Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dodatki do paliw

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dodatki do paliw

    Żeby nie zaśmiecać proponuje tutaj dawać upust swoim spostrzeżeniom odnośnie dodatków do paliwa.

    Ja ze swojej strony ponieważ mam każdy rodzaj paliwa we flocie (prócz prądu) mogę opisać swoje spostrzeżenia.

    ON

    zalewalem Millersa Eco Max - jest dobry. Z pewnością mniej dymi co mogę tylko po filtrze i jego rzadszym wypalaniu stwierdzić. Korekty poprawił. Dobre opakowanie i dobra aplikacja choć trzeba zawsze powycierać bo śmierdzi Armanim w bagażniku.

    AR6900 D Max - mój faworyt do permanentnego stosowania- skład podobny jw (analiza sensoryczna czujnikiem między oczami). Przedawkowanie zamula mojego paska szczególnie jeśli dorzucimy do paliwa „rzekomo premium”. Kilkadziesiąt baków mam zrobione o jest git. Mało dymi korekty Ok. Działa długofalowo.

    Totalny przekozak po którym filr gnojówki wypadałoby wymienić: Amsoil Diesel Injector Clean (ADF) 473m

    Spalanie spada już po połowie baku, czyści (mam nadzieje ze bezpiecznie) bardzo skutecznie - raz na jakiś czas obowiązkowa pozycja w dieslach.

    Depresatory:

    Robie sobie sam wg patentu pewnej firmy mianowicie alkohol izopropanol (bezwodny oczywiscie) wraz dimetylobenzenem (wszystkie izomery - dla niewtajemniczonych ksylen). Inaczej ciężko go przechować hdpe jeśli jest stężony. Działa (chociaz trochę w opozycji do deemulgatora z AR6900).


    W silnikach beznynowych tylko i wyłącznie Millers Petrol Eco Max. Nawet nie wiem jak jest bez tego dodatku Nawet kosiarka dostaje go w prezencie.

    poszcie co lejecie i który dodatek dodaje paliwa w baku


  • #2
    Ja u siebie stosuje Liqui Moly na czyszczenie i konserwacje. Z zauważalnych korzyści to mniejsze kopcenie. Miałem też problem po zakupie auta z jedną pompką - poprzedni właściciel twierdził, że jest do wymiany. Po sprawdzeniu vcds’em dawek faktycznie na jednym było spore odchylenie, ale po zabiegu zalania dodatku na czyszczenie i po dłuższej przejażdżce autostradą problem znikł.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpis
      Ja u siebie stosuje Liqui Moly na czyszczenie i konserwacje. Z zauważalnych korzyści to mniejsze kopcenie. Miałem też problem po zakupie auta z jedną pompką - poprzedni właściciel twierdził, że jest do wymiany. Po sprawdzeniu vcds’em dawek faktycznie na jednym było spore odchylenie, ale po zabiegu zalania dodatku na czyszczenie i po dłuższej przejażdżce autostradą problem znikł.
      Jak lałeś do baku czy bypas za filtrem?
      Przy następnej wymianie filtra na pewno wleje coś do puchy zamiar zalewać olejem napędowym.

      Komentarz


      • #4
        Pierw operacja i dożylnie Za filtrem (trochę druciarsko) dałem trójnik i dozowałem ręcznie dużą strzykawką - na wolnych 100ml, potem na wysokich 100ml. Potem pucha na zbiornik i but w trasie.

        Komentarz


        • #5
          pedros a ten Amsoil Diesel Injector Clean to jak dawkowałeś? cała butelka na bak czy podzieliłeś ją na kilka tankowań?

          Komentarz


          • #6
            Ja w swoim Scout-cie TDI stosuje AR6900D max. Jest ok. Przedawkowanie dodatku trochę przymula silnik .Lepiej silnik chodzi na ON Orlen +AR,, niż Lotos +AR

            była Octavia II 1.9 TDI
            jest Octavia III Scout 2.0 TDI

            Komentarz


            • #7
              ja mam w 1.6 hdi jeden wtryskiwacz trochę przelewający (tak wyszło na teście przelewowym) - pewnie też były brudne. Objawiało się to niebiesko/białym dymkiem tuż po odpaleniu na chwilkę np. nocy. Stosowałem LM Diesel Spulung, potem też LM System Reininger. Pomagało na jakiś miesiąc średnio. Ostatnio zapodałem dużo tańszy K2 Diesel Injector Cleaner. Efekt jest ten sam co w wypadku droższych środków. Kopcenie zanika. Generalnie mam już wtrysk na wymianę, ale czasu ni ma ciągle, stąd chwilowo stosuje takie metody i doraźnie pomagają w 2.0 hdi też co jakiś czas k2 zapodaje. Nie widzę przeciwskazań, mimo niskiej ceny, na oko działa tak samo jak LM

              co do depresatorów na zimę zalałem - Skydd Black Arrow

              Wszystko cacy z motorowniami
              Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

              Komentarz


              • #8
                Tu trochę dyskutowaliśmy w temacie dodatków
                [O2FL] Silnik "przerywa" - 2.0 TDI CFHC - Octavia Club Polska
                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez ksyniu22 Zobacz wpis
                  pedros a ten Amsoil Diesel Injector Clean to jak dawkowałeś? cała butelka na bak czy podzieliłeś ją na kilka tankowań?
                  Po 3 gul gul wedle skali na odwróconej butelce. Nie całą.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Jasiek Zobacz wpis
                    Ja w swoim Scout-cie TDI stosuje AR6900D max. Jest ok. Przedawkowanie dodatku trochę przymula silnik .Lepiej silnik chodzi na ON Orlen +AR,, niż Lotos +AR
                    Tez to zauważyłem. .. paliwa lotos bogatsze są w komponenty smarujace.

                    Komentarz


                    • #11
                      Może trochę głupie pytanie... Ale jak to oceniliście?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                        Może trochę głupie pytanie... Ale jak to oceniliście?
                        Karta dostaw paliwa glownie po dieslu to czuć oraz wlasne postrzeżenia empiryczne image_39379.jpg
                        Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ok... A mógłbyś bardziej opisać właśnie te własności empiryczne?
                          Bo bardziej ciekawią mnie namacalne odczucia... Czy to reakcja na gaz, czy przyspieszenie - co zauważyliście innego między paliwami?

                          Komentarz


                          • #14
                            marwoo też nad tym się zastanawiam......znowu wyjdę na ignoranta może ale ja w żadnym dieslu (a miałem ich w życiu już 7) nie odczułem czegoś takiego jak gorsza moc na paliwie z różnych stacji w autach z silnikiem diesla. Prędzej to czułem w aucie typu seicento czy cinquecento z małym motorem benzynowym. Co do charakterystyki pracy silnika, spalania etc. to nie będę się spierał, bo może jest inaczej Jak diesel zamula na paliwie, to raczej ma coś z układem paliwowym już nie tak....dziś raczej już takiego szamba nie dają nam na stacjach, żeby paliwo zamuliło osiągi. Może kiedyś tak bywało

                            Dopiero jak dodasz wytaminę w postaci chipa, to odczujesz powera w turbodieslu oczywiście piszę o sprawnym silniku i układzie paliwowym całym


                            chyba, że macie na myśli wyłącznie miksowanie paliw z AR jak piszecie, a nie same w sobie paliwa jako przyczynę "zamuła". Jak by dodatek zamulał mi silnik, to bym go w życiu nie wlewał
                            Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                              Ok... A mógłbyś bardziej opisać właśnie te własności empiryczne?
                              Bo bardziej ciekawią mnie namacalne odczucia... Czy to reakcja na gaz, czy przyspieszenie - co zauważyliście innego między paliwami?
                              Żeby była klarowna sytuacja ja wyżej oceniam paliwa Lotosa na Orlenem a sprawa ma się dodatku AR6900 którego przedawkowanie powoduje u mnie zmulenie auta.

                              Przedawkowanie szybciej zachodzi na paliwach Lotosa (a konkretnie Cirkle K) ponieważ już w sobie zawierają jakiś składnik dzięki któremu auto jeździ dobrze (lepiej).

                              Zamulenie to zapewne efekt addytywnych dawek gdzie przy kolejnych tankowaniach zaokrąglam sobie w górę dawkę trochę tracąc kontrole nad dokładnym stężeniem dodatku.

                              co do zamulenie wydaje mi się ze to dpf rzadziej się wypala i stad jazda na przytkanym nieznacznie rzedziej wypalonym filtrem daje takie odczucia. Niestety elektronika reguluje parametry pracy silnika czerpiąc informacje z toru obróbki spalin.

                              tak sobie to ja tłumacze bo różnice są naprawdę subtelne auto to wzorowy szatan ...

                              Komentarz


                              • #16
                                Otwierałem 2 baki w starych autach benzynowych i w środku były jak nowe. Stosowałem dodatki do benzyny stp i efekt tak jak w przypadku płukanek do oleju czyli zero, to samo w dieslu z przebiegiem 260kkm żadnego efektu...
                                Przykro mi mówić ale to strata kasy a może ja nie tankuje syfu...
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz


                                • #17
                                  Link Tutaj panowie doktoraty piszą o dodatkach od 2011 roku. Jak ktoś ma wolny czas niech poczyta i wyciągnie wnioski.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                    Otwierałem 2 baki w starych autach benzynowych i w środku były jak nowe. Stosowałem dodatki do benzyny stp i efekt tak jak w przypadku płukanek do oleju czyli zero, to samo w dieslu z przebiegiem 260kkm żadnego efektu...
                                    Przykro mi mówić ale to strata kasy a może ja nie tankuje syfu...
                                    W benzynie nic nie zelegnie się najwyżej wodę trzeba wygonić od czasu do czasu ale w Dieslu można mieć już taka kolonie alg ze nawet swój język i własny system religijny stworzą dlatego w dielsu trzeba stawać na głowie żeby wody nie było w baku (dodatki i tankowanie do pełna).

                                    czy dodatki działają ... pewnie ze działają tylko jedne to ściema drugie działają długofalowo stad właśnie o tym gadamy tutaj

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      no właśnie to raczej dpf powoduje zamulenie, a nie ropa. Ja nie mam już dpfa i polecam tą operację, jak chcecie mieć zdrowy silnik. Jeszcze zależy jakie Euro macie, ja mam Euro4 i się zastanawiam po co te dpfy wsadzali w 2006 roku w ogóle, jak spokojonie kat daje radę i tą normę auto bez dpfa też spełni. W tym samym roku dawali auta z dpf i bez w fabryce. Dlatego bez skrupułów go wywaliłem. Gorzej pewnie z Euro 5 i w górę. Ale bez obaw, dziś nie mają sprzętu na stacjach do mierzenia Nox dobrego, a sprawny silnik ze sprawnym katem nie zadymi za mocno wcale (jeśli nie jest zrobiony "dymiący" chip)

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dpf.nie konwertuje NOx tylko kat i SCR jak jest.
                                        Wlasnie ci co nie maja dpfa są w stanie najbardziej określić jakość dodatków do paliwa. AR6900 D i ksylen zawazalnje zmniejsza dymienie.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                          W benzynie nic nie zelegnie się najwyżej wodę trzeba wygonić od czasu do czasu ale w Dieslu można mieć już taka kolonie alg ze nawet swój język i własny system religijny stworzą dlatego w dielsu trzeba stawać na głowie żeby wody nie było w baku (dodatki i tankowanie do pełna).

                                          czy dodatki działają ... pewnie ze działają tylko jedne to ściema drugie działają długofalowo stad właśnie o tym gadamy tutaj
                                          I tak u mnie wszystkie paliwa pochodzą z Rafinerii Trzebinia a dodatkowo są rozlewane na terminalu TanQuid, gdzie podjeżdżają wszystkie ''firmy".
                                          Ale powiem wam kontrola jakości i automatyzacja zrobiła na mnie wrażenie tam.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Odnośnie ON. W 1,9 TDI ASV kilka zim stosowałem Kleen Flo Diesel Lubricant. Auto na mrozach, stojąc na dworze, po nocy odpalało wyraźnie lepiej niż bez dodtaku i silnik równiej pracował. Podobno też smaruje pompę i wtryski, choć ktoś kiedyś gdzieś znalazł, jak procucent tej mikstury przyznaje, że jednak nie bardzo smaruje. Cała rzecz w kontekscie głównie paliw zimowych, gdzie zachodzi ryzyko obniżonej smarności paliwa. Wątek wałkowany na forum avensis.
                                            Silnik R18A2.
                                            http://www.dadrl.org.uk
                                            http://www.lightmare.org

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Wogole jeśli z paliwa usuwa się siarkę to ten proces obniża smarnosc paliwa. Dlatego trzeba dosmarowywac. Ja w dieslu stosuje ksylen Ok 500 ppm czyli 1ml na 2 litry.
                                              Oczywiscie AR6900 również.

                                              Ksylen tez podnosi LO beny i czyści jak żaden inny wymyślny środek

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Ksylen jako środek poprawiający smarność? "Ksyleny stosowane są głównie jako wysokowrzące rozpuszczalniki organiczne."
                                                Silnik R18A2.
                                                http://www.dadrl.org.uk
                                                http://www.lightmare.org

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  500-1000 ppm a nie 1000000ppm ksyleny są świetnymi ropuszczalnikami i w jak zmieszany 0,05-0,1% depresują, czyszcza, podnoszą LC (chyba) poprawiaja generalnie spalanie. Wpływają na smarnosc na plus z mieszanina propan-2-olu. Jest to najtańszy i najskuteczniejszy patent na poprawę paliwa. Oczywiscie info dla kozaków: nie przekraczamy 10 000ppm bo zacznie gumy żreć

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X