Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Trwałość cewki zapłonowej oraz kabli w silnikach 1.6 8V

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Trwałość cewki zapłonowej oraz kabli w silnikach 1.6 8V

    Cześć.

    Czy z doświadczenia może mi ktoś powiedzieć w jakim momencie warto jest myśleć o zakupie nowej cewki i kabli zapłonowych? Auto na jesieni skończy 9 lat i ma najechane trochę mniej niż 70 kkm. Okej - przebieg jest mały jak na wiek, ale wiadomo wszystko się starzeje. Różne źródła podają, że cewka powinna wytrzymać 60-80 kkm.

    Jest jakaś zasada? Jakie macie doświadczenia z silnikami AKL, BGU i BSE w tym względzie?

    Pozdrawiam.

  • #2
    W jednym cewka będzie działać rok a w drugim dwadzieścia. Kable z 10 lub dłużej. Gorzej jak założysz jakiś tani badziew to wtedy mogą się zacząć problemy. Wymień świece i bardziej się pomartw płynem w chłodnicy bo tam już zaczął osadzać się kamień.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Pawelt Zobacz wpis
      Cześć.

      Czy z doświadczenia może mi ktoś powiedzieć w jakim momencie warto jest myśleć o zakupie nowej cewki i kabli zapłonowych? Auto na jesieni skończy 9 lat i ma najechane trochę mniej niż 70 kkm. Okej - przebieg jest mały jak na wiek, ale wiadomo wszystko się starzeje. Różne źródła podają, że cewka powinna wytrzymać 60-80 kkm.

      Jest jakaś zasada? Jakie macie doświadczenia z silnikami AKL, BGU i BSE w tym względzie?

      Pozdrawiam.
      Witam,
      u mnie cewka padła dokładnie w środku przedziału (70 tys. km., 7 lat). Aczkolwiek padła to za mocno powiedziane - ona dalej działała z tym że nie mogłem odłączyć od niej przewodów zapłonowych. Gdy w końcu udało mi się to to okazało się że zespawała się elektroda cewki z jednym z przewodów zapłonowych (słaby kontakt elektryczny na skutek postępującej korozji złącza a w konsekwencji wydzielanie się ciepła w tym miejscu) w czasie demontażu wszystko rozpadło się (plastykowa obudowa cewki pokruszyła się). Cewka była oryginalna tak samo jak i przewody. Nową cewkę próbowałem nabyć w ASO ale okazało się musieliby ja sprowadzać no i cena była zaporowa ok. 900 zł (DZIEWIĘĆSET ZŁOTYCH). Kupiłem nową w sklepie motoryzacyjnym (Bosch, 270 zł) i zamontowałem razem z nowymi przewodami zapłonowymi (NGK) . Tak to u mnie wyglądało.
      P.S.
      Ja by zaczął od wymiany kabli w.n. - w ten sposób będzie można ocenić stan elektrod cewki - gdyby były OK (nie zaśniedziałe) to nie kupowałbym nowej cewki.
      Ostatnio edytowany przez Jaroslav92525; 7495.
      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525

      -----------------------
      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X