Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Witam, Panie i Panów, dwa dni czytania całego wątku o olejach i mniej wiem niż wiedziałem wcześniej. Chociaż jakieś tam wnioski są, i teraz tylko proszę o potwierdzenie czy wybór oleju jest tym najlepszym z możliwych.
    Silnik 1.4 CAVD przebieg 101000 przebiegu wymiany oleju od nowości 30 tyś - 30 tyś 20 tyś i teraz po 10 tyś. Olej jaki był lany zgodnie z książka serwisową to do 60 tyś ASO następnie castrol 5w30 obecnie w moim posiadaniu i zalałem Motul specyfik 504/507 . Zbliża się kolejna wymiana oleju w związku z tym chciałby zalać silnik np.:
    AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Low-SAPS Motor Oil (AEL) lub
    AMSOIL European Car Formula 0W40 Synthetic Motor Oil (EFO)

    Dodam ,że rozrząd jest jeszcze oryginał i słychać tylko ciche terkotanie zaraz przy rozruchu przez 2 sekundy później normalna praca silnika, żadnych niepokojących dźwięków. Moje pytanie to, który z podanych olei będzie lepszym rozwiązaniem dla tego silnika, powoli zaczynam się przymierzać do ewentualnej zmiany rozrządu na wersję C lub sam łańcuch ślizgi i poprawiony napinacz.

    Komentarz


    • Koledzy a może zamiast AMSOIL zastosować taki olej:
      RAVENOL SSO SAE 0W30 USVO
      RAVENOL SSL SAE 0W40 USVO

      RAVENOL VMP SAE 5W30 USVO


      Sam juz nie wiem co lepsze.

      Komentarz


      • Do swojego na najbliższą wymianę kupiłem ten środkowy.

        Komentarz


        • Zibcio - w CAVD możesz stosować oleje VW 502.
          Dobrym wyborem może być 0w30. Poza rozrządem uważaj na nagar, pękające tłoki oraz pierścienie.

          Komentarz


          • Dziękuję za odpowiedzi, auta nie katuje, leje 98 bo uważam większe oktany mniejsze spalanie ( detonacyjne ) co może zapobiec pęknięciu tłoka. Przy wymianie rozrządu na wersję C może pokuszę się o zdjęcie głowicy i wyczyszczenie nagaru. Ale jak będzie głowica zdjęta to może warto luknąć na pierścienie i przy okazji na panewki. I wyjdzie mały remont tragedia.

            Komentarz


            • Zibcio - miałem VW z tym silnikiem. Dobre osiągi, frajda z jazdy. 0w30 pomaga przy rozrządzie (podobno).

              Komentarz


              • Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
                Zibcio - miałem VW z tym silnikiem. Dobre osiągi, frajda z jazdy. 0w30 pomaga przy rozrządzie (podobno).
                Podobno słowo klucz :P
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Honda 1,8 i-vtec, przebieg 148kkm, pobór oleju od ostatniej wymiany 9kkm wstecz, wyniósł ok. 400ml. Olej Motul x-cees 5W40. Jazda spokojna, 80%miasto, 20% trasa.

                  Dla porównania Golf 4, silnik 1,6 16V przebieg 190kkm, ten sam olej, przebieg od ostatniej wymiany 8kkm i zero ubytków. Jazda 90% miasto. Ten sam olej. Mam nadzieję, że paliwo nie dostaje się do oleju i wyrównuje ew. ubytek i przy okazji obniża lepkość i inne parametry.

                  W obydwu autach oleje mają już barwę ciemniejszą niż nowe. Na bibule rozchodzą się tak samo.

                  W kosiarce, na koniec sezonu, stan trochę pow. ilości która powinna być. Specol 0W40. Kolor jak nowy olej, ale jakoś szybko spływał, jak wyjąłem bagnet. I tu chyba mam przypadek paliwa w oleju.
                  Silnik R18A2.
                  http://www.dadrl.org.uk
                  http://www.lightmare.org

                  Komentarz


                  • W mojej O3 1.4 TSI CZDA z 2016r. zbliża się wymiana oleju oraz filtrów i mam dylemat związany z wyborem oleju, tj. czy lepszym wyborem będzie EUROL Syntence 5W30 czy OEM VAG G 052 195 5W30?
                    Aktualny przebieg to 43 tys. km., obecnie zalany OEM VAG G 052 195 5W30, podczas poprzedniej zimy EUROL 0W40. Na Eurolu 0W40 nie zauważyłem ubytków oleju, na obecnym OEM VAG-u nieznaczne są w skali ostatnich 13 tys. km. Jazda spokojna mniej więcej 80 km. dziennie w proporcji 50 km trasa - 30 km. miasto.
                    A może jakiś inny byłby lepszy, niż dwa wyżej wymienione ? Jakość i skuteczność smarowania najważniejsze, koszt to kwestia drugoplanowa.

                    Komentarz


                    • Witam
                      Najlepiej w tych slnikach sprawdza się olej syntetyczny Amsoil 5W30 z serii European Car Formula.
                      To ten olej.
                      Szukaj - Zmienolej.pl

                      Pozdrawiam
                      Piotr Dziektarz
                      Zmienolej.pl - najlepsze oleje i filtry
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
                        Honda 1,8 i-vtec, przebieg 148kkm, pobór oleju od ostatniej wymiany 9kkm wstecz, wyniósł ok. 400ml. Olej Motul x-cees 5W40. Jazda spokojna, 80%miasto, 20% trasa.

                        Dla porównania Golf 4, silnik 1,6 16V przebieg 190kkm, ten sam olej, przebieg od ostatniej wymiany 8kkm i zero ubytków. Jazda 90% miasto. Ten sam olej. Mam nadzieję, że paliwo nie dostaje się do oleju i wyrównuje ew. ubytek i przy okazji obniża lepkość i inne parametry.

                        W obydwu autach oleje mają już barwę ciemniejszą niż nowe. Na bibule rozchodzą się tak samo.

                        W kosiarce, na koniec sezonu, stan trochę pow. ilości która powinna być. Specol 0W40. Kolor jak nowy olej, ale jakoś szybko spływał, jak wyjąłem bagnet. I tu chyba mam przypadek paliwa w oleju.
                        Motul akurat to jakiś wybitny olej nie jest. Możesz zalać Valvo Synpower.,Shell Helix Ultra lub Eurol

                        Komentarz


                        • Witajcie. Prośba o pomoc w doborze oleju do Hyundai 1.6GDI z filtrem GPF. Instrukcja mówi tylko o C2/C3 a polecany w instrukcji to Shell ECT C2/C3 0W30. Obecny przebieg to 7000km. Wymieniam olej co 10kkm. Stosować ten olej czy jest coś lepszego do tego silnika?

                          Komentarz


                          • Total quartz ineo first 0w30 c1 c2
                            shell helix ultra ect c2/c3 0w-30
                            eurol synthence fs 0w30

                            Komentarz


                            • Bierz Shela

                              Komentarz


                              • Dzięki za info, brałem jeszcze pod uwagę Mobil 1 ESP 0W-30.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
                                  Witam
                                  Najlepiej w tych slnikach sprawdza się olej syntetyczny Amsoil 5W30 z serii European Car Formula.
                                  To ten olej.
                                  Szukaj - Zmienolej.pl

                                  Pozdrawiam
                                  Piotr Dziektarz
                                  Zmienolej.pl - najlepsze oleje i filtry
                                  A moim zdaniem lepiej spisuje sie 0w40
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                    A moim zdaniem lepiej spisuje sie 0w40
                                    Dzięki Pidziek i rOBRTO795 ale przez Waszą rozbieżność opinii nie rozwialiście mojego dylematu. Nie chcę być nachalny ale może dacie się namówić na parę słów uzasadnienia swoich opinii? Poza tym, czy jeżdżąc teraz na 5W30 mogę bez obaw wlać 0W40?
                                    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis

                                      Dzięki Pidziek i rOBRTO795 ale przez Waszą rozbieżność opinii nie rozwialiście mojego dylematu. Nie chcę być nachalny ale może dacie się namówić na parę słów uzasadnienia swoich opinii? Poza tym, czy jeżdżąc teraz na 5W30 mogę bez obaw wlać 0W40?
                                      Mozesz bez obaw. 0w40- najprosciej mowiac w wiekszosci to olej na pelnym pakiecie dodatkow antyzużyciowych- nie jest to olej eko.
                                      Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                        Mozesz bez obaw. 0w40- najprosciej mowiac w wiekszosci to olej na pelnym pakiecie dodatkow antyzużyciowych- nie jest to olej eko.
                                        Dzięki rOBERTO795 za uzasadnienie.
                                        Mam u siebie lokalnie możliwość uzyskania z pewnego źródła bańki 5L MILLERS XF Longlife 0W40 za 209 zł. znanego m. in. z wysokiego TBN. Druga opcja to 5L EUROL Synergy 0W40 wysyłkowo za podobne pieniądze. Który z nich jakościowo będzie lepszym wyborem i lepiej sprawdzi się w zimie w silniku CZDA?

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis

                                          Dzięki rOBERTO795 za uzasadnienie.
                                          Mam u siebie lokalnie możliwość uzyskania z pewnego źródła bańki 5L MILLERS XF Longlife 0W40 za 209 zł. znanego m. in. z wysokiego TBN. Druga opcja to 5L EUROL Synergy 0W40 wysyłkowo za podobne pieniądze. Który z nich jakościowo będzie lepszym wyborem i lepiej sprawdzi się w zimie w silniku CZDA?
                                          Millers moim zdaniem.
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz


                                          • Witam serdecznie szanownych kolegów i posiadaczy Kurek!

                                            Od dwóch miesięcy jestem właścicielem skodziny octavii 2 kombi w wersji tour.

                                            Z autka jestem naprawdę zadowolony
                                            Ale przejdźmy do pytania.

                                            Sporo naczytałem się w tym wątku, ale mam straszny mętlik w głowie :/

                                            Auto zakupiłem w salonie jako używane (2012) przebieg 148 000 ja zrobiłem teraz ok. 3 więc jest 151000

                                            Salon zrobił pełny przegląd autka i naprawy które chciałem żeby zrobili (wymiana oleju, rozrząd, świece, filtry i cały kompleksowy pakiet w tym pompa wody i inne rzeczy)
                                            Także z autem liczę na to że mam spokój na jakiś czas
                                            Olej w aucie wymieniany był w salonie, co 10-15tysi (dokumentacja salonu)

                                            Auto posiada instalację LPG (fabryczna landi renzo)
                                            Zauważyłem, że na początku auto śmigało na oleju 0W40
                                            Aktualnie w książce serwisowej od dwóch wymian (poprzedniego właściciela) i teraz moja wymiana to olej 5w30 (Mobil Super 3000 XE VW 505).

                                            Czy przy kolejnej wymianie - mam dylemat czy zmieniać na 0w40 czy może pozostać na mobilu lub wlać coś innego / lepszego?
                                            Jak myślicie?
                                            Silnik według mnie chodzi bardzo w porządku. Nie mam z nim na razie żadnych problemów

                                            PS. macie kogoś sprawdzonego jeśli chodzi o serwis kury w katowicach / zabrzu / gliwicach gdzie można sprawdzac i naprawiać auto? komuś komu można w 100% zaufac?)

                                            Komentarz


                                            • Shell lub Eurol 5w40

                                              Komentarz


                                              • Koledzy, w zeszłym tygodniu wymieniłem kompletny rozrząd wersja C w silniku 1.4 TSI CAVD. Fakt, wszystko jest zmienione od napinacza, który teraz posiada małą komorę kompensującą oleju, po łańcuch. Silniczek dostał do tego oleum 0W40 Amsoil i nowy oryginalny filt. Wiem będą pytania więc uprzedzam przebieg 110000 km. Oleju nie bierze na 5 tyś km.0.2 L rura czyściutka, pali na dotyk od nowości system start /stop wyłączony. Ale wracając do głównego wątku czyli oleju. Silnik pracuje ciszej niż na poprzednim oleju Motulu specyfiku 504/507 zastanawiam się, czy będzie brał olej? i jak motor będzie się sprawował na tej oliwie ? Na razie po wszystkich wymianach banan na twarzy, napiszę wkrótce po przejechaniu kilku tys km. o swoich spostrzeżeniach. I małe wyjaśnienie dlaczego Amsoil bo:

                                                1. bardzo dobre parametry ( przepisano ze strony zmienolej.pl )
                                                European Car Formula 0W40 Synthetic Motor Oil (EFO)
                                                Lepkość kinematyczna w 100 °C, cSt (ASTM D 445) 13.3
                                                Lepkość kinematyczna w 40 °C, cSt (ASTM D 445) 74.7
                                                Wskaźnik lepkości (ASTM D 2270) 182
                                                Lepkość CCS, cP w °C (ASTM D 5293) 5888 (-35)
                                                Temperatura płynięcia °C (ASTM D 97) -51
                                                Temperatura zapłonu °C (ASTM D 92) 232
                                                Temperatura spalania °C (ASTM D 92) 240
                                                Lotność NOACK, % utrata masy (g/100g) (ASTM D5800) 9.9
                                                Test czterech kul (ASTM D 4172B przy 40 kg, 75 ° C, 1200 obr/m, 1 h), skaza , mm 0.47
                                                Całkowita liczba zasadowa TBN 10.1
                                                Lepkość w wysokiej temperaturze / wysoka lepkość dynamiczna
                                                150 ° C, 1,4 x 1,0 x 106 s-1, CP (ASTM D 5481) HTHS
                                                3.7
                                                2. Uważam ,że 0W40 do kompresora i turbiny będzie lepszym rozwiązaniem niż 5W30, lepsze smarowanie przy wysokich obrotach wysoki HTHS (mam nadzieję na niższą tem. oleju przy jeździe
                                                autostradowej a co za tym idzie większa lepkość i smarowanie )
                                                3. Przy poprawionym napinaczu łańcucha Amsoil 0W40 będzie dobrze spełniał swe zadanie
                                                4. Pompowalność przy -35 stopniach 5888 jest to bardzo dobry wynik więc jest szansa na szybkie napełnienie systemu smarowania nawet przy bardzo niskich temperaturach.
                                                5. Bardzo wysoka temperatura zapłonu a co za tym idzie niższe NOACK na poziomie poniżej 10% masy

                                                Liczę na to, że kolejny raz Amsoil spełni pokładane w nim nadzieje.Jeśli gdzieś się pomyliłem to proszę nie bić. ( Nawet Napoleon popełniał błędy ) c.d.n .....
                                                Ostatnio edytowany przez Zibcio; 37344.

                                                Komentarz


                                                • Od mojej ostatniej wymiany w bse 1.6 z LPG Ravenola SSL, pojawiła się jakas druga wersja tego oleju USVO. Możecie przybliżyć czy jakość została zachowana czy znowu szukać i zmieniać olej jak po zmianie formuły Mobil1 NewLife?
                                                  Moje 1.6 MPI BSE

                                                  Komentarz


                                                  • Pytanie o Eurola synergy 0W40 taki wylądował u mnie z dodatkiem Ar 9100 . Z tego co widzę w porównaniu do neste city pro 0W40 szybciej łapie temperaturę i to samo w drugą stronę . Neste był taki leniwy pracował 99 - 102 stopnie max 105 przy deptaniu a Eurola od ok 100 do 109 tyle udało mi się go zagotować jak na razie przy podobnym stylu jazdy ale czy to normalne że są takie wahania ? Ktoś coś?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X