Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dzięki ! A jak to jest z tymi normami gdy na butelce pisze, że coś ma normę np. VW504.00/507.00 lub 505.01 a na tej liście go nie ma. Widziałem ostatnio pewien olej w sklepie i z ciekawości zobaczyłem na normę a na liście go nie ma.

    Komentarz


    • To jest lista aktualnych aprobat VW jest tam data ostatniej aktualizacji, jeśli dany producent nie zapłaci VWnowi to na liście go nie ma.
      Jeśli nie ma go na liście, a trzyma standart oleju i spełnia warunki 505.01 to producent na olejach podaje że spełnia norme, a nie że posiada oficjalną aprobatę taka gra słów.
      Może być też tak, że zmienili skład oleju i nie spełnia 505.01, a producent dalej piszę na naklejkach, że spełnia norme, lub że jest zalecany, kwestja uczciwości producenta.
      Klient widzi normę na bańce to się nie zastanawia tylko kupuje, biznes musi się kręcić

      Komentarz


      • shok
        Zgadzam się z powyższym wpisem leonn . Są produceni oliw, którzy chwalą się skanem aprobaty, przykład tu: 1L - E100016 | Eurol Syntence FS 0W-30

        Czy to oznacza, że olej jest super? Tego chyba nie są wstanie stwierdzić najstrasi górale wychowani na oliwach mineralnych Raczej oznacza to tyle, że ktoś komuś zapłacił i teraz Holendrzy mogą sobie wrzucić ładnie wyglądającego .pdfa na stronkę. To oznacza też, że jedna marka "umie w marketing" lepiej od innych. Niemniej w sporze z ASO tak łatwy dostęp do "papieru" potwierdzającego aprtobatę, jest tam jakimś plusem, szczególnie w okresie gwarancji. Aż dziwne, że większość marek czy też producentów oliw nie chwali się w podobny sposób. Ile to roboty zrobić skan i wrzucić na stronkę? Dziesięć minut? I wtedy jest jasność czy jest aprobata czy tylko samozwańcza "zgodność" z jakimś tam standardem

        Komentarz


        • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
          shok
          Zgadzam się z powyższym wpisem leonn . Są produceni oliw, którzy chwalą się skanem aprobaty, przykład tu: 1L - E100016 | Eurol Syntence FS 0W-30

          Czy to oznacza, że olej jest super? Tego chyba nie są wstanie stwierdzić najstrasi górale wychowani na oliwach mineralnych Raczej oznacza to tyle, że ktoś komuś zapłacił i teraz Holendrzy mogą sobie wrzucić ładnie wyglądającego .pdfa na stronkę. To oznacza też, że jedna marka "umie w marketing" lepiej od innych. Niemniej w sporze z ASO tak łatwy dostęp do "papieru" potwierdzającego aprtobatę, jest tam jakimś plusem, szczególnie w okresie gwarancji. Aż dziwne, że większość marek czy też producentów oliw nie chwali się w podobny sposób. Ile to roboty zrobić skan i wrzucić na stronkę? Dziesięć minut? I wtedy jest jasność czy jest aprobata czy tylko samozwańcza "zgodność" z jakimś tam standardem
          Nie jest do końca tak jak piszesz. Nie wystarczy zapłacić. Aby olej przeszedł aprobatę musi przejść cały szereg testów. I za te testy się płaci i to niemało bo słyszałem nawet o kwocie 100 tys. euro w jednym przypadku. I nie ma żadnej gwarancji, że olej test przejdzie. A jak nie przejdzie to za kolejny (z poprawionym produktem) producent oleju płaci kolejne kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy euro. O ile w przypadku wielu norm testy nie są szczególnie wymagające i spełnienie wymogów jest w zasadzie formalnością o tyle w grupie VW testy nie są wcale formalnością. Kupując produkt z oficjalną aprobatą mamy pewność (teoretycznie), że dany olej tą normę spełnia i został odpowiednio przez producenta pojazdu sprawdzony.
          W przypadku gdy nie ma oficjalnej aprobaty ale producent oleju deklaruje, ze olej spełnia daną normę takiej 100% pewności nie mamy ale nie znaczy to, że producent środka smarnego może sobie wypisywać co chce bo bierze za to odpowiedzialność i rodzi to określone skutki prawne. Często (najczęściej) wynika to po prostu z braku kasy na taka aprobatę lub braku ekonomicznej opłacalności (jak w przypadku Specola) jednak znam przypadki, kiedy niestety producent oleju "nieco" rozmija się z prawdą i olej nie miałby większych szans na uzyskanie aprobaty.

          Komentarz


          • W sumie to nasze wypowiedzi są bardzo zbliżone Dodałeś kwoty robiące wrażenie na jednych na innych niekoniecznie. Poza tym wciąż obydwoje mamy 'teoretyczną' pewność, że olej X jest ok Musimy zaufać, że testy się odbyły oraz, że były rzetelne. Czy możemy zaufać VW ?? No właśnie. Natomiast myślę, że lepiej lać coś z aprobatą niż bez, szczególnie w okresie gwarancji. I tu się trochę dziwię, że jedni potrafią się tym chwalić a inni jakby trochę mniej. Dobry marketing to po prostu dobry marketing, nie oceniam samego produktu, bo tego zwyczajnie nie potrafię zrobić

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
              W sumie to nasze wypowiedzi są bardzo zbliżone Dodałeś kwoty robiące wrażenie na jednych na innych niekoniecznie. Poza tym wciąż obydwoje mamy 'teoretyczną' pewność, że olej X jest ok Musimy zaufać, że testy się odbyły oraz, że były rzetelne. Czy możemy zaufać VW ?? No właśnie. Natomiast myślę, że lepiej lać coś z aprobatą niż bez, szczególnie w okresie gwarancji. I tu się trochę dziwię, że jedni potrafią się tym chwalić a inni jakby trochę mniej. Dobry marketing to po prostu dobry marketing, nie oceniam samego produktu, bo tego zwyczajnie nie potrafię zrobić
              W okresie gwarancji dla świętego spokoju powinno się lać tylko oleje z aprobatą. Z tym VW to bym tak nie demonizował bo wszyscy producenci mają za uszami ale to nie znaczy, że VAG od razu będzie przymykał oko w czasie procedury testowej, którą sam wymyślił. Oni też chcą mieć pewność, ze produkt jest odpowiedni bo jeśli posiada aprobatę a zawiedzie to za ewentualne szkody odpowiadać będzie (teoretycznie) gwarant czyli producent pojazdu. Silniki są coraz bardziej skomplikowane i potrzebują coraz lepszych i bardziej specyficznych środków smarnych. Producent też nie może sobie pozwolić aby olej był niskiej jakości bo istnieje obawa, że może doprowadzić to do usterki, którą będzie usuwał na własny koszt. Do 1.8 8V 90KM można było lać "co popadnie" i silnik dawał radę ale do 1.5 TSI już Lotosa 10W40 nie zalejesz.

              Komentarz


              • Już w tsi leją 10W-40, także 1,5 to chwila. Poza tym silnik spalinowy będzie działać i na 0W10 jak i 20W60.
                A tak wogóle to na co komu normy, olej ma być min dobry a najlepiej najlepszy z dostępnych.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                  W okresie gwarancji dla świętego spokoju powinno się lać tylko oleje z aprobatą. Z tym VW to bym tak nie demonizował bo wszyscy producenci mają za uszami ale to nie znaczy, że VAG od razu będzie przymykał oko w czasie procedury testowej, którą sam wymyślił. Oni też chcą mieć pewność, ze produkt jest odpowiedni bo jeśli posiada aprobatę a zawiedzie to za ewentualne szkody odpowiadać będzie (teoretycznie) gwarant czyli producent pojazdu. Silniki są coraz bardziej skomplikowane i potrzebują coraz lepszych i bardziej specyficznych środków smarnych. Producent też nie może sobie pozwolić aby olej był niskiej jakości bo istnieje obawa, że może doprowadzić to do usterki, którą będzie usuwał na własny koszt. Do 1.8 8V 90KM można było lać "co popadnie" i silnik dawał radę ale do 1.5 TSI już Lotosa 10W40 nie zalejesz.
                  Sam kupiłem VW rok temu mając świadomość ile firma ma za uszami Póki co nie żałuję

                  Komentarz


                  • Tylko trzeba wiedzieć kiedy te normy można olać a kiedy może się ich trzymać. I czym innym jest trzymanie się norm producenta a czym innym zalecanej lepkości. Sam często mówię Klientom, żeby się daną normę nie specjalnie przejmowali ale nie traktuje tego jako regułę bo są normy, które można "olać" a w innych przypadkach już był bym dużo ostrożniejszy. Oczywiście 1.5 TSI pojedzie nawet na 20W60. Pytanie tylko jak długo pojeździ.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                      Tylko trzeba wiedzieć kiedy te normy można olać a kiedy może się ich trzymać. I czym innym jest trzymanie się norm producenta a czym innym zalecanej lepkości. Sam często mówię Klientom, żeby się daną normę nie specjalnie przejmowali ale nie traktuje tego jako regułę bo są normy, które można "olać" a w innych przypadkach już był bym dużo ostrożniejszy. Oczywiście 1.5 TSI pojedzie nawet na 20W60. Pytanie tylko jak długo pojeździ.
                      Dlugo tylko musi byc ciepło
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                        Każdy może swoją forse wywalić w błoto, ale ten olej nie jest wart 205zł, może z 90zł to tak, ale nie więcej niż 100
                        Jedź do ASO tam kupisz jeszcze lepszy i jeszcze droższy olej 5W30 z normą 504

                        Z ciekawości zapytam czy Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP Synthetic Motor Oil jest wg Ciebie wart swojej ceny ?

                        Komentarz


                        • Na wstępie to nie jestem specem od marki Amsoil. Z tego co się orientuje to Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP jest odświeżoną wersją Amsoil European Car Formula 5W-30. To generalnie bardzo dobry olej ale powiem tak : stosunek cena/ jakość nie jest atrakcyjna. Ok 250 zł za 5l to dużo a olej choć bardzo dobry niczym szczególnym nie rzuca na kolana. Moim zdaniem z norma 504/507 można znaleść lepsze propozycje szukając wśród drogich olejów. Po prostu moim zdaniem można te pieniądze wydać lepiej bo w tym budżecie można kupić bardzo dobry olej z Archoilem 9100.

                          Komentarz


                          • Ktoś niedawno pytał o oleje PMO, wogole ciekawy materiał z blendowni:





                            Komentarz


                            • Ot zwykła reklama.

                              Komentarz


                              • pedros zobacz analizę ich oleju na oil-clubie i będziesz miał wszystko jasne

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                  pedros zobacz analizę ich oleju na oil-clubie i będziesz miał wszystko jasne
                                  Naturalnie Owszem ciekawa inicjatywa natomiast to jest książkowy przykład podmiany parametrów by modulowac cenę końcowego produktu do czego nawet właściciel/przedstawiciel marki przyznaje się - co akurat w tym przypadku jest ok bo jawnie zakomunikowane.
                                  Natomiast analizy pokazują ze osobiscie lepiej wybrałem

                                  Komentarz


                                  • Jawnie zakomunikowane po analizie....a nie przed jak to się powinno robić, jest różnica prawda? Twardo trzymali kurs, póki widmo się nie pojawiło. Od co najmniej lipca jest tam może 25% IV grupy

                                    Komentarz


                                    • Nie śledzę chronologii ale to mi przypomina markę premium Venola, której reklamy mówiły ze olej to 100% baza PAO. Nie kupiłem. Bo nie starczyło miejsca na dodatki

                                      Komentarz


                                      • Piszę w temacie o olejach i mój problem dotyczy oleju i jego chłodzenia. Otóż w ostatnie wakacje wybrałem sie nad morze w okolice Kołobrzegu. Jechałem A2, S3 czasem z prędkością 140/160km. Na zewnątrz było bardzo gorąco ponad 30 stopni. Podczas tej jazdy temperatura oleju 130-138 stopni Celsjusza. Olej Shell Helix 5w40. Silnik 1,6 LPG MPI BSE. Mam świadomość ze olej mocno zagotowany. Z tego co czytałem to Shell całkiem dobry do tego silnika i LPG chyba, że jest coś lepszego. Głównym moim pytaniem, jest to czy jest możliwość założenia dodatkowej chłodnicy oleju? Czy w takim silniku warto, czy można?
                                        Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                        Komentarz


                                        • Masz wskaźnik temperatury oleju? ( trochę głupie pytanie ale jest pewien sens)
                                          ile zazwyczaj pokazuje Tobie temperaturę oleju?
                                          kiedy zmieniałeś płyn chłodniczy i jaki masz? G12+[+] czy g13?

                                          Na obu paliwach masz tak gorąco?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis
                                            Piszę w temacie o olejach i mój problem dotyczy oleju i jego chłodzenia. Otóż w ostatnie wakacje wybrałem sie nad morze w okolice Kołobrzegu. Jechałem A2, S3 czasem z prędkością 140/160km. Na zewnątrz było bardzo gorąco ponad 30 stopni. Podczas tej jazdy temperatura oleju 130-138 stopni Celsjusza. Olej Shell Helix 5w40. Silnik 1,6 LPG MPI BSE. Mam świadomość ze olej mocno zagotowany. Z tego co czytałem to Shell całkiem dobry do tego silnika i LPG chyba, że jest coś lepszego. Głównym moim pytaniem, jest to czy jest możliwość założenia dodatkowej chłodnicy oleju? Czy w takim silniku warto, czy można?
                                            Niestety te motory lubia grzac olej a tym bardziej te z lpg. Proponuje na lato 5w40 innego producenta lub 5w50.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis
                                              Głównym moim pytaniem, jest to czy jest możliwość założenia dodatkowej chłodnicy oleju? Czy w takim silniku warto, czy można?
                                              Wszystko można zmodernizować, ale nasze silniki to proste konstrukcje i wszystkie mody są kosztowne i nie przyniosą oczekiwanych efektów Fakt chłodnica oleju w BSE to porażka

                                              Żeby obniżyć temperaturę oleju w BSE podczas ciągłej jazdy autostradą latem jest kilka sposobów, ale nie jest to montaż dodatkowej chłodnicy oleju
                                              - Zdemontować pełną dolną osłonę silnika, jeśli jest zamontowana
                                              - Zmienić przełożenie 5biegu na 0.74 lub 0.67
                                              - Zastosować porządny olej na PAO najlepiej 0W-40 i dodatek obniżający temperaturę

                                              Temat przerobiłem na wszystkie sposoby
                                              W Chorwacji na autostradzie przy temp zew 38°C mój BSE osiągnął max 116-120°C


                                              Komentarz


                                              • Archoil AR9200V2 potrafi bardzo mocno zbić temperaturę. Z dobrych 0W40 najlepiej temperaturę trzyma prawdopodobnie Eurol synergy 0W40 ale dobry jest też Millers XF longlife 0W40 czy Ravrnol SSL 0W40. Meguin i Neste ciut gorzej ale tez nie ma powodów do narzekań. U mnie w 2.0 TDI po wirusie w warunkach zimowych na FS-e plus AR9100 osiągniecie 100 stopni jest wyzwaniem i praktycznie jeżdżąc zgodnie z przepisami jest to niewykonalne (autostrada 140 km/h okolice 95) , chyba, że w górach na podjazdach itp.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                                  Archoil AR9200V2 potrafi bardzo mocno zbić temperaturę.
                                                  Za stówkę? Do ślamazarnego silnika?

                                                  Zresztą, ceny tych magicznych dodatków to przecież istne jaja. Są takie, które kosztują więcej za 200 ml niż zalanie silnika przyzwoitym olejem.

                                                  Komentarz


                                                  • Kwestia zawartości porfela i tego co kto chce osiągnąć.
                                                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X