Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Każdy olej c3 jakim jest x-ckean to olej z małą ilością dodatków przeciwzużyciowych, może też się nazywać eko lub podobne frazesy.
    Na pewno ZDDP odpowiada za utrzymanie czystości w silniku?

    Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
    A co to za dodatki i w czym one miałaby pomóc po przejściu z 10w na 5w? pytam bo nie wiem
    Kwestia zastosowania technologi, kiedyś to był głównie wapń, ale obecnie bor, ale także magnez . Lepkość nie ma znaczenia, zawartość ZDDP tym badziej.


    Komentarz


    • Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
      Cześć,

      Zmieniłem niedawno olej z półsyntetyka 10W40 na full syntetyk Motul 5W40 X-CLEAN i zaczął brać więcej oleju. W tej chwili wlałem prawie 1,5l w 8kkm, a wcześniej brał max 1l na ok. 15kkm.

      Planuję skrócić interwał do 10kkm i lać tańszy olej, ale wymieniać częściej. Jaki najlepiej kupić?
      1. Eurol Super lite 5W-40
      2. SPECOL SPEC GOLD 5W40
      3. VALVOLINE MAXLIFE 5W40

      Albo zgodnie z odpowiedzią na mój poprzedni post od Pidziek - Fuchs 10W40 SYN MC???



      Nie podoba mi się to, że po zmianie na tego Motula zaczął mi tyle brać oleju, a wycieków brak (przynajmniej żadnych nie zauważyłem, na podłodze w garażu też zero śladów)
      A widzisz było jako tako i pogorszyłęś sprawę.
      Niech coś forumowicze mądrego powiedzą ja podpowiadam tak aby wlać olej Fińskiej marki NESTE a dokładnie Olej silnikowy NESTE TURBO LXE 10W40 alternatywnie słabszy olej półsyntetyczny Olej silnikowy Fuchs Titan Unimax Plus MC 10W40

      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
        Cześć,

        Zmieniłem niedawno olej z półsyntetyka 10W40 na full syntetyk Motul 5W40 X-CLEAN i zaczął brać więcej oleju. W tej chwili wlałem prawie 1,5l w 8kkm, a wcześniej brał max 1l na ok. 15kkm.

        Planuję skrócić interwał do 10kkm i lać tańszy olej, ale wymieniać częściej. Jaki najlepiej kupić?
        1. Eurol Super lite 5W-40
        2. SPECOL SPEC GOLD 5W40
        3. VALVOLINE MAXLIFE 5W40

        Albo zgodnie z odpowiedzią na mój poprzedni post od Pidziek - Fuchs 10W40 SYN MC???



        Nie podoba mi się to, że po zmianie na tego Motula zaczął mi tyle brać oleju, a wycieków brak (przynajmniej żadnych nie zauważyłem, na podłodze w garażu też zero śladów)
        zmieniłeś słaby olej na słaby olej - wylej to eko gooowno i wlej 10w40 lub 5w50 full saps. Te silniki mają tendencje do picia oleju a swoje lata juz mają wiec nie ma sensu pogarszać sprawy. I nie słuchaj tych handlarzy - wymieniaj co 8-10 tyś km i bedzie git
        Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz


        • A jakie macie zdanie nt. oleju Norauto? Zastanawiam się po prostu nad ich usługą wymiany oleju razem z filtrem na ichniejszy albo Mobil:
          norauto.com
          norauto.com

          Komentarz


          • W tej ofercie napisali ,że olej leją z beki zawsze unikam takich niespodzianek beczkowych.
            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

            Komentarz


            • Chyba lepiej tego totala z beczki niż agro z ruskiej bańki mobila
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz


              • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
                Po zmianie 1,9 TDI ASV na 1,8 R18A2, dziś, w ramach sobotniej rozrywki, do 1,8 wleciał nieco zapomniany Motul x-cess 5W40 + filtr Hengst (Made in Poland ). Dzwięk silnika na nowej oliwie bezcenny
                Czyżby Filtron robił dla Hengsta

                Komentarz


                • Wszystko możliwe ,na filtrze oleju Magneti Marelli też Made In Poland
                  Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                  Komentarz


                  • Kupował ktoś z Was auto z promocją za rocznik ubiegły? Tak się zastanawiam jaki jest standard w VAG. Czy pierwszy przegląd z wymianą oleju ma być 2 lata od wydania auta czy 2 lata od wyprodukowania? Na logikę to przynajmniej serwis olejowy powinien być 2 lata od daty produkcji. Chyba, że nieużywany olej w aucie stojącym na parkingu przy salonie nie traci swoich właściwości Wtedy magiczne Long Life może się wydłużyć nawet do 3 lat od fabrycznego zalania do pierwszej wymiany

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                      Kupował ktoś z Was auto z promocją za rocznik ubiegły? Tak się zastanawiam jaki jest standard w VAG. Czy pierwszy przegląd z wymianą oleju ma być 2 lata od wydania auta czy 2 lata od wyprodukowania? Na logikę to przynajmniej serwis olejowy powinien być 2 lata od daty produkcji. Chyba, że nieużywany olej w aucie stojącym na parkingu przy salonie nie traci swoich właściwości Wtedy magiczne Long Life może się wydłużyć nawet do 3 lat od fabrycznego zalania do pierwszej wymiany

                      Na logike to polecam po 2-3 tys wylac pierwszy olej i potem zmieniac co 10 tys
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                        Wszystko możliwe ,na filtrze oleju Magneti Marelli też Made In Poland
                        Dla Valeo (made in Poland) też robi filtron

                        Komentarz


                        • Miałem kabinowkę Kamoka wyglądała identycznie jak Filtron za to 8pln taniej

                          Komentarz


                          • Nie piszę teraz o ww filtrach ale ogólnie o produktach wyprodukowanych w EU. To co pisze na opakowaniu w miejscu kraj produkcji a nawet marka to można w kapcie wsadzić. Dzisiaj produkuje się gdzie jest ku temu potrzeba a na opakowaniu pisane jest cokolwiek.

                            Komentarz


                            • Witam
                              proszę o odpowiedź, który olej wybrać O3 1,4 TSI 2017 rok przebieg 17kkm (wymiana oleju co 15kkm) 80 % miasto, krótkie dystanse oraz korki,

                              Eurol Synergy 0W-40
                              Eurol Synergy 0W-30

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez kontakt.pl Zobacz wpis
                                Witam
                                proszę o odpowiedź, który olej wybrać O3 1,4 TSI 2017 rok przebieg 17kkm (wymiana oleju co 15kkm) 80 % miasto, krótkie dystanse oraz korki,

                                Eurol Synergy 0W-40
                                Eurol Synergy 0W-30
                                Moim zdaniem w40
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Moim zdaniem też 0w40
                                  Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                  Komentarz


                                  • dziękuje

                                    Komentarz


                                    • Dzień dobry.

                                      Na forum jestem nowy, niemniej śledzę wątek olejowy od kilku miesięcy.

                                      Ponieważ nieco się zgubiłem po zgłębieniu się w niniejszy wątek, pozwolę sobie zadać pytanie wprost, choć pewnie zbliżone pytania już padały na tym forum.

                                      Mianowicie - jakim olejem z oficjalną aprobatą VW 504.00-507.00 zalać 2.0TSI 220KM CHHB w Superbie III? Skrzynia DSG jeżeli to ma znaczenie.

                                      Samochód produkcja grudzień 2017, użytkowany od kwietnia 2018, aktualny przebieg 13,5tys. km, 75% trasa głównie autostrady na tempomacie 150km/h, reszta miasto ale bez większych korków. Dalsze użytkowanie w tym samym trybie. Olej będzie zmieniany max co 15tys. km.
                                      Fabryczny olej (filtr oczywiście również) został zlany przy przebiegu 2,5tys. km, motor został zalany Ravenolem VSW 0W30, bez dodatków. Do paliwa dodawany Archoil 6900P MAX.

                                      Już się zorientowałem że 504.00 to nienajlepsza norma z pkt widzenia dbałosci o silnik, niemniej z różnych powodów (...) tak musi przez jakiś czas pozostać, więc poruszam się wyłącznie wśród smarowideł z oficjalną aprobatą VW 504.00.

                                      Cena oleju ma drugorzędne znaczenie, natomiast jakość, dostępność i oryginalność produktów jest najważniejsza.

                                      Ze spostrzeżeń, mam 2 typy: Eurol Syntence FS 0W30 i wspomniany Ravenol właśnie.

                                      Proszę o sugestie, wskazówki.

                                      Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.

                                      Komentarz


                                      • Jeszcze w temacie ww. pytania - jeżeli do oleju dolać jakiś dodatek, również proszę o sugestię co konkretnie dodać.

                                        Wielkie dzięki.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez el-swistaq Zobacz wpis
                                          Jeszcze w temacie ww. pytania - jeżeli do oleju dolać jakiś dodatek, również proszę o sugestię co konkretnie dodać.

                                          Wielkie dzięki.
                                          Do dobrego oleju nic nie trzeba dolewac. 0w40 i 5w40 spisija sie dobrze w CHH.
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez el-swistaq Zobacz wpis
                                            uż się zorientowałem że 504.00 to nienajlepsza norma z pkt widzenia dbałosci o silnik, niemniej z różnych powodów (...) tak musi przez jakiś czas pozostać, więc poruszam się wyłącznie wśród smarowideł z oficjalną aprobatą VW 504.00.
                                            100kkm zrobione na 504.00 solo i z dodatkami, teraz 508.00 z AR9100 drugi interwał. Kwestia świadomości i odpowiednich interwałów.

                                            Zamieszczone przez el-swistaq Zobacz wpis
                                            Ze spostrzeżeń, mam 2 typy: Eurol Syntence FS 0W30 i wspomniany Ravenol właśnie.
                                            Na tym pierwszym zrobione 50kkm solo i z AR9100. Obok masz moją analizę zużyciową. Analizy chemiczne - samochodowy olej silnikowy (UOA i VOA) - Octavia Club Polska

                                            Zerknij do manuala czy nie masz zamiennie 502.00.

                                            Komentarz


                                            • 504.00/507.00
                                              Ostatnio edytowany przez el-swistaq; 48318.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                                Do dobrego oleju nic nie trzeba dolewac. 0w40 i 5w40 spisija sie dobrze w CHH.
                                                Wiem że 0w40 to jest właściwy wybór, ale na razie muszę zostać przy aprobacie 504. Z racji tego że to nie optimum, pytałem też o ewentualny dodatek do polecanego oleju z aprobata 504.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                                  100kkm zrobione na 504.00 solo i z dodatkami, teraz 508.00 z AR9100 drugi interwał. Kwestia świadomości i odpowiednich interwałów.



                                                  Na tym pierwszym zrobione 50kkm solo i z AR9100. Obok masz moją analizę zużyciową. Analizy chemiczne - samochodowy olej silnikowy (UOA i VOA) - Octavia Club Polska

                                                  Zerknij do manuala czy nie masz zamiennie 502.00.
                                                  Wielka nalepka pod maską 504/507. 502 dopuszczone tylko na ewentualna dolewke, do 0,5 litra.

                                                  Komentarz


                                                  • Do olejów z niskim poziomem ZDDP (504/C3 i podobne) świetnie nadaje się AR9100, mocno uzupełnia pakiet ZDDP i podnosi TBN, prześledź wątek, dużo o tym pisaliśmy.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X