądzie w trybie LL wlać 0W20?

          Druga rzecz to jaki konkretnie olej:
          - dla 508.00 moim faworytem jest Eurol Syntence LV. Czy polecicie coś innego?
          - dla 504.00 nie mam faworyta. Co polecacie? Może Eurol Syntence? Millers Trident?
          Zmieniłem w końcu na ori olej VW u swojego mechanika. Na razie bez żadnych dodatków. Zostało mi 1,5l więc pewnie kolejna zmiana też będzie na oleju ori VW. Nie zmieniałem interwału (tryb LL), więc kolejna wymiana wg kompa. Ktoś wie czy w Seacie komp skraca okres wymiany czy sztywno trzyma co 30kkm?
          Dzięki wszystkim za zainteresowanie, szczególnie tomek evo i rOBERTO795 za olej.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis

            Zmieniłem w końcu na ori olej VW u swojego mechanika. Na razie bez żadnych dodatków. Zostało mi 1,5l więc pewnie kolejna zmiana też będzie na oleju ori VW. Nie zmieniałem interwału (tryb LL), więc kolejna wymiana wg kompa. Ktoś wie czy w Seacie komp skraca okres wymiany czy sztywno trzyma co 30kkm?
            Dzięki wszystkim za zainteresowanie, szczególnie tomek evo i rOBERTO795 za olej.
            Nie ma za co. Zmieniaj co 10-12 tys bez kasowania kompa
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
              Zmieniaj co 10-12 tys bez kasowania kompa
              Tak będzie. Tylko muszę się wpasować pomiędzy serwisy w ASO, więc
              Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
              czy w Seacie komp skraca okres wymiany czy sztywno trzyma co 30kkm?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
                Tak będzie. Tylko muszę się wpasować pomiędzy serwisy w ASO, więc
                Skraca cala grupa
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
                  Ktoś wie czy w Seacie komp skraca okres wymiany czy sztywno trzyma co 30kkm?
                  Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                  Skraca cala grupa
                  Macie obok analizę UOA po 30kkm w TSI, olej stracił parametry i zaczął robić się ulepem, a komp nic nie skrócił dystansu do zmiany. Wiem ,że potrafi skracać interwały ,ale jakim olej musi być ściekiem aby komp zawołał o zmianę. Nie ufałbym we wskazania kompa i zrobił wg własnych (tez tak robię) wymieniam olej jak uważam a komp liczy swoje.

                  Komentarz


                  • W 1.9TDI pierwszy interwał komp skrócił mi do ok 24kkm a robiłem dziennie ok 50km, dlatego ciekawi mnie jak zachowa się komp w 1.5TSI przy trasach dziennych ok 10km. Nie znalazłem w instrukcji obsługi Ibizy możliwości sprawdzenia czasu pozostałego do wymiany oleju czy przeglądu, a wydaje mi się że w Octavii IIFL można było to sprawdzić.Dlatego pytam jak to wygląda w praktyce.
                    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                    Macie obok analizę UOA po 30kkm w TSI, olej stracił parametry i zaczął robić się ulepem, a komp nic nie skrócił dystansu do zmiany. Wiem ,że potrafi skracać interwały ,ale jakim olej musi być ściekiem aby komp zawołał o zmianę. Nie ufałbym we wskazania kompa i zrobił wg własnych (tez tak robię) wymieniam olej jak uważam a komp liczy swoje.
                    Oczywiście że tak i w żadnym wypadku nie trzymałbym oleju 30kkm. Mi chodzi o to że jeśli komp skróciłby interwał do powiedzmy 24kkm to w tym czasie wymieniłbym olej 2 razy czyli co ok 12kkm, a jeżeli trzymałby sztywno 30kkm to w tym czasie zmieniłbym go 3 razy.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
                      Oczywiście że tak i w żadnym wypadku nie trzymałbym oleju 30kkm. Mi chodzi o to że jeśli komp skróciłby interwał do powiedzmy 24kkm to w tym czasie wymieniłbym olej 2 razy czyli co ok 12kkm, a jeżeli trzymałby sztywno 30kkm to w tym czasie zmieniłbym go 3 razy.
                      Ja zmieniam co 10kkm.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Aras Zobacz wpis
                        W 1.9TDI pierwszy interwał komp skrócił mi do ok 24kkm
                        skoro komp pokazuje Ci interwał 24 kkm, to wymiany rób co 12 kkm i będzie OK
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz


                        • Z tym skracaniem to jakaś lipa. Znam przypadek w rodzinie że fabia 1.2 TSI jeżdzona po mieście,krótnie odcinki obecnie ma 24 kkm przebiegu w 21 m-cy i kopm twardo wskazuje termin wymiany za 3 miesiące lub 30 kkm.

                          Komentarz


                          • Witam, co możecie polecić do nowego VW Polo 1,0 MPi 80KM ? Chciałbym wymienić olej po 3/4 tysiącach, następne wymiany planuje robić max. co 12/13 tysięcy kilometrów.

                            Komentarz


                            • Inna marka samochodu, ale może ktoś będzie coś w stanie podpowiedzieć.
                              Jako drugi samochód mam Toyotę Yaris III 2011 1.0 PB.
                              Mocno mnie zdziwiło, że ASO Toyoty potrafi zalewać od pierwszej wymiany w tych samochodach olej 10w40 (oryginał Toyota).
                              W moim egzemplarzu niestety tak jest. Aktualnie ma nalatane 102 tys. km.
                              Robię głównie krótkie odcinki, samochód garażowany jest "pod chmurką".
                              Słychać że rozruch w zimę mógłby być lżejszy, pojawia się masło pod korkiem.
                              Obawiać się przejścia na 5w30? Silnik na chwilę obecną jest w dobrej kondycji.
                              Na forum Toyoty polecają Valvoline Synpower FE 5w30, dobrałbym płukankę tej samej firmy. Interwał następnej wymiany skróciłbym o połowę.
                              Brać inny olej pod uwagę?

                              Komentarz


                              • yunior81 co podaje manual? Jakie warunki jazdy?

                                Ozdar miałem podobną sytuację ok. 1,5 roku temu, poszła najpierw zwykła płukanka i Mobil 5w30 A5/B5 coś pod 5 kkm i potem jeszcze raz płukanka i Eurol Fortence 5w30. Pacjent żyje i ma się dobrze.

                                Komentarz


                                • Dzięki Wam już wybrałem olej do CZCA a teraz potrzebuje Waszej pomocy w wyborze oleju do staruszka Renault Thalia 1,4/16V 98KM z 2001r przebieg 162tys km. Ostatnio miał wlane ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 i generalnie autko smiga. Zostać przy tym oleju czy coś zmienić?

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                                    Dzięki Wam już wybrałem olej do CZCA a teraz potrzebuje Waszej pomocy w wyborze oleju do staruszka Renault Thalia 1,4/16V 98KM z 2001r przebieg 162tys km. Ostatnio miał wlane ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 i generalnie autko smiga. Zostać przy tym oleju czy coś zmienić?
                                    Ile tego zużywa na 1000 km?
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                      Ile tego zużywa na 1000 km?
                                      Generalnie nie ma ubytków Olej zmieniany co rok, czyli co 8-9 tys km. Z tego co wiem to ojciec zawsze lał Elfa.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                                        Renault Thalia 1,4/16V 98KM z 2001r przebieg 162tys km. Ostatnio miał wlane ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 i generalnie autko smiga. Zostać przy tym oleju czy coś zmienić?
                                        Elf to kiepski olej ja już nie patrzę wcale na tą markę, w moim 1.4 do 280tys lałem Meguina 0W-40, ale ostatnio kupiłem tanio Lotosa Plusa 5W-40 i Meganka teraz jeździ na Lotosie

                                        Komentarz


                                        • A co powiecie na taki przypadek? Auto w wynajmie długoterminowym, nowe Polo GTI. W racie wynajmu są wszystkie opłaty, w tym serwis, a po 36 miesiącach się po prostu oddaje auto do dealera. Teoretycznie nie powinno się przejmować na jakim oleju pracuje silnik, ale jakoś tak nie miałbym sumienia całkiem to olać Co dolać do oleju, aby maksymalnie ułatwić mu pracę?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis

                                            Generalnie nie ma ubytków Olej zmieniany co rok, czyli co 8-9 tys km. Z tego co wiem to ojciec zawsze lał Elfa.
                                            Kiedys do takiego silnika super spisywał sie Millers XFS 5w40 ale niestety nie jest juz w produkcji. Mam gdzies nawet UOA z takiego silnika z tym olejem i LPG. Wypadl super. Pozniej wlewałem Tridenta 5w40 i tez ok.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez MariuszRz Zobacz wpis
                                              Z tym skracaniem to jakaś lipa. Znam przypadek w rodzinie że fabia 1.2 TSI jeżdzona po mieście,krótnie odcinki obecnie ma 24 kkm przebiegu w 21 m-cy i kopm twardo wskazuje termin wymiany za 3 miesiące lub 30 kkm.
                                              To zależy jak jest ustawione bo może byc:


                                              1. Na sztywno 15k / 1rok Lejemy dowolny olej zgodny z instrukcja za wyjątkiem aut z DPF gdzie obowiązkowo jest 504/507.

                                              2. Na sztywno 30k/ 2 lata - tak wychodzą flotowe i tak jest domyślnie (cały biznes ma domyślnie włączony bo wiadomo -siano). Bezwzględnie trzeba lac 504/507 lub nowsze 508/509

                                              3. Zależny od przebiegu do 2lat (na życzenie w ASO lub vcds)
                                              Tutaj zawoła w zależności od ilości zimnych startów i innych czynników.
                                              Tu tez obowiązuje norma oleju 504/507 lub niebieska dla nowszych.


                                              aby osiągnąć pkt 1 wystarczy skasować z menu serwis olejowy i przełącza się na ten zacny tryb dopóki nie podlaczymy się kompem i nie zmienimy znowu.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez ponczo Zobacz wpis
                                                A co powiecie na taki przypadek? Auto w wynajmie długoterminowym, nowe Polo GTI. W racie wynajmu są wszystkie opłaty, w tym serwis, a po 36 miesiącach się po prostu oddaje auto do dealera. Teoretycznie nie powinno się przejmować na jakim oleju pracuje silnik, ale jakoś tak nie miałbym sumienia całkiem to olać Co dolać do oleju, aby maksymalnie ułatwić mu pracę?
                                                Ceratec albo dużo AR9100 -będzie po prostu mniej palił a dodatki zabezpieczy przed opilkowym trybem longlife
                                                Bardziej jednak AR.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Ozdar Zobacz wpis
                                                  Inna marka samochodu, ale może ktoś będzie coś w stanie podpowiedzieć.
                                                  Jako drugi samochód mam Toyotę Yaris III 2011 1.0 PB.
                                                  Mocno mnie zdziwiło, że ASO Toyoty potrafi zalewać od pierwszej wymiany w tych samochodach olej 10w40 (oryginał Toyota).
                                                  W moim egzemplarzu niestety tak jest. Aktualnie ma nalatane 102 tys. km.
                                                  Robię głównie krótkie odcinki, samochód garażowany jest "pod chmurką".
                                                  Słychać że rozruch w zimę mógłby być lżejszy, pojawia się masło pod korkiem.
                                                  Obawiać się przejścia na 5w30? Silnik na chwilę obecną jest w dobrej kondycji.
                                                  Na forum Toyoty polecają Valvoline Synpower FE 5w30, dobrałbym płukankę tej samej firmy. Interwał następnej wymiany skróciłbym o połowę.
                                                  Brać inny olej pod uwagę?
                                                  Podaj nazwę ASO -Japończycy zrobią porządek w tym temacie. Lanie takiego oleju to tylko i wyłącznie generator marży dla serwisu, Te silniki swobodnie mogą jeździć na 0W20 ale cenowo najlepsze to 5W30 a5/b5.
                                                  pamietaj o płukance przed zmianą.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                                    Elf to kiepski olej ja już nie patrzę wcale na tą markę, w moim 1.4 do 280tys lałem Meguina 0W-40, ale ostatnio kupiłem tanio Lotosa Plusa 5W-40 i Meganka teraz jeździ na Lotosie
                                                    Zawsze powtarzałem ze Lotos nie ma kompleksów i niejedna blendowni mogła by się uczyć jak za 50 netto zrobi olej za który inni kasują prawie 3x tyle.


                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X