Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
    Panowie, ostatnio spotkałem się z teorią (pewnie nie tyko ja ), jakoby oleje o mniejszej rozpiętości SAE były stabilniejsze w dłuższym okresie. Chodzi mi o okres rozumiany jako interwał wymiany nie przekraczający 15kkm.
    Powiedzcie jaka jest Wasza opinia np o: Page not found | Millers Oils jako tańszej alternatywie do dobrze znanego: Olej silnikowy Synthoil Longtime 0W-30 | Liqui Moly sklep
    Nie chodzi o małą rozpiętość choć i w tym jest pewna prawda bowiem im większa rozpiętość tym wiekszy indeks lepkości a tym samym w większości więcej modyfikatorów.
    Problem natomiast jest w tym aby wykorzystać na tyle stabilną bazę olejową aby nie wrzucać do niego mnóstwa dodatków modyfikatorów.
    I tak np. baza stosowana przez popularny koncern Shell jest "sucha" ma to swoje wady , trzeba dawkować większą ilość modyfikatorów aby to poprawić.
    Inny koncern robi swoje bazy nie z GTL czyli gazu ziemnego a tym samym bardzo stabilne które nie wymagają dodatków a tym samym są "mokre mają dużo lepszą smarność.
    Pamiętają zapewne ludzie bazy z Pensylwanii z ropy naftowej nadal są to jedne z najlepszych baz.
    W Europie równie dobre jak nie lepsze bazy robi koncern petrochemiczny z FInlandii mający swoje rafinerie zresztą w Bahrajnie czyli firma NESTE.
    Dlatego takich olejów ubywa duuużo mnie niż innych po danym interwiale.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Zamieszczone przez ;n2667742
      5w30 5w40 bez różnicy ważna norma
      taaaa ....a jaka normę przewiduje VW dla silnika z LPG bo nie mogę jakoś wyszukać

      Zamieszczone przez tdu1705 Zobacz wpis
      Na to patrze by była norma spełniona
      ...
      Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Trochę wątpliwości mam.....jako laik olejowy.
        Po co zalecana jest (w naszych warunkach klimatycznych tymbardziej) norma 0w20 do wysilonych jakby nie było silników choćby tsi czy innych producentów? Jaka jest górny zakres temperaturowy dla takich olei? Bo wiem, że dół jest na mrozy syberyjskie....
        Wiem, że płynność lepsza etc..., a film olejowy etc? Przecież to silniki, które jednak czasem dostaną po "garach" mając te ponad 200 koni często. I to tego jeszcze LL......
        Nie wiem, może się mylę, ale 0w/20 kojarzy mi się z ekojazdą i systemem start-stop wyłącznie, oraz remontem po gwarancji jak ktoś czasem depta i wymienia LL....
        Może się mylę, bo znawcą nie jestem, ale ta "postępowość" rzekoma w olejach również.... zgodnie z dzisiejszą metodologią - że rzeczy mają być jednorazowe, abyśmy kupowali nowe ciągle, to jakoś mi się "klei" w głowie, chyba bardziej jak 15w/40 niż 0w/20
        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

        Komentarz


        • sew1981, ja po przeczytaniu informacji na temat olejów 0w20 z normą 508/509 zamieszczonych w tym wątku mniej więcej na ostatnich 100 stronach (trochę tu tego było) postanowiłem, że nie będę kombinować, tylko będę na nim jeździć... chyba, że któryś z naszych specjalistów olejowych w sposób merytoryczny mnie od tego odwiedzie.... Na razie wydaje mi się o wiele ciekawszą propozycją od dopuszczalnego 504/507 5w30, mówię oczywiście o moim silniku...
          Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
          Maciek
          terminarz trójmiejskich spotów klubowych
          Zapraszamy....

          Komentarz


          • Teraz 504/507 jest nie 5W30, tylko 0W30. Co wydaje się rozsądniejsze na zimę.

            Tylko dlaczego w 508/509 na lato zeszli z 30 na 20?
            Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz


            • Witam wszystkich. Jako posiadacz nie Skody ale Audi czyli grupa rodzima VAG to pozwolę sobie na kontynuację wątku i opiszę moją zadumkę odnośnie wyboru oleju do Silnika 1.4 TSi.

              Dane auta:

              Audi A3 8V 1.4 TSi 125 KM CXS,rok 2013, rok modelowy oraz wydania auta 2014, skrzynia manualna 6 biegowa. oznaczenie kodowe silnika: CXS - i tu jest moje zdziwienie że nie ma oznaczenia 4 literowego tylko 3. Silnika na pasku a nie na łańcuchu.
              Przebieg obecny auta to 62 tys km. Stan oliwy: stan ok, barwa bursztynowa - niby jest po wymianie oleju ale raczej go zmienię. na zimnym słychać tak ja by napinacz przez około 0,5 sek.

              Norma zalecana przez audi to VW 504 00 lub 502 00

              Auto niedawno nabyte. Ostatnia faktura opiewała na kwotę 530 zł za wymianę oleju ale na pozycjach jest tylko usługa oraz filtry. Podejrzewam że klient przywiózł swój olej. Nie wiem jaki. Może jak zgłoszę się do Aso to dostanę pełną historię serwisową. Podejrzewam że olej był wymieniany co 30 tys km więc teoretycznie był zmianiany 2 razy. Nie będę wlewał castrola 5w30 ll tylko jakiś inny. Z racji tego iż mam dostęp do marki ravenol w dobrej cenie to taki też chciał bym zalać. Dodam że moje inne auta jeżdżą na tej marce i jest ok.

              Tak naprawdę to auto zostało kupione dla mojej mamy która będzie poruszać się raczej po mieście czyli odcinki 5-15 km po mieście, z interwałem :rozruch- 5km -zgaszenie auta. Trasa jaka będzie pokonywana to: około 60km z przewagą jazdy 80-110km nie używając 6 biegu bo tak naprawdę nie ma gdzie czyli rozruch - 60 km i zgaszenie auta, następnie powrót do domu (trasa do rodziców mojej mamy)

              Stosunek trasa miasto: 30%/70%.
              Przebieg roczny: około 5 000 km lub mniej.

              Miejsce postoju auta: Garaż prywatny, ogrzewany zimą, 12-18*C.

              Podstawowe pytanie. Czy 0w30 czy 0w40?

              Zalecenia konfiguratora na stronie ravenolu to:
              RAVENOL SSO SAE 0W-30
              RAVENOL VMP SAE 5W-30
              RAVENOL SMP SAE 5W-30
              RAVENOL WIV III SAE 5W-30
              RAVENOL HLS SAE 5W-30
              RAVENOL HCL SAE 5W-30
              Czytałem wątek i skłaniam się na wybór: RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO
              Parametry techniczne:
              Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z
              Kolor brązowy
              Gęstość przy 20 oC kg/m3 840 EN ISO 12185
              Lepkość przy 40 oC mm2/s 74,4 DIN 51 562
              przy 100 oC mm2/s 13,25 DIN 51 562
              Wskaźnik lepkości VI --- 182 ISO 2909
              Lepkość strukturalna CCS przy -35 oC mPa*s 4560 ASTM D5293
              Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -40 oC mPa*s 21.300 ASTM D 4684
              Temperatura zapłonu (COC) oC 236 ISO 2592
              Temperatura płynięcia oC -60 ISO 3016
              TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 10,0 ASTM D2896
              Test Noack (odparowalność) % 8,5 ASTM D5800/b
              Zawartość popiołów %masy 1,21 DIN 51 575
              Lepkość HTHS przy 150 oC mPa*s 3,7 ASTM D5481
              Czy to będzie dobry wybór? Liczę na liczne komentarze.
              Ostatnio edytowany przez gustavturbo; 50598.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez gustavturbo Zobacz wpis
                Witam wszystkich. Jako posiadacz nie Skody ale Audi czyli grupa rodzima VAG to pozwolę sobie na kontynuację wątku i opiszę moją zadumkę odnośnie wyboru oleju do Silnika 1.4 TSi.

                Dane auta:

                Audi A3 8V 1.4 TSi 125 KM CXS,rok 2013, rok modelowy oraz wydania auta 2014, skrzynia manualna 6 biegowa. oznaczenie kodowe silnika: CXS - i tu jest moje zdziwienie że nie ma oznaczenia 4 literowego tylko 3. Silnika na pasku a nie na łańcuchu.
                Przebieg obecny auta to 62 tys km. Stan oliwy: stan ok, barwa bursztynowa - niby jest po wymianie oleju ale raczej go zmienię. na zimnym słychać tak ja by napinacz przez około 0,5 sek.

                Norma zalecana przez audi to VW 504 00 lub 502 00

                Auto niedawno nabyte. Ostatnia faktura opiewała na kwotę 530 zł za wymianę oleju ale na pozycjach jest tylko usługa oraz filtry. Podejrzewam że klient przywiózł swój olej. Nie wiem jaki. Może jak zgłoszę się do Aso to dostanę pełną historię serwisową. Podejrzewam że olej był wymieniany co 30 tys km więc teoretycznie był zmianiany 2 razy. Nie będę wlewał castrola 5w30 ll tylko jakiś inny. Z racji tego iż mam dostęp do marki ravenol w dobrej cenie to taki też chciał bym zalać. Dodam że moje inne auta jeżdżą na tej marce i jest ok.

                Tak naprawdę to auto zostało kupione dla mojej mamy która będzie poruszać się raczej po mieście czyli odcinki 5-15 km po mieście, z interwałem :rozruch- 5km -zgaszenie auta. Trasa jaka będzie pokonywana to: około 60km z przewagą jazdy 80-110km nie używając 6 biegu bo tak naprawdę nie ma gdzie czyli rozruch - 60 km i zgaszenie auta, następnie powrót do domu (trasa do rodziców mojej mamy)

                Stosunek trasa miasto: 30%/70%.
                Przebieg roczny: około 5 000 km lub mniej.

                Miejsce postoju auta: Garaż prywatny, ogrzewany zimą, 12-18*C.

                Podstawowe pytanie. Czy 0w30 czy 0w40?

                Zalecenia konfiguratora na stronie ravenolu to:
                RAVENOL SSO SAE 0W-30
                RAVENOL VMP SAE 5W-30
                RAVENOL SMP SAE 5W-30
                RAVENOL WIV III SAE 5W-30
                RAVENOL HLS SAE 5W-30
                RAVENOL HCL SAE 5W-30
                Czytałem wątek i skłaniam się na wybór: RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO
                Parametry techniczne:
                Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z
                Kolor brązowy
                Gęstość przy 20 oC kg/m3 840 EN ISO 12185
                Lepkość przy 40 oC mm2/s 74,4 DIN 51 562
                przy 100 oC mm2/s 13,25 DIN 51 562
                Wskaźnik lepkości VI --- 182 ISO 2909
                Lepkość strukturalna CCS przy -35 oC mPa*s 4560 ASTM D5293
                Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -40 oC mPa*s 21.300 ASTM D 4684
                Temperatura zapłonu (COC) oC 236 ISO 2592
                Temperatura płynięcia oC -60 ISO 3016
                TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 10,0 ASTM D2896
                Test Noack (odparowalność) % 8,5 ASTM D5800/b
                Zawartość popiołów %masy 1,21 DIN 51 575
                Lepkość HTHS przy 150 oC mPa*s 3,7 ASTM D5481
                Czy to będzie dobry wybór? Liczę na liczne komentarze.
                Dobry wybór
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Witam,
                  od 2 tygodni jestem posiadaczem Octavii 2017 rok, 1.5 TSI. Niedługo na liczniku będzie 30.000 km i co za tym idzie będę wymieniał olej. Na ten moment użyty olej w aucie to Castrol 5W-40. Czy to jest dobry wybór dla tego silnika, czy polecacie coś innego? Niestety, ale z autem nie otrzymałem instrukcji, a serwis nie chce udzielić mi informacji.

                  Komentarz


                • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                  Dobry wybór
                  Jednak zdecydowałem się na Ravenol SSO 0w30.

                  Zamieszczone przez Tupi_13 Zobacz wpis
                  Witam,
                  od 2 tygodni jestem posiadaczem Octavii 2017 rok, 1.5 TSI. Niedługo na liczniku będzie 30.000 km i co za tym idzie będę wymieniał olej. Na ten moment użyty olej w aucie to Castrol 5W-40. Czy to jest dobry wybór dla tego silnika, czy polecacie coś innego? Niestety, ale z autem nie otrzymałem instrukcji, a serwis nie chce udzielić mi informacji.

                  Za mało danych. Robisz więcej trasy czy miasta ? kod silnikowy ? Zapewne masz albo 150 DADA albo 130 DACA KM. Czyli silniki wyposażone w filtr cząstek stały GFP oraz turbo z lub bez VTG.
                  Ostatnio edytowany przez gustavturbo; 50598.

                  Komentarz


                  • aktualne - "Oryginalny olej grupy Volkswagen, został opracowany we współpracy z Shell"
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • PAOLO ESCO, skoro już się pojawiłeś... Czy masz jakiegoś "faworyta" jeśli chodzi o 0w20 508/509 ?
                      Maciek
                      terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                      Zapraszamy....

                      Komentarz


                      • Na chwilę obecną seria VW Geniune Oil = Shell np wlewasz 0W-30 Longlife III FE VW ...wlewasz Shella 0W30 z VW 507.00/504.00

                        Informacja z 18 Luty 2020.
                        „Nowe oryginalne oleje silnikowe grupy Volkswagen powstały przy współpracy z firmą Shell, która wykorzystuje rewolucyjną technologię GTL ( gas-to-liquide) pozwalającą na uzyskiwanie z gazu ziemnego oleju bazowego o czystości na poziomie 99,5%. Dzięki temu, że olej ten nie zawiera praktycznie żadnych zanieczyszczeń obecnych w standardowej bazie opartej na ropie naftowej, zyskuje znacząco na jakościowych parametrach technologicznych produktu. Pamiętajmy, że olej bazowy stanowi ok. 80% składu oleju objętościowo i w związku z tym ma kluczowe znaczenie w jakości oleju. Dodatkowo niska lotność nowego oryginalnego oleju 0W-30 skutkuje mniejszym zużyciem oleju i w konsekwencji rzadszymi dolewkami. Dzięki temu obniżamy koszty utrzymania poprzez zmniejszenie zużycia oleju i paliwa zyskując przy tym wyższą czystość silnika.” – mówi Mateusz Jarosz, specjalista ds. technicznych, Shell Polska.

                        Olej silnikowy o niskiej lepkości, jak 0W-30 Longlife III FE, szybciej dociera do współpracujących ze sobą elementów jednostki napędowej i zapewnia jej szybsze dogrzanie podczas zimnego rozruchu, przez co – między innymi – przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa nawet do 3 procent w porównaniu do oleju referencyjnego 15W-40, co według testu zużycia paliwa VW PV1451 odpowiada oszczędności około 69 kg CO2 na rok, przy przebiegu ok. 14.580 km i średnim zużyciu paliwa ok. 6 l/100 km. W skrajnym przypadku olej silnikowy 0W-30 Longlife III FE osiąga wynik o 15% lepszy niż konkurencyjne oleje spełniające normę VW, w tym olej 5W-30. Oryginalny olej silnikowy odznacza się bardziej stabilnymi parametrami w szerokim zakresie temperatur oraz lepiej chroni części silnika przy ekstremalnie wysokich temperaturach pracy. „Uważam, że pod względem ekologii oraz technologii, nowa generacja olejów silnikowych Grupy Volkswagen to najlepszy produkt olejowy jaki grupa zaoferowała na rynku. Nie bez znaczenia na tzw. pierwsze zalanie stosuje się już dziś prawie wyłącznie oleje 0W-X, a silniki w przyszłości oparte mają być o normę LongLife IV lub wyższą dla osiągnięcia niższych emisji spalin” – mówi Mikołaj Ostach, Kierownik ds. Produktu i Cen, Dział Części i Akcesoriów Obsługi Posprzedażnej w Volkswagen Group Polska.

                        --- > Volkswagen Group Polska oraz Shell wprowadzają nowy olej silnikowy 0W-30 Longlife III FE
                        Załączone pliki
                        Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO II; 44798.
                        PAOLO ESCO to mój główny profil - w związku z niemożnością dodawania zdjęć z mojego profilu postanowiłem sobie założyć drugi i rozwiązać "problem" !

                        Komentarz


                        • klarus - Havoline ProDS VB SAE 0W-20 - TEXACO oleje samochodowe, przemysłowe i smary | Havoline - Texaco Polska
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Panowie, odnośnie szybszego docierania nowoczesnych olejów lekkobieżnych do węzłów tarcia odległych od pompy oleju, w warunkach zimnego uruchomienia silnika; sytuacja z takim szybszym dotarciem ma miejsce w dwóch przypadkach: fabrycznie nowego, uruchamianego pierwszy raz silnika oraz silnika po remoncie generalnym.
                            A trzeba powiedzieć, że nie jest tak końca, bo kluczowe węzły tarcia są smarowane na etapie montażu.
                            Już po każdym następnym uruchomieniu, olej znajduje się w całym silniku, bo zostaje on tam, po prostu po zgaszeniu silnika i nie spływa cały. Więc powiedzmy, że te pierwsze ok.15 sekund, węzły tarcia pracują smarowane, jeszcze zimnym (z pompy też jest pompowany zimny na początku) olejem który tam był w momencie uruchomienia. Mówi się potocznie, ze olej ...W40 "wolniej spływa" i daje grubszy film olejowy niż ...W30 czy ...W20.
                            Zatem, czy współczesne oleje ...W40 nie chronią dobrze przy uruchamianiu zimnego silnika? Chodzi o naszą szerokość geograficzną i standardowe użytkowanie samochodu.
                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz


                            • A w czym ten Havoline jest lepszy od Eurol Syntence LV 0W20 ?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
                                Panowie, odnośnie szybszego docierania nowoczesnych olejów lekkobieżnych do węzłów tarcia odległych od pompy oleju, w warunkach zimnego uruchomienia silnika; sytuacja z takim szybszym dotarciem ma miejsce w dwóch przypadkach: fabrycznie nowego, uruchamianego pierwszy raz silnika oraz silnika po remoncie generalnym.
                                A trzeba powiedzieć, że nie jest tak końca, bo kluczowe węzły tarcia są smarowane na etapie montażu.
                                Już po każdym następnym uruchomieniu, olej znajduje się w całym silniku, bo zostaje on tam, po prostu po zgaszeniu silnika i nie spływa cały. Więc powiedzmy, że te pierwsze ok.15 sekund, węzły tarcia pracują smarowane, jeszcze zimnym (z pompy też jest pompowany zimny na początku) olejem który tam był w momencie uruchomienia. Mówi się potocznie, ze olej ...W40 "wolniej spływa" i daje grubszy film olejowy niż ...W30 czy ...W20.
                                Zatem, czy współczesne oleje ...W40 nie chronią dobrze przy uruchamianiu zimnego silnika? Chodzi o naszą szerokość geograficzną i standardowe użytkowanie samochodu.
                                Całkowicie błędne rozumowanie, to pierwsza liczba oznacza szybkość smarowania i "nabicia" napinacza łańcucha a jeszcze bardziej to widać w olejach po jak najniższej lepkości css w - 35C
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO II Zobacz wpis
                                  Na chwilę obecną seria VW Geniune Oil = Shell np wlewasz 0W-30 Longlife III FE VW ...wlewasz Shella 0W30 z VW 507.00/504.00
                                  To chyba dobra wiadomość. Ten Shell z opisu wygląda jakby to był A-VL a to dobra oliwa. W połowie marca mam pierwszy przegląd mojego WV po 2 latach eksploatacji i zamierzam zalać olejem z ASO z pakietu przeglądów. Wymieniłem olej po 4,5 tys km na Ravelona VSW 0W30 może trochę na wyrost do 1,4TSI CZCA ale teraz jak zaleją tym Shellem to chyba nie będzie tragedii. I tak planuję po 8-10 tys kolejną (ekstra płatną) zmianę. Nawet myślałem nad zakupem A-VL zamiast Ravenola tak dla odmiany
                                  Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

                                  Komentarz


                                  • Przypomnę tylko, żę Vapsoil jest to Shell rozlewany dla ASO VW (pisałem kiedyś o tym w starym wątku olej do TDI).
                                    Załączone pliki
                                    PAOLO ESCO to mój główny profil - w związku z niemożnością dodawania zdjęć z mojego profilu postanowiłem sobie założyć drugi i rozwiązać "problem" !

                                    Komentarz


                                    • ichris - to jest wiadomość dla tych którzy mają wątpliwości jaki olej aktualnie VW stosuje do swoich aut.
                                      PAOLO ESCO to mój główny profil - w związku z niemożnością dodawania zdjęć z mojego profilu postanowiłem sobie założyć drugi i rozwiązać "problem" !

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO II Zobacz wpis
                                        ichris - to jest wiadomość dla tych którzy mają wątpliwości jaki olej aktualnie VW stosuje do swoich aut.
                                        Masz na myśli w fabryce? Czyli na przeglądach dalej mogą lać Castrola 5W30 :/ ?

                                        Komentarz


                                        • Na przeglądach już też te nowe leją - np. 504/507 VW longlife IIIFE 0W/30.
                                          pozdrawiam - Darek

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                                            Na przeglądach już też te nowe leją - np. 504/507 VW longlife IIIFE 0W/30.
                                            To dobrze, wydaje mi się, że to może być lepszy olej niż to co lali przed tą zmianą, czyli w większości przypadków zapewne był to castrol 5w30. Pamiętam jak po 4,5 tys km przyjechałem na ekstra wymianę z Ravenolem VSW 0W30 to gość w ASO zrobił wielkie oczy i był ogormnie zdziwiony, że nie kupiłem 5W30... Ponieważ olej spełniał normę VW504/507 to nie było problemu z zalaniem. Silnik super pracuje na tym Ravenolu. Przejechałem co prawda tylko 8 tys km z czego 6 tys po mieście na krótkich odcinakch i ubyło z bagnetu może 2mm. Myślę, że na tym oleju można spokojnie zrobić 12k km w trybie jakim ja jezdżę. Jak ktoś jeździ więcej w trasie to nawet 15k km.

                                            Komentarz


                                            • PAOLO ESCO A w czym ten Havoline jest lepszy od Eurol Syntence LV 0W20 ?

                                              Komentarz


                                              • Cześć!
                                                Przeczytałem cały wątek ale dalej mam wątpliwości.... samochód : wollnosący bmw x3 3.0i m54 LPG 2004r skrzynia automat gm 5l40 przebieg 174tys.
                                                Proszę o rade co wybrać ? 0w40 meguin + Archoil bądź Neste ? Czy lepiej może 5w50 ? Myśleć o innym dodatku niż archoil ? np Ceratec ?
                                                W aso autko do 155 tys było zalewane ( co 30tys wymiana) Castrol 5w30. Osobiscie wymieniam olej co 8-12 tys. W tej chwili zalany BMW Twinpower Turbo 5w30 ll-01 + dodatek steelshield. Moja wiedza na temat olei opiera się o karte charakterystyki ( głownie indeks lepkości) jak i testy Piotra na yt. Z tego co wyczytałem przeglądając ten dział to robię źle. Proszę również o radę co do automatycznej skrzyni biegów ( orginalnie zalana Texaco Texamatic 8072b Dexron III ) czy zostać przy firmie Texaco i Dexron III ? i na co się zdecydować, 0w40 czy może jednak 5w50 do tego motoru ?

                                                Komentarz


                                                • Witam. Skoda Octavia 3 1.4tsi 140KM. Przebieg 95000. Obecnie zalany mam olej Castrol Edge Professional LL III 5w30. Powoli zbliża się termin wymiany. Po głowie chodzi mi Motul. Który bardziej polecacie 8100 X-CLEAN+ czy SPECIFIC?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X