Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O II co wymienić po zakupie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O II co wymienić po zakupie

    Witam
    Stałem się posiadaczem octavi 1,6 mpi .
    We wtorek jedzie na warsztat w celu wymiany rozrządu , filtrów i olejów oraz klocków i naprawy zacisków ( tylne delikatnie nie odbijają i grzeją się tarcze . .

    Pytanie : czy warto jeszcze coś na start wymieniać ? olej w skrzyni ? płyn chłodniczy ? a może jeszcze coś innego ?
    Autko ma pewny przebieg 100 tyś .... i od 2 lat jeździło 8 tyś rocznie ze względu na to że poprzedni właściciel miał inne auto służbowe .

  • #2
    Świece i olej w skrzyni.
    SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
    ​​​
    Grzegorz

    Moja Ambitna Czarnula

    Komentarz


    • #3
      Przy wymianie klocków i naprawy zacisków warto sprawdzić kondycje płynu hamulcowego.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Pietrek86k Zobacz wpis
        celu wymiany rozrządu
        Warto sprawdzić tez gumowe uszczelniacze na wałku żeby potem nie rozbierać rozrządu jeszcze raz. Miałem to w mojej MPI - niestety :-(

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Który rocznik?

          Z rzeczy, które warto zrobić to:
          1. Sprawdzić czy klapa bagażnika jest szczelna po deszczu, woda nie stoi w uszczelce lub nie ścieka po zamku. Jeśli tak to trzeba wymienić uszczelkę wycieraczki tylnej szyby. To ważny element bo przez taką drobnostkę potrafi gnić potem klapa w okolicy lampek tablicy rejestracyjnej. Przy okazji skontrolować czy działa spryskiwacz z tyłu bo jak nie działa to znaczy, że mechanizm wycieraczki jest do wymiany z powodu wewnętrznej korozji co się często zdarza.

          2. Koniecznie zdjąć wygłuszenia przednich nadkoli (te z tego polipropylenu) i wyczyścić błoto i liście, które zalegają w przedniej części progu i za błotnikiem w miejscu gdzie łączy się on z progiem. Dzięki temu auto nie zgnije okrutnie w tym miejscu w wieku mniej więcej 12-14 lat. Skontrolować czy wygłuszenia są w stanie wysychać po kilkunastu godzinach. Jeśli gdzieś są za długo mokre to pewnie tam siedzi sobie kupa ziemi.

          3. Olej w skrzyni - można zmienić jak chcesz kilka lat pojeździć ale mój po 9 latach był jeszcze spoko. Jak nic ze skrzynią się nie dzieje to bym nie ruszał i poczekał do wymiany sprzęgła.

          4. Płyn chłodniczy - wymienić cały przy rozrządzie. Starsze autka mają jeszcze G12++ a obecnie w sprzedaży jest tylko G13. Są mieszalne ale lepiej mieć jeden typ bo mają inne dodatki przeciwkorozyjne. Jeśli autko ma więcej lat można się pokusić o wymianę termostatu (byłe na oryginał, kosztuje z obudową 130zł). Powinien wytrzymać do 10 lat ale to element, który ulega zużyciu i przy wymianie rozrządu i spuszczaniu płynu chłodzącego po prostu wygodnie jest go wymienić.

          Komentarz


          • #6
            Ok dzięki panowie .
            Rocznik 2005
            Tylnej wycieraczki nie ma .
            Nadkola dam radę rozebrać sam ?Bo jak mechanicy zaczną grzebać to może okazać się ze naciągną mnie na wymyślone koszty

            Komentarz


            • #7
              Nadkola zdejmiesz sam jak najbardziej. Wystarczy odkręcić część, która osłania łączenie progu z błotnikiem. Jeśli nie było czyszczone od nowości to do wysokości jakichś 15-20cm spokojnie może być ziemi z liściami.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X