Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Cześć. Przede mną pierwsza wymiana oleju.
    Jaki wlać do mojego silnika? Kompletnie się na tym nie znam, a wolę zapytać doświadczonych użytkowników

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Maceek Zobacz wpis
      Cześć. Przede mną pierwsza wymiana oleju.
      Jaki wlać do mojego silnika? Kompletnie się na tym nie znam, a wolę zapytać doświadczonych użytkowników
      Poczytaj ten wątek, tu rzadko dostaje się gotowe odpowiedzi...
      Tu wszystko było, tu masz czytać, nabywać wiedzy i zrozumienia, i sam podjąć decyzję...
      Taki klimat
      Maciek
      terminarz trójmiejskich spotów klubowych
      Zapraszamy....

      Komentarz


      • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
        Niedawno zlałem mój CZCA olejem Ravenol VSW 0W30 USVO. Silnik ma się dobrze. Mam wrażenie, że łatwiej zapala (prawie "na dotyk"), wcześniej rzęził przez sekundę. Tak jakby lepiej (ciszej) się wkręcał na obroty na niższych biegach (1 i 2). Nie wiem jak to ująć... silnik - szczególnie w mieście - pracuje tak jakby miał trochę lżej. Przy wyższych prędkościach nie ma różnicy. Z mało czasu minęło, żeby coś o temperaturze powiedzieć.
        Minęło parę miesięcy od zmiany oleju i... jest bardzo dobrze. Silnik przeżył upały chociaż nie katowałem go jak było prawie +40C. W normalne dni i w normalnych warunkach szybciej osiąga temperaturę roboczą. Zauważyłem również, że temperatura szybciej spada kiedy odpuszczam po mocniejszym depnięciu. Póki co nie ma żadnych ubytków. Myślę, że ten Ravenol to był dobry wybór do CZCA.
        Ostatnio edytowany przez ichris; 46262. Powód: lit

        Komentarz


        • Panowie, czy do 1.2TSI EA211 można zastosować 0w40? do tej pory stosowałem 0w30 , przebieg 50tys km

          Komentarz


          • Witam. Panowie przymierzam się do wymiany oleju w mojej 02Fl 2013 1.4 tsi caxa.
            Co polecacie.
            Do rej pory kręci się na castrolu 5w30.
            Czy dalej 5w30?
            Myślę o motulu lub valvoline.

            Komentarz


            • Przecież poprzednie 645 stron masz o tym...

              Komentarz


              • Zamieszczone przez extrusion Zobacz wpis
                Witam. Panowie przymierzam się do wymiany oleju w mojej 02Fl 2013 1.4 tsi caxa.
                Co polecacie.
                Do rej pory kręci się na castrolu 5w30.
                Czy dalej 5w30?
                Myślę o motulu lub valvoline.
                Pomijając kwestie tego, żę temat wałkowany od zarania dziejów to możesz zmienić lepkość na 0W30 lub 0W40. Bez podania konkretnego typu oleju to ciężko tak opiniować bo zarówno Valvoline jak i Motul olejów 5W30 mają na pęczki. Natomiast zmiana Castrola 5W30 na coś lepszego to na pewno krok w dobrym kierunku.

                Komentarz


                • Dzięki za pomoc.
                  Ostatnio edytowany przez extrusion; 48262.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
                    Panowie, czy do 1.2TSI EA211 można zastosować 0w40? do tej pory stosowałem 0w30 , przebieg 50tys km
                    Jak najbardziej, nie ma przeciwwskazań.

                    Komentarz


                    • 1.6 mpi bgu obecnie Shell 5w40 i nie bierze oleju
                      Jak kupiłem to auto z przelotem 155tyś to po pierwszych 2 tyś km dolałem 0,5L oleju a przez następne 10tyś nie ubyło ani grama. Podejżewam że wcześniej był jakiś kiepski olej lany i były złapane pierścienie zgarniające bo teraz kolor świec też znacznie inny niż tuż po zakupie. Już od dawna się przekonałem że oleje Shella utrzymują komorę silnika w czystości a w 1.8T zrobiło mi się kiedyś takie kuku że po Castrolu longlife na Shellu nagar zleciał do miski i zatkało smola pompy olejowej

                      Komentarz


                      • Jako miłośnik najtańszych olejów ale w klasie 5W-40, prawdopodobnie muszę doradzić K2 5w40 bo olej po roku i 9 tyś km całkowicie stracił lepkość na ciepło, ale to jeszcze potwierdzę. Na szczęście do pracy przystąpi Lotos 5W-40 kupiony po 48 zł /4L w opcji Allegro smart i jest to olej oryginalny bo przeszedł test zamrażalnika -30C.
                        Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz


                        • Cobcio ten co robi Nissany 350z ostatnio na jednym z swoich filmików coś mówił, że 5w30 smaruje do 110'C potem robi się woda.
                          Ogólnie zaleca 5w50 nie tylko do Zetek.
                          A na forum wielokrotnie powtarzane było, że płynność ( im rzadziej tym lepiej) to podstawa przy dużych prędkościach.

                          W jakim aucie testujesz te ekonomiczne oleje?

                          Komentarz


                          • Nie ma co uogólniać bo smarowanie nie wynika tylko z lepkości i może być niska lepkość a dobre smarowanie (na odwrót w sumie też). Oczywiście przy wysokich temperaturach lepkość spada i jeśli olej już przy 100 stopniach ma niską lepkość to powyżej pewnych temperatur ta lepkość może być zbyt niska dla jakiegoś konkretnego silnika bo film olejowy będzie zbyt cienki. Z drugiej strony bardziej liczy się trwałość tego filmu. Nie za bardzo mogę zgodzić się z tym, ze powyżej 110 stopni olej 5W30 nie smaruje.

                            Komentarz


                            • A jak jest z olejem i 0w20??

                              Komentarz


                              • Co sądzicie o VALVOLINE SYNPOWER XL-III C3 5w30, będzie to dobry wybór, czy lepiej wybrać 0w40?

                                Komentarz


                                • Miałem Valvoline, Motul, teraz dla odmiany napoiłem silnik GULF Formuła G 5w40. W moim mniemaniu Valvoline wydawał sie byc jak by rzadszy... Zobaczymy jak sie GULF sprawdzi

                                  Komentarz


                                  • Trochę w temacie, trochę jako dygresja:

                                    W Volkswagenie Golfie 1.4 TSI po 300 tys. km rozsypał się silnik!

                                    Serwis olejowy co 30 tys. km. Wiadomo, że to trochę wróżenie z fusów ale ile teoretycznie wg Was silnik by jeszcze pociągnął przy zmianie oleju i filtra co 15 tys? Albo co 10 tys? Silnik zaczął brać olej po 220 tys, i tak nieźle jak na tak rzadkie wymiany.

                                    Komentarz


                                    • Panowie, szybkie pytanie, bo nabyłem Octavie I vrs 1.8T i zarówno w książce serwisowej jak i na nalypce na silniku jest "5w30", niestety nie napisane dokładnie jaki.

                                      Wiem, że musi być norma VW 500.00 / 502.00, ACEA A2/A3, więc pytanie do Was czy to będzie ok:

                                      Shell Helix Ultra 5W-30 (4L) - oryginalne oleje i smary Shell

                                      czy

                                      Motul 8100 X-cess 5W40 5L syntetyczny olej silnikowy

                                      z góry dzięki.

                                      Komentarz


                                      • Z tego co wiem to 1.5 TSI był już projektowany pod 0W20 więc osobiście nie wiedzę przeciwwskazań aby taki olej zastosować, zwłaszcza w okresie zimowym. Oleje z normą (a najlepiej oficjalna aprobatą) 508.00/509.00 są dosyć mocno wyśrubowane pod względem parametrów i składu (główna baza musi być PAO) i w zasadzie chyba każdy z nich jest dobry. Co do Eurola LV to jest kompleksowe badanie, które pokazuje jak dobry jest ten olej. Na plus Eurola na pewno przystępna cena. Oryginalny olej VW też jest ponoć niezły.

                                        Komentarz


                                        • Postanowiłem zalać przy kolejnej wymianie Shell Helix Ultra. Który olej jest lepszy: 5w40 czy 0w40? Różnica w cenie to ok. 10zł, patrząc na lepkości to te oleje prezentują podobny poziom. Ma ktoś ich dokładne parametry łącznie z Noack i TBN?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez exze Zobacz wpis
                                            Panowie, szybkie pytanie, bo nabyłem Octavie I vrs 1.8T i zarówno w książce serwisowej jak i na nalypce na silniku jest "5w30", niestety nie napisane dokładnie jaki.

                                            Wiem, że musi być norma VW 500.00 / 502.00, ACEA A2/A3, więc pytanie do Was czy to będzie ok:

                                            Shell Helix Ultra 5W-30 (4L) - oryginalne oleje i smary Shell

                                            czy

                                            Motul 8100 X-cess 5W40 5L syntetyczny olej silnikowy

                                            z góry dzięki.
                                            Shell Helix Ultra 5w40 + filtr OP526/1

                                            Komentarz



                                            • witam wszystkich.
                                              przeczytałem kilkaset stron tego wątku...
                                              mam 1.6 bse w lpg. Niemiec lał shell helix ultra 5w30. mam go od roku i ubywa oleju jakieś 1l na 1600 km . Zdecydowałem się na remont i właśnie auto jest u mechanika. jakim olejem teraz zalać? z tego co wywnioskowałem to do tego polecacie 0w40 np Meguin lub ravenol. przebieg to 260 tyś
                                              z góry dziękuję za podpowiedzi.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez r_x Zobacz wpis
                                                witam wszystkich.
                                                przeczytałem kilkaset stron tego wątku...
                                                mam 1.6 bse w lpg. Niemiec lał shell helix ultra 5w30. mam go od roku i ubywa oleju jakieś 1l na 1600 km . Zdecydowałem się na remont i właśnie auto jest u mechanika. jakim olejem teraz zalać? z tego co wywnioskowałem to do tego polecacie 0w40 np Meguin lub ravenol. przebieg to 260 tyś
                                                z góry dziękuję za podpowiedzi.
                                                Na 30 minut 10w40, potem 5w40 full saps
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • rOBERTO795 znalazłem w sieci w miarę tani chyba full saps motul x-cess 5w40 . ujdzie?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez r_x Zobacz wpis
                                                    rOBERTO795 znalazłem w sieci w miarę tani chyba full saps motul x-cess 5w40 . ujdzie?
                                                    Shell Helix Ultra będzie lepszy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X