Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Oglądałem M1 fs 0W-40 w selgrosie, kraj produkcji 542 czyli idzie tak samo jak na zachód i cena normalna 120/4.

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
    Mobil to jeden z tych olei o których oryginalność jest trudno obok Castrola,Shella .to trzeci olej najbardziej podrabiany.
    Banie się popularnych marek dlatego, że mogą być podrobione dla mnie jest bez sensu. Jest dużo sprawdzonych sprzedawców, chociażby tu na forum.
    Ostatnio edytowany przez aronus; 4183.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Tak samo jak Motul, elf, total, valvo. W bańce wlewają agro lub najtańszy 15W-40. Wali to ropą, dodatkowo już w 0C jest już jak smoła. Mechanik lub użytkownik powinien to rozpoznać.

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Mobil to jeden z tych olei o których oryginalność jest trudno obok Castrola,Shella .to trzeci olej najbardziej podrabiany.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Mobil1 FS 0W-40 свежее - Страница 5 - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.

    Google w miarę ładnie przetłumaczy

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    No ale czego nie rozumiesz? Minerał, HC, PAO Estry?
    Mobil zawsze postępował uczciwie, jak przestali stosować syntetyczne bazy IV to napisali, że stosują bazę III+. I oleje zawsze były powtarzalne w stabilną wartość.
    Poczytaj trochę o bazach olejowych to Ci się trochę rozjaśni.

    Zostaw komentarz:


  • Heardalis
    odpowiedział(a)
    Ale dlaczego niby M1 jest lepszy? Chciałbym poznać jakieś argumenty, który wybrać, a czemu nie inne.

    Zostaw komentarz:


  • el-swistaq
    odpowiedział(a)
    Dziękuję, zakupy zrobione. Wjeżdża Eurol Syntence FS 0W30 + AR9100.

    Dziękuję raz jeszcze za pomoc i wskazówki, pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez Heardalis Zobacz wpis
    Witam panowie, doradzicie który ostatecznie wybrać, bo nie mogę się zdecydować, który mam zalać do swojej O1 1.8T. Jakbyście mogli, to napiszcie coś więcej o tych olejach. Mianowicie zastanawiam się nad: Millers Oils Trident 5W40, Motul 8100 X-CESS 5W40 oraz Ravenol Turbo VST 5W40.
    Przerabiałem wszystkie i aktualnie zalaly jest Shell Helix Ultra 5w40. Z tych co wymieniles to Motula bym zalał, Ravenol poszedł cenowo do góry.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Lepszy od tych wszystkich M1 0w40 i do tego tańszy

    Zostaw komentarz:


  • Heardalis
    odpowiedział(a)
    Witam panowie, doradzicie który ostatecznie wybrać, bo nie mogę się zdecydować, który mam zalać do swojej O1 1.8T. Jakbyście mogli, to napiszcie coś więcej o tych olejach. Mianowicie zastanawiam się nad: Millers Oils Trident 5W40, Motul 8100 X-CESS 5W40 oraz Ravenol Turbo VST 5W40.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez el-swistaq Zobacz wpis
    Do pointy - jak zaleję Eurol Synthence FS 0W30 + AR9100 to będzie git? (jak na 504.00 oczywiście...)
    Będzie git

    Zostaw komentarz:


  • el-swistaq
    odpowiedział(a)
    Panowie, nie mam GPFa ani - z definicji - DPFa, jak już przy popiołach jesteśmy, choć okazuje się że "to nie te popioły".

    Do pointy - jak zaleję Eurol Synthence FS 0W30 + AR9100 to będzie git? (jak na 504.00 oczywiście...)

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
    zrób badanie bedziesz wiedział- albo z Tomkiem pogadaj
    To nie takie popioły o jakich piszesz Jak będziesz potrzebował o tym więcej info to PW albo bezpośrednio pisz do Wojtka. Sprawa już dawno wyjaśniona przez Archoil US, i to dużo bardziej szczegółowo niż na podstawie zwykłego badania z użyciem ASTM. Z Tomkiem kontakt mam, nawet dziś gadaliśmy

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Przeciez AR9100 nie podnosi popiolow, dlatego jest polecany do DPF

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

    Chodzi o zawartość popiołów? A skąd ta pewność?
    zrób badanie bedziesz wiedział- albo z Tomkiem pogadaj

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
    A siarczany? Przeciez tam tego w ciul.
    Chodzi o zawartość popiołów? A skąd ta pewność?

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

    Pod kątem TBN pewnie tak, pod kątem składu i właściwości zupełnie co innego.
    A siarczany? Przeciez tam tego w ciul.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
    Jak dolejesz AR 9100 do C3 to juz nie masz C3 tylko full sapsy
    Pod kątem TBN pewnie tak, pod kątem składu i właściwości zupełnie co innego.

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    Do olejów z niskim poziomem ZDDP (504/C3 i podobne) świetnie nadaje się AR9100, mocno uzupełnia pakiet ZDDP i podnosi TBN, prześledź wątek, dużo o tym pisaliśmy.
    Jak dolejesz AR 9100 do C3 to juz nie masz C3 tylko full sapsy

    Zostaw komentarz:


  • el-swistaq
    odpowiedział(a)
    AR9100, zgadza się.

    Czytałem o tym i o olejach tutaj i to całkiem dużo, uwierz mi. Rozumiem też irytację z powodu iż po raz kolejny trzeba jakiegoś leniwca odsyłać bo nie chciało się przeczytać wątku.

    W zależności od postu, dobry olej z aprobatą 504.00 to Penrite (ale dostępność różna), Millera (choć podobno nie zawsze do końca wiadomo co w nim siedzi bo nie wszystkie dane i w różny sposób producent podaje, np przedziały wartości dla danego parametru), Ravenol (raz czytam że jest sztos, innym razem że potrafi nie trzymać poziomu, tzn. jedna partia lepsza a inna potrafi byc gorsza) czy Eurol (tutaj chyba najmniej zastrzezeń). A jako że w tematyce olejów, powiedzmy delikatnie, nie jestem mistrzem, proszę szanowne grono forumowiczów o pomoc w temacie. Tylko tyle. I aż tyle.
    Ostatnio edytowany przez el-swistaq; 48318.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Do olejów z niskim poziomem ZDDP (504/C3 i podobne) świetnie nadaje się AR9100, mocno uzupełnia pakiet ZDDP i podnosi TBN, prześledź wątek, dużo o tym pisaliśmy.

    Zostaw komentarz:


  • el-swistaq
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

    100kkm zrobione na 504.00 solo i z dodatkami, teraz 508.00 z AR9100 drugi interwał. Kwestia świadomości i odpowiednich interwałów.



    Na tym pierwszym zrobione 50kkm solo i z AR9100. Obok masz moją analizę zużyciową. Analizy chemiczne - samochodowy olej silnikowy (UOA i VOA) - Octavia Club Polska

    Zerknij do manuala czy nie masz zamiennie 502.00.
    Wielka nalepka pod maską 504/507. 502 dopuszczone tylko na ewentualna dolewke, do 0,5 litra.

    Zostaw komentarz:


  • el-swistaq
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

    Do dobrego oleju nic nie trzeba dolewac. 0w40 i 5w40 spisija sie dobrze w CHH.
    Wiem że 0w40 to jest właściwy wybór, ale na razie muszę zostać przy aprobacie 504. Z racji tego że to nie optimum, pytałem też o ewentualny dodatek do polecanego oleju z aprobata 504.

    Zostaw komentarz:


  • el-swistaq
    odpowiedział(a)
    504.00/507.00
    Ostatnio edytowany przez el-swistaq; 48318.

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X